Jump to content

2013.02.16 Blackburn Rovers H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Blackburn Rovers

FA Cup, Emirates Stadium

Saturday, February 16, 2013, 16:00

TV2 Sport Xtra/TV2 Sumo

 

 

 

Da er det tid for 5. runde i årets FA-Cup, og vi får denne gang besøk av et lag som ligger plassert så vidt over midten på tabellen i Championship. Laget har som kjent for de fleste hatt det ganske turbulent de siste to årene med endringer på trenersiden opp til flere ganger, der "megapopulære" Steve Keane fikk sparken etter å ført laget nedrykk forrige sesong. Den som skulle komme inn og være redningsmann var en tidligere forsvarskjempe og en som fansen hadde satt sin elsk på etter å ha vært med på klubbens eneste Premier League tittel - nemlig Henning Berg. Hvordan det gikk har vell de fleste også fått med seg, og nå trenes klubben av Michael Appleton.

 

Blackburn spilte i kveld, tirsdag, borte mot Brighton & Hove i en kamp som endte 1-1. Der fikk lagets nyervervelse DJ Campbell sine første minutter. For vår del vil det garantert bli gjort en del endringer med tanke på at vi i neste uke skal ta i mot Bayern Munchen til første oppgjør i 1/8 finalen i Champions League. Spillere som Wilshere (småskadet), Cazorla, og Walcott bør få hvile etter et hardt kampprogram med mange minutter både for klubb og landslag den siste tiden. I forsvaret har vi en del skader og derfor vanskeligheter å rotere. Monreal kommer nok til å starte siden han ikke kan spille CL for oss, og Jenkinson er utelatt med karantene. Hvordan det går med skaden til Vermaelen og Koscielny får vi antakelig høre på pre-match intervjuet fredag.

 

God tid til å diskutere hvordan dere vil rullere på spillerne til denne kampen, men fyr løs og kjør diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

 

og dette gjelder i særdeleshet Arsenal...

 

Nja, nå synes jeg du er unødvendig negativ ;D

 

Faktum er vel at under Wenger har vi kun røket ut to ganger mot lag fra lavere divisjoner. Bradford i denne sesongen, og Burnley i 2008, da vi stilte med veldig ungommelig lag i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

 

Nja, nå synes jeg du er unødvendig negativ ;D

 

Faktum er vel at under Wenger har vi kun røket ut to ganger mot lag fra lavere divisjoner. Bradford i denne sesongen, og Burnley i 2008, da vi stilte med veldig ungommelig lag i ligacupen.

 

mitt utsagn er naturligvis et hjertesukk sett kun fra perspektivet til en gooner sulteforet på suksess... ;)

Og jo, Wengers Arsenal har en god statistikk mot "prügelknabes". Men vi har jo sett et mønster her, at hver gang Arsenal tar lett på et oppgjør så havner de i trøbbel. Og dette gjelder jo ikke bare mot lag fra lavere divisjoner. Vi ser det jo mot PL-rivaler også. Og vi har sett det litt for mange ganger de senere årene at Arsenal ikke klarer å mobilisere, særlig når det gjelder som mest. Sånn sett var jo kampen mot sunderland et lyspunkt, man kjempet til siste spark på ballen. Det er bl.a. dette vi har savnet i mange år. Og det er den type innsats jeg vil se på lørdag også, ihvertfall helt til avansementet er sikret... å ha riktig tenningsnivå, fokus og innsats er helt avgjørende på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

 

Nja, nå synes jeg du er unødvendig negativ ;D

 

Faktum er vel at under Wenger har vi kun røket ut to ganger mot lag fra lavere divisjoner. Bradford i denne sesongen, og Burnley i 2008, da vi stilte med veldig ungommelig lag i ligacupen.

 

Vi kan ikke skylde på at vi stilte med ungdommelig lag mot Bradford iallefallxD

 

Kan se ut som om jeg mente at DU sa vi stilte ungdommelig mot Bradford, det var ikke det jeg mente.

Link to comment
Share on other sites

Syns fortsatt at FA Cupen er den mest uinteressante turneringen som finnes. Prestisjen er nesten borte og til og med i ligacupen er underholdningsverdien høyere.

 

Håper dermed vi sparer alle spillerne som skal starte mot Bayern. Håper på dette laget:

 

Fabianski

Bellerin - Squillaci - Miquel - Monreal

Diaby - Coquelin - Rosicky

Gnabry - Akpom - Chamberlain

Link to comment
Share on other sites

Hva? Når vi ikke engang har sjansen til å slå Tottenham eller ta hevn på Liverpool for 2001-ranet, blir det jo enda mindre interessant.

 

FA-cupen er fantastisk, og et trofé vi har god mulighet til å vinne!! :) Håper vi hviler noen, men vil se et sterkt lag gå utpå matta.

Link to comment
Share on other sites

Syns fortsatt at FA Cupen er den mest uinteressante turneringen som finnes. Prestisjen er nesten borte og til og med i ligacupen er underholdningsverdien høyere.

Finner FA Cupen ganske uinteressant jeg også, er en turnering de beste lagene hviler sine beste spillere i for å fokusere på PL og EL/CL, men vi har et bra lag og et lag som kan vinne og det hadde vært greit å ta et trofé igjen om enn bare for å få kritikerne på det punktet til å holde kjeft. (Vi kjenner alle en Unitedfan eller liknende som linker til www.sincearsenallastwonatrophy.co.uk/ eller liknende..

Link to comment
Share on other sites

Det er noen unge spillere som jeg har svært lyst til å se få sjansen fra start, og som har imponert i for reservelaget/U-21. Ellers er det viktig og ha med en stamme i laget som de unge spillerne kan støtte seg på og ta av litt press fra skuldrene. Blackburn er så absolutt et potensielt bananskall, så det å sende utpå et helt lag bestående av reserver som Wilshere ønsker, blir det samme som å gi fra seg kampen med en gang. Ser gjerne at vi starter noe slikt:

 

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Miquel - Monreal

Coquelin - Diaby

Chamberlain - Rosicky - Eisfeld

Gervinho

 

Da har vi fortsatt en erfaren backlinje og en midtbane som kan stenge rommet foran midtstopperne - løpe, takle, fordele baller og gå på dype løp. Foran dem har vi en kombinasjon av fart, rutine og god teknikk. Gervinho skal ha vært en av afrikamesterskapets beste spillere, og får derfor tillit på topp til å vise seg frem på Emirates igjen.

Link to comment
Share on other sites

FA cupen har nok ikke samme status lenger som tidligere år nei. Men den henger fremdeles mye høyere enn ligacup'en og er ett "større" trofe.

Noen lag hviler enkeltspillere, men man ser ikke samme som i Liga Cup'en der noen lag nærmest kjører rene B-lag eller ungdomslag.

Ett trofe jeg personlig holder mye høyere enn LC, men milevist unna en PL/CL tittel.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Miquel - Monreal

Coquelin - Diaby

Chamberlain - Rosicky - Eisfeld

Gervinho

Veldig spennende lag. Ser gjerne dette laget fra start (selv om jeg helst ville sett Podolski få prøvd seg på topp).

 

En annen ting er at jeg gjerne ville sett Akpom på benken. Og hvis ting går vår vei så ser jeg gjerne at han får sin debut. Har jo allerede sittet på benken i Champions League blant annet.

Link to comment
Share on other sites

[/center]

Veldig spennende lag. Ser gjerne dette laget fra start (selv om jeg helst ville sett Podolski få prøvd seg på topp).

 

En annen ting er at jeg gjerne ville sett Akpom på benken. Og hvis ting går vår vei så ser jeg gjerne at han får sin debut. Har jo allerede sittet på benken i Champions League blant annet.

Vurderte Podolski på topp jeg også, men ser for meg at Wenger kommer til å starte med han mot Bayern og da har han godt av hvile i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vurderte Podolski på topp jeg også, men ser for meg at Wenger kommer til å starte med han mot Bayern og da har han godt av hvile i denne kampen.

 

Nå var han ikke involvert mot Sunderland heller så da er det fort to og en halv uke siden forrige kamp for han (husker ikke hvorvidt han var involvert for Tyskland eller ikke), men han burde da være rimelig uthvilt. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Nå var han ikke involvert mot Sunderland heller så da er det fort to og en halv uke siden forrige kamp for han (husker ikke hvorvidt han var involvert for Tyskland eller ikke), men han burde da være rimelig uthvilt. :)

Podolski spilte 68 minutter mot Frankrike, så han har ikke spilt mye i det siste. Men synes likevel at Gervinho kan få sjansen på topp slik at vi kan se om han har tatt med seg formen fra landslaget "hjem" til Emirates. Spillere som Podolski, Giroud, Cazorla og Walcott kan sitte på benken for å komme innpå om alt går i krøll...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på om Gervinho we løsningen på noe som helst. Håper selvsagt han viser at han faktisk kan i Arsenaldrakta og, men det har stort sett vært tandert det han har vist frem så langt. Ser ikke helt hvordan oppholdet i Afrika skulle gjort han til en bedre spiller. Håper selvsagt, men forventer ikke annet enn de samme balltapene og fryktelige avslutningsforsøkene som vi har sett alt for mange ganger. Podolski på topp.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på om Gervinho we løsningen på noe som helst. Håper selvsagt han viser at han faktisk kan i Arsenaldrakta og, men det har stort sett vært tandert det han har vist frem så langt. Ser ikke helt hvordan oppholdet i Afrika skulle gjort han til en bedre spiller. Håper selvsagt, men forventer ikke annet enn de samme balltapene og fryktelige avslutningsforsøkene som vi har sett alt for mange ganger. Podolski på topp.

Enig. Gervinho er ikke, og kommer aldri til å bli en spiss. Skal han spille burde han starte på en av kantene.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Gervinho er ikke, og kommer aldri til å bli en spiss. Skal han spille burde han starte på en av kantene.

 

Hans mest produktive periode i Arsenal drakta kom dog som spiss. Passer ikke like godt inn på kanten(e) i Arsenal da vi spiller en type fotball som ikke helt passer han. Er faktisk usikker på hva som er hans beste posisjon i laget vårt, men jeg skulle gjerne sett han operere med en like stor frihet som han gjør for landslaget. Og helst egentlig litt mer sentralt enn hvor han for det meste har vært plassert..

Link to comment
Share on other sites

 

Hans mest produktive periode i Arsenal drakta kom dog som spiss. Passer ikke like godt inn på kanten(e) i Arsenal da vi spiller en type fotball som ikke helt passer han. Er faktisk usikker på hva som er hans beste posisjon i laget vårt, men jeg skulle gjerne sett han operere med en like stor frihet som han gjør for landslaget. Og helst egentlig litt mer sentralt enn hvor han for det meste har vært plassert..

Jo det er forsåvidt sant, men han er ikke en spesielt god spiss fordeom, har ikke fysikken eller spilleforståelsen til det. Iallefall ikke god nok til å benke Giroud/Podolski/Walcott, så det er et lite dilemma om hvor han bør brukes.

Burde kjøres forsiktig inn i laget igjen spør du meg, ettersom det virker som om selvtilliten hans blir knust når han får kritikk for svakt spill.

Edit: Burde såklart få starte mot Blackburn!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er uhyre viktig. De som tror det er en sjanse for avansement for Bayern bør tenke seg om godt. Heller topplag her og junior på tirsdag.

Her skal laget være sterkt, men gi gjerne Rosicky eller Arshavin sjansen her. Kanskje Gervinho også, hvis han har vært så god i ACON som folk sier.

Spent nå!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...