Jump to content

08.04.12 Manchester City (H)


gunnersfan

Recommended Posts

Nei, fysj! Vermaelen bør bli solgt med engang. To tabber mot QPR og bommer på åpent mål i dag. Er LANGT IFRA god nok!

 

Hva med å holde med spillerne og telle de gangene de gjør noe positivt i stedet? Tror det vil overraske deg at Ramsey faktisk har vært en viktig spiller denne sesongen. Begynner å bli mektig lei hvordan du kaster deg over Ramsey hver gang han gjør en mindre god opptreden/situasjon.

 

Nok med det, nå skal jeg glede meg over at sjeikene ikke klarer ligagullet i år heller og at smaken av 3. plass nærmer seg godt og fort.

 

Enig, dessuten er jo det Ramsey gjør meget bra helt fram til avslutningen. Jeg er en stor fan av Ramsey, og selv om han spiller dårlige kamper, er han en god spiller som bare blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

HALLELUJA!!

(selv en agnostiker kan føle seg i himmelrike)

 

Etter 75 minutt var jeg sikker på at det var en skjebnens ironi at vi ikke skulle vinne.

En (korrekt) offsideannulering og stolpe skudd fra van Persie, pluss en trippelsjanse som vi mirakuløst klarte å ikke få i mål, så var jeg sikker på at dette kom til å gå til Helvete!

 

 

PS!! Jeg må berømme Mozart, som bare blir bedre og bedre, og som viser en innsatsvilje av dimensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Herlig, herlig, herlig resultat! Vi kjørte den fra start til stopp og fikk City til å se ut som smågutter til tider. Hvor pinlig er det ikke å se en tittelutfordrer komme til oss og spille for uavgjort på dette stadiet av sesongen? Mancini er en vits og har "cracked up" for lenge siden. Trodde det skulle ende 0-0, men heldigvis har vi spillere som Arteta som tør å smelle til fra langt hold. Balotelli er som en flau fis, Nasri var usynlig og Aguero ble fullstendig dominert av Koscielny. Nå skal han ut i karantene de to neste matchene, så jeg håper Djourou er klar...

 

Midtbanetreern vår fortjener hyllest. Rosicky var BB for min del, Arteta og Song var glitrende og hadde total dominans over City-midtbanen. Benayoun syns jeg gjorde en god match, spesielt defensivt. Ellers ser jeg korstoget mot Ramsey fortsetter uten at jeg helt skjønner det. Bortsett fra den dårlige avslutningen gjorde han ikke noe galt. Skal man klage på dårlige avslutninger kan man heller klage på Yossi og Walcott som uforståelig nok ikke klarte å score på megasjansen de hadde.

 

Likevel, 100% fortjent resultat. Dette er en god følelse!

Link to comment
Share on other sites

Enig som enkelte skriver om Ramsey. Han har god løpskapasitet, men der stopper det. Top speeden er heller ikke blant de beste, og jeg ser det vanskelig for han en fremtid i klubben om han ikke utvikler svakhetene sine.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk deilig og fortjent seier. Kudos til samtlige for iherdig innsats kampen gjennom, idag var vi vanvittig gode i gjenvinningsfasen, noe som gjorde at vi dominerte totalt.

Eneste minuset etter dagens kamp er at Koscielny fikk sitt 10. gule kort, og må derfor stå over mot Wolves og Wigan.

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

 

Er heller ikke uten grunn til at formen vår tok seg opp med en gang Ramsey forsvant vekk fra lagoppstillingen i en god periode.

 

Ja, for dette har ikke noe med at Ramsey spilte i den tiden skadesituasjonen var stor og vi måtte spille med Djourou og Vermaelen på backene. Og i samme periode som Walcott var den eneste vingspilleren som klarte å løpe seg ledig. Nå er situasjonen en helt annen med Sagna og Gibbs høyt i banen samtidig som Oxlade-Chamberlain har fått mulighetene til å spille.

 

Nå sier ikke jeg at Rosicky er dårligere enn Ramsey, men å si at byttet av de to spillerne er årsaken for at vi har 8 seire på de 9 siste kampene blir helt feil i mitt hode.

Link to comment
Share on other sites

Herlig, herlig, herlig resultat! Vi kjørte den fra start til stopp og fikk City til å se ut som smågutter til tider. Hvor pinlig er det ikke å se en tittelutfordrer komme til oss og spille for uavgjort på dette stadiet av sesongen? Mancini er en vits og har "cracked up" for lenge siden. Trodde det skulle ende 0-0, men heldigvis har vi spillere som Arteta som tør å smelle til fra langt hold. Balotelli er som en flau fis, Nasri var usynlig og Aguero ble fullstendig dominert av Koscielny. Nå skal han ut i karantene de to neste matchene, så jeg håper Djourou er klar...

 

Midtbanetreern vår fortjener hyllest. Rosicky var BB for min del, Arteta og Song var glitrende og hadde total dominans over City-midtbanen. Benayoun syns jeg gjorde en god match, spesielt defensivt. Ellers ser jeg korstoget mot Ramsey fortsetter uten at jeg helt skjønner det. Bortsett fra den dårlige avslutningen gjorde han ikke noe galt. Skal man klage på dårlige avslutninger kan man heller klage på Yossi og Walcott som uforståelig nok ikke klarte å score på megasjansen de hadde.

 

Likevel, 100% fortjent resultat. Dette er en god følelse!

 

Ikke for å kverulere men den dårligste avslutningen var det uten tvil vermaelen som hadde (på trippelsjansen). Walcott sin avslutning var meget god

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å kverulere men den dårligste avslutningen var det uten tvil vermaelen som hadde (på trippelsjansen). Walcott sin avslutning var meget god

 

BE

 

Godt mulig, mange sjanser å holde styr på :D

 

Det betyr ingenting nå. Vi vinner overlegent, om enn bare 1-0. Det kunne vært mye mer. Et av de store høydepunktene i sesongen dette for min del.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Godt mulig, mange sjanser å holde styr på :D

 

Det betyr ingenting nå. Vi vinner overlegent, om enn bare 1-0. Det kunne vært mye mer. Et av de store høydepunktene i sesongen dette for min del.

 

Det betyr mye hvem man forsøker å henge bjeller på. Walcott sin avslutning var særdeles bra. Vernaelen og Benayoun sine var dårlige i en stresset situasjon mens Ramsey sin var hårreisende i en upresset situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp av Arsenal, men forferdelig sjansesløseri. Rettferdigheten skjedde til slutt. Og idioten Balotelli burde vært buret inne. Gjør man noe sånt utenfor en fotballbane blir man titalt for grov vold. Ingen må komme å påstå at stemplingen på Song var et uhell. Dette var rett og slett bevisst galskap. Får han ikke en lang karantene forstår jeg meg ikke på fotballens internjus, særlig sett i lys av det spesielt uttalte målet om å fjerne nettopp slik potensielt karriereødeleggende griseri fra spillet. Jeg er rystet, om enn ikke spesielt overrasket over at nettopp Balotelli agerer på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt viktig og deilig seier. Jeg unner dette shitty laget INGENTING, og koser meg over at gullet nå ser ut til å glippe for dem selv om det er til ManU. Tror at Balotelli får 1+3 kampers karantene. Kjipt at vi nå mister Kos i 2 kamper, men taklingen hans kunne lett gitt direkte rødt kort uten at kunne klaget for mye på det. Han har vært vår klart beste stopper denne sesongen og håper ikke Djourous intreden i forsvaret ødelegger for oss. Tror han fungerer mye bedre ved siden av Vermaelen.

 

Vi møter et desperat Wolves på onsdag som er PL's klart dårligste lag nå. Større undere har skjedd enn at vi roter det til på Molineux, og særlig hvis vi får en dommer som godtar taklinger i knehøyde.

Link to comment
Share on other sites

Så passende at Arsenal slukker lyset for Manche$ter $hitty. Sagna og Arteta, de to er fantastiske. Hverken mer eller mindre. Alt er egentlig meget bra, vi manglet kun litt mer flair (nynorsk) fra kantspillerene for å omgjøre den totale dominansen til total slakt. Snart går det vel stolpe inn for RvP igjen også.

 

Så er det læreevnen da, vi må gjøre det samme på Molineux. Det blir ikke noe enklere der.

Link to comment
Share on other sites

Beauty 1-0 Beast

Wengerball 1-0 Antiball

Helter 1-0 Juksemakere

Tæring efter næring 1-0 Umoral

Rettferdighet 1-0 Urettferdighet

 

Fanden meg! Sjelden har en seier smakt bedre! Aldri har det vært mer fortjent! Uansett hvordan man vrir og vender på det, fra styrerom via tea lady til gutta på banen. Arsenal fortjener å slå Man $hitty. 10 av 10 ganger. Når gutta i tillegg produserer sjanser så store at de burde gi tre mål på én og samme sjanse, ja da er det bare rett og rimelig at poengene blir igjen i London. Fasan som jeg misliker City og deres metoder! Personifisert gjennom Mario Gris Balotelli og Tevez og Nasri og så videre. De fortjener absolutt ingenting. Gud er god! Midtbanetrioen vår likeså!

 

King Kenny!

Link to comment
Share on other sites

En fullt fortjent seier til Arsenal! Men vi vinner med en knepen 1-0 seier. På en typisk Arsenal-dag kunne dette ha endt med poengtap. Vi burde ha avgjort denne kampen tidligere.

 

Selv om vi nå legger veien åpen for Man U, så er det jævlig digg at sjeikene og Nasri ikke lykkes med sitt prosjekt. Må være en gedigen nedtur for Nasri. Ellers er det et under Super Mario får holde på så lenge. Gutten er en katastrofe.

 

Nå venter Wolves borte og Wigan hjemme. Håper det går veien!

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi nå legger veien åpen for Man U, så er det jævlig digg at sjeikene og Nasri ikke lykkes med sitt prosjekt.

Jeg er selvsagt enig med deg, når det gjelder å velge mellom Pest (United) og Kolera (City) så velger jeg motvilling pesten p.g.a. pengesekken.

Samtidig så gir dagens kommentarer meg en annen vinkel og det er "sjukdommenes Managere".

Gamle Rednose kommer med vanlig svada om at "Dommeren ikke hadde noe valg, da United fikk straffe og QPR en mann utvist", pluss noen "vasne" ord om at det kanskje kunne være en offside men at det ikke var så lett å se!!! (noe i den dur)

Mancini derimot klarer å være "ærlig". Han påstår at han ikke var klar over overfallet (mine ord) på Song før etter kampen da han så det på TV. Men reaksjonen til Mancini står det i allefall respekt av :

(hentet fra Sportinglife) "Asked for how long he he could put up with Balotelli's antics, Mancini said: "I am finished. We have six games and he will not play in the next six games."

"Asked if the authorities should examine the incident with Song that referee Martin Atkinson and assistant Peter Kirkup took no action over, Mancini said "I hope so" and admitted the striker deserved a lengthy ban."

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg ikke noe særlig om hvem som vinner ligaen. Uansett hvor morsomt jeg syns det er med grinete United-supportere (og det er mange av dem) syns fotballidealisten i meg at det er helt ok at United vinner hvis ikke vi gjør det.

 

Det er også så inderlig fint å se en spiller som Samir Nasri, som jeg aldri har vært noen spesielt stor fan av, bli satt helt i skyggen av langt mindre glamorøse spillere som Arteta og Rosicky. 25 millioner pund for det der! Timingen å selge han var ikke den beste, men som spiller savner jeg han overhodet ikke. Og hva er vel bedre når trofe-argumentene kom tilbake for å bite han i ræva? Akkurat som med oss i fjor forsvinner han når presset kommer på. Hvis City får inn en manager som vet hva han gjør (som f.eks Mourinho) kommer vi til å se Nasri på lån hos Spurs, og det blir morsomt!

 

Håper dette viser for alle som vurderer å ta samme veien (Van Persie..?) at gresset nødvendigvis ikke trenger å være noe grønnere hos City selv om lønnsslippen er betydelig større.

Link to comment
Share on other sites

Ein kunne ynskje at SKY slutta med sidekommentatorar. Somme av dei irriterer grenselaust, og i dag tippa det heile over i raseri. Korleis er det mogleg at Sagna og Song vert utsett for det eine overfallet etter det andre, for deretter å bli skulda for skodespel? Udugelegheit, partiskheit eller kanskje helst begge delar? Praksisen med å trekkje inn avdanka fotballspelarar som "ekspertar" har sine sider, og av og til bikkar det heilt over i parodien. Skuffande at ein elles seriøs aktør som SKY ikkje ser dette. Det finst mange som kunne gjort ein betre jobb, sjølv om ein hadde trekt dei rett inn frå gata.

 

Elles gjer eg orda på det digre banneret som han ned fra tribunen til mine: YOU CAN'T BUY CLASS. ARSENAL FOREVER.

For ein absolutt tragisk unnskyldning av ein fotballklubb.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje.

 

Ellers er jeg litt overrasket over at Szczesnys foreløpige snitt på spillerbørsen vår er 7.0 (med meg selv utelukket ettersom jeg ikke blir overrasket over mine egne vurderinger). Selv ga jeg ham først 5, men endret dette til en 6er da jeg kom på den Lehmanske utrusningen hans i første omgang. Riktignok sto han kanskje litt vel langt ute fra før av, men han får et stort pluss for den. Utenom dette hadde han stort sett helt forventede redninger og middelmådige utspill, men også ett som var forferdelig dårlig. Eller gikk jeg glipp av noe som gjør at han fortjener en 7er? Jeg som er Szczesny-fan, til og med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...