Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mr Orakel

Det er mulig RvP forsvinner i løpet av nær framtid. Jeg vil også primært beholde RvP og jeg tror laget blir svekket offensivt hvis han går til tross for kjøpene av Podolski og Giroud.

Per i dag er status at vi har kjøpt inn to etablerte spisser og vi har RvP. Det må da være greit å glede seg over det nå og heller ta sorgen hvis capi forsvinner? Enig?

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Mr Orakel

 

Det er mulig RvP forsvinner i løpet av nær framtid. Jeg vil også primært beholde RvP og jeg tror laget blit svekket offensivt hvis han går til tross for kjøpene av Podolski og Giroud.

 

Per i dag er status at vi har kjøpt inn to etablerte spisser og vi har RvP. Det må da være greit å glede seg over det nå og heller ta sorgen hvis capi forsvinner? Enig?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til klubben. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne overgangen. Har ikke sett noe av Giroud bortsett fra youtube videoer. Men stoler på Wenger her. Låter godt at han egentlig aldri var noe vidunderbarn, men en late-bloomer som har kjempet seg til topps. Regner med han fortsatt er sulten på å bli bedre, og kommer nok til å kjempe godt for oss!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal han være! Virker som han er en robust og solid spiss med fox-in-the-box egenskaper. Blir spennende.

 

Nå får vi håpe han er en ytterligere forsterkning og ikke en erstatter for RVP. Med Van Persie med videre har vi en knallrekke offensivt...uten han...vel..da er det ett steg fram og ett-to tilbake mener jeg.

Ingen vet jo hvordan Podolski og Giroud vil gjøre det i sin første sesong. med RVP vet vi hva vi før.

Time will show!

 

Og Nederland trodde vel også de visste hva de fikk.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

 

Selvsagt veldig positiv. Dette viser at klubben i allefall gjør et forsøk på å rette opp noe av det som gikk galt i forrige sesong. Håper selvsagt at det hentes inn en eller to stykk etablerte spillere, samtidig som RvP blir.

 

Ser at noen setter Giroud opp mot Chamakh. Visst var Chamakh god i starten, men nå er det jaggu ikke nye å rope hurra for. Tror virkelig det toget har gått for han sin del når det gjelder det å få det til i Arsenal. Selg!

Link to comment
Share on other sites

Flere gode ord fra Giroud i et intervju som ble publisert i frankrike i dag.

 

Giroud making all right noises as far as #AFC fans are concerned in France Football interview - especially regarding refusal to join #CFC

 

Giroud says Wenger SMS's swung the balance. He only met one coach - Mark Hughes - and had serious doubts about Di Matteo's desire to get him

 

Giroud: "I don't know if Di Matteo knows me. What's the point of a coach who doesn't call you, doesn't say he wants you?"

 

Giroud: "Bayern wanted me, but Gomez & I have similar physique. I'm convinced I can play with RVP. Wenger must have something in mind"

 

https://twitter.com/mattspiro

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Betyr først og fremst at vi har mulighet til å rullere RvP og at det er reell konkurranse på spissplass og kanter.

 

Akkurat, dette gir oss mulighet for rullering + en Podolski som gir oss enda en dimensjon i angrep. Offensivt er vi nå mer enn gode nok til å vinne serie( med forbehold at vi beholder RVP) Organisering bakover og generelt forsvarspill er det som avgjør om vi er en tittelkandidat eller ikke. En Wilshere tilbake kan nok være ganske avgjørende defensivt og er en klar "forsterkning" fra fjoråret.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Akkurat der er vi helt enige. Tilstedeværelsen til Giroud gjør at vi har et oppspillspunkt som tilbringer mest tid rundt motstanders 16'meter, og ikke i midtsirkelen som Podolski hadde tendens til å gjøre. Kan quote det jeg selv skrev i kamptråden

 

Den bevegelsen som Giroud gjorde for å komme til sjansen var helt etter læreboken. Trekker med seg midtstopperen bort fra pasningsrommet og et kjapt lite rykk som egentlig ga han mer tid enn hva han selv trodde. Akkurat dette som gir meg troen på at vi får se mange mål også fra denne kanten i år, samtidig som Podolski viser hvor oppofrende han er innenfor boksen og blir bare stoppet av Cazorla som stjeler skuddmulighet nr. 1 og Cuelllar som blokker skuddmulighet nr. 2 etter innlegget til Walcott.</p>

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

Er ikke uten grunn til at jeg helt siden vi signerte Podolski har snakket om å se han "bak" spissen. Fantastisk spiller på sitt beste, men han er best når han er rettvendt mot mål og kan sette litt fart. Som targetman/ensom spiss blir han ikke det helt store. Håper bare Wenger gir han en sjanse eller to i den posisjonen etterhvert.

 

Mitt førstevalg på topp er hvertfall den kjekke mannen fra Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Håper Giroud blir å finne fra start mot Stoke neste søndag. Virker som en skikkelig midtspiss. Podolski har ikke den samme tilstedværelsen som Giroud har syntes jeg.

Var en anledning hvor han klarte å spille med to mann i rygg ellers var han for liten til å være midtspiss. Vp var ekspert på å beholde ballen med mann i rygg, tror Giroud er god på det samme, mitt førstevalg han også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...