Jump to content

2013.02.23 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

Dette er vel strengt talt en ikke sak.

 

Å? Si meg hvorfor det ikke er det

For meg er det en veldig stor sak, da det bare bekrefter hva slags spillere vi har i troppen for tiden. Jeg vil tro disse tre ikke er alene om denne holdningen! Møkkaoppførsel av spillere som tjener hauger av penger. Er man engasjert så gjør man ala Jenkinson, man sitter ikke likegyldig på beken og surmuler.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

 

Å? Si meg hvorfor det ikke er det

For meg er det en veldig stor sak, da det bare bekrefter hva slags spillere vi har i troppen for tiden. Jeg vil tro disse tre ikke er alene om denne holdningen! Møkkaoppførsel av spillere som tjener hauger av penger. Er man engasjert så gjør man ala Jenkinson, man sitter ikke likegyldig på beken og surmuler.

 

Fotballspillere er arbeidstakere og ikke fan. Hvis du ser på andre lag så er det ikke slik at deres spillere på benken alltid hopper og spretter når laget deres scorer. Kritiser gjerne Koscielny, Ox, Gervinho for hva dem gjør på banen, men ikke forvent at de skal oppføre seg som du og jeg sannsynligvis ville gjort i samme situasjon. Spillere som sitter på benken skal konservere sin energi til de eventuelt skal ut på banen. De får betalt for å yte maksimalt på banen, ikke for å være cheerleaders utenfor.

Link to comment
Share on other sites

Fotballspillere er arbeidstakere og ikke fan. Hvis du ser på andre lag så er det ikke slik at deres spillere på benken alltid hopper og spretter når laget deres scorer. Kritiser gjerne Koscielny, Ox, Gervinho for hva dem gjør på banen, men ikke forvent at de skal oppføre seg som du og jeg sannsynligvis ville gjort i samme situasjon. Spillere som sitter på benken skal konservere sin energi til de eventuelt skal ut på banen. De får betalt for å yte maksimalt på banen, ikke for å være cheerleaders utenfor.

 

jo da, de er arbeidstakere. Men vi ser det også på "vanlige" arbeidsplasser hvem som er engasjert i hva man driver med og hvem som "bare" gjør en jobb og kun tjener penger. Og fotball er på ingen måte en vanlig arbeidsplass. jeg vil faktisk si at det i fotball er enda viktigere enn i andre bransjer å vise et slik ekstra engasjement. For hvis du ikke klarer det klarer du heller ikke mobilisere det ekstra som skal til for å til slutt vinne. En ting er å være profesjonell, men SÅ profesjonell tviler jeg på at noe menneske klarer å være at de kan skru sine følelser av og på som en maskin. Og når vi ser hvordan spillerne viser følelser ved scoring når de er på banen, eller når de vinner kamper, og i enda større grad, når de vinner trofeer, så er det jo liten tvil om at de som gjør det best også har dette ekstra engasjementet. Og nettopp det at det er vanskelig å skru et engasjement av og på, det må komme innenfra, gjør dette bildet ekstra bekymringsverdig. Det bekrefter for så vidt også det vi har sett PÅ banen de siste årene. Engasjementet har vært alt for dårlig der også, jevnt over.

Link to comment
Share on other sites

Ser jo at Ox retter litt på pleddet så det er gode muligheter for at han også har vært på beina

 

Syns det er ganske usannsynlig at han har vært oppe å jubla der, ut i fra ansiktsuttrykket :P Men jeg veit jo ikke!!

 

Neida, en får vel ikke legge for mye i dette, men det er spesielt å se den store forskjellen fra Jenks til resten, det må sies.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forbeholder meg rettet til å mene at dette betyr noe når man ser hvordan Jenkinson allerede har oppfattet situasjonen og har rukket å komme seg på beina for å feire på ekte supportervis.

Mens de andre....

 

Uansett om de gjorde det ene eller andre, så skal man ikke tillegge dem at de virkelig fulgte med å viste spontan glede iallefall.

 

Tilogmed Wenger hadde jo oppfatta det, og han er jo RIMELIG treg i reaksjonen til tider :)

Link to comment
Share on other sites

Ox kommer nokså dårlig ut fra både bilder og video. En skal selvfølgelig ikke se seg blind på det, men

det gir da en god indikasjon, og Ox ser ut som en 4-åring som ikke får vilja si

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...