Jump to content

Etterlyser moderator-teamet


vieira04

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Tenkte bare å kjapt kommentere på denne tråden.

 

For min egen del har jeg ikke kunne prioritere dette forumet i den grad det aller meste av aktivitet har flyttet seg over til Facebook og andre sosiale medier. Det har hele tiden vært meningen her at de som er moderatorer her kan styre forumet i den retningen de ønsker, og gjøre tiltak for evt. forbedringer. Nå har antallet moderatorer sunket år etter år, og ingen nye har kommet til. Min kontaktinformasjon er ikke så vanskelig å finne, og jeg har vel ca. null henvendelser vdr. dette de siste årene.

 

Når det gjelder dette med nye medlemmer, så står det også ganske klart i det en registrere seg at en skal ta kontakt på forum@gunners.no for å få godkjent kontoen sin. De siste x-antall måneder har jeg null henvendelser her også.

 

Som jeg nevnte innledningsvis, så er vi avhengig av at noen ønsker å drive formet videre for at det skal være liv laga. Spesielt i konkurranse med alle andre medier som finnes. Ta gjerne kontakt med meg dersom du ønsker å bidra, det setter vi i styret i Arsenal Norway bare pris på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Hei folkens!

 

Tenkte bare å kjapt kommentere på denne tråden.

 

Jeg må først si at jeg setter stor pris på dere som bruker fritiden til å drive denne supporterklubbens diverse "avdelinger" og det er særdeles hyggelig å se et livstegn her på forumet fra dere ;D , men jeg må likevel tillate meg å komme med noen kommentarer til ditt innlegg (også i litt negativ ordlyd)

 

For min egen del har jeg ikke kunne prioritere dette forumet i den grad det aller meste av aktivitet har flyttet seg over til Facebook og andre sosiale medier. Det har hele tiden vært meningen her at de som er moderatorer her kan styre forumet i den retningen de ønsker, og gjøre tiltak for evt. forbedringer. Nå har antallet moderatorer sunket år etter år, og ingen nye har kommet til.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at et Facebookforum er mer lettvint for medlemmene å bruke enn et gammelt tradisjonelt forum som dette. Men for enkelte av oss så er det fremdeles den gamle forumtypen som fungerer best. Her kan vi holde i live diskusjonstråder over lang tid, noe som for meg virker vanskelig på et Facebookforum. At Facebook, twitter, VGforum og andre "Nye" medier stjeler medlemmer fra de "gamle" forumene er noe vi må akseptere, men jeg mener likevel at det burde være mulig å øke deltakelsen på dette forumet uten at det skal stjele så mye tid fra de som driver websidene.

Jeg synes selv at forumet har tatt seg litt opp de siste månedene, men samtidig så erkjenner jeg at det er ikke så mye som skulle til når vi ser på hvordan det var når deltakelsen var på det laveste.

 

Du nevner at Facebookforumet har tatt over det meste av aktiviteten og jeg skal innrømme at jeg for en tid tilbake (2014 tror jeg) ble medlem på Facebookforumet, og for meg fungerte det på ingen måte. En sak er at strukturen på Slike forum gjør det vanskelig å følge en tråd, eller å kommenterer den en tid etter at den er startet, men det som som skremte meg var den tonen enkelte medlemmer holdt ovenfor de som hadde en motstridende mening om klubb/manager/spillere o.s.v.

Selv om jeg ikke selv ble "angrepet" personlig så mislikte jeg det forumet så mye at jeg var relativ rask med å melde meg ut.

 

Når det gjelder at moderatorer har forsvunnet så er det selvsagt synd og jeg skulle ønske at de som ikke lenger ønsket å være moderatorer hadde gitt et signal om dette til internettansvarlig eller generelt på forumet slik at eventuelle frivillige hadde meldt seg. Nå skal det sies at tonen her på forumet faktisk er så god at man nesten ikke trenger moderatorer til å styre diskusjonen (bare til å ta seg av det praktiske :D )

Heldigvis så er det fremdeles en del uenighet om forskjellige emner her på forumet, men sakligheten blant debattantene er såpass saklig at det ikke er p.g.a. selve diskusjonene at moderatorer av og til savnet.

 

Min kontaktinformasjon er ikke så vanskelig å finne, og jeg har vel ca. null henvendelser vdr. dette de siste årene.

 

Når det gjelder dette med nye medlemmer, så står det også ganske klart i det en registrere seg at en skal ta kontakt på forum@gunners.no for å få godkjent kontoen sin. De siste x-antall måneder har jeg null henvendelser her også.

 

Det er mulig at det står at man skal kontakte forum@gunners.no for å registrere seg, men jeg sliter med å finne dette.

 

Under punkt 4.1 i faq'en (Spørsmål/hjelp) så er adressen til internettansvarlig gitt som kontaktadresse, men jeg er usikker på hvor mange som leter etter info om et forum i faq'en når de allerede har tastet inn søkeordet "arsenal" på facebook og funnet at det eksisterer en gruppe for Arsenal Norway.

 

Nå kan det godt hende at jeg rett og slett er for dårlig til å lete på supporterklubbens nettsider, men jeg sliter med å finne noe mer info om forumet.

 

Jeg skulle ønske at det på en eller annen måte var mulig å finne info om forumet uten å lete gjennom en "lang" faq. En enkel og lite arbeidsintensiv løsning er å ta med noen ord om at supporterklubben har diskusjonsforumer både på facebook og på gunners.no og legge denne informasjonen på siden "Bli Medlem" der det allerede er informasjon om kontingent og "the Gunners Post". En annen enkel mulighet er å legge inn en kortfattet infoside om forumet under fanen "Forum" i headingen på nettsiden, pr i dag er det bare et punkt der "Artikkeldiskusjon", så det burde være plass til en link til en infoside der (gjerne også med info om Facebookforumet).

 

 

Som jeg nevnte innledningsvis, så er vi avhengig av at noen ønsker å drive formet videre for at det skal være liv laga. Spesielt i konkurranse med alle andre medier som finnes. Ta gjerne kontakt med meg dersom du ønsker å bidra, det setter vi i styret i Arsenal Norway bare pris på.

 

For å snakke for meg selv så har jeg "tatt på meg oppgaven" med å prøve å sørge for at det blir startet kamptråder til hver kamp og jeg vil selvsagt prøve å hjelpe på andre måter for å holde forumet i live hvis det er nødvendig, men en "moderatorjobb" passer ikke for meg. (men kanskje så gjør innlegget ditt at noen andre kontakter deg og melder seg frivillig til å være moderator).

 

mvh

Per

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det hele baserer seg på frivillig arbeid, så er vi avhengige av at noen ønsker å ta på seg denne jobben. Ingen som melder seg, da skjer det heller lite. Jeg har ingen problemer med å gi videre ansvar for forumet til enhver som måtte ønske å drive dette, men som sagt, ingen har meldt seg, eller vist interesser de siste årene. Vi betaler for å holde forumet oppe, og sørger for at det teknisk fungerer, der stopper tidsbruken for min del. Utover dette må vi ha nye krefter på banen.

Dette står i retningslinjene når en skal registrere seg:

Registreringsprosess!

1. Registrer deg på forumet med navn, etternavn og medlemsnummer i supporterklubben.

2. Send en e-post til forum@gunners.no der du skriver ditt brukernavn og medlemsnummer.

3. Vent på tilbakemelding på denne e-posten med svar på om du har fått skrivetilgang. Det tar normalt sett maks 3-4 dager før du får tilbamelding.

4. Logg inn på formet!

 

Dette skal ogsp stå i e-posten du mottar ved registrering.

 

Når det gjelder tilgang til forumet fra gunners.no, så er en av de 10 hovedmenypunktene "Forum". Dette linker inn på disse sidene. Så akkurat linken skal ikke være så vanskelig å finne.

 

Det er nok mye som kunne vært gjort for å forbedre dette forumet og fremme interessen for det mer enn det er i dag, men det koker ned til at noen må gjøre den jobben.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det hele baserer seg på frivillig arbeid, så er vi avhengige av at noen ønsker å ta på seg denne jobben. Ingen som melder seg, da skjer det heller lite. Jeg har ingen problemer med å gi videre ansvar for forumet til enhver som måtte ønske å drive dette, men som sagt, ingen har meldt seg, eller vist interesser de siste årene. Vi betaler for å holde forumet oppe, og sørger for at det teknisk fungerer, der stopper tidsbruken for min del. Utover dette må vi ha nye krefter på banen.

 

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg så er jeg klar over den innsatsen som de frivillige legger ned for å holde supporterklubben i gang og jeg har stor respekt for dette arbeidet.

 

Jeg kan gjerne delta i praktiske/administrative gjøremål på forumet som f.eks. å gi medlemmer adgang, endre eventuelle "feil" i trådtitler o.s.v., men jeg føler meg ikke som den rette personen til eventuelt å skulle overvåke diskusjoner og være den som hever en pekefinger hvis jeg mener en diskusjon går over grensen og i verste fall skulle "straffe" de som fortjener det.

 

Jeg innser at nye medlemmer får info når de melder seg inn, men dessverre så er det nok mange som ikke leser alt som står i en epost og når de eventuelt kan være klar til å delta på forumet så kunne jeg ønsket at det var litt enklere å finne veien til nødvendig informasjon om de diverse måtene å delta i diskusjoner på forumet.

 

Jeg er fullt klar over at det er meget lett å komme seg fra hjemmesiden til forumet via hovedmenyen på hjemmesiden, og under valget "Forum" så finnes det et undervalg "Artikkeldiskusjon" der man via innlogging på hjemmesiden kan diskutere det som skrives på gunners,no. Det jeg håpte på var et undervalg til som f.eks. kunne hete "hvordan få tilgang til våre diskusjonsforum", som da er linket til en side/artikkel som med noen få ord fortalte hvordan man får tilgang de tre forumene på gunners.no (artikkeldiskusjon - facebookforumet - det "vanlige" forumet").

 

Jeg har ikke noe ønske om at dere som styrer de forskjellige delene av supporterklubben skal få en større arbeidsbyrde, og jeg er selvsagt innforstått med at skal forumet fungere fremover så er det de av oss som er der som må gjøre hoveddelen av jobben, men det å gjøre forumet/forumene litt mer synlig på gunners.no er dessverre noe som som vi må overlate til de som har mer kunnskap og tilgang til å gjøre dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei folkens!

 

Jeg har i den siste tiden ikke vært så aktiv som jeg skulle ønsket at jeg kunne være på dette forumet. Det har vært mange grunner til dette både med tanke på livssituasjon og regelrett motivasjon, da Arsenal for meg i hovedsak har vært en kilde til frustrasjon de siste årene. Nå som det faktisk skjer en endring i klubben har jeg fått tilbake interessen for å diskuterer Arsenal og ikke minst den spennende perioden vi nå er på vei inni. Om ting går i dass så får det heller være, men klubben viser hvertfall at den er villige til å prøve å ta de grepene som er nødvendig for å få oss tilbake i toppen der vi hører hjemme.

 

Legger merke til at man har blitt en del færre siden sist, noe som er naturlig, spesielt med tanke på hvordan situasjonen i klubben har vært. Men, jeg tror at det faktisk er mange som føler det litt som meg, som har fått tilbake gnisten til å debattere og faktisk bry seg om klubben vi er så glad i nå som vi går inn i en ny æra. Misforstå meg rett, jeg har aldri sluttet å bry meg, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener.

 

Nå ble dette faktisk et lite motivasjons innlegg, noe som faktisk ikke var meningen. Det jeg i utgangspunktet ønsket var å få tilbakemelding på følgende spørsmål:

 

- Hvordan gjøre forumet mer attraktivt ?

- Hvordan kan vi nå ut til nye gunners og få dem inn på forumet?

- Er det noen funksjonelle ting med forumet som burde tas tak i?

 

Jeg kan ikke love at jeg klarer å rydde opp eller forbedre noe som helst, men jeg skal gi det et forsøk. Kan heller ikke love at motivasjonen for å debattere eller engasjerer meg varer, men jeg har troa. Arsenal er viktig for meg, ergo er det viktig for meg å holde meg oppdatert om klubben og diskutere fotball med andre gunners.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nå ble dette faktisk et lite motivasjons innlegg, noe som faktisk ikke var meningen. Det jeg i utgangspunktet ønsket var å få tilbakemelding på følgende spørsmål:

 

- Hvordan gjøre forumet mer attraktivt ?

- Hvordan kan vi nå ut til nye gunners og få dem inn på forumet?

- Er det noen funksjonelle ting med forumet som burde tas tak i?

 

 

 

Forumet kommer nok aldri opp på gamle høyder og det er en trend at det jeg kaller "ekte" forum har en nedadgående spiral.

 

Det er mange årsaker til at dette forumet har lavere deltakelse nå enn før du tok deg din "pause" fra oss ;D .

Selvsagt er det slik for mange andre som det var for deg at motivasjonen når ting ikke fungerer har gjort at flere har falt i fra, og det er nok mange forskjellige andre årsaker som det ikke er mulig å analysere seg til.

Ut i fra min observasjon så kunne det virke som at det var det mange i Wenger-leiren som "gav opp" når de følge at de ikke lenger kunne forsvare professoren.

Undertegnede har nok fremstått som en merkbar kritiker til Wenger og styret i mange sesonger og dessverre så har det vært få som har sagt meg i mot. Her vil jeg berømme forummedlemmet Tapapa som har vært en klar motvekt til undertegnede, både når forumet var i ferd med å gå under og etter at det startet å våkne til liv igjen.

En av årsakene til at slike forum ikke lenger er så attraktive er at mange foretrekker den kjappe og tabloide måten å diskutere på som et Facebookforum. Etter at supporterklubben opprettet sitt Facebokforum så sitter jeg med en følelse av at det var mange som hoppet over fra dette forumet til vårt FB-forum. Dette er dessverre en trend som ikke er så lett å endre.

 

Men selv om du registrerer at det er færre nå, så kan jeg nevne at forumet pr 2018 faktisk er MYE mer livlig enn det var for noen få sesonger tilbake. Da var det bortimot dødt. Gjengangerne er på mange måter de samme som da, men det er flere "gamle" medlemmer som denne sesongen kikker innom av og til og andre som har økt sin deltakelse.

 

Så til hva kan man gjøre for å få opp deltakelsen på dette forumet. Egentlig er det ikke så veldig mye man kan gjøre, slik jeg ser det så er det først og fremst ett punkt som kan gi oss en liten oppsving og det står helt og fullt på de som driver den nettbaserte delen av supporterklubben.

Skal dette forumet komme i nærheten av gamle storhetsdager så må forumet promoteres på supporterklubbens hjemmesider. Det finnes en link i menyen som heter forum og det er det. Ser man på forsiden på gunners.no så står det nederst, følg oss på twitter og følg oss på Facebook. Sistnevnte leder da til diskusjonsgruppen på FB. Det finnes ingen "følg oss på vårt diskusjonsforum".

Det å få tilbake den gamle garde er ikke lett, mange har nok rett og slett blitt "for voksne" til å delta på slikt og livssituasjonen for noen fører også de bort fra et slikt forum, men for nye medlemmer så er det lite som forteller de at dette forumet eksisterer. De fleste som er på forumet er "overlevende" etter forumets storhetstid og en sjelden gang opplever vi at de kommer en nykomling innom.

 

Hovedmuligheten til å få opp antallet brukere her er at supporterklubben tar et bittelite tak og gir dette forumet en litt større status. Hvis nye medlemmer er klar over at forumet finnes så er det vel lettere å få opp deltakelsen.

 

Ser du ovenfor i denne tråden så har problemet blitt tatt opp med ansvarlige "myndigheter" og selvsagt så er det grenser for hva man kan kreve av de som gjør en kjempejobb i supporterklubben, når det gjelder hvilke ressurser de skal bruke på dette forumet. Men en bittelitt mer fremtredende plass på supporterklubbens hjemmeside, burde ikke være så veldig arbeidskrevende.

 

Mitt ene konkrete tiltak er rett og slett av dette forumet nevnes/linkes nederst på gunners.no sin hovedside på lik linje med Facebookforumet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg har nå sendt en mail i internettansvarlig for å prøve å finne ut av hvordan man kan få ned antall brukere som venter på validering. Per nå så er det veldig mange som står i den køen og jeg tror det kan være første steg for å få opp aktiviteten.

 

Er det noen som har prøvd å dele en lik til forumet på FB siden?

Link to comment
Share on other sites

Facebook er dødt og fungerer nå nesten utelukkende som avsløpsrør for gretne, gamle gubber.

 

Heia forumet!

Jeg heier så absolutt også på forumet.

 

Jeg "meldte" meg inn på FB-forumet to tre år tilbake i tid. Men fiendligheten som oste ut av den nevnte gretne gamle gubbene fikk meg til å slette min bruker der allerede etter noen få dager

 

 

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg har nå sendt en mail i internettansvarlig for å prøve å finne ut av hvordan man kan få ned antall brukere som venter på validering. Per nå så er det veldig mange som står i den køen og jeg tror det kan være første steg for å få opp aktiviteten.

 

Er det noen som har prøvd å dele en lik til forumet på FB siden?

Hvis det er slik at det er en del potensielle nye medlemmer som ikke kommer innpå forumet p.g.a. manglende arbeidsressurser så bør det gjøres noe. Jeg innser at arbeidsbyrden, som tross alt er på frivillig basis, sikkert er stor nok for de som legger ned mye tid på det. Men forhåpentligvis er dette en "jobb" som kan delegeres nedover i systemet, kanskje til moderatorgruppen?

Link to comment
Share on other sites

Personlig så er jeg ingen tilhenger av å åpne (fritt) for andre lags supportere. Trafikken ville nok blitt større og sakligheten lavere (denne påstanden med utgangspunkt i andre åpne forum jeg har vært innom av og til).

Nå kan jeg ikke huske at det egentlig var åpent (fritt) for andre enn medlemmene, men jeg mener å erindre at det var en "gjestemulighet" hvis man ble anbefalt av et eksisterende medlem av forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi først og fremt skal konsentrerer oss om å få inn de Arsenal supporterene som ønsker å være en del av forumet, også får vi heller ta den debatten om hvorvidt det holder eller ikke etterpå. Jeg personlig tror det er viktig at vi Arsenal supportere har et sted hvor man kan diskutere fotball med andre Arsenal supportere.

 

Når det er sagt er alle innspill som skaper litt debatt gode.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så er de brukerne som står til validering kun spam brukere, altså brukere som prøver å komme seg inn på forumet uten et godkjent medlemsnummer...MEN, om dere kjenner noen som venter på validering så send meg gjerne en PM så skal vi få ordnet det.

Link to comment
Share on other sites

Få ham også til å resette brukeren til Orakelet. Han klarer ikke å logge seg inn.

 

Og kanskje vi skal få Stefaen B til å overta som internettansvarlig? Han er jo praktisk talt en Sims figur?

 

BE

 

Haha fy faen! Nå er du virkelig i siget BE! :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...