Jump to content

2013.04.13 Norwich H


gunnersfan

Recommended Posts

Mange gode observasjoner som jeg deler RVP7. Spessielt observasjonene ang Giroud stemmer overens med det jeg selv satt og reiv meg i håret over igår. Han virker til å være evneveik på egenhånd når det kommer til plassere seg. Han står altfor ofte å ser på, og når han står med henda i lomma på 20m og ser på flotte innlegg for så å rive seg i håret blir det bare tragikomisk.

 

Også enig i forsvarsproblemene og gjennombruddskraften vi manglet igår. Wilshere var direkte dårlig, og det lider vi av. Jeg gleder meg også til Per er tilbake der bak, det var noen hodeløse taklinger av kapteinen vår igår som fort kunne endt i en annen historie, for ikke å snakke om dirigering av fireren bak der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Overskriften på dagbladet: Arsenal reddet av dommeren.

 

- Norwich filmer til seg frispark som de skårer på.

- Walcott snytt for straffespark.

- Straffen vi får er soleklar.

- Siste målet er offside ja, men hvilken betydning har det for utfallet?

- Generelt sett fikk Norwich drøye så mye tid de ville.

- Gule kort kunne blitt delt ut til flere Norwich spillere (spesielt i en situasjon i andre omgang som er så å si prikk lik den situasjonen hvor Sagna fikk det gule).

Link to comment
Share on other sites

Grei kamp men ikkje meir. Sterkt å komme tilbake med kort tid igjen og dette vil nok hjelpe oss i dei resterande kampane. Det er viktig at laget får trua på eigne evner til å avgjera i sluttminuttane. No ligg presset på Spurs, Chelsea og til dels Everton.

Link to comment
Share on other sites

Bra med 3 poeng, men selvsagt en kamp langt under det nivået vi forventer. Meget sterkt å snu det i de siste minuttene, men kvalitetsforskjellen på lagene er så stor, at vi faktisk bør kunne forvente dette.

 

Gibbs og Vermaelen er ikke helt ulike. Varierer stort, og man vet liksom ikke hva man får. Wilshere med en fryktelig kamp, og Gervinho enda værre. Arteta er rett og slett fantastisk. Ramsey fortsetter å utvikle seg i positiv retning. Laget savner kreativiteten og den direkte spillestilen til Rosicky. Podolski bør få spille sentralt. Mannen er målfarlig. Det er desverre ikke Gervinho og Giroud.

 

Når det gjelder keepersituasjonen, er jeg veldig usikker. Jeg er usikker på hvem av de to polakkene som bør være lagets reservekeeper. For jeg forventer at Wenger henter inn et ubestridt førstevalg til sommeren. Svært gjerne Adler, som det er mye snakk om for tiden. Fabianski har hatt en positiv utviklingskurve, i motsetning til Szczezny. Mulig Fabianski faktisk klarer å utvikle seg til en bedre keeper enn sin yngre kollega. Men det som er helt sikkert vedrørende keepersituasjonen i klubben, er at ingenting er sikkert, og at det er store svakheter i lagets bakerste ledd.

Link to comment
Share on other sites

Resten av denne sesongen ønsker jeg å se følgende lag starte: Fabianski - Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal - Arteta, Ramsey - Cazorla, Podolski, Gervinho/Walcott - Giroud. Hvorfor?

 

- Monreal og Sagna har mer rutine og fremstår som mer stabile backer. Både Jenkinson og Gibbs har tatt store steg denne sesongen men i en uhyre viktig sesonginnspurt vil jeg stille med de sikreste kortene.

 

- Wilshere er ute av form av helt naturlige årsaker og vil neppe rekke å spille seg i toppslag før sesongslutt. Ramsey, Arteta og Cazorla har vært meget solide i det siste.

 

- Podolskis innhopp i går sier vel det meste?

 

- Gervinho har levert sluttprodukt i det siste! Er en konstant trussel for motstanderlaget. Usikker på hva Walcott kan utrette etter skaden. Kanskje de kan veksle?

 

- Rosicky bør spille sentralt om han er matchfit. I mine drømmer skyves han da ut på vingen så Podolski kan vise sin målteft sentralt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dette blir flisespikkeri og eg er langt på veg einig i det du skriv, men rett skal vere rett - Ramsey er waliser..

 

Skulle vel ha skrevet britiske da. Fullstendig klar over at Ramsey er waliser, og at han har til og med vært kaptein på landslaget i en periode.

Link to comment
Share on other sites

det meste er skrevet allerede. Det ble lagt til seks minutter, mest på grunn av Norwich sin uthaling av tiden. Og ironisk nok kunne det vært de som hadde tjent på det.... men slik gikk det heldigvis ikke. Norwich scoret på et frispark de filmet seg til, straffen til Arsenal var korrekt, at dommeren ikke oppdaget det, men var avhengig av linjemannen, er irrelevant. Walcott var i offisde i forkant av 3-1 målet, men kunne på den annen side fort ha fått straffe. Summa summarum, Norwich har egentlig lite å klage på. Og ser man kampen under ett hadde Norwich to sjanser, hvorav de fikk mål på den ene, som til og med var et feilaktig idømt frispark. Alt annet enn hjemmeseier ville vært et ran, uten at jeg derved vil hevde at Arsenal spilte noen god kamp, for de gjorde de ikke... men tre poeng var det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Resten av denne sesongen ønsker jeg å se følgende lag starte: Fabianski - Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal - Arteta, Ramsey - Cazorla, Podolski, Gervinho/Walcott - Giroud. Hvorfor?

 

- Monreal og Sagna har mer rutine og fremstår som mer stabile backer. Både Jenkinson og Gibbs har tatt store steg denne sesongen men i en uhyre viktig sesonginnspurt vil jeg stille med de sikreste kortene.

 

- Wilshere er ute av form av helt naturlige årsaker og vil neppe rekke å spille seg i toppslag før sesongslutt. Ramsey, Arteta og Cazorla har vært meget solide i det siste.

 

- Podolskis innhopp i går sier vel det meste?

 

- Gervinho har levert sluttprodukt i det siste! Er en konstant trussel for motstanderlaget. Usikker på hva Walcott kan utrette etter skaden. Kanskje de kan veksle?

 

- Rosicky bør spille sentralt om han er matchfit. I mine drømmer skyves han da ut på vingen så Podolski kan vise sin målteft sentralt.

 

 

Er forsåvidt enig, både Podolski og Gervinho virker å være i form! Eneste jeg ikke er enig i må være Giroud. Ville mye heller hatt Podolski på topp, og evt gervinho - Cazorla - Walcott.. Evt Cazorla - Rosiscky - Gervinho/Walcott.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Er forsåvidt enig, både Podolski og Gervinho virker å være i form! Eneste jeg ikke er enig i må være Giroud. Ville mye heller hatt Podolski på topp, og evt gervinho - Cazorla - Walcott.. Evt Cazorla - Rosiscky - Gervinho/Walcott.

Jeg kan forstå at folk vil ha Giroud ut av laget. Men er dette tidspunktet å gjøre altfor store endringer i laget på? I de resterende kampene møter vi bl.a Everton, Wigan og QPR. Alle disse lagene vil gjøre alt de kan for å utnytte våre svakheter på defensiv dødball og da er Giroud meget viktig. Det har vi sett igjennom hele sesongen. Det er mine tanker om hvorfor jeg vil ha han i laget: never change a winnig team og defensive dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...