Jump to content

2013.04.13 Norwich H


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal - Norwich

Laurdag, April 13, 2013, 16:00

Barclays Premier League

Emirates Stadium

 

På TV: TV2 Premier League 2

arsenal.com om kampen: http://www.arsenal.c...-city-v-arsenal

 

Mertesacker ute med rødt kort og Rosicky usikker. Wilshere og Walcott er tilbake i trening og vil truleg begge bidra i kampen på lørdag.

 

Blir dette laget?

Fabianski,

Sagna, Vermaelen, Koscielny, Gibbs,

Cazorla, Arteta, Ramsey, Wilshere, Gervinho,

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Jeg tviler vel på at Wilshere starter på lørdag, men med Diaby og Rox ute så er jo alternativene få. Kanskje får Ox sjansen fra start? Tipper også at Monreal starter.

 

Dette er et klassisk bananskall som bare venter på at Arsenal skal skli og gå på snørra. Tipper Norwich vil pumpe lange baller til Grant Holt og med et par hodeløse kyllinger i midtforsvaret samt en Fabianski som vel ikke har feltarbeid som sin styrket, så kan dette fort bli en kopi av fjorårets 3-3.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Jenkinson - Koscielny - Miquel - Gibbs

Arteta - Ramsey

Gervinho - Chamberlain - Cazorla

Giroud

Drøyt å ønske seg Miquel fremfor Vermaelen, men jeg stoler virkelig ikke på Koscielny - Vermaelen partnerskapet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler vel på at Wilshere starter på lørdag, men med Diaby og Rox ute så er jo alternativene få. Kanskje får Ox sjansen fra start? Tipper også at Monreal starter.

 

Dette er et klassisk bananskall som bare venter på at Arsenal skal skli og gå på snørra. Tipper Norwich vil pumpe lange baller til Grant Holt og med et par hodeløse kyllinger i midtforsvaret samt en Fabianski som vel ikke har feltarbeid som sin styrket, så kan dette fort bli en kopi av fjorårets 3-3.

 

Vi skal stillr et sterkt nok lag uansett. Vi er i kjempeflyt og kan ikke tenke vi taper denne kampen. Bananskallene syntes jeg vi oftere har i starten av sesongene. Tror ikke vi trår og sklir på et nå.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Jenkinson - Koscielny - Miquel - Gibbs

Arteta - Ramsey

Gervinho - Chamberlain - Cazorla

Giroud

 

Drøyt å ønske seg Miquel fremfor Vermaelen, men jeg stoler virkelig ikke på Koscielny - Vermaelen partnerskapet.

Selv om Kos-Verm kan bli kaos så tror jeg faktisk det er tryggere enn Kos-Miquel. De har nesten ikke spilt sammen, og spanjolen har vel ikke en eneste PL kamp i år. Meget usikker på det samarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Tror Kos og Vermaelen kommer til å klare seg bra. Vi har forsvart oss bedre som lag den siste tiden og dersom det fortsetter så vil midtforsvaret få ganske behagelige arbeidsforhold mot Norwich. Et forsvar bestående av Sagna - Kos - Vermaelen - Monreal med Ramsey og Arteta foran seg er mer enn solid nok til å slå Norwich.

Link to comment
Share on other sites

Hajrovic trener med a-laget nå, tipper han blir å se på benken og at TV5 og Kos starter, så dårlige som Norwich er i år burde dette bli tre, men jeg er langt fra sikker. Gervinho blir en nøkkel, synd Rosicky sannsynligvis ikke vil delta fordi med Gervinho som skaper rom med driblingene sine og Rosicky som skaper rom med teknikken sin vil det bli mye sjanser for Santi og de andre der oppe..

Link to comment
Share on other sites

Endelig matchdag! Norwich har dabbet av ganske greit de siste månedene etter en lovende start. Om vi slipper oss ned eller slurver kan vi endog godt finne på å avgi to poeng. Holt er farlig og skapte trøbbel mot oss siste. Tipper uansett at vi tar med oss tre poeng i dag: 2-1.

Link to comment
Share on other sites

XI: Fabianski; Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs; Wilshere, Arteta; Ramsey, Cazorla, Gervinho; Giroud

Subs: Mannone, Jenkinson, Monreal, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Podolski

 

Ingen Monreal og Ox til fordel for Gibbs og Ramsey. Ellers som forventet. Håper Ramsey er på midten.

Szczesny vraket. Hva skjer der?

Link to comment
Share on other sites

Arsenals lagoppstilling: Fabianski, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Gibbs, Arteta, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Gervinho, Giroud

Benken: Mannone, Jenkinson, Monreal, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Podolski

 

Skjønner at Fabianski får sjansen i mål nå, men spesielt at Szczesny droppes fra matchtroppen fullstendig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals lagoppstilling: Fabianski, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Gibbs, Arteta, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Gervinho, Giroud

Benken: Mannone, Jenkinson, Monreal, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Podolski

 

Skjønner at Fabianski får sjansen i mål nå, men spesielt at Szczesny droppes fra matchtroppen fullstendig.

 

Forrige gang så var det vel fordi han skulle spille U21 fotball istedet. Blir vel tilfellet nå også.

 

Håpløst med Giroud nok en gang.....

 

Aye.. men skal sies at vi har vunnet de kampene han har startet. Selv syntes jeg han er rimelig elendig, men skjønner dilemmaet.

 

Når det gjelder Podolski så må jo han og Wenger ha "falt ut" eller noe slikt. Han har jo knapt startet en kamp siden januar.

Link to comment
Share on other sites

Norwich kommer efter alle solemerker til å ligge lavt i banen. På papiret er en stor og sterk midtspiss, Giroud, et opplagt valg. Han er da også en spillertype fansen i mange år ropte efter. Men det er klart, når scoringene uteblir heter det ikke lenger stor og sterk, men tung og treg.

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes om skade, men Wenger er en av de første til å trekke dem fra landslag om så er tilfelle. Podolski har spillt for Tyskland de siste kampene... Så her er det nok noe internt eller noe. Podolski er vår beste avslutter, men han starter med sakkosekken giroud hver gang :(

Link to comment
Share on other sites

Han kan gjøre begge da? Hadde vel vært bedre med Szczesny på benken istedenfor Mannone om Fab skulle skade seg/bli utvist.

 

Det er min tankegang også. Kunne skjønt det hvis det var en bortekamp og neste kamp han skulle spille for U21 laget også var en bortekamp, men dette er hjemme og da burde han virkelig sitte på benken. Something smells fishy.

 

Det snakkes om skade, men Wenger er en av de første til å trekke dem fra landslag om så er tilfelle. Podolski har spillt for Tyskland de siste kampene... Så her er det nok noe internt eller noe. Podolski er vår beste avslutter, men han starter med sakkosekken giroud hver gang :(

 

Som skrevet over: Something smells fishy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...