Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

Synes det er helt feil at denne overgangen kommer på gunners.no som den er offentlig før den kommer på Arsenal.com..

 

Ikke særlig gjennomtenkt nei. Ryktene om M'Vila var jo tilnærmet like sterke om de som Giroud og vi ser jo alle hvordan den overgangen har stagnert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi rydda opp i spillerprofiler for at folk som ikke tilhører forumet fra før skal kunne hente kunnskap herfra og dermed mener jeg at vi ikke bør rope "ulv, ulv" når det gjelder transfers. Kan jo hende at Oliver ender opp i Spurs eller Liverpool til slutt selv om han ser ganske klar ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke noe skjer her før Frankrike er ute av EM.

 

Giroud has expressed that he will be deciding his future after the Euro’s so Gooners shouldn’t be getting too excited over a quick turn around, but the fact that the French international is edging closer to a move is extremely exciting.

 

http://allarsenal.com/arsenalrumours/arsenal-rumours-giroud-coming-arsenal-djourou-stay/

Link to comment
Share on other sites

Manager Arsene Wenger intends to play him alongside fellow new signing Lukas Podolski and Dutch striker Robin van Persie in a front three.

 

2376111_o.gif

 

Skal innrømme at det høres bra ut, men også litt rart ut, med tanke på at alle tre er vel venstrebeinte, om jeg ikke tar feil. Stod jo at Giroud kan avslutte med hodet og høyrebeinet, og van Persie viste jo fram høyreslegga i går, men alle tre er best med venstre.

Link to comment
Share on other sites

Høres som overnevnt rart ut å bruke tre venstreben sammen som spisstrio, om vi beholder Robin betyr nok kjøpet av Giroud at Walcott er ferdig.

 

Akkurat den ser jeg ikke helt. I mitt hode betyr kjøpet av Giroud at Chamakh er ferdig, ikke Walcott.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat den ser jeg ikke helt. I mitt hode betyr kjøpet av Giroud at Chamakh er ferdig, ikke Walcott.

Tror Giroud, Podolski og VP skal spille samtidig, Robin har vært tidvis fantastisk på vingen for Nederland og kan spille samme posisjon for oss, Poldi har spilt mye god fotball på Tysklandvingen og Giroud er en bra midtspiss. Gervinho og Chambo som backup på sidene, er det jeg tror, men vanskelig å si..

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat den ser jeg ikke helt. I mitt hode betyr kjøpet av Giroud at Chamakh er ferdig, ikke Walcott.

Den ser jeg og, og det er vel tanken bak iom at Wenger har prøvd å bruke Chamakh i en byttehandel der.

Når det gjelder innkjøp av spillere er det ikke alltid ensbetydende med at spillere skal ut.

Vi har en spillerstall som definitivt trenger å styrkes .

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, cheers. Eneste jeg fikk med meg var at M`Vila (m.fl) fikk det glatte lag av Thorstvedt`n for skuddforsøk som ender på rad z.

Aldri helt kjøpt det argumentet at når du tjener 50 mill i året så skal du klare å unngå å dunke den høyt over kassa...

Link to comment
Share on other sites

Minner meg dessverre ganske mye om Stéphane Guivarc'h hvis noen husker ham. Kanonsesong med Auxerre i 1997-1998. Vant golden boot i UEFA cupen og scoret 21 mål på 36 kamper i ligaen. Vant VM det året med Frankrike. En spiss som kunne score med begge ben og med hodet, men hadde ingen superkvaliteter. Litt for treg, litt for tung og dårlig teknikk. Gikk til Newcastle for en stor sum penger og ble deretter den største floppen i PL historie. Fikk 4 kamper før han ble sendt til Rangers hvor han også floppet.

 

Må innrømme at jeg ikke har sett veldig mye av Giroud, men rapporter fra venner i Frankrike og av det jeg selv har sett så går han litt inn i denne kategorien. Håper jeg tar fullstendig feil, men følelsen er ikke god når det gjelder denne mannen. Har vært meget svakt for Frankrike i alle innhopp i kampene før EM og fortsetter samme trenden nå. Ser treg og nølende ut, mangler eksplosivitet i bevegelsene.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke gå tilbake til Guivarch for å finne en som ligner. Trenger ikke gå lenger enn 2 år tilbake før man finner en: Cignac. Hadde hatt en stor sesong på klubblag, men floppet i VM, og siden har man ikke hørt mye fra han. Arsenal trenger fart. Det har ikke Giroud...

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke gå tilbake til Guivarch for å finne en som ligner. Trenger ikke gå lenger enn 2 år tilbake før man finner en: Cignac. Hadde hatt en stor sesong på klubblag, men floppet i VM, og siden har man ikke hørt mye fra han. Arsenal trenger fart. Det har ikke Giroud...

Fart er bare viktigere og viktigere i fotball. Det eneste vi vet at alt går raskere fra år til år. Giroud er ikke håpløst treg, men han mangler eksplosivitet. Da blir man enkelt stoppet i CL og PL

Link to comment
Share on other sites

Persie har heller ikke spesielt stor "eksplosivitet" ei heller Gomes, så det er ikke et must for å være en god spiss. Skal man ha en bakromspiss, så er fart og eksplosivitet viktige ferdigheter. Men skal man ha en mer spillende spiss (oppspillspunkt) eller en "fox in the box", så er det andre ferdigheter som kanskje er "viktigere" å ha for å lykkes.

 

Synes det blir en veldig enkel påstand, om at Giroud (som mangler eksplosivtet) vil bli lett stoppet i CL og PL.

Hva veit vi om hvilken rolle han vil få i laget, for jeg tviler på at han vil bli vår bakromspiss de neste årene.... Må han ha eksplosivitet, for å lykkes uansett spillesystem, og rolle i PL og CL som spiss?

 

Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg ikke Persie er Arsenalspiller om vi henter enda en spiss. Men; Giroud kan være en spennende spiss å hente, om Persie er på vei ut. Han har noen andre ferdigheter enn mange av våre offensive spillere som Podolski, Theo, Arshavin, Ox, Gervinho, og våre to hodespillere (Bendtner og Chamakh). Nå tror jeg ikke alle disse vil være der ved sesongstart, men likevel vil Giroud gi oss flere alternativer og valg.

 

Giroud har vært stor denne sesongen, og har med sine 43 kamper for Montpellier stått for 25 mål og 9 assist. Har i flere år hatt et greit målsnitt, og jeg tror han kunne gjort en god jobb for laget. Vi har "mange" små hurtige spillere i laget, og vi trenger kanskje en "kriger" med mål for øye. - En som skyter når sjansen byr seg, en som leser spillet og plasserer seg klokt i offensive situasjoner, en som jobber bra for laget, og en som kan brukes på andre måter enn kun bakromspillet (som vi likevel ikke ofte benytter oss av lengere....)

 

Forsvinner Persie; så er absolutt en Giroud meget aktuell i mine øyne.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Persie har heller ikke spesielt stor "eksplosivitet" ei heller Gomes, så det er ikke et must for å være en god spiss. Skal man ha en bakromspiss, så er fart og eksplosivitet viktige ferdigheter. Men skal man ha en mer spillende spiss (oppspillspunkt) eller en "fox in the box", så er det andre ferdigheter som kanskje er "viktigere" å ha for å lykkes.

 

Synes det blir en veldig enkel påstand, om at Giroud (som mangler eksplosivtet) vil bli lett stoppet i CL og PL.

Hva veit vi om hvilken rolle han vil få i laget, for jeg tviler på at han vil bli vår bakromspiss de neste årene.... Må han ha eksplosivitet, for å lykkes uansett spillesystem, og rolle i PL og CL som spiss?

 

Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg ikke Persie er Arsenalspiller om vi henter enda en spiss. Men; Giroud kan være en spennende spiss å hente, om Persie er på vei ut. Han har noen andre ferdigheter enn mange av våre offensive spillere som Podolski, Theo, Arshavin, Ox, Gervinho, og våre to hodespillere (Bendtner og Chamakh). Nå tror jeg ikke alle disse vil være der ved sesongstart, men likevel vil Giroud gi oss flere alternativer og valg.

 

Giroud har vært stor denne sesongen, og har med sine 43 kamper for Montpellier stått for 25 mål og 9 assist. Har i flere år hatt et greit målsnitt, og jeg tror han kunne gjort en god jobb for laget. Vi har "mange" små hurtige spillere i laget, og vi trenger kanskje en "kriger" med mål for øye. - En som skyter når sjansen byr seg, en som leser spillet og plasserer seg klokt i offensive situasjoner, en som jobber bra for laget, og en som kan brukes på andre måter enn kun bakromspillet (som vi likevel ikke ofte benytter oss av lengere....)

 

Forsvinner Persie; så er absolutt en Giroud meget aktuell i mine øyne.

Mener du at vP ikke er eksplosiv så skjønner jeg virkelig ingenting. Eksplosivitet handler ikke om toppfart, det handler om start av bevegelsen. Hvis du ser hvordan vP frigjør seg med små rykk og hvordan han omtrent alltid skaffer seg en liten meter til forsvarsspilleren når ballen kommer mot ham så vil du skjønne hva jeg mener med eksplosivitet. Mario Gomez er også ekstremt eksplosiv når han gjør sin første bevegelse. Det er en grunn til at han alltid virker å være alene i feltet eller at ballen tilfeldigvis kommer der han er. Nok en gang så ser vi ting helt forskjellig.

 

Du spør om man må være eksplosiv for å lykkes som spiss i PL eller CL. Jeg snur på det og spør; hvilke toppspisser i verden er ikke eksplosive? (-og igjen, det handler ikke om toppfart i sprint)

 

Jeg har sett noen hele kamper med Giroud og alle hans landskamper. Jeg har tilgode å bli imponert over ekstremferdigheter, men han er en god allroundspiller. Hvor mange kamper har du sett og hva er det som har imponert deg bortsett fra scoringene? Hvis du går gjennom scoringene fra denne sesongen, hvor mange av dem kommer som resultat av ekstremferdigheter? Et annet punkt er, mot hvem og når kommer scoringene? Han scoret ofte sent i kamper og sjelden det avgjørende målet. Et annet poeng er at han scoret 19 av 21 mål mot lag fra 7 plass og ned. Han scoret ett mål mot Lille som endte på 3. plass. Det siste målet kom mot Rennes som endte på 6. plass. Altså ingen mål mot de andre topplagene. Et annet punkt er at veldig mange av målene kommer etter returer eller tildels meget svakt forsvarsspill noe som sjeldent skjer mot de beste lagene.

Jeg tror dessverre ikke at det er tilfeldig. Jeg syns han mangler ekstremferdigheter som gjør at han kan score mot de beste lagene.

 

Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side. Men noen ganger har man bare en slik følelse i kroppen. Da jeg begynte å følge med på hvordan han spiller og hvordan han scorer så dukket Guivarc`h opp i hodet mitt med en gang. Håper jeg tar skammelig feil og at han kan skyte oss tilbake i toppen hvis han blir hentet.

Link to comment
Share on other sites

@rp7

Jeg tolket eksplosivitet med "rykk, temposkifte" i ditt innlegg. Værre var det ikke.

Så til ditt siste innlegg:

 

Mener du at vP ikke er eksplosiv så skjønner jeg virkelig ingenting. Eksplosivitet handler ikke om toppfart, det handler om start av bevegelsen. Hvis du ser hvordan vP frigjør seg med små rykk og hvordan han omtrent alltid skaffer seg en liten meter til forsvarsspilleren når ballen kommer mot ham så vil du skjønne hva jeg mener med eksplosivitet. Mario Gomez er også ekstremt eksplosiv når han gjør sin første bevegelse. Det er en grunn til at han alltid virker å være alene i feltet eller at ballen tilfeldigvis kommer der han er. Nok en gang så ser vi ting helt forskjellig.

 

Persie har et utrolig blikk for spillet, og leser situasjoner til sin fordel. Han ser og oppdager muligheter før mange andre, og kombinerer dette med teknikk og smarte bevegelser med kroppen. Godt eksempel på det er når han vender motstanderen til feil side. Eksplosivitet, eller fotballforståelse med teknikk og gode kroppsbevegelser?

-Vi har nok et ganske likt syn på Persie, selv om vi har ulik oppfatning i de ulike begreperne og måten de blir brukt på. :)

 

Jeg har ikke sett mange kamper av Giroud (kanskje 4-5 totalt+skryteklipp på nettet), men er positiv til det lille jeg har sett. Har prøvd å lese litt på nettet, for å finne noe mer om denne spissen av folk som har litt mer innsikt enn meg, for å danne meg en mening.

Fant bl.a en spennende artikkel, selv om den ikke er noe fasit:

 

Styrker og svakheter

"Olivier Giroud har flere egenskaper som gjør han så ekstremt spennende for mange klubber der ute. For det første er han stor av størrelse, og har en meget sterk fysikk å vise til. En skikkelig robust targetspiss! Han er god med begge bein, men venstrebeinet hans er hakket vassere. Giroud har en vanvittig skuddfot og scorer ofte med godt plasserte skudd utenfor 16meteren. Han er også utrolig smart i sitt duellspill og vinner mange tette dueller. Med sine 192 cm på strømpelessen er han en skikkelig duelltype og han har også en vanvittig spenst. Han scorer jevnt og trutt og måten han gjør sine mål på er ofte på imponerende vis.

Hvis det skulle være en ting å sette fingeren på når det gjelder storscoreren må det være at han dessverre er litt for treg og at han litt for ofte går i offside. Når det gjelder det siste punktet så har Giroud blitt betydelig bedre på det i år i forhold til i fjor. Hvis han hadde hatt hurtigheten ville Giroud vært en komplett angrepspiller og vært nære en rolle som verdens beste spiss. Men spilleren gjør andre ting på banen som skjuler denne egenskapen så det spiller svært liten rolle."

 

-Hentet fra http://www.franskfot...otball/?p=12479

Mange spennene ord og forklaringer om Giroud fra en som antakelig har litt info om både spilleren og fransk fotball. Så; jeg velger å stole på de "gode omtalene" denne spilleren får av mange. Men; det betyr ikke at det må bli en suksess.

 

Jeg tror at vi trenger slike ferdigheter som han innehar, OM Persie forsvinner. (Og nei; jeg ønsker ikke at Persie skal forlate oss)

Vi har mange "like" spillertyper, og med Giroud kan man få noe annet inn i laget. Noe som er langt bedre enn Chamakh og Bendtner som kanskje ligner mest av de vi har fra før.

 

Han virker som en taktisk smart spiller (selv om offsideløpene ikke tyder på det i den fasen) i ulike deler av spillet, og kan gi oss flere måter å angripe på. Som jeg skrev tidligere; så vil han ikke bli noen bakromspiss, derfor er jeg ikke så bekymret for at farten/rykket vil hemme han. Er man flink til å lese spillet og utnytte dette ved smarte bevegelser, så kan man komme langt med slike ferdigheter som Giroud tydeligvis har i vårt spillesystem.

Klokskap er klokt!

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...