Jump to content

2013.04.13 Norwich H


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply
Min britiske (såkalte) ekspertkommentator hengte seg for øvrig stort opp i at det var linjemann som ga straffesparket, og ikke dommeren. Selv efter å ha sett reprisen og den soleklare trøyeholdingen, er kommentatoren overbevist om at her er det noe muffins. "Dommeren sto nærmere situasjonen, han må derfor ha den beste oversikten: Ergo er det galt når linjemann vinker for straffespark"..... Hvilket brødhue!

Det der la jeg merke til også. Akkurat som om det ikke kunne vært straffe siden hoveddommeren ikke blåste. Merkelig ting å henge seg opp i.

.....

Jeg tar ikke helt av. Det som skjer idag viser hvor kort vei det er tilbake til det elendige spillet som laget vårt kan prestere i perioder. Dette må lukes ut,vi kan ikke fortsette slik om vi en dag skal bli en tittel utfordrer igjen. Det er lang vei dit,jeg tror ikke Wenger er mannen som skal ta oss dit. Herlig med seier med 79 minutter med elendig spill. Det snudde med 10 minutter storspill.

Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg tror det viktigste er at vi kan vinne på dårlige dager. ManU har flust av middelmådige kamper, f.eks. vant de 1-0 hjemme mot Reading for et par uker siden. Ingen god kamp, men tre poeng. Det er det som teller.

Link to comment
Share on other sites

Var klar til å skrive et meget negativt innlegg midt i 2. omgang, men det passer seg egentlig ikke nå.

Men midt i jubelen for tre poeng, som bør feires, så er jeg ikke i tvil om at det mye å korrigere i dagens Arsenal-lag.

Link to comment
Share on other sites

.....

Jeg tar ikke helt av. Det som skjer idag viser hvor kort vei det er tilbake til det elendige spillet som laget vårt kan prestere i perioder. Dette må lukes ut,vi kan ikke fortsette slik om vi en dag skal bli en tittel utfordrer igjen. Det er lang vei dit,jeg tror ikke Wenger er mannen som skal ta oss dit. Herlig med seier med 79 minutter med elendig spill. Det snudde med 10 minutter storspill.

 

Tar ikke av selv, men flere, inkludert meg, maste om å få Giroud ut. I ettertid viser det seg jo at han blir svært avgjørende. :)

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftige tanker her. Dersom vi får inn en slik spiss du beskriver så får vi muligheten til å variere etter kampbilde og motstander. Forhåpentligvis kan vi da spille mer på Girouds styrker.Syns forøvrig at det må nevnes at Giroud er oppe i 16 mål og rent statistisk er ikke dette så galt i en debutsesong.

 

Godt å se noen er enige med meg. Og ja, jeg ser veldig nytten av en Giroud type i stallen. Han skaper til tider liv og røre. Men vi må ha alternativer. Egentlig har vi jo det i Podolski, men hva han har sagt til Wenger er jeg usikker på. Noe galt må han ha gjort, for sitter man på benken er man ikke skadet (i mitt hode).

16 mål er slett ikke værst, men som jeg også har sagt før: Alle spisser ville scoret mål i Arsenal, De beste blir toppscorerer med god margin. RVP og Henry er vel våre siste bevis på dette.

Tenk dere Suarez eller torres i sine glansdager. De hadde scoret så mye at det hadde vært orgasmisk. Nå tenker jeg på egenskapene, ikke personlighetene :)

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne det: Men syntes Fabianski fortjener litt skryt. Hadde en litt småshaky kamp mot West Brom. I dag derimot var han meget solid igjen. Største øyeblikket var redningen like etter vi gikk opp til 2-1. Det var en meget meget stor redning!

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne det: Men syntes Fabianski fortjener litt skryt. Hadde en litt småshaky kamp mot West Brom. I dag derimot var han meget solid igjen. Største øyeblikket var redningen like etter vi gikk opp til 2-1. Det var en meget meget stor redning!

 

Absolutt en viktig reddning fort vår andre polakk hadde sluppet forbi seg. Matchreddende reddning imo.

Link to comment
Share on other sites

 

Aldri tvil om hvor de tre poengene ville havne. Walk in the park! Ledermålet vårt kom til og med 1 minutt tidligere enn antatt! :D

 

Så: Hva har vi lært? Antagelig fint lite. I dag var vi dårlige, rett og slett.

 

Min britiske (såkalte) ekspertkommentator hengte seg for øvrig stort opp i at det var linjemann som ga straffesparket, og ikke dommeren. Selv efter å ha sett reprisen og den soleklare trøyeholdingen, er kommentatoren overbevist om at her er det noe muffins. "Dommeren sto nærmere situasjonen, han må derfor ha den beste oversikten: Ergo er det galt når linjemann vinker for straffespark"..... Hvilket brødhue!

 

Jaja. 3 særdeles viktige poeng i boks!

 

Virker som vi aldri lærer under det regimet som Wenger står for,det er få dimensjoner i spillet vårt. Det består bare av ball trilling og tråkling inn i motstander sitt mål. Noen ganger går det,andre ikke. Alt avhenger av dagsformen. Endrer vi ikke på dette,vil det bli slik hver eneste sesong videre også. En kamp inn mot

topp 4,der serielederen ligger et hav foran.

Link to comment
Share on other sites

 

Tar ikke av selv, men flere, inkludert meg, maste om å få Giroud ut. I ettertid viser det seg jo at han blir svært avgjørende. :)

 

Han er en target spiller. En meget god spiller som vi kan bruke når vi spiller rett type fotball. Skal han komme til sin rett er det når vi går rundt på kantene og slår inn fra sidene,og på dødball. Hodestyrken er hans virkelige styrke. Når han sliter er det faktisk ikke hans feil,det er laget sin måte å spille fotball på.

Link to comment
Share on other sites

Noe av det viktigste fra kampen er noe vi har manglet de siste åra. Når det gjelder misser vi. I dag tar spillerne ansvar og gir aldri opp. 7 av 8 seire på de siste sier litt om moralen og ryggraden i dette laget. Fornøyd i dag med 3 poeng i dag. Det var det absolutt viktigste.

Link to comment
Share on other sites

 

Han er en target spiller. En meget god spiller som vi kan bruke når vi spiller rett type fotball. Skal han komme til sin rett er det når vi går rundt på kantene og slår inn fra sidene,og på dødball. Hodestyrken er hans virkelige styrke. Når han sliter er det faktisk ikke hans feil,det er laget sin måte å spille fotball på.

 

Dette er jo tull. Når Giroud dropper dypt og ikke gidder å løpe tilbake inn i boks for å komme på enden av et innlegg så er det ingen andre sin feil enn hans egen. Er enig i at den spillestilen vi faktisk prøver å spille ikke passer Giroud, men at det er ene og alene grunnen til at Giroud sliter/spiller dårlig blir rimelig tåpelig..

Link to comment
Share on other sites

Hva har dagbladets reportere mot Arsenal må'n tro? Fint lite positivt noen gang fra den kanten.

 

Typisk Dagbladet og VG egentlig. Leser ytterst sjeldent norske artikler om fotball lenger grunnet ekstremt dårlig journalistikk.

Link to comment
Share on other sites

Arseblog:

"No questions were asked in the post-game press conference about the ridiculous time wasting of Norwich keeper Mark Bunn but Arseblog News assumes that Wenger would probably have retorted with a slow hand gesture the likes of which are usually reserved to describe gentleman who indulge regularly in self pleasure…" :proud:

 

Herlig seier! Imponerende 25 poeng av de siste 30. Wilshere verst. Ramsey/Arteta best. Jeg liker veldig godt den duoen der. Savnet av Abou blir raskt svekket. Vi var klart beste laget og vant fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp sett kampen, og må si meg meget stolt over gutta i dag! Ramsey fortsetter og imponere og Fabianski ser ut som tryggheten selv bak der.

Alle 3 byttene gjør jobben, så nok en gang gode bytter av Wenger.

De som 'skuffer' er de samme, men nå begynner Arsenal og se ut som et lag igjen!

 

Takk Arteta, og god helg folkens.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har summet meg litt og har fått noen tanker.. utrolig nok...

 

Jeg må først berømme laget for hvordan de har snudd den senere tid. De kjemper mer - og det er noe vi har etterlyst i lang lang tid. Det som er litt "crap" i dag er at vi faktisk lider av at Rosicky ikke starter og Wilshere har kommet inn. Jeg synes det er både unødvendig og hazardiøst å sende Wilshere rett inn i laget igjen - istedetfor å heller gi han litt forsiktig matching en periode nå.

 

Fabianski står frem som en solid keeper i dag. Redningen på 2-1 er intet mindre enn en matchvinner-redning. BE har kanskje hatt rett hele tiden? Dette er nok den keeperen vi har med størst potensiale i klubben p.t.

 

Podolski og Walcott har veldig friske innhopp, og The Ox like så. Spesielt Podolski viser hva som bor i ham når han er sentralt forran mål. At volley'n ikke går inn er synd - fantastisk spill og skudd - god redning og heldig med stolpen der, godeste Bunn.

 

Giroud har både jeg og mange andre gitt mye pepper - og det med rette! Men jeg ser også at han er en viktig spiller når vi jager utlikning slik som i dag. Han har mange gode touch, han har veldig smarte løp (mangler bare litt vilje og kondis?) og han er de siste 20 veldig veldig god. Dette hadde kanskje noe med at Walcott og Podolski kom inn? Jeg synes det virka positivt inn på Giroud hvertfall. Nedbrystingen til Podolski er latterlig bra - jeg smilte når jeg så det - og smiler enda ved tanken. Det er det som er så frustrerende med franskmannen til tider - han kan gå fra det helt eksepsjonelle til det helt begredeliger i løpet av minutter. Men han har hatt mange fine touch i Arsenal... Vil veldig gjerne beholde ham som squad-spiller - men ønsker en ny topp-spiss inn med evnen til å utrette noe helt på egen hånd... Min personlige favoritt er Jovetic.

 

Men den spilleren jeg har dissa mest i høstsesongen, men som gjør mine ord til skamme (igjen) er Aaron Ramsey. For en spiller den gutten er i ferd med å bli. Han har virkelig funnet sin plass i laget, og vi ser nå igjen hva som bor i gutten. Jeg tror han ærlig talt kan bli en av de største spillerne som har spilt for klubben hvis han fortsetter å ta de stegene han gjør, og å spille så solid som han gjør.

 

Det jeg koser meg ekstra over nå er tanken på de engelske gutta som virkelig er i ferd med å definere oss som klubb. Ramsey, Wilshere, Gibbs, Walcott, Jenkinson og The Ox. Det gleder mitt hjerte stort - og jeg håper at alle gutta fortsetter i klubben i lang tid. Klarer vi det så har vi en kjerne som kan ta oss langt.

 

Vel det var nok skryt... Det er fortsatt ting som må endres på - men jeg tror ærlig talt at det kommer til å skje. Det som må endres er å bruke pengene på det som faktisk er eksepsjonelle spillere, og ikke det Wenger påstår at er det. Jeg mener vi har sett tegnene de siste somrene med innkjøp av Mertesacker (som er vår beste forsvarsspiller), Arteta, Podolski og Cazorla. Jeg tror vi kommer til å se et par-tre store signeringer til sommeren... Jeg håper på Capoue, Jovetic og Begovic... Jeg tror faktisk at vi kan se to av dem inn i klubben... kanskje alle tre...

 

Det var "the positive rant" for i dag... i morgen lover jeg å være negativ igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det var "the positive rant" for i dag... i morgen lover jeg å være negativ igjen.

 

Og godt er nå det, for dette var mye lesning.

 

Godt innlegg, og må si meg enig i omtrent alt du sier. Giroud viser egentlig på slutten hvor viktig hans tilstedeværelse der framme virkelig er. Den kan være vanskelig å se underveis. Men vi trenger virkelig en skikkelig målscorer av en spiss der framme. Jeg har selv tro på at Podolski kan være denne spilleren, men om han skal fortsette på kanten (benken) så ser jeg gjerne at vi henter en spiller av Jovetics klasse. Per nå er det faktisk Santi Cazorla som er vår toppscorer i ligaen med 12 mål. Uvanlig for oss, som jo egentlig er bortskjemt med å ha en spiller som ofter putter godt over 20 mål hver sesong.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker:

1: Synes Gibbs gjør mye rart, lager frisparket og velger to ganger å slå lave innlegg inn i forsvarsspiller når Olivier er i boksen. En av mine favoritter, men Monreal er langt bedre pdd, Monreal er jo også nærmest tobeint mens Gibbs sliter når han blir presset vekk fra venstrefoten sin

 

2: Podolski er avgjørende og burde få mer spilletid, men han hadde to sjanser fra godt hold hvor alt han trengte var å bruke høyre for å dempe til venstrefoten - som selvfølgelig failet. Alt for enbente, både Poldi og Gibbs

 

3: Wenger knows. Disponerer stallen bra og jeg rev meg selv i håret når jeg så at han ikke tok ut Giroud for Podolski, men nok en gang visste franskmannen best

 

4: Norwich er et drittag - jeg har stor respekt for lag med lave budsjetter som kan kjempe jevnt med de gode lagene; men det prøvde Norwich aldri på. Drøying, klaging og etterslengere. Holt og Snodgrass verst.

 

5: Fabianski er en matchvinner i mål, jeg er bare redd for om han vil bryte sammen med en gang han gjør en feil igjen og virker enda ikke som forsvaret stoler helt på han. Vil vel bli bedre ettersom spilletiden kommer.

 

6: Monreal burde spilt for Gibbs - Vermaelen inn, der hadde vi nesten ikke noe valg, men å bytte på to forsvarsspillere når alt vi trenger å bytte ut var en har jeg liten forståelse for, mener at Gibbs vil være en større asset til laget med farten sin når vi har treige Mertesacker(men igjen, han etterlater seg jo mye rom som kan løpes i..)

 

7: Arteta er treig, men han er en kald fisk og en av våre viktigste spillere. Handler ikke om straffen, handler om tryggheten han gir, at han er god på straffer er bare en ekstra bonus selv om keeperen var nær ved å ta denne.

 

8: Walcott er ikke verdt 100.000£ i uka, mangel på forståelse og førsteberøring, men han er likevel en med spisskompetanse som jeg digger å ha i klubben.

 

9: Mediene elsker å hate Arsenal.

 

10: Vi har en fight i laget som vi har etterspurt i mange år, gutter som Rosicky, Wilshere, Arteta, Sagna vil alltid gi alt for laget og har et høyt bunn-nivå. Spillere som har vist et lavt bunn-nivå, men har vært fantastiske i det siste er Gervinho, Koscielny, Ramsey og Fabianski som alle har kjempet seg inn på laget og leverer noenlunde stabile kamper. (Gervinho er inn og ut, men har ofte to mann på seg..)

Link to comment
Share on other sites

Som ventet er Chris Hughton misfornøyd med dommerteamet og straffeavgjørelsen. Litt fordi han mener avgjørelsen er tvilsom, men mest fordi "feil" mann så det straffbare...

 

Dommerne får enormt mye pepper. Nå skal de altså slaktes etter å ha tatt en korrekt avgjørelse også.. Toppen av idioti!

 

http://www1.skysports.com/football/news/11709/8636966/Norwich-boss-Chris-Hughton-blasts-match-officials-after-Arsenal-defeat

 

"There is no doubt that he is holding him a touch, but I think it's both way. If he is holding them fair enough. But it wasn't the referee who gave it, so that is almost immaterial. The referee has a feel for the moment, he is the closest one, he must certainly have a better feel than the linesman does from that distance."

Link to comment
Share on other sites

 

Det jeg koser meg ekstra over nå er tanken på de engelske gutta som virkelig er i ferd med å definere oss som klubb. Ramsey, Wilshere, Gibbs, Walcott, Jenkinson og The Ox. Det gleder mitt hjerte stort - og jeg håper at alle gutta fortsetter i klubben i lang tid. Klarer vi det så har vi en kjerne som kan ta oss langt.

 

 

Dette blir flisespikkeri og eg er langt på veg einig i det du skriv, men rett skal vere rett - Ramsey er waliser..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var irritert under kampen i går og jeg er irritert enda. Det er flere grunner til det, men jeg skal prøve å oppsummere de viktigste:

 

1) Giroud er hentet for å score mål. Det gjør han nå og da, men hans mangler overskygger styrkene. Han er en helt ok hodespiller, men han er en dårlig target spiller eller oppspillspunkt. Førsteberøringen er alt for ofte svak og tar fra ham muligheten til å holde på ballen. Han har ellers en dårlig timing på opphoppene sine som gjør at han når ballen når han er på vei ned. Det har kostet oss mange mål da headingene hans ofte går over eller blir veike da han ikke har kroppen bak ballen når han når den. I link up spillet så er han god med Poldi og Walcott rundt seg, men fungerer dårlig sammen de andre. Det er ikke bare hans feil. De andre gjør han heller ikke god. Men, det er likefullt Giroud sitt ansvar å spille godt sammen de han har rundt seg. Han må variere spillet sitt han som alle andre.

Manglende tilstedeværelse i boksen er ene og alene hans ansvar. Gerv er på død vinkel etter å ha rundet keeper, men Giroud står plantet på 20 meter. Det er helt håpløst av ham. Et normalt løp inn i boksen så hadde han kunnet spasere ballen i mål. Kort tid etter så kommer Gerv seg fri langs siden og igjen er det tomt foran mål. Giroud står på 16 meter uten å ha tatt noe initiativ for å løpe seg fri. Det er ikke godt nok. Vi ser hvor sterk og god han er i boksen når han er der og kriger. Han skaffer straffen og han presser Bassong til å sette ballen i eget mål. Det er der han skal være. Han er god når han kommer i 100 med hele den store kroppen sin for å krige ballen inn. Men, det er manageren sin jobb å fortelle franskmannen at han ikke er en Henry eller en RvP som kan trikse seg inn i 16 for deretter å putte. Oppsummert så er Giroud det jeg forventet, men i mine øyne er manglene fortsatt for store sammenlignet med styrkene og hva vi må forvente av en spiss i Arsenal. Fin fyr, fin spiller, fin personlighet. Ikke fra øverste hylle og bør derfor få sterk konkurranse neste år skal vi ha noen muliget til å ta det siste steget opp.

 

2) Defensiv organisering er fortsatt tildels et fremmedord. Gibbs var mye bedre på plassering i første del av sesongen, men er nå tilbake til tilfeldighetsprinsippet. Han spiller på venstre side, men virker ikke helt å vite om han er ving, midtbane eller back. Sammen med Vermaelen som ikke klarer å dirigere forsvaret sitt så blir det kaos. Frisparket før målet skulle nok ikke vært dømt, men det kommer som en konsekvens av at spillerne må styrte hjemmover og forsvare løpende mot eget mål. De har ikke spillet foran seg, men bak seg og rundt seg. Da er verken Gibbs, Vermaelen eller Kosc veldig gode. Det ender alt for ofte med frispark, hjørnespark eller selvmål. Situasjonene oppstår fordi det mangler en grunnstruktur i forsvarsspillet når disse gutta er på banen samtidig. Det er armer og bein på alle mann og panikken sprer seg til midtbanen som også blir jagende. Det hjalp ikke i går at Wilshere nok spilte sin dårligste kamp siden han kom tilbake. I går var han veldig svak både forover og bakover. Måten han jukser i press og forsvarsspill er skremmende og i går mer synlig enn vanlig. Han kommer rett fra skade og jeg skjønner ikke hvorfor The Ox ikke fikk tillit fra start fremfor Wilshere. Vi har alle sett unge Alex dominere midtbanen mot større lag en Norwich. Han kombinerer driv med løpskraft og tempo som Wilshere manglet sårt i går. Det går ut over det offensive, men det går enda mer utover det defensive.

 

3) Manglende gjennombruddskraft har vært en achilleshæl i mange år. Når lag legger seg som N gjorde i går så vet vi at Arsenal er avhengig av å få et ledermål for å få åpnet kampen mer. Da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke går mer løp i lengderetning inn mot boksen. Det skaper kaos, det skaper usikkerhet og det presser forsvaret til å bevege seg bort fra ballen og fra ballfører. TR er den aller beste til dette i Arsenal sammen med Diaby og The Ox. I går var to av tre ute med skade, da bør nummer tre få starte. Han er mye mer direkte i løpene sine enn de andre midtbanespillerne som gjerne vil ta små sprinter for deretter vende opp og trille ballen videre. Det fungerer utmerket mot lag som ønsker å angripe tilbake, men gjør det lett for lag som ligger dypt. De trenger ikke bevege bena i det hele tatt fordi spillerne befinner seg i ufarlige soner. Det scores ekstremt få mål fra 20 meter i korridor mellom midtstopper og back. Der finnre vi i store deler av kampen Ramsey og Cazorla. Da dyttes ballen 3 meter frem og 2 meter tilbake før den gjerne mistes i et forsøk på gjennombrudd uten at det er fart eller tyngde i løpet. Forsvaret og midtbanen til N hadde spillet foran seg i store deler av kampen og da er det lett å forsvare seg. I punkt 2) presiserer jeg hva som skjer når forsvaret må løpe mot eget mål, og i går var det tilslutt Bassong som puttet i eget nett som følge av å måtte forsvare mot eget mål og ikke med ryggen mot eget mål.

Tunge løp vil føre til noen offsides, men det ender ofte med at laget får en tvilsom avgjørelse med seg når det for 3. gang er en vanskelig situasjon. Vi fikk det med Walcott på 3. målet i går og vi vil få det igjen. Tunge løp vil i tillegg føre til en langt mindre forutsigbar situasjon for forsvarer når innleggene kommer. Sjansen for å score på en deflection eller en retur er også langt større da man får utnyttet farten til å være først på andreballer og ikke måtte starte fra stillestående når ballen tilfeldigvis faller ned der man er.

 

Når det er sagt så var det 3. ekstremt viktige poeng og bygger enda mer selvtillit og tro i laget. Jeg har selv håp om 3. plass ut i fra det vi har sett den siste tiden og jeg har også et håp om at Wenger er blitt mer skruppelløs i sin tilnærming til spillerne. Å sette Vermaelen ut av laget var helt riktig og jeg håper Per er tilbake mot Everton. En seier mot Everton vil mer eller mindre sikre topp 4 tror jeg da Spurs vil få en mental nedtur etter nok en gang. Etter å ha hatt sine klamme hender om en CL plass det meste av sesongen så er den tynne stallen blitt avslørt. De har ikke gode nok spiller på benken når slitasjen setter inn i april og mai. Jeg har ikke tro på at de skal klare å snu trenden nå. Jeg ser de samme svakhetene som i Liverpool uten at jeg skal gå videre inn på dette nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...