Jump to content

2013.02.23 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

Det kan vel være så at de tomme setene tildels skyldes en demonstrasjon fra sesongkortinnehavere. Men ut fra en rask "uhøytidlig" undersøkelse koblet sammen med egen erfaring så mener jeg at billettene ikke er like lettsolgte lenger.

 

Jeg tar meg en tur over av og til for å gå på kamp, og med "red membership" så har jeg alltid måtte passe på å kjøpe billett i løpet av få timer etter at de blir lagt ut til salgs en måned før kampstart.

I min "uhøytidelige" undersøkelse via arsenal.com, så ser jeg at det fremdeles er ledige billetter når det nå bare er to uker igjen til Everton-kampen. For meg er det en klar indikasjon på at alt er ikke som det skal.

Finanskrisen har selvsagt noe å si, men jeg har vært på Emirates flere ganger etter at den slo inn, og billettene var utsolgt svært så raskt. En kombinasjon av den generelle økonomien, seriens dyreste billetter og en generelt laber forestilling på banen gjør vel at flere og flere vil vurdere bruken av sine "surt" opptjente midler.

 

Fotball er blitt en underholdningsindustri, der det ikke bare er lokale fans som går på kamp, men mer "nøytrale" personer som vil bli underholdt, For disse så er terskelen betydelig lavere enn for oss andre når det gjelder hva man tåler før en finner an annen underholdning å bruke midlene på.

 

For meg som kanskje er over en gang eller to i året så spiller selvsagt billettprisen en mindre rolle, men for den innbarka lokale fansen på minstelønn så vil det vel komme til et punkt der de må prioritere bort kampbillettene (joda jeg vet at det er mange lokale fans som også har bra økonomi).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Diaby var rett og slett fryktelig svak. I går også. Nå var det jo også flere som var svake, men ikke på det viset. Og Szcz sitt svake spill bør jo heller ikke smitte over på Diaby. Har mistet troen på at Diaby skal bli både en ny Vieira, og en som kan bidra positivt for klubben. Er sikkert skadet noen uker igjen og.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Diaby var svak igår. Men vi har forskjellige øyne her inne skjønner jeg, for jeg registrerer at enkelte syntes diaby gjorde en god figur mens feks Wilshere var dårlig.

Jeg prøver iallefall så godt jeg kan å være objektiv før hver match og ikke la tidligere prestasjoner påvirke hvordan en spille gjør det i den aktuelle kampen. Igår mener jeg Diaby var dårlig og feks Wilshere var helt grei. Den dårligste igår uten tvil i mitt hode var vår franske spiss Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikkje Giroud var så verst i går eg... Mange gode nedtak. og flikkar. Veldig viktig på dødball i mot. Skaper eit par gode sjansar gjennom glimarande veggspel. Såklart burde han ha hatt ei scoring eller i det minste ein assist, men syns han viser klart at han har mykje å bidra med. Er skuffa over keeper, Diaby og Walcott. Syns Arteta, Wilshere og Cazorla er variereande, spesielt gjere dei mange pasningsfeil når vi prøver på gjennombrot. Vi er klart betre enn Villa, scorar for ein gang skyld først, før så å gå i den vanlege dvalen. Blir heldigvis ikkje straffa i første omgang. Andre omgang er bra, vi styrer og bør scora før vi er håplaust organsiert i returløpa våre på ei kontring og har ein keeper som ikkje er på nivå på langskot... Deretter er vi gode igjen og skaper nok sjansar til at vi får ein fortjent siger. Mykje bra, men dessverre framleis alt for mykje slurv og middelmådighet....

Link to comment
Share on other sites

Også enig i at Diaby var svak i går. Klarte seg rimelig greit defensivt og fysikken hans er egentlig fin å ha. Problemet er bare at han konstant bremser opp spillet vårt når han har ballen, bruker konsekvent en eller to touch for mye og bidrar stort sett lite kreativt. Han irriterte meg til tider voldsomt, og spesielt den situasjonen der han fikk gult kort var forferdelig.

Link to comment
Share on other sites

Så akkurat kampen i reprise. Det er ikke noe særlig tvil om at vi trenger en ny keeper. Dette er rett og slett ikke godt nok om vi vil klare en fjerdeplass. Godt vi har Santi som skaffer oss de viktige tre poengene.

Link to comment
Share on other sites

Som Wenger selv så har han ingen prestasjonskrav tydeligvis. Er ikke rart dette laget her alltid går på trynet når ting gjelder.

 

Er meget åpen for benking av Szczesny og for å la Fabianski få seg et par kamper, men til sommeren så det komme inn en keeper av høyere klasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker det var mye frustrasjon her over at det "bare" ble bygget 60 000 tilskuerplasser på Emirates. Det var vel passe allikevel. Men nå er det ingen akutt krise for vår del med noen prosent nedgang i tilskuere uansett. Hvor mange som egentlig var der vet jeg ikke (midt i kampen så det ganske fullt ut). Arsenal.com oppgir i tilknytning til kamprapporten dette: "Attendance: 0". Litt flere tror jeg det må ha vært.

 

Det er liten tvil om at det er lettare å få fatt på billettar til kampar mot dei nest beste laga. Dette kan ein sjå både på arsenal.com red member samt andre fora som arsenaltickets på twitter. Det virkar og som om mange med sesongbillettar ikkje giddar gå på alle kampane. Ein annan ting som får det til å virke tommare enn det er er tregheiten til folk å finne plassane sine. Ein ser ofte at folk sig inn på tribuna etter 5 - 10 minutt både ved kampstart og etter pause.

 

Her er ein som jublar som ein supporter;

BDzvgviCEAEi2D4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Syns ikkje Giroud var så verst i går eg... Mange gode nedtak. og flikkar. Veldig viktig på dødball i mot.

Giroud var kanskje ikkje den dårligaste, det skal eg være enig i. Han gjorde flere brukbare defensive inngrep. Men det kunne virke som han var alle andre steder enn der han skulle være. Som en del av et spisspar, eller hvis han vekslet med f.eks. en ving gjennom kampen så kunne han tillate seg slikt, men som enslig spiss så er hans plass etter min menig lengst mulig fremme på banen (selvsagt uten å gå i offside). Det kom flere innlegg foran mål der det manglet en goalgetter, det var ganske enkelt folketomt.

For meg så gjorde han ikke den "jobben" som en spiss skal etter min mening, plasseringsmessig, og derfor kan eg være med på konklusjonen om at han gjorde en dårlig jobb.

Link to comment
Share on other sites

Ja, akkurat den likegyldigheten er ikke det en ønsker å se. Det værste er at om dette bildet hadde blit knipset et par tre sekunder senere så ville det sett helt likt ut. Ikke fulgte de med, og ikke virket de å bry seg nevneverdig over forskjellen på ett og tre poeng. Kroppspråk er noe av det eg ofte studerer under kamp. Det er noe som ikke er så lett å kontrollere, men som kan være fryktelig avslørende. Dette bildet liker jeg lite.

 

Pluss til Arsenalsupporter Jenkinson.

Link to comment
Share on other sites

Er de pripne for de blir benka eller fordi de rett og slett ikke bryr seg? At de blir benka er faen ikke rart mtp prestasjonene i det siste (Ox spesielt) og når de spiller for et lag så må det faen i meg gå an å heie å støtte litt også, og ikke sitte der og surmule og gjemme seg under verdens største boblejakke. Faen meg sinnsykt provoserende å se på.

 

Digger Jenkinson btw. Han hadde også en god kamp.

Link to comment
Share on other sites

dette bildet provoserer meg også. Det oppsummerer egentlig alt som er galt i klubben, mangel på engasjement og stolthet. Jenkinson er det hederlige unntaket! Han har sine mangler, men han spiller ihvertfall med hjertet utenpå drakta, og han viser følelsene også når han sitter på benken! Sånn som det skal være.

Link to comment
Share on other sites

Bildet kan kanskje forklare hvorfor Koscielny virket så "cold to the game" da han entret banen.

 

Etter min mening var kampen som sådan rett under middels. Det bølget mye fram og tilbake, men samtidig virket det hele litt tamt og uengasjert. Selv om seieren var fortjent kunne vi fort ha stått igjen med to poeng mindre ved kampslutt. En ting som irriterte meg var at vi støtt og stadig gjorde enkle pasningsfeil i midtbaneleddet som førte til farlige overganger for et lystent Villa-lag. Selv om back-fireren kan kritiseres for mye (også i denne kampen) får de en vanskelig oppgave med å forsvare seg - gjerne i undertall - i disse situasjonene. I tillegg blir vi sjeldent virkelig farlige fremover da "assisten" ikke når fram, enten pga dårlige avleveringer eller alternativer.

 

Likevel scorte vi flest i en kamp der Cazorla utgjorde forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...