Jump to content

2013.02.23 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Dessverre akkurat som forventet. Et svakt Arsenal halter seg såvidt frem til seier gjennom en spesiell spiller. Vi har særdeles mange passasjerer i laget og særdeles få bidragsytere. Intet nytt og dessverre kommer det neppe til å endre seg i nærmeste fremtid.

 

Uansett: Deilig med 3 poeng, men det var på nære nippet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg regner med at dagens "fantastiske" resultat var nok, for en søvnig Kroenke på tribunen, til å skrive ny kontrakt med Wenger omgående!!!

 

 

(PS!! det er lenge siden jeg har sett så få medlemmer være pålogget kamptråden, rett etter at kampen er over)

Link to comment
Share on other sites

Men jeg regner med at dagens "fantastiske" resultat var nok, for en søvnig Kroenke på tribunen, til å skrive ny kontrakt med Wenger omgående!!!

 

Ja, du sier noe. På en måte hadde det vært greit om han var på kampen sist tirsdag istede. Så han kan se hvordan man blir rundspillt av europatoppen. Men ikke sikkert det har så mye å si for han. Som jeg har nevnt tidligere eier han The Colerado Avalanche og han tydeligvis driter i hvordan de gjør det sålenge driften er god og det er høye bilettpriser.

 

For en lidenskaplig eier burde det uansett være mye å sette fingern på i denne kampen også. Ikke minst det faktum at alle "spissene" wenger har kjøpt de seneste årene ikke holder mål.

Chamachk og Giroud nå er kjøpt inn som rene spisser, ingen av de holder mål spør du meg. I tilegg har vi Gervinho som ser ut til å være ute av laget for tiden (takk for det).

Link to comment
Share on other sites

Fortjent seier.

 

Fatter ikke hvorfor Jenkinson får så mye tyn gjennom kamptråden, syns han var god idag. Litt rotete av og til, men ellers meget god. Jobber og sliter og er vanskelig å komme forbi. Driter seg litt ut på målet i mot, men det kommer jeg tilbake til.

Syns også Diaby og Arteta begge spiller forholdsvis godt idag. Arteta vinner veldig mange andreballer idag, og selv om det er lite fremdrift i spillet så holder han ballen i laget. Diaby ut var forholdsvis greit siden han hadde gult kort, men så fortsatt ikke nødvendigheten da han ikke virket overtent på noen som helst måte. Skadet? Intet nytt der i så fall :P

 

Forresten, jeg er helt enig i at Giroud ikke var knallgod idag, men han var involvert i mye og holdt på å stange inn fra en corner. Walcott derimot? Det må være noe av det verste jeg har sett på lenge. Hadde faen meg byttet han til pause om jeg var Wenger.

 

Når det gjelder 1-1 målet, så kan jeg ikke si at jeg er overrasket. Szczesny er langt i fra god nok, og nå så jeg Fabianski på benken bak Wenger også (tror jeg?!) så da er det kanskje på tide med byttet Ben Elfen har skreket etter flere år nå? Jeg stiller meg hvertfall fullt og helt bak det. Man kan rett og slett ikke slippe inn sånne drittmål som han gjør. Szczesny er ikke en god keeper som har en dårlig formkurve. Szczesny er bare ikke noen god keeper.

 

BB: Cazorla, virker å være den eneste sammen med Wilshere som kan skape noe. Monreal med flott assist også!! :) Wilshere er god igjen.

Link to comment
Share on other sites

Monreal er gledlig. Han skapte mye idag, har fine innlegg og virker god i siste fasen. MEN! Når monreal går opp må noen gå inn å ta rommet han legger igjen etter seg. Vi holdt på å bli straffet hardt pga dette. Helt utrulig at vi ikke har innprenta en filosofi der spillerene hjelper hverandre. Hvis Monral/Sagna/Gibbs eller Jenk er oppe i angrep så må en midtbane falle av. Enkelt og greit. Men det passer vel ikke Wengers filosofi, og vi bæsjes på leggen pga dette ofte!

Link to comment
Share on other sites

Fortjent seier.

 

Fatter ikke hvorfor Jenkinson får så mye tyn gjennom kamptråden, syns han var god idag. Litt rotete av og til, men ellers meget god. Jobber og sliter og er vanskelig å komme forbi. Driter seg litt ut på målet i mot, men det kommer jeg tilbake til.

Syns også Diaby og Arteta begge spiller forholdsvis godt idag. Arteta vinner veldig mange andreballer idag, og selv om det er lite fremdrift i spillet så holder han ballen i laget. Diaby ut var forholdsvis greit siden han hadde gult kort, men så fortsatt ikke nødvendigheten da han ikke virket overtent på noen som helst måte. Skadet? Intet nytt der i så fall :P

 

Forresten, jeg er helt enig i at Giroud ikke var knallgod idag, men han var involvert i mye og holdt på å stange inn fra en corner. Walcott derimot? Det må være noe av det verste jeg har sett på lenge. Hadde faen meg byttet han til pause om jeg var Wenger.

 

Når det gjelder 1-1 målet, så kan jeg ikke si at jeg er overrasket. Szczesny er langt i fra god nok, og nå så jeg Fabianski på benken bak Wenger også (tror jeg?!) så da er det kanskje på tide med byttet Ben Elfen har skreket etter flere år nå? Jeg stiller meg hvertfall fullt og helt bak det. Man kan rett og slett ikke slippe inn sånne drittmål som han gjør. Szczesny er ikke en god keeper som har en dårlig formkurve. Szczesny er bare ikke noen god keeper.

 

BB: Cazorla, virker å være den eneste sammen med Wilshere som kan skape noe. Monreal med flott assist også!! :) Wilshere er god igjen.

 

Godt oppsumert! Jenkinson hadde en helt ok kamp, men synes Diaby hadde nok en svak kamp. Lite involvert, taper dueller og løper til tider i veien for de andre medspillere.

 

Er glad for at vi har en spiller som Giroud i klubben. Han har hatt en helt grei start på sin Arsenal kariere, og er en type spiller(plan B?!) som vi har savnet. Problemet er at han er 'The man up front'. For de kvalitetene mangler han! Vi har heller ikke spillere og et type angreps fotball som han passer inn i. Men som sagt så er han en spiller som er fin å sette innpå ut av taktiske grunner eller når vi blir nødt til å angripe i luftrommet.

Walcott er fortsatt ikke løsningen min der, og det er mulig at Podolski er den som burde hatt den faste plassen på topp.. Men det er tydeligvis Wenger ikke interessert i.

 

Godt med 3 nye poeng, og kampen mot tottene neste helg vil bli meget interessant..

 

Link to comment
Share on other sites

 

Vi er ikke her ennå, i hvert fall..

 

 

Hehe. Tenkte på den låta, jeg også.

Men er 20.000 tomme seter utopi? Helt utenkelig? Det er mange faktorer som spiller inn, ikke bare sportslige resultater, men jeg tror ikke det er usannsynlig at mange større PL-klubber kan oppleve tilskuersvikt fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker det var mye frustrasjon her over at det "bare" ble bygget 60 000 tilskuerplasser på Emirates. Det var vel passe allikevel. Men nå er det ingen akutt krise for vår del med noen prosent nedgang i tilskuere uansett. Hvor mange som egentlig var der vet jeg ikke (midt i kampen så det ganske fullt ut). Arsenal.com oppgir i tilknytning til kamprapporten dette: "Attendance: 0". Litt flere tror jeg det må ha vært.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker det var mye frustrasjon her over at det "bare" ble bygget 60 000 tilskuerplasser på Emirates. Det var vel passe allikevel. Men nå er det ingen akutt krise for vår del med noen prosent nedgang i tilskuere uansett. Hvor mange som egentlig var der vet jeg ikke (midt i kampen så det ganske fullt ut). Arsenal.com oppgir i tilknytning til kamprapporten dette: "Attendance: 0". Litt flere tror jeg det må ha vært.

En stdion på 80000 ville gitt oss vesentylig mere inntekter. Som kunne investeres videre. Men vi investerer ikke så mye og resultatene har uteblitt. Tror det er noe av tanken. Det er vel først nå i det siste det er noe mer glissent. I begynnelsen av sesongen var det som jeg ser det ganske stappa. Litt demonsrasjon også i det småglisne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...