Jump to content

2013.02.23 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

3d11ae64abb9f58c5e0556c082157e3c.jpegVS150px-Aston_Villa.svg.png

Barclays Premier League

Lørdag 23. februar 2013, 16:00

 

Team News:

 

Arsène Wenger has supplied the latest team information ahead of the Bayern Munich clash:

On Bacary Sagna

Sagna has a problem with his knee. He will be out for Saturday certainly. I don’t think there are any other knocks really.

 

On Kieran Gibbs

He is still out. He will be a few weeks yet.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Monreal

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

-----------------------------------

Laget jeg ønsker å se:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

Podolski

---------------------------------

Dette er en must-win kamp nok engang. Vi kan ikke tillate oss et poengtap her og etter Bayern kampen så trenger vi sårt en seier og mot nedrykkstruede Aston Villa så burde det på papiret være en "lett" kamp, men vi vet jo alle hvordan Arsenal pleier å kløne det til i kamper som dette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Arteta må med. Uten han virker laget ennå mer lost enn til vanlig. Og med Sagna ute så er det kun Arteta igjen som har

et snev av tøffhet i seg ved siden av Wilshere.

 

Syntes Ramsey i fraværet til Arteta mot West Ham, Brighton og Liverpool stod frem som den spilleren i laget som passer best i den rollen. Energien og tempoet hans passer veldig godt i den rollen og i motsetning til Arteta så spiller han ikke 50 pasninger tilbake til Mertesacker i løpet av en kamp heller.

 

Syntes ei heller at Arteta har vært spesielt imponerende siden han kom tilbake fra skade mens Ramsey har vært veldig stødig siden West Ham kampen.

Link to comment
Share on other sites

N'Zogbia kommer til å maltraktere Jenkinson.

 

N'Zogbia har ikke akkurat vært mye å skryte av i Villa drakta. Scoret drøye 3 ligamål på over 40 kamper..

 

Den jeg er redd for er Benteke. Skulle heller sett han i Arsenal drakt enn Giroud for å være ærlig.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk til en formasjonsendring for å forsøke noe nytt. Slik vi spiller nå fungerer vi hverken defensivt eller offensivt. I en 4-4-2 formasjon med Ramsey og Wilshere sentralt får vi garantert løpskraft og oppofrelse, og med Chamberlain og Cazorla på kantene får vi to spillere som har teknikk til å dra seg forbi motstander. Med en kombinasjon av Walcott og Podolski har vi for første gang på lenge to spillere som kan jobbe sammen og skape rom for hverandre med motsatte bevegelser. Podolski har fra en mer sentral posisjon vist seg som svært effektiv foran mål, og med Walcott har vi alltid en trussel for å jage evt. bakrom.

 

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Chamberlain - Ramsey - Wilshere - Cazorla

Walcott - Podolski

Link to comment
Share on other sites

Ja takk til en formasjonsendring for å forsøke noe nytt. Slik vi spiller nå fungerer vi hverken defensivt eller offensivt. I en 4-4-2 formasjon med Ramsey og Wilshere sentralt får vi garantert løpskraft og oppofrelse, og med Chamberlain og Cazorla på kantene får vi to spillere som har teknikk til å dra seg forbi motstander. Med en kombinasjon av Walcott og Podolski har vi for første gang på lenge to spillere som kan jobbe sammen og skape rom for hverandre med motsatte bevegelser. Podolski har fra en mer sentral posisjon vist seg som svært effektiv foran mål, og med Walcott har vi alltid en trussel for å jage evt. bakrom.

 

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Chamberlain - Ramsey - Wilshere - Cazorla

Walcott - Podolski

 

 

Skulle meget gjerne sett det laget der også. Alt annet enn det "spådde" laget jeg satt opp i åpningsinnlegget :)

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt sånn nå at vi supportere aldri føler oss trygg uansett hvilket lag Arsenal møter. Før var det selvsikkerhet, forventning om underholdning og beundring fra andre lags supportere. Så var det en periode det gikk over i nerver, håp og biting av negler. I år har det blitt enda verre. Aldri tidligere kunne man tenkt at det var mulig for laget å ryke mot Bradford i ligacupen og Blackburn hjemme i FA cupen. Nå har det gått over i mangel på forventninger (bortsett fra forventningen om at laget kommer til å tape), pessimisme, resignasjon og sarkastiske bemerkninger fra kolleger. Det eneste som kan redde dette laget er et oppkjøp av noen som er en smule mer interessert i fotball enn Kroenke...

Link to comment
Share on other sites

Ja takk til en formasjonsendring for å forsøke noe nytt. Slik vi spiller nå fungerer vi hverken defensivt eller offensivt. I en 4-4-2 formasjon med Ramsey og Wilshere sentralt får vi garantert løpskraft og oppofrelse, og med Chamberlain og Cazorla på kantene får vi to spillere som har teknikk til å dra seg forbi motstander. Med en kombinasjon av Walcott og Podolski har vi for første gang på lenge to spillere som kan jobbe sammen og skape rom for hverandre med motsatte bevegelser. Podolski har fra en mer sentral posisjon vist seg som svært effektiv foran mål, og med Walcott har vi alltid en trussel for å jage evt. bakrom.

 

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Chamberlain - Ramsey - Wilshere - Cazorla

Walcott - Podolski

 

 

Tror du virkelig Wenger kommer til å vrake filosofien han har brukt de siste 5-6 årene? Det gjør han med all garanti ikke.

Link to comment
Share on other sites

Tror du virkelig Wenger kommer til å vrake filosofien han har brukt de siste 5-6 årene? Det gjør han med all garanti ikke.

Tror så absolutt ikke Wenger klarer å endre filosofien sin, selv om resten av verden har sett og sagt mye hva som burde blitt gjort. Innlegget mitt ble ganske enkelt skrevet som noe jeg hadde sendt utpå om jeg hadde fått ansvaret for lagoppstilling. For hva har den filosofien de siste 5-6 årene bragt klubben?

 

Når det er sagt, så må jeg ærlig innrømme at til tross for at vi er inne i en elendig formkurve lever håpet om Champions League spill fortsatt. Kanskje til og med litt sterkere etter hva jeg har sett fra Liverpool, Chelsea og Tottenham denne sesongen. I ligaen er de minst like ustabile som oss, men krangler til seg poeng takket være enkeltspillere i toppform ved Suarez, Hazard/Mata og Bale. På vår side har vi fortsatt til gode og komme inn mot toppform, og det levner det siste lille håpet hos meg for at sesongen kan "reddes".

Link to comment
Share on other sites

Har vel ikke spilt 4-5-1 i 5-6 år? 4-4-2 ville nok passet veldig mange av lagets spillere bedre enn dagens formasjon ja. Men er ikke så sikker på at Chamberlain burde fått noen plass, ut i fra det han har vist denne sesongen. Dette laget skriker etter en spiller med Rosicky sine kvaliteter. Han er i stand til å skape noe farlig hver gang han har ballen.

 

Bør være en kamp der laget reiser seg, og knuser Aston Villa. Men føler meg ikke sikker...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com@Arsenal

Arsenal: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Monreal, Arteta, Diaby, Wilshere, Walcott, Giroud, Cazorla

 

Bommet på Diaby for Podolski, men er ikke så ille lag det der. Dog skulle jeg heller sett Podolski fremfor Giroud på topp og gjerne Rosicky i playmaker rollen.

 

Arsenal.com@Arsenal

Subs: Mannone, Koscielny, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Ramsey, Gervinho, Podolski

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...