Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Why Southampton can help Olivier Giroud become an Arsenal GREAT

 

Arsenal striker Olivier Giroud may be struggling for goals since his move in the summer, but his wait could soon be over because the Gunners are about to take on Southampton. Three games without finding the back of the net and people have already begun piling pressure on a player who finished joint top scorer in Ligue 1 last season, but history tells us that this is the fixture where he can forge a reputation as an Arsenal goal king. Just ask Ian Wright, Dennis Bergkamp, Thierry Henry and Robin van Persie.

 

Er det skjebnen? Håper så. Tror Giroud kan bli veldig god for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det løsner snart for Giroud og da blir han en bra mann for oss, jeg synes han har gjort noen gode innhopp allerede. Mot City igår hadde han f.eks. 100kg Kompany på ryggen som han holdt unna og fikk flikket ballen videre til en medspiller. Synes også han har jobbet veldig bra for laget i starten av sesongen, bare han får hull på byllen så blir dette bra!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Blir like imponert hver gang han tar de perfekte løpene langs med, så inn bak forsvaret. Når vi i tillegg har spillere som kan slå de riktige pasningene kommer det til å bli mål. Giroud virker bare litt stresset i disse situasjonene for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Han kommer nok til å score mange mål for oss i årene framover. Som du sier Haakon, så er løpene til Giroud helt fantastiske. Han vet når han skal starte og hvor han skal løpe for å åpne rom og for å motta pasninger. Han kommer seg til voldsomt mange muligheter iløpet av en kamp. Noen ganger blir hans gode løp oversett, mens andre ganger blir han stukket gjennom etter gode løp, som i dag rett før slutt da Santi sendte en fantastisk stikker til franskmannen. Bare synd at Finnen i WH-målet var oppmerksom i det øyeblikket og et tidels-sekund raskere oppi situasjonen enn Giroud. Uansett flott å se at scoringene våre blir godt fordelt utover laget, slik at vi slipper å være avhengig av en spiller for å score mål! :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=GISyuKfTwr4&feature=g-all-u

 

Her er et sammendrag av Giroud sin kamp mot West-ham. Ble selv sjokkert over hvor mange sjanser han skaper for seg selv.

 

Jeg har ventet lenge med å uttale meg om Giroud, og det er kanskje fortsatt litt prematurt. Men føler jeg har fått en viss innsikt i hvilken spillertype han er, og hva som er hans styrker og svakheter. Det skal dog legges til at jeg så en del av han i fjor og. Kommer Giroud til å bli noen Van Persie, nei det skjer aldri. Og det er bare å slutte og sammenligne spillerne. Det er som å sammenligne Van Persie med Thierry Henry. Og etter min mening, kommer aldri Donkey von Horseface aldri til å bli en like god spiller som Henry.

 

Styrkene til Giroud er følgende: Avslutninger, styrke, bevegelser og kombinasjonsspill. Selv om mange har klaget på dårlige avslutninger, trur jeg de fleste vil bli overbevist ila. sesongen. Og største svakhet er hurtighet. Foruten det, har han ikke mange svake egenskaper. For at Giroud skal fungere optimalt i et Arsenal-lag må laget justere seg fra i fjor, og spille en annen type fotball. Dette innebærer, at vingene og den sentrale midtbanen må ta fler dype løp inn bak Giroud. Et eksempel på godt bruk av dette er Theo sitt mål mot West-Ham. Giroud er veldig god i oppbyggingen av et angrep. Og det er viktig at i situasjoner hvor vi skal strekke motstanderen må vingene inn sentralt og operere som spisser. Etter min mening, spiller Giroud bedre når Walcott er på banen, da de har såpass ekstreme komplementære egenskaper, at det er umulig for motstanderlaget og stoppe begge. Og det kan virke som at dette fungerte bedre i West-Ham kampen enn i tidligere kamper. Det som dog ikke fungerer like godt enda er innlegg i boks. For det første er innleggskvaliteten på det beste begrenset i dette Arsenal-laget. For å utnytte Giroud optimalt, må dette forbedres.

 

Og som mange andre påpeker, spiller Arsenal bedre fotball og skaper fler sjanser med Giroud på banen. Selv om ikke sjansene er blitt tatt, er det viktigste at man kommer til sjansene. Dette gjør Giroud, og når selvtilliten og roen kommer. Er jeg sikker på at han kan bidra med tosifret antall mål i sin første sesong i Arsenal trøyen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...