Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

 

Har han overhodet overbevist deg enda? ;)

Jeg syns han er en god spiller, men syns at manglene i spillet hans fortsatt gjør han til en "god" og ikke en meget god spiller. Bevegelsene i boksen er bra og løpene i boksen er bra. Teknikken, hurtigheten og den manglende eksplosiviteten plager meg fortsatt. Han har til nå vært god mot de dårlige lagene og forsvunnet mot de beste. Litt som for Montpellier i fjor, og litt av det jeg var skeptisk til før sesongen startet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg syns han er en god spiller, men syns at manglene i spillet hans fortsatt gjør han til en "god" og ikke en meget god spiller. Bevegelsene i boksen er bra og løpene i boksen er bra. Teknikken, hurtigheten og den manglende eksplosiviteten plager meg fortsatt. Han har til nå vært god mot de dårlige lagene og forsvunnet mot de beste. Litt som for Montpellier i fjor, og litt av det jeg var skeptisk til før sesongen startet

 

Syntes bevegelsene og løpene hans er bedre enn bra, men er enig med deg at teknikken og hurtigheten separerer han fra å nå den ypperste klassen. Og det er forferdelig synd mtp. at en rask, teknisk spiss generelt sett passer langt bedre inn i Arsenal sin spillestil enn Giroud gjør..

Link to comment
Share on other sites

Eg er av den oppfatning at me virkelig treng ein spelartype som Giroud. Men me manglar gode alternativ og bør hente inn ein annan type i januar.

 

I mange av kampene så er Giroud en spiller vi trenger, men slik fotballen er nå til dags så kan man ikke ha en toppspiss som ikke har fart eller teknikk i mange kamper. Det kan fungere godt mot lag som spiller rugbyfotball og parkerer samtlige spillere på egen banehalvdel, men generelt sett så er det raske og tekniske spillere som dominerer.

 

Få inn en annen spiss som er omtrent akkurat det motsatte av Giroud (vel selvfølgelig ikke på bevegelser og spilleforståelse o.l. :P) så er vi godt dekket på topp. Hvem det skal være vet jeg vitterlig ikke. Så Wenger har litt av en jobb å plukke ut en slik spiller :P

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke behovet for at Giroud skal være så veldig rask egentlig. Hans store styrke er å time løp, og vi har jo sett gang på gang denne sesongen at han ikke trenger ekstrem fart for å komme alene mot keeperen, som vår franskmann har vært en god del ganger denne sesongen. Og teknikken syns jeg ikke er så fryktelig ille den heller, og det er heller ikke et behov han må ha, sålenge han spiller på offsidegrensen og i feltet. Han har muligens ikke egenskapene til å komme dypt i banen som RvP gjorde for oss, noe jeg synes er like greit siden jeg syns det bare er vås at vår eneste spiss skal rote i midtsirkelen. Syns Giroud er akkurat den spissen vi trenger, og jeg er rimelig sikker på at han står med 15+ mål i ligaen når sesongen er over.

Link to comment
Share on other sites

Han trenger ikke å være så ufattelig rask og ei heller ha teknikk som en Gud, men mtp. at han er temmelig enbeint og ikke akkurat er like dødelig som Falcao så vil han nok trolig falle litt kort.

 

Mario Gomez er en spiller jeg ville sammenlignet han med i så fall. En spiller som ikke har verdens beste teknikk eller fart som Walcott (men, allikevel betraktelig raskere enn Giroud vil jeg påstå). Løper dog som en helt, lukter målsjanser til de grader og som Giroud har han fantastiske bevegelser, men i motsetning til franskmannen vår så er som regel tyskeren dødelig med enhver kroppsdel.

 

Tror dog allikevel at Giroud kommer til å være en god spiller for oss, men jeg syntes han mangler det lille ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Vell, så enbeint vil jeg ikke si at Giroud er. Før han kom til oss, mens mange så etter YT-videoer av han, så var det sannelig ikke mange som klarte å finne ut hvilken fot han foretrakk å avslutte med. Sammenligningen med Gomez er nok veldig riktig.

Link to comment
Share on other sites

Vell, så enbeint vil jeg ikke si at Giroud er. Før han kom til oss, mens mange så etter YT-videoer av han, så var det sannelig ikke mange som klarte å finne ut hvilken fot han foretrakk å avslutte med. Sammenligningen med Gomez er nok veldig riktig.

Hvor mange assists har Gomez? Litt uening i sammenligningen. Gomez har mer sluttprodukt, Giroud har flere strenger å spille på. Han er ingen Bergkamp, men at det sitter mye fotball mellom øra ser man på måten han beveger seg og evnen til å ta med seg andre

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange assists har Gomez? Litt uening i sammenligningen. Gomez har mer sluttprodukt, Giroud har flere strenger å spille på. Han er ingen Bergkamp, men at det sitter mye fotball mellom øra ser man på måten han beveger seg og evnen til å ta med seg andre

Gomez har vel aldri hatt en assist, han er jo en ufattelig målsnik, han har vel scoret alle målene sine fra 1 meters avstand så og si.

Giroud er en litt mer tilrettelegger, men først og fremst en target man. Jeg tror at hvis han holder selvtilliten oppe kan han fort havne på 15-20 mål i PL.

Man ser bare på løpene hans hvilken enorm angrepsinntelligens han har.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se Santos og Giroud i dag. Gibbs har hatt en veldig bra start på sesongen, men altfor ofte har han sløst bort potensielt gode sjanser med feil valg og dårlige innlegg både mot Podolski og Giroud. Håper Santos treffer bedre og han er også en god del bedre teknisk og kan variere spillet bedre enn Gibbs. Santos liker jo litt småspill så han er ofte flinkere til å se opp før han sentrer og forhåpentligvis fører det til gode gjennomspill til Podolski og Giroud

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se Santos og Giroud i dag. Gibbs har hatt en veldig bra start på sesongen, men altfor ofte har han sløst bort potensielt gode sjanser med feil valg og dårlige innlegg både mot Podolski og Giroud. Håper Santos treffer bedre og han er også en god del bedre teknisk og kan variere spillet bedre enn Gibbs. Santos liker jo litt småspill så han er ofte flinkere til å se opp før han sentrer og forhåpentligvis fører det til gode gjennomspill til Podolski og Giroud

Enig,fantastisk teknikk, morsomt å se santos!

Svært god èn mot èn, når han satser alt på å treffe med taklingen, som han nesten alltid gjør. Det blir derimot litt farlig de få gangene han ikke gjør det.

En annen litt smårisikabel ting med santos er at han kan finne på å finte 4 mann i egen 5 meter, noe som kan blir farlig hvis det går til helvete det også.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er helt. Toppen på statistikken for forsvarere - hva forventer du egentlig av spillerne våre?

 

Santos er en jeg har sansen for, men jeg kommer til å savne Gibbs i bakre 4er i dag.

 

Min mening er at Gibbs hittil denne sesongen har vært Premier Leagues beste venstreback, men han har en svakhet når det kommer til å legge innlegg dessverre. Særlig når han er såpass offensiv som han er så skulle man virkelig ønske han klarte å plukke ut en spiller i boksen innimellom, men så langt så blir det sjeldent spesielt gode innlegg, men heller litt ofte innlegg som havner i ingenmannsland eller direkte dårlige innlegg.

 

Det er egentlig alt jeg har å utsette på Gibbs hittil denne sesongen. Opprettholder han dette nivået eller høyere og holder seg skadefri så er jeg ikke i tvil at vi har en av verdens beste venstrebacker.

Link to comment
Share on other sites

Etter like mange runder i PL og CL så hadde Chamack 5 mål og 5 assist samt at han tvang frem utligningen på Anfield. Han fremsto på det tidspunktet som en langt bedre spiller enn Giroud. Lurer på hva Chamack har gjort galt og hvor lenge Giroud skal få lov til å underprestere før man velger å la Gervinho få tilbake spissplassen?

Wenger virker å ha ubegrenset tro på at han plutselig skal bli hurtig, teknisk god og en scoringsmaskin. I mellomtiden renner poengene bort og laget raser på tabellen.

 

I går er det ikke et eneste løp i bakrom i hele kampen. Det er den letteste sak i verden å forsvare seg dypt mot et lag som triller ball på tvers og som ikke truer rom. De kan forsvare med ryggen mot eget mål hele kampen og alle angrepsspillere foran seg. Ikke en gang måtte de forsvare løpende mot eget mål. Jeg skjønner ikke hva som skjer i denne klubben.

Link to comment
Share on other sites

Vel Giroud hadde mange gode bevegelser i førsteomgangen og løpte i bakrom opptil flere ganger, men bevegelsen rundt han igjen (og pasningsspillet) var rett og slett ikke-eksisterende. Så når det kommer til bevegelsene til franskmannen så syntes jeg de var gode, men teknikken, pasningsfoten og skuddfoten har ikke vært imponerende hos han hittil. I går var intet unntak..

Link to comment
Share on other sites

Giroud var relativt svak igår, bra bevegelser dog.

Men som Stefan B sier, så var det ikke et snev av bevegelse rundt ham, ikke et jævla innlegg som var brukbart heller så og si.

 

Hadde vi et innlegg engang? Tror Jenkinson slo ét innlegg gjennom hele kampen, men det var vel alt. Gervinho hadde noen pasninger ut i feltet, men der var det jo selvfølgelig bare Giroud og 7 Norwich spillere..

 

Ellers har Giroud bare hatt 1-2 gode innlegg rettet mot seg så langt i sin Arsenal karriere. Temmelig patetisk..

Link to comment
Share on other sites

Når vi snakker om innlegg.. Kan ikke huske jeg har sett Gervinho slå et innlegg noen gang. Det eneste han gjør hver gang er å stoppe tempoet, og prøve gå forbi inne i 16 og deretter slå inn hardt langs bakken. Utrolig irriterende med en ving som kun gjør dette.

Link to comment
Share on other sites

Vel Giroud hadde mange gode bevegelser i førsteomgangen og løpte i bakrom opptil flere ganger, men bevegelsen rundt han igjen (og pasningsspillet) var rett og slett ikke-eksisterende. Så når det kommer til bevegelsene til franskmannen så syntes jeg de var gode, men teknikken, pasningsfoten og skuddfoten har ikke vært imponerende hos han hittil. I går var intet unntak..

Å løpe rett frem uten mulighet til å få ballen er ikke løp i bakrom for meg. Han har flere drag inn, men det er ikke løp som går an bruke. Det er ingen kommunikasjon mellom han og ballfører. Løp i bakrom må ha mål og mening, det var det ingen av i går

Link to comment
Share on other sites

RvP var en spiller som kunne gjøre noe ut av intet helt på egenhånd. Giroud kan ikke det. Han er helt avhengig av et fungerende lag rundt seg. Giroud kan være en viktig brikke i en helhet, men om hans egenskaper passer inn i måten vi spiller på er et spørsmål. Giroud har sine åpenbare kvaliteter, men det er nå ikke bare enkelt å være Giroud heller når ballen skal kjæles og dirtibueres sideveis etter utallige piruetter på 40 meter mens motstanderen for lengst har organisert to murer foran ball.

 

Arsene Wenger trenger å forlate sin Barcelonavariant, for han har rett og slett ikke spillermateriellet til å gjennomføre det. Han trenger å innføre en langt mer direkte spillestil slik vi spillte pre Cesc, og han trenger å ta seg råd til å ha et par spesielle spillere.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vi et innlegg engang? Tror Jenkinson slo ét innlegg gjennom hele kampen, men det var vel alt. Gervinho hadde noen pasninger ut i feltet, men der var det jo selvfølgelig bare Giroud og 7 Norwich spillere..

 

Ellers har Giroud bare hatt 1-2 gode innlegg rettet mot seg så langt i sin Arsenal karriere. Temmelig patetisk..

 

19 innlegg hadde vi. 4 av dem traff en Arsenalspiller ;)

Link to comment
Share on other sites

Gervinho burde startet som spiss mot stoppere som Bassong og Turner som er svake langs bakken, greit at du har bestemt deg for å mislike karen RP7, men som kommentator også spesifiserte i går så brukte Henry lengre tid på å score sitt første i klubben. Angående Chamakh virker det som om han har et holdningsproblem i tillegg til at innsatsen og prestasjonene på banen er dårlige. Synes det er rart at folk kritiserer Giroud etter denne kampen hvor Cazorla, Ramsey, Arteta, Gervinho, Arshavin og Podolski ikke skaper en eneste sjanse for han.

Link to comment
Share on other sites

Synes Giroud hadde sin svakeste kamp i Arsenal-trøya i går, men mener det hovedsaklig skyldes at dette var vår desidert svakeste kamp denne sesongen og da er det vanskelig å få til noe på topp når du får så lite å jobbe med. Var vel et par tilfeller hvor han kunne ha tatt seg litt bedre tid før avslutning og da kanskje fått til en avslutning på mål. Giroud virker litt stresset til tider.

Link to comment
Share on other sites

Støttar Sir J 100% i innlegget over. Vi prøvar på noko vi ikkje har spelarar til eller noko vår manager kan, forresten er Barca sin stil mange gangar meir gjennombrotshissig en vår, vi ser meir ut som Columbia i VM (90?) med Valderrama i spissen for tidenes mest inneffektive fotball...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...