Jump to content

Etterlyser moderator-teamet


vieira04

Recommended Posts

@Verminator5

 

For all del, så håper jeg virkelig at du får grøssninger på ryggen. Hvorfor henger du deg opp i mitt svar til BE?

Og; hva hadde det svaret noe med å skreddersy etter sine egne behov.....

 

Resten av ditt innlegg viser vel, at du er mer opptatt av å skape oppgulp enn sak.

 

Kom gjerne med argumenter, på hvorfor grovt språkbruk IKKE påvirker et omdømme og rykte.

Kom gjerne med argumenter på at "fritt vilt" på språkbruken, gir flere aktive unge gutter og jenter på forumet. Altså; flere supportere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

@Verminator5

 

For all del, så håper jeg virkelig at du får grøssninger på ryggen. Hvorfor henger du deg opp i mitt svar til BE?

Og; hva hadde det svaret noe med å skreddersy etter sine egne behov.....

 

Resten av ditt innlegg viser vel, at du er mer opptatt av å skape oppgulp enn sak.

 

Kom gjerne med argumenter, på hvorfor grovt språkbruk IKKE påvirker et omdømme og rykte.

Kom gjerne med argumenter på at "fritt vilt" på språkbruken, gir flere aktive unge gutter og jenter på forumet. Altså; flere supportere.

Er det en regel som sier at man ikke kan quote dine svar til BE?

Grunnen til at jeg nevner dette med at du forsøker å skreddersy forumet etter dine behov er at det er mitt inntrykk av deg. Jeg kan nevne språk, forslag til nye kamptråder og sist men ikke minst +/- funksjonen.

 

Er jeg ute etter å lage oppgulp? Snakk om å feie for egen dør. Hvis du ser på mine innlegg på dette forumet så tror jeg du vil innse at jeg mer en gjerne diskuterer sak. Hvis man derimot ser på dine nylige innlegg til Tapapa en gang til, så kanskje du kan revurdere hvem som diskuterer sak og hvem som kommer med oppgulp. Du lager egne tråder for noe tull som du kunne tatt med moderator på PM. Du VISSTE akkurat hvordan reaksjonene kom til å bli.

 

Hvorfor skal jeg argumentere for de to påstandene når du aldri gjør det? Det eneste du gjør er å påstå, så da tar jeg meg friheten til å gjøre det samme? Din personlige mening er og forblir din personlige mening og er akkurat like lite/mye verdt som mine personlige meninger.

Link to comment
Share on other sites

@Verminator5

 

For all del, så håper jeg virkelig at du får grøssninger på ryggen. Hvorfor henger du deg opp i mitt svar til BE?

Og; hva hadde det svaret noe med å skreddersy etter sine egne behov.....

 

Resten av ditt innlegg viser vel, at du er mer opptatt av å skape oppgulp enn sak.

 

Kom gjerne med argumenter, på hvorfor grovt språkbruk IKKE påvirker et omdømme og rykte.

Kom gjerne med argumenter på at "fritt vilt" på språkbruken, gir flere aktive unge gutter og jenter på forumet. Altså; flere supportere.

Hvorfor ser du alt i svart hvitt? Hvorfor tror du ikke at de 23958 innleggene med bra innhold veier opp for de 7 som er over grensa?

Link to comment
Share on other sites

 

Og det er det vi blir så forferdelig lei. Jeg får grøssninger på ryggen når jeg ser du nevner +/- debatten igjen. Du kan ikke få alt skreddersydd etter dine behov, selv om du prøver så hardt du kan med egne tråder og tomme trusler om å slette bruker kontoen din. Voks opp vieira04, og bevis at du hører til den eldre garde på andre måter enn å syte.

 

Du har et merkverdig syn på det som foregår her inne. Når jeg leser ditt siste innlegg så får jeg inntrykk av at du har lagt ned en ed om å representere klubben gjennom dette forumet. Selv om du tydeligvis tror det, så er ikke dette forumet Arsenal Supporter Club Norway sin stemme utad. Det er ingenting offisielt som blir sagt på vegne av supporterklubben her inne. Om du vil være det du mener er en fantastisk representant for klubben så skal du gjerne få lov til det, men ikke forvent at alle andre skal gjøre det samme som deg.

 

Og dersom du har noe du vil ta opp med moderator-teamet så kan du gjøre det på PM.

 

Dette er det jeg hadde tenkt å skrive i denne tråden, men gadd det bare ikke. Takk for at du gjorde det for meg Verminator. +1

 

Jeg håper virkelig ikke moderatorene lar seg påvirke av en brukers behov for å leke politi. Vi kommer alle fra ulike miljøer, og noen av oss formulerer seg på andre måter enn andre personer. For noen (meg inkludert) så kommer banning helt naturlig, også når jeg skriver på nettforum. Det er en måte å uttrykke seg på, og det er helt greit, så lenge man ikke støter andre. Det mener ihvertfall jeg. Ingen blir støtt av at noen sier fitte her på diskusjonsforumet til gunners.no. Banning er en del av mitt språk, og om jeg kommer ikke til å forandre min skrive/snakkemåte fordi en person inne på et nettforum synes det er en gal måte å uttrykke seg på.

Link to comment
Share on other sites

Å komme med forslag til forbedringer, det er altså feil?

 

Jeg tar opp det jeg mener kan gjøre forumet bedre, akkurat som om du kan ta opp det du mener kan gjøre forumet bedre. Jeg kan være uenig i dine forslag, og argumentere for mitt syn, og motsatt. Å tro at man har en personlig agenda utover dette, virker helt absurd....

 

Du ville ikke komme med argumenter på dette (les; mitt forrige innlegg), siden dette var temaet i denne tråden? Er det fordi du nekter (trass), eller fordi du ikke ønsker?

 

I arbeidslivet, så har man noen "normer" man må følge for sin arbeidsgiver (og kanskje for sin egen del også...?). Hvorfor er det viktig, at tannlegen, sekretæren, konsulenten, bilselgeren, eller barnehageansatte for å nevne noe, må tenke litt over hvilket språkbruk de har?

 

Det er Arsenalsupportere som BRUKER forumet, ergo; det er vel den "gruppen" som evt da får et rykte/omdømme på seg? (slik som tottenhamsvenner......for vi refererer og kopierer på latterlige kvelder med hard tasteføring hos de, uten å se på oss selv)

 

@Castor:

At det ble tolket på denne måten via retningslinjene og skjønn/fornuft, kunne jeg ikke vite; før jeg hadde fått et svar. Og igjen; hvorfor trekkes kortet svart/hvitt opp? Fordi jeg mener at man kan aksptere/tolerere noen spontane uttrykk i ny og ne, men at man ikke skal godta det groveste i det hele tatt? Merkelig........

 

@Hedly:

Ingen blir støtt

Kall meg gjerne Politi, men hva ser du deg selv som? En kraftig påstand, men du har sikkert nok kunnskaper, info, og dokumentasjon på dette som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Å komme med forslag til forbedringer, det er altså feil?

 

Jeg tar opp det jeg mener kan gjøre forumet bedre, akkurat som om du kan ta opp det du mener kan gjøre forumet bedre. Jeg kan være uenig i dine forslag, og argumentere for mitt syn, og motsatt. Å tro at man har en personlig agenda utover dette, virker helt absurd....

 

Du ville ikke komme med argumenter på dette (les; mitt forrige innlegg), siden dette var temaet i denne tråden? Er det fordi du nekter (trass), eller fordi du ikke ønsker?

 

I arbeidslivet, så har man noen "normer" man må følge for sin arbeidsgiver (og kanskje for sin egen del også...?). Hvorfor er det viktig, at tannlegen, sekretæren, konsulenten, bilselgeren, eller barnehageansatte for å nevne noe, må tenke litt over hvilket språkbruk de har?

 

Det er Arsenalsupportere som BRUKER forumet, ergo; det er vel den "gruppen" som evt da får et rykte/omdømme på seg? (slik som tottenhamsvenner......for vi refererer og kopierer på latterlige kvelder med hard tasteføring hos de, uten å se på oss selv)

 

@Hedly:

 

Kall meg gjerne Politi, men hva ser du deg selv som? En kraftig påstand, men du har sikkert nok kunnskaper, info, og dokumentasjon på dette som vanlig.

Å komme med forslag til forbedringer er bra, så absolutt. Men når du tar opp en tapt sak for 'ente gang så må du forstå at du vekker reaksjoner. Spesielt med tanke på at du "sletter" bruker-kontoen din i et halvtårs tid etter et nederlag.

 

Du skriker etter argumentasjon, kunnskap og dokumentasjon fra andre, men her er hva du kommer med:

 

"Så kan man i neste ledd, ikke forstå hvorfor man ikke trekker til seg flere nye supportere i klubben. Om man tror at "fritt vilt" er god reklame for unge gutter og jenter i 10-14års alderen, så har jeg dessverre en helt annen oppfatning. Alt handler om hvordan vi fremstår, og hvor sterke vi er til å påvirke den neste generasjonen med at dette er et godt valg."

Makan til hykleri!

 

Du skriver rundt dine egne meninger, samtidig som du hyler etter dokumentasjon fra andre. Men jeg ser jeg klarte å få frem et lite eksempel fra deg, og det er et steg i riktig retning. Du nevner der en håndfull yrker der man må velge sine ord med omhu, et valid eksempel. Men det er vel ganske selvfølgelig at de adopterer en annen språkbruk når de er på jobb? Det er tross alt inntektene deres det handler om. Vi som skriver her har ikke et slikt incentiv for å opptre på den måten du ønsker. Vi er en gruppe mennesker, som møtes i en sosial setting. Personlig syns jeg dette er et sted der jeg kan kneppe opp den øverste skjorte knappen, da jeg til daglig omgir meg i kretser med svært formel språkføring. Nå sier jeg ikke at dette skal bli forumet der jeg kompenserer for det, men dette er og blir en sosial setting og da føler jeg at det blir kunstig å innføre en profesjonell sjargong.Mange av oss kjenner hverandre utenfor forumet og. Syns ikke du da at det blir litt kunstig å snakke med sine bekjente på en måte som best hører hjemme på jobb?

Link to comment
Share on other sites

Om man tror at "fritt vilt" er god reklame for unge gutter og jenter i 10-14års alderen, så har jeg dessverre en helt annen oppfatning.

Betyr dette; at jeg hevder jeg har fasiten, eller at jeg kanskje mener noe pga erfaringer/opplevelser som styrker mine argumenter ( i mine øyne) på dette området?

 

Alt handler om hvordan vi fremstår;
,stemmer virkelig ikke det? Du sier at det stemmer med tanke på arbeidslivet, men det kan altså ikke påvirke et rykte/omdømme pga at det er et forum....?

Det kan altså ikke påvirke "gruppen", som forumet er laget for og som bruker den?

 

Å argumentere for sine meninger uten å slenge ut "gloser", det synes jeg absolutt ikke er kunstig.

 

Hykleri!!

Link to comment
Share on other sites

Betyr dette; at jeg hevder jeg har fasiten, eller at jeg kanskje mener noe pga erfaringer/opplevelser som styrker mine argumenter på dette området?

 

,stemmer virkelig ikke det? Du sier at det stemmer med tanke på arbeidslivet, men det kan altså ikke påvirke et rykte/omdømme pga at det er et forum....?

Det kan altså ikke påvirke "gruppen", som forumet er laget for og som bruker den?

 

Å argumentere for sine meninger uten å slenge ut "gloser", det synes jeg absolutt ikke er kunstig.

 

Hykleri!!

Så fint at du har opplevelser/erfaringer som tilsier at du har rett. Det hadde jo vært veldig interessant å høre hvordan banningen her inne har skremt vekk unge gooners. Hvis det faktisk har forekommet så fatter jeg ikke hvorfor du ikke har fortalt dette før. Hvorfor ikke nevne det med en gang, og argumentere på den måten du ber alle andre gjøre?

 

Jeg sier ingen ting om hvordan andre oppfatter oss, den smørja der får du diskutere med deg selv. Det JEG mener er at det er kunstig å bruke en profesjonell sjargong (som bare ett knippe brukere ønsker) i en sosial setting som dette forumet er. Hvordan du kommer frem til denne setningen: "Å argumentere for sine meninger uten å slenge ut "gloser", det synes jeg absolutt ikke er kunstig." er for meg uforståelig. Du svarer jo på ett helt annet spørsmål enn hva jeg stilte.

 

Men nå ser jeg at diskusjonen har gått fra sitt opprinnelige tema og over på argumentasjonsteknikk/dokumentasjon, så da tror jeg at jeg sier meg ferdig med språk debatten for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nok engang, så går du rundt grøten og angriper.

Har jeg nå hevdet, at jeg har rett?

 

Du har en merkelig form for debat-teknikk, om du mener det er sak og innholdet som interesserer deg i denne debatten. Men; det er kanskje ikke tilfelle?

 

Jeg sier ingen ting om hvordan andre oppfatter oss, den smørja der får du diskutere med deg selv

Dette jeg ventet jeg ville komme fra deg, ut ifra hvordan debatten utviklet seg.

 

Da avslutter jeg min videre diskusjon på dette området med deg, om du ikke tør å ta tak i viktige elementer i debatten.

.

Link to comment
Share on other sites

Nok engang, så går du rundt grøten og angriper.

Har jeg nå hevdet, at jeg har rett?

 

Du har en merkelig form for debat-teknikk, om du mener det er sak og innholdet som interesserer deg i denne debatten. Men; det er kanskje ikke tilfelle?

 

 

Dette jeg ventet jeg ville komme fra deg, ut ifra hvordan debatten utviklet seg.

 

Da avslutter jeg min videre diskusjon på dette området med deg, om du ikke tør å ta tak i viktige elementer i debatten.

.

Ja min debatt teknikk er nok noe fremmed for deg da jeg liker å ha dokumentasjon for mine argumenter. Dersom det utvikler seg til å bli en ren "synse-debatt" der vi er uenige så kommer vi ingen vei, så fremt ikke ekstern informasjon blir tatt inn i diskusjonen og da gir jeg meg for jeg vet du vil vinne på ren stamina. Det skal du ha, du kjemper til the bitter end :)

 

Ja du ventet deg vel det. Grunnen til at jeg ikke orker å diskutere det er først og fremst at jeg ikke bryr meg om hvordan andre oppfatter oss. Jeg står så langt fra dine tanker om at vi representerer ditt og datt at jeg tror ikke det er ønskelig for noen her inne eller oss å dra i gang den diskusjonen.

 

Jeg sier med hånda på hjertet at jeg gjerne skulle diskutert spårk og rekruttering med deg, og du skal vite det at hvis du har erfaringer og opplevelser som tilsier at den banningen som forekommer ødelegger for rekrutteringen så skal jeg være den første som tar det til meg. La det også være sagt at jeg mener ikke at det skal være fri flyt av ukvemsord i hytt og gevær, men jeg syns banning her på forumet forekommer ganske sjeldent og hovedsaklig i kampens hete. Derfor anser jeg det ikke som noe problem, og dersom det ikke er et problem så ser jeg ingen grunn til å endre det. Dersom jeg har latt meg provosere i overkant så beklager jeg dette, men du sa jo selv at du var ekstrem. Nå vil jeg på oppfordring fra andre forumister stanse diskusjonen med deg. Det velger jeg å lytte til.

 

Men dersom du vil diskutere språk og dets betydning videre vieira04 så count me in.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

 

 

Da kan vi vel konkludere, at så lenge det ikke er personrettet; så er alt (ikke rasisme eller religiøse utbrudd.....?) tillatt av ordbruk/ordlyd. Da har man fått en oppklaring på hvordan retningslinjene blir tolket, og fulgt opp fra moderator-teamet sin side. Man slipper da å få forvirringer rundt dette, når dere endelig gir respons og svar på dette spørsmålet.

 

Nei, ut i fra hva jeg svarte på så kan du ikke konkludere som du gjør. Jeg tok tak i to separate hendelser som du refererte til og svarte på det.

 

Kan forøvrig si at jeg har svart på "dette spørsmålet "utallige ganger før. Dette er hakk i plata for n`te gang og det er ikke kommet frem et nytt argument i denne diskusjonen sett i lys av tidligere diskusjoner rundt vår måte å moderere på.

Link to comment
Share on other sites

@Castor:

At det ble tolket på denne måten via retningslinjene og skjønn/fornuft, kunne jeg ikke vite; før jeg hadde fått et svar. Og igjen; hvorfor trekkes kortet svart/hvitt opp? Fordi jeg mener at man kan aksptere/tolerere noen spontane uttrykk i ny og ne, men at man ikke skal godta det groveste i det hele tatt? Merkelig........

Fordi du ofte bruker en enten / eller argumentasjon. Du lager problemstillinger basert på ytterpunktene i stedet for normen. Jeg har ikke noe problemer med å se at det rett som der er innlegg som kunne vært moderert, jeg har sikkert laget noen selv, men jeg ser ikke på det som et problem. Som nevnt av 49unbeaten så kan man enkelt og greit bare ignorere og/eller rapportere innlegg man ikke liker.

 

Av og til tror jeg enkelte overdriver betydningen av forumet. Det er bare et medium for meningsutvekslinger blandt supporterne til verdens beste klubb. Tror de fleste kommer til himmelen uansett hva de finner på å skrive her :)

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen blir støtt av at noen sier fitte her på diskusjonsforumet til gunners.no.

 

Jo, det er faktisk talt noen som blir det. Og ære være vieira04 som orker å ta debatten enda en gang. Men rent personlig så ser jeg at temaet er "a lost cause".

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jo, det er faktisk talt noen som blir det. Og ære være vieira04 som orker å ta debatten enda en gang. Men rent personlig så ser jeg at temaet er "a lost cause".

 

Du synes det er greit at Toggen skriver cunt.

Aner jeg en dobbeltmoral?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Man kan vel konkludere med, at "jævla hore" og "fitta" er begreper, som er godkjente på dette forumet?

Hvordan kan du mene noe annet, når du selv skriver:

 

 

Jeg har sett det sett to av innleggene og lot de være. Hadde ikke valgt de samme ordene selv, men det var et generelt utrop i frustrasjon og ikke personrettet. Da gidder jeg ikke sitte å være regelrytter og komme med advarsler i øst og vest fordi en eller to prosent av de som er på forumet kanskje mener dette er overtramp.

 

Står vel ganske klart hva du mener, og at dette da aksepteres?

Og har det noe å si, om det er en eller to prosent som reagerer eller om det er 25%. For du går vel ut ifra din tolkning og skjønn av retningslinjene, og at det er et generelt utrop i frustrasjon uansett?

 

Om det ikke har kommet nye argumenter i denne tråden, får så være- Jeg har iallefall klart å få en tilbakemelding på hva du (og mod-teamet) aksepterer på dette området på konkrete banneord, og det har jeg IKKE fått tidligere.

 

@Castor:

Jeg hadde da ikke reagert, om det kom opp et uskyldig fa**-ord i ny og ne. Men disse eksemplene, mener jeg (og trodde) var langt over grensen til hva som burde være tillatt. Ref; retningslinje 4 og: Retningslinjene skal fungere som regler for hvordan vi i ønsker at folk skal opptre på forumet. Om dette er svart/hvitt, så får du stå for dette.

 

Så; lenge ikke noen gav noen respons på uttrykkene i andre innlegg, så ville jeg høre; om de virkelig aksepterte dette på trykk.

Og det har de gjort i denne tråden (iallefall RP7), og det står de da for. Da aksepterer jeg dette, selv om jeg er dypt uenig..

 

Jeg bryr meg faktisk om hvordan vi fremstår, og vårt rykte utad. Og jeg er så ekstrem, at jeg tror mye kan påvirke hvordan man fremstår utad. Ikke bare via handlinger på tribunen, på puben før og etter kamp, men også med ord som blir skrevet på et forum.

 

Jeg har jobbet en god periode med ungdommer (jobber nå med barn), og tar dette med som erfaring på hva "noen" av disse opplever på ulike områder. Ut ifra disse erfaringene (behøver ikke å være noen fasit), så har jeg fått inntrykk av at:

- Språk og formuleringer har noe å si med hvordan man tolker situasjoner, og får et inntrykk. Å tre inn i "nesten voksen verden" kan være vanskelig, og de ser opp til den eldre garde. Vi blir sett på som rollemodeller. (Ingen dokumentasjon, kun mine egne opplevelser og erfaringer.)

 

Jeg vil neppe tro; at noen av disse synes disse uttrykkene gir et positivt inntrykk av dette forumet, eller at det frister å ta del i denne type av voksenkultur. Jeg tror ikke at de ville gitt utrykk for at dette gir "respekt" (spesielt jentene). Men det blir nok engang kun synsing, ingen dokumentasjon.

 

Chaz:

Nå har jeg iallefall fått svar, om at fitte og jævla hore er passende på dette forumet; så lenge det ikke er personrettet vel å merke. Ingen blir støtt, og det er kun1-2% som reagerer på dette.

Fått svar på mine spørsmål, og aksepterer at dette er det de vil.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; it`s a lost cause. Toggen gav seg, og det er vi nok flere som gjør. Dere vinner.

Dette er tull chaz. Du har ingen argumenter. Du har lenge kranglet for at toggen mf skal få lov å skrive fitte (på engelsk) men du synes det er støtende når andre enn dine venner skriver det. Dette er patetisk

 

BE (sjefsfitta)

Link to comment
Share on other sites

Dette er tull chaz. Du har ingen argumenter. Du har lenge kranglet for at toggen mf skal få lov å skrive fitte (på engelsk) men du synes det er støtende når andre enn dine venner skriver det. Dette er patetisk

 

BE (sjefsfitta)

 

Vi kan på generelt grunnlag si at vi er enige om å være uenige. Du må gjerne kalle meg patetisk, men du får meg ikke til å endre mening. Men hvis du ser svarene mine til deg og andre som en seier, så gjerne for meg. SÅ viktig er det faktisk ikke.

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, det er faktisk talt noen som blir det. Og ære være vieira04 som orker å ta debatten enda en gang. Men rent personlig så ser jeg at temaet er "a lost cause".

 

Seriøst? Du er da den siste jeg ville tro mente at det er galt å skrive fitte (cunt), slik som du har kjempet for at Toggen skal ha lov til å skrive cunt, men dere er vell bekjente, så da er vell saken en helt annen. Og hvem og hvorfor kan noen bli støtt av at noen her inne nevner det kvinnelige kjønnsorganet? 40 år gamle jomfruer? Om noen blir støtt av ordet fitte, så føler jeg at folk kan bli støtt av hva som helst.

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel konkludere med, at "jævla hore" og "fitta" er begreper, som er godkjente på dette forumet?

 

Godt å se at du har kommet til rett konklusjon. For retningslinjene er jo soleklare, banning bør unngås, men det er ikke forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Gjentar hva jeg sa tidligere med en liten vri - selv om det er litt morsomt å se dere diskutere dette - er det ikke verre enn at de som få prosentene som blir støtt av disse relativt svake "banneordene" bare får kjøre diskusjoner rundt en revolusjon for å skape et forum uten de store følelsesutbruddene. For det er tross alt ikke noe annet enn følelser som i kampens hete noen ytterst få ganger renner over begret; selv om man innerst inne forhåpentligvis vet at dette kunne man spart seg for. Jeg kommer i alle fall til å forsette med det samme jeg gjør nå, nemlig og drite i det.

 

Hvis man ikke kan akseptere at et menneske som elsker verdens beste idrett og lever seg fullt inn i enhver situasjon på og rundt banen, kaller f. eks Howard Webb en "forbanna kuk" etter å ha gitt Adebayor et feilaktig straffespark på stillingen 0-0 tre minutter på overtid i en kamp mot Tottenham på White Hart Lane, så tror jeg følgene blir en masseutestengelse og et dødt, kjedelig forum. (lang setning, men regner med dere forstod poenget)

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Man kan vel konkludere med, at "jævla hore" og "fitta" er begreper, som er godkjente på dette forumet?

Hvordan kan du mene noe annet, når du selv skriver:

 

 

Jeg har sett det sett to av innleggene og lot de være. Hadde ikke valgt de samme ordene selv, men det var et generelt utrop i frustrasjon og ikke personrettet. Da gidder jeg ikke sitte å være regelrytter og komme med advarsler i øst og vest fordi en eller to prosent av de som er på forumet kanskje mener dette er overtramp.

 

Står vel ganske klart hva du mener, og at dette da aksepteres?

Og har det noe å si, om det er en eller to prosent som reagerer eller om det er 25%. For du går vel ut ifra din tolkning og skjønn av retningslinjene, og at det er et generelt utrop i frustrasjon uansett?

 

Om det ikke har kommet nye argumenter i denne tråden, får så være- Jeg har iallefall klart å få en tilbakemelding på hva du (og mod-teamet) aksepterer på dette området på konkrete banneord, og det har jeg IKKE fått tidligere.

 

@Castor:

Jeg hadde da ikke reagert, om det kom opp et uskyldig fa**-ord i ny og ne. Men disse eksemplene, mener jeg (og trodde) var langt over grensen til hva som burde være tillatt. Ref; retningslinje 4 og: Retningslinjene skal fungere som regler for hvordan vi i ønsker at folk skal opptre på forumet. Om dette er svart/hvitt, så får du stå for dette.

 

Så; lenge ikke noen gav noen respons på uttrykkene i andre innlegg, så ville jeg høre; om de virkelig aksepterte dette på trykk.

Og det har de gjort i denne tråden (iallefall RP7), og det står de da for. Da aksepterer jeg dette, selv om jeg er dypt uenig..

 

Jeg bryr meg faktisk om hvordan vi fremstår, og vårt rykte utad. Og jeg er så ekstrem, at jeg tror mye kan påvirke hvordan man fremstår utad. Ikke bare via handlinger på tribunen, på puben før og etter kamp, men også med ord som blir skrevet på et forum.

 

Jeg har jobbet en god periode med ungdommer (jobber nå med barn), og tar dette med som erfaring på hva "noen" av disse opplever på ulike områder. Ut ifra disse erfaringene (behøver ikke å være noen fasit), så har jeg fått inntrykk av at:

- Språk og formuleringer har noe å si med hvordan man tolker situasjoner, og får et inntrykk. Å tre inn i "nesten voksen verden" kan være vanskelig, og de ser opp til den eldre garde. Vi blir sett på som rollemodeller. (Ingen dokumentasjon, kun mine egne opplevelser og erfaringer.)

 

Jeg vil neppe tro; at noen av disse synes disse uttrykkene gir et positivt inntrykk av dette forumet, eller at det frister å ta del i denne type av voksenkultur. Jeg tror ikke at de ville gitt utrykk for at dette gir "respekt" (spesielt jentene). Men det blir nok engang kun synsing, ingen dokumentasjon.

 

Chaz:

Nå har jeg iallefall fått svar, om at fitte og jævla hore er passende på dette forumet; så lenge det ikke er personrettet vel å merke. Ingen blir støtt, og det er kun1-2% som reagerer på dette.

Fått svar på mine spørsmål, og aksepterer at dette er det de vil.

Selvfølgelig så betyr det noe hvor mange som reagerer på språkbruken. Det er faktisk slik at i enhver normalfordelt populasjon så vil 2.5% falle utenfor i hver ende av kurven. Skal forumet baseres på de som faller utenfor eller de 95% som faller innenfor?

Jeg har fulgt og deltatt i alle disse debattene i mange år og vet akkurat hvem som står på hvilken side og hvor mange det gjelder.

 

Konklusjonene dine står forøvrig til stryk og er ikke basert på hva jeg skriver. Det er din tolkning og ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...