Jump to content

08.04.12 Manchester City (H)


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal - Manchester City

08.04.2012 Avspark 17:00

Emirates Stadium

 

carling_cup_arsenal_manchester_city_pi_112911_20111129223524731_660_320.JPG

 

Begge lag er avhengig av siger for å henge med i kampen om henholdsvis 1 plass og 3 plass. Med tap i denne kampen vil City truleg vere ute av kampen om 1 plass. Arsenal kjempar tett med Tottenham og bør ta full pott på grunn av eit i utgangspunktet vanskeligare kampprogram enn rivalane fra nord London.

Heimeformen til Arsenal er betre enn borteformen til City, men, bortelaget har eit stjernegalleri å plukke fra og vil sjølvsagt gje alt i kampen som avgjør premier league 2012.

 

Arsenal har tatt 15 poeng på dei siste 6 kampane og ligg på andreplass på formtabellen. Manchester City med sine 11 poeng ligg på fjerdeplass. Borteformen til City er ikkje i toppen, 2 - 3 - 1, Arsenal har 5 - 0 - 1 på heimebane.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror vi vinner denne. Forhåpentligvis vinner United mot QPR tidligere samme dag og da vil vi få se et nervøst og desperat City-lag som vet at sesongen deres er over hvis de ikke vinner og kommer til å gjøre alt for å vinne. Det er et glimrende utgangspunkt for oss. Nå når presset har kommet på dem siste tredjedel av sesongen har en etter en stjernespillet kollapset under presset, og på søndag sprekker omsider hele Citybobla for godt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir meg ende over om Ramsey skal spille kant i den kampen her og. Fatter ikke hva Wenger tenker på når det kommer til kantspillere. Bendtner, Arshavin og nå Ramsey.

 

Vil like å se Ox og Theo på hver sin kant. Nøkkelen blir å kontre City i senk med ekstrem hurtighet. Vi har jo alle sett hva disse to er i stand til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

City vil angripe for å prøve å ta igjen forspranget til United, nøkkelen da er partnerskapet Walcott/Van Persie samt å ha en hurtig spiller på andre vingen, + ser gjerne midtbanetrioen vi har hatt de siste kampene igjen!

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Gervinho/Chamberlain

v. Persie

Walcott og Gervinho vil begge to jobbe knallhardt hjemover og ha ufattelig mye mer å bidra fremover enn hva Ramsey/Benayoun vil gjøre (dog vil Benayoun tilby noe annerledes enn samtlige spillere og ville ikke vært lei meg om han startet her). Chamberlain jobber ikke like iherdig bakover alltid, men er ufattelig farlig fremover.

Link to comment
Share on other sites

I de kampene Ox har spilt, har han da vitterlig jobbet knallhardt også bakover på banen. Det er en kvalitet som er nærmest fraværende hos Theo og Gerv.

 

Fraværende hos Walcott? På tide å se kamper på nytt her.......

Link to comment
Share on other sites

I de kampene Ox har spilt, har han da vitterlig jobbet knallhardt også bakover på banen. Det er en kvalitet som er nærmest fraværende hos Theo og Gerv.

 

Tror du virkelig burde se hvordan Gervinho og Walcott jobber og sliter bakover. Særlig sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror du virkelig burde se hvordan Gervinho og Walcott jobber og sliter bakover. Særlig sistnevnte.

 

Walcott har begynt å jobbe bra hjemover ja, men Gervinho kan godt hjelpe mye mer til enn det han gjør når han får spille. The Ox jobber helt klart bedre defensivt enn Gervinho, samtidig som han gjør en mye bedre førsteforsvarersjobb enn både Theo og Gervinho. Ønsker selv å se dette laget på Søndag:

 

Sczcesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Song

Walcott - Chamberlain - Santos

Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Gervinho på venstre, Walcott på høyre. Jeg tror det vil åpne seg for store overganger, og da trenger vi de beste kontringsspillerne våre. En Walcott i form opp mot Clichy kan by på mye underholdning også.

 

Hvis vi satser på mer ballinnehav og å kontrollere matchen har jeg ikke noe i mot å se f.eks Ramsey eller Benayoun på venstre, dog det kan skape en del utfordringer siden begge disse trekker veldig mye sentralt og i tur vil skape mye plass for City.

Link to comment
Share on other sites

Laget bør si seg selv utenom venstrekanten, der etter de siste kampene å dømme jeg blir fornøyd om bare en kantspiller spiller. Håper på en av Ox,Gervinho,Santos, Bennayoun i den rekkefølgen.

 

Ser jeg Ramsey der regner jeg offisielt Wenger som senil

Link to comment
Share on other sites

Siden Tottenham gikk på et forventet poengtap borte mot Sunderland i dag, så håper jeg vi fyrer på alle sylindre fra start i morgen for å få et tidlig mål. Mot et City lag som er helt avhengige av en seier for å holde liv i titteldrømmen, så vil en tidlig ledelse for oss tvinge dem fremover på banen og stadig ta større sjanser som passer våre angripere/vingspillere. Det vil da være viktig at vi har de riktige spillerne som kan sette motstander under press, samtidig som de ikke åpner opp og gir rom for kontringer på kontringene våre. Jeg kan ganske sikkert skrive opp 10 spillere som garantert vil starte, mens den siste plassen holder jeg åpen for Benayoun som er den mest allsidige til å tilpasse seg spillets mange faser og Gervinho/Oxlade-Chamberlain som begge er best fremover selv om det defensive stadig blir bedre.

 

Hvis vi tenker oss at Richards starter på høyrebacken for City (som også er ganske sikkert), så vil en spiller som Ramsey som ikke har noen spesiell toppfart eller teknikk til å komme seg forbi og spillet vårt blir like ensidig som mot QPR da alt skjedde på Walcotts side. Benayoun har ikke noe spesiell fart han heller, men om han har dagen kan han dra seg forbi de fleste backer/midtstoppere i ligaen. De to som faktisk er kantspillere, Oxlade-Chamberlain og Gervinho, har mye av de samme spissferdighetene og de blir en avgjørelse som til slutt ender på hvem av de som har dagen.

Laget vil derfor bli slik:

Szczesny

Sagna - Koscielny- Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Gervinho/Oxlade-Chamberlain

Van Persie

City sitt:

Hart

Richards - K. Toure - Kompany - Clichy

Y. Toure - Barry

Silva - Aguero - Nasri

Dzeko

 

Merker det må være et "mareritt" for Mancini å velge start 11'er med alle disse spillerne når ingen er skadet. Men tror Barry tar plassen til De Jong for høyden sin del, Clichy for å kompensere farten til Walcott, mens Nasri tar plassen til Milner om han blir skadefri og klar for start.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Koscielny- Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Gervinho/Oxlade-Chamberlain

Van Persie

 

Jeg stiller meg bak dette laget, men jeg holder en knapp på Gervinho fra start. Chamberlain må gjerne få spille mot slutten dersom forholdene ligger til rette for det. Santos hadde det vært gøy å sett, men det er kanskje best å la det være for denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Aldri følt meg så sikker på seier mot City de siste årene før! Denne kampen er viktig for både oss og City, mest sannsynlig mest viktig for City, noe jeg tror blir fordel oss. Vi er elendige under press, og idag er det City som spiller med mesteparten av presset. Setter pengene på 2 - 1 til hjemmelaget, van Persie for et ''etterlengtet'' mål og Theo fortsetter formen å putter igjen. God kamp!

 

Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi vinner denne. Forhåpentligvis vinner United mot QPR tidligere samme dag og da vil vi få se et nervøst og desperat City-lag som vet at sesongen deres er over hvis de ikke vinner og kommer til å gjøre alt for å vinne. Det er et glimrende utgangspunkt for oss. Nå når presset har kommet på dem siste tredjedel av sesongen har en etter en stjernespillet kollapset under presset, og på søndag sprekker omsider hele Citybobla for godt denne sesongen.

 

 

Offside og filming ble nettopp straffe, rødt kort og mål på Old Trafford. Så blir nok Unitedseier.

Link to comment
Share on other sites

Gutta har øvd inn noen nye triks sammen med vår gamle "Maestro"...

 

http://www.youtube.com/watch?v=1U_551oTTcg

 

Denne tar vi!

 

Fantastisk! Pianisten var selvsagt høydepunktet :-)

 

Ellers er jeg sykt nervøs før denne kampen. Tror det bli en knallhard kamp. Med seier her er mye gjort. Da kan vi avgjøre alt på egenhånd i de resterende kampene.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Offside og filming ble nettopp straffe, rødt kort og mål på Old Trafford. Så blir nok Unitedseier.

 

Skandaledømming fra ende til annen, men what's new?

Ikke rart de vinner nesten hver hjemmekamp med sånne fordeler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...