Jump to content

Etterlyser moderator-teamet


vieira04

Recommended Posts

Selvfølgelig så betyr det noe hvor mange som reagerer på språkbruken. Det er faktisk slik at i enhver normalfordelt populasjon så vil 2.5% falle utenfor i hver ende av kurven. Skal forumet baseres på de som faller utenfor eller de 95% som faller innenfor?

Jeg har fulgt og deltatt i alle disse debattene i mange år og vet akkurat hvem som står på hvilken side og hvor mange det gjelder.

 

Konklusjonene dine står forøvrig til stryk og er ikke basert på hva jeg skriver. Det er din tolkning og ikke annet.

+1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Så lenge det er hele 95% av forumet, som mener at disse nevnte frustrasjonsinnleggene er helt greie; så er det jo bare å akseptere det. Jeg har ikke en slik oversikt som deg på dette området, så fakta må jeg bare legge meg flat for. Men: jeg er fortsatt uenig i at dette skaper god debatt (saklighet), god "reklame", og flere nye medlemmer (jenter spesielt) på dette forumet.

 

Skulle realiteten være annerledes, så vil iallefall det stå til stryk.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo heilt utrulig at dette er eit diskusjonstema, og at folk forsvarar slik ordbruk i det heile.

 

Foreslår ei endring av statuttane: Banning er berre greit i ekstraordinære høve.

 

Då kan ein slette alt faenskapet (bokstavelig talt), og heller sjå om bannskapet tilfører noko konstruktivt til debatten. Gjer det ikkje det er vel spørsmålet kva som er poenget med at det er tillatt på forumet? Eller er ein ikkje opptatt av at forumet skal vere best mogleg?

 

Det sei ein gamling på 26 år.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst? Du er da den siste jeg ville tro mente at det er galt å skrive fitte (cunt), slik som du har kjempet for at Toggen skal ha lov til å skrive cunt, men dere er vell bekjente, så da er vell saken en helt annen. Og hvem og hvorfor kan noen bli støtt av at noen her inne nevner det kvinnelige kjønnsorganet? 40 år gamle jomfruer? Om noen blir støtt av ordet fitte, så føler jeg at folk kan bli støtt av hva som helst.

 

her er et forsøk på å presisere. Jeg tror ikke det er bruken av banneord som sådan som egentlig er problemet. Man må jo også se på sammenhengen de er brukt i. Banning tåler de fleste i dag. Det er NESTEN blitt en innarbeidet del av språket. Muntlig er det ihvertfall praktisk talt akseptabelt, mens skriftlig er vi ikke helt der - enda. Men det er likevel ikke likegyldig i hvilken sammenheng slike ord brukes.

 

som jeg var ikke på i en annen tråd; å med et visst glimt i øyet kalle Teddy - den mest ikoniske Arsenal-hater ever - for en "cunt", bør være uproblematisk på et Arsenal-forum, selv om det kanskje ikke er like morsomt lenger, særlig for de som ikke var med når Teddy "herjet" som verst...? ;)

Å i fullt alvor og sinne bruke tilsvarende uttrykk om VÅRE EGNE - mennesker som har gitt oss noen av våre fineste opplevelser - fremstår som respektløst og dumt, og langt over streken på det samme forumet. At man mener at tiden har løpt fra disse er helt OK, men det rettferdiggjør ikke ordbruken noe mer. Og det er mulig det ikke er MENT så ille som det fremstår, men hjelper egentlig det så mye? Er det ikke å skille slike tilfeller fra hverandre vi bør ha forumregler for? Og det er nettopp derfor jeg ikke tolker Chaz atferd på forumet - at han forfekter det første (Teddy s a cunt) og angriper det andre - som dobbeltmoralsk.

* klarer dere ikke å se hvor langt fra hverandre disse eksemplene er?

* mener dere at det er OK å komme med grove personkarakteristikker av klubbens egne representanter, selv om det er i kampens hete?

 

Og det mest paradoksale i denne diskusjonen er jo at de som hardest forsvarer retten til å drive med slik respektløs oppførsel overfor klubbens representanter, er de mest hårsåre her inne, og hele tiden føler seg respektløst behandlet av den "eldre" garde, med Chaz i spissen. I den grad Chaz er hårsår er det på vegne av klubbens folk. Og hvem snakker høyest om dobbeltmoral? Hvis man selv påberoper seg retten til å drive respektløs behandling av Wenger & co, bør man ikke da tåle å bli snakket til når man går over streken, selv om "refsen" er litt brutal? Men det er jo sånn det er blitt overalt i samfunnet, på skolen, på arbeidsplasser, nesten overalt. Man skal ikke snakkes til, og når man skal formidle noe må alt pakkes inn i tykke lag "bomull". Alle må strykes medhårs - med silkehansker. Det er jo derfor jeg forsøker etter beste evne å være så diplomatisk som mulig i denne og tilsvarende diskusjoner, med fare for at budskapet fullstendig drukner.

 

og til slutt, Chaz har nok rett i at dette er en tapt sak. Det er kanskje en naturlig utvikling, som på sett og vis reflekterer samfunnsutviklingen for øvrig? Man påberoper seg retten til å slenge ut de mest fornærmede karakteristikker om en tredjepart, særlig hvis denne ikke kan forsvare seg, mens man klikker dersom noen snakker direkte til en selv på en litt brutal måte. Er ikke dette dobbeltmoralsk?

Link to comment
Share on other sites

og til slutt, Chaz har nok rett i at dette er en tapt sak. Det er kanskje en naturlig utvikling, som på sett og vis reflekterer samfunnsutviklingen for øvrig? Man påberoper seg retten til å slenge ut de mest fornærmede karakteristikker om en tredjepart, særlig hvis denne ikke kan forsvare seg, mens man klikker dersom noen snakker direkte til en selv på en litt brutal måte. Er ikke dette dobbeltmoralsk?

Nei det er ikke dobbeltmoralsk. Så lenge de "fornærmende karakteristikkene" befinner seg i en relevant tråd så er det en meningsytring på lik linje med karakteristikker av mer moderat grad. Det å snakke direkte til andre vil i de fleste tilfeller være helt off topic.

Link to comment
Share on other sites

mener dere at det er OK å komme med grove personkarakteristikker av klubbens egne representanter, selv om det er i kampens hete?

 

I kampens hete syns jeg det meste er greit, dette til tross for at jeg sjeldent banner skriftlig på forumet. Folk reagerer på forskjellige måter og jeg innser at jeg som en gubbe på 40+ ikke er som ungsauer som kanskje lettere tyr til slikt språk. Og, vil jeg legge til, de aller aller fleste her også av de yngre hetser yterst sjeldent sine egne. Jeg ser ikke på banning eller hets av egne spiller som no problem på dette forumet.

 

Jeg får litt vondt inni meg når folk kaller Fabregas for en fitte. Jeg ser på han som en den kanskje beste midtbanespilleren vi har hatt i klubben, han kom nærmest gratis, gjorde en kjempejobb for oss i mange år og ble solgt med en gedigen fortjenste. En legende etter mitt syn, en fitte etter andres. Men jeg ser ingen grunn til å forby de som syns han er en svikerfitte og ytre sine meninger om ham, til tross for stor uenighet på det punktet.

 

 

Og det mest paradoksale i denne diskusjonen er jo at de som hardest forsvarer retten til å drive med slik respektløs oppførsel overfor klubbens representanter, er de mest hårsåre her inne, og hele tiden føler seg respektløst behandlet av den "eldre" garde, med Chaz i spissen.

 

Dette er med respekt og melde tull piscator. Det er flere av oss som forsvarer folks rett til å uttrykkes seg fritt uten at vi selv er respektløse overfor klubben. Personlig syns jeg de hårsåre hører hjemme på den andre siden, representert ved Chaz og vieira04.

 

 

I den grad Chaz er hårsår er det på vegne av klubbens folk. Og hvem snakker høyest om dobbeltmoral? Hvis man selv påberoper seg retten til å drive respektløs behandling av Wenger & co, bør man ikke da tåle å bli snakket til når man går over streken, selv om "refsen" er litt brutal?

 

 

I fullt alvor så tolker jeg Chaz sin oppførsel mer som en bortskjemt unge. På det gamle forumet holdt Chaz og hans entourage med noe som jeg oppfatter som ren mobbing av enkeltdebattanter og han fikk til og med folk utestengt. Chaz hadde en gang en høy status, basert på hans store innsats for oss Arsenalfans i Norge og hans store kunnskap om klubben. Jeg har tidligere takket han for hans innsats på forumet og gjør det gjerne igjen. Tusen takk for din innsats for Arsenalfans i Norge!

 

Men fordi man har gjort mye bra før så gir det en ikke spesialrettigheter nå. Fordi man har spilt en nøkkelrolle tidligere, så betyr det ikke hans meninger noe mer verdt enn andres når han skriver noe nå. Slik jeg ser det så blir Chaz bare sur og tverr når han ikke får gehør for sitt syn, det være seg at han mener at alle Arsenalfans bare må hate Tottenham mest, for det det gjorde den gamle garden og mange av de lokale Arsenalsupporterne. Eller en regel for han selv og hans venner og en for andre. Om du tolker hans siste innlegg som noe annet for bare stå for din regning, der blir vi neppe enige allikevel.

Link to comment
Share on other sites

 

Og det mest paradoksale i denne diskusjonen er jo at de som hardest forsvarer retten til å drive med slik respektløs oppførsel overfor klubbens representanter, er de mest hårsåre her inne, og hele tiden føler seg respektløst behandlet av den "eldre" garde, med Chaz i spissen.

 

Det bør nevnes i denne sammenheng at jeg ble rapportert for å ha kalt Chaz gamlefar. Hvem var hårsår sa du?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det er hele 95% av forumet, som mener at disse nevnte frustrasjonsinnleggene er helt greie; så er det jo bare å akseptere det. Jeg har ikke en slik oversikt som deg på dette området, så fakta må jeg bare legge meg flat for. Men: jeg er fortsatt uenig i at dette skaper god debatt (saklighet), god "reklame", og flere nye medlemmer (jenter spesielt) på dette forumet.

 

Skulle realiteten være annerledes, så vil iallefall det stå til stryk.

Er helt enig i at det verken fremmer god debatt eller god reklame for forumet. Når det gjelder rekruttering så vet jeg ingen ting om det.

 

I følge listene er det 991 aktive medlemmer av forumet. Det er langt færre enn 25 stykker som ønsker å være så streng som du er, og det er færre enn 25 som ønsker helt anerki i den andre enden av skalaen. De aller fleste faller et eller annet sted i mellom disse to cut-off`ene. Jeg har nok mine ord i behold.

Hvis det er ting som er støtende så må det rapporteres slik at man kan vurdere hvert enkelt tilfelle. Ingen av de sakene du har tatt opp her har vært rapportert.

 

Mitt mandat som moderator er ikke sammenfallende med mine egne synspunkt i alle tilfeller og jeg må derfor skille mellom disse rollene.

Link to comment
Share on other sites

I

Men fordi man har gjort mye bra før så gir det en ikke spesialrettigheter nå. Fordi man har spilt en nøkkelrolle tidligere, så betyr det ikke hans meninger noe mer verdt enn andres når han skriver noe nå. Slik jeg ser det så blir Chaz bare sur og tverr når han ikke får gehør for sitt syn, det være seg at han mener at alle Arsenalfans bare må hate Tottenham mest, for det det gjorde den gamle garden og mange av de lokale Arsenalsupporterne.

 

Dette har du helt rett i, Tapapa. Jeg har overhodet ingen rett til å sette meg selv over andre, hverken på dette forumet eller andre plasser i samfunnet. Av og til, så er det mulig at jeg mister det perspektivet, og det er beklagelig. Både for forumet, de det går utover, og meg selv. Men la det være sagt, åpningsinnlegget i "finest hour" tråden var ikke ment som en provokasjon, det var en ærlig vurdering av hvordan jeg så ståa. Banningen, og de verste formuleringene, de like jeg likefullt ikke. Sånn er det nå en gang.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dette har du helt rett i, Tapapa. Jeg har overhodet ingen rett til å sette meg selv over andre, hverken på dette forumet eller andre plasser i samfunnet. Av og til, så er det mulig at jeg mister det perspektivet, og det er beklagelig. Både for forumet, de det går utover, og meg selv. Men la det være sagt, åpningsinnlegget i "finest hour" tråden var ikke ment som en provokasjon, det var en ærlig vurdering av hvordan jeg så ståa. Banningen, og de verste formuleringene, de like jeg likefullt ikke. Sånn er det nå en gang.

Tommel opp og +1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at det verken fremmer god debatt eller god reklame for forumet. Når det gjelder rekruttering så vet jeg ingen ting om det.

 

I følge listene er det 991 aktive medlemmer av forumet. Det er langt færre enn 25 stykker som ønsker å være så streng som du er, og det er færre enn 25 som ønsker helt anerki i den andre enden av skalaen. De aller fleste faller et eller annet sted i mellom disse to cut-off`ene. Jeg har nok mine ord i behold.

Hvis det er ting som er støtende så må det rapporteres slik at man kan vurdere hvert enkelt tilfelle. Ingen av de sakene du har tatt opp her har vært rapportert.

 

Mitt mandat som moderator er ikke sammenfallende med mine egne synspunkt i alle tilfeller og jeg må derfor skille mellom disse rollene.

 

Det som er litt artig er at man blir stemplet som "ekstrem", når man kommer med forslag og har meninger på områder; som langt ifra er "unormalt" ellers i samfunnet og andre forum.

Jeg har på dette forumet kjempet for tre saker:

 

- Få redusert (ikke nekte) one-linere kulturen, slik at forumet skulle få et mer diskusjonspreg over seg.

Har aldri krevd at man skulle skrive lange avhandlinger, men at man argumenterer for sitt syn.

 

- Fjerne +/- funksjonen, siden jeg ikke mente den fremmet for diskusjon og argumentasjon.

 

- Ha et språkbruk på forumet, som man kan stå inne for.

Jeg mener at grovt banneord ikke har noe på et offisielt forum å gjøre, noe jeg har diskutert tidligere og nå i den seneste tiden. Jeg aksepterer at enkelte gloser kan komme ut, men hyppigheten og nivået på disse burde ikke være fritt frem. Jeg må innrømme at man blir litt sjokkert, når man hører at 95% mener at de nevnte banneord er greit på dette forumet. Kan aldri tenke meg, at disse tallene er reelle i resten av samfunnet.

Nå har man iallefall lagt lista, og da kan alle gå ut ifra den.

 

Du sier selv RP7, at det ikke fremmer god reklame med slikt språkbrukpå forumet. Om vi ikke har eksakt dokumentasjon, så kan man vel legge tvilen til gode; om at dårlig reklame for forumet, ikke er positivt ladet. Så kan man tolke om dette skaper interesse og motivasjon for våre "nye" supportere til å bruke forumet med en slik navnelapp, og om dette gir oss et godt rykte utad som gruppe. Vi bryr vel oss litt om vi blir sett på som seriøse, eller rett og slett som noen klovner?

 

Nei, disse eksemplene har nok ikke blitt rapportert, men hva hadde det gjort for noen forskjell?

Du veit jo hva folk mener på forumet, og da er det vel liten vits for de som blir sett på som "ekstreme" med å rapportere slikt ordbruk. Du velger jo å gå ut ifra de 95%, og ikke "ytterpunktene"...... Og; flertallet skal få det avgjørende, men tviler meget sterkt at din konklusjon på dette området er så enkelt som dette. Man veit jo at flere har forlatt forumet pga mangel på krav på ulike områder, og kanskje flere velger å være stille rundt temaet når de ser hva det fører med seg i fremtiden for sin egen del.

 

Men men; jeg aksepterer at mange mener jeg er "hårsår" og ekstrem, for at jeg har prinsipper og meninger som ikke alle andre har.

Jeg tør å stå får de, og argumenterer som oftest for meg. Så; da forventer man at det er sak og ikke person som blir målet, og det er vel ikke alltid tilfellene med tanke på reaksjonene mot disse ekstreme meningene. Det virker som om kortene ofte blir blandet.

 

Så, da får jeg leve i mine ekstreme synspunkter med 24 andre på dette forumet.

Min diskusjon på dette området er over, så lenge det ikke kommer inn nye elementer i debatten.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette har du helt rett i, Tapapa. Jeg har overhodet ingen rett til å sette meg selv over andre, hverken på dette forumet eller andre plasser i samfunnet. Av og til, så er det mulig at jeg mister det perspektivet, og det er beklagelig. Både for forumet, de det går utover, og meg selv. Men la det være sagt, åpningsinnlegget i "finest hour" tråden var ikke ment som en provokasjon, det var en ærlig vurdering av hvordan jeg så ståa. Banningen, og de verste formuleringene, de like jeg likefullt ikke. Sånn er det nå en gang.

 

Vi har hatt noen heftige debatter opp gjennom årene Chaz, og i fullt alvor, jeg har stor respekt for din kunnskap og din innsats for oss Arsenalsupportere. Jeg håper virkelig du bidrar med din kunnskap i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dette har du helt rett i, Tapapa. Jeg har overhodet ingen rett til å sette meg selv over andre, hverken på dette forumet eller andre plasser i samfunnet. Av og til, så er det mulig at jeg mister det perspektivet, og det er beklagelig. Både for forumet, de det går utover, og meg selv. Men la det være sagt, åpningsinnlegget i "finest hour" tråden var ikke ment som en provokasjon, det var en ærlig vurdering av hvordan jeg så ståa. Banningen, og de verste formuleringene, de like jeg likefullt ikke. Sånn er det nå en gang.

 

Sier som BE; tommel opp og +1

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Du kom meg i forkjøpet. Skulle gjerne visst hvem som egentlig er mods her også? Tror jeg aldri har sett noen rasle med sablene

 

RP7 er moderator, og den eneste jeg kommer på i forbifarten. Det er ingen behov for moderering her om dagen, slik jeg ser det. Ved å bla litt tilbake i denne tråden kan du se at behovet var større før :P

Link to comment
Share on other sites

Ja hvor er det blitt av disse? Syntes de var meget aktive i debatter tidligere sesonger.

Aktiviteten til moderatorene er speiler vel bare den generelle aktiviteten her på forumet. Når det knapt skrives noe, så er det vel knapt noe å moderere.

Link to comment
Share on other sites

Synd aktiviteten er så laber, da laget vårt fortsatt kan vinne The double! Debattanter som Plljen, Marius, Stefan B og noen få til bærer jo nærmest forumet videre. Særlig Polljen som lager kamptråder til de fleste kampene. Takk Polljen, jeg setter pris på dine bidrag, selvom du ikle er i Wenger knows gruppen!

Link to comment
Share on other sites

Aktiviteten til moderatorene er speiler vel bare den generelle aktiviteten her på forumet. Når det knapt skrives noe, så er det vel knapt noe å moderere.

Såklart! Jeg skriver ikke veldeg mye, men stort sett hver uke! Har dog lest her i mange år, flere år før jeg lagde brukeren. Jeg er inne her å sjekker sikkert 30 gang om dagen, og det er synd at det er ikke er så mye aktivitet.

 

Men jeg husker for noen år siden da det var på sitt høyeste, da var det svært mye drittslenging og krangling om jeg husker rett. Kanskje noen "rage-quitet" for godt, for å si det på fifa-språket.

 

Jeg husker spesielt en som fikk gjennomgå, av mange inkludert meg selv, dannialdo eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...