Jump to content

01.02.12 Bolton(B)


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Song er forøvrig fryktelig god til å dilte etter. Hadde gjort seg med spillere som ga alt. Petit og Viera var fantastiske. Wenger viser nok en gang håpløse taktiske vurderinger fra sidelinja. Han er dog veldig samstemt med Rice, når det gjelder risting på hodet. Rætt og slett en elendig kamp av et tafatt Arsenal, som har en enda mer tafatt manager. Nei, vi ser jo alle det, at ingen spillere i verden kunne vel forsterket dette Arsenallaget...

Link to comment
Share on other sites

 

Kan vel egentlig bare repetere dette samt gi Koscielny ros for å ha tatt seg noe opp og Song ris for det motsatte. Sagna er så hjertelig velkommen at det ikke er sant. Mertesacker er MoM og RvP gjør en god kamp. Nestemann på lista er Arteta.

 

Wenger og bytter? Vel, han hadde vel en kjenning med noe.

 

Forøvrig er det vel ikke så mye å si. Hvis en ikke har fullstendig tunnelsyn er det vel greit å vurdere sansynligheten for hva dette bringer.

 

Koscielny tok seg ikke akkurat voldsomt opp. Mertesacker måtte redde skinnet hans mer enn nok også i andre omgang. En av de svakeste kampene fra Kos denne sesongen. Song var helt håpløs i andre omgangen, vant ballen, men ga den jo vekk igjen like etterpå gang på gang. Wengers tid er forbi, igjen gjør han samme feilen som mot United. Tar ut vår mest farlige og livlige spiller, sitter innpå en avdanka stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang tar han ut Chamberlain og fortsetter med våre desidert dårligste form-spillere,Ramsey og Walcott! Wenger kjører laget i grus..Styrer kampen første halvtimen og ender opp med att vi er heldige som får med oss 1 poeng! Minner meg mere om et middels PL-lag dette!

Link to comment
Share on other sites

Dette laget er så utrolig mye dårligere enn det wenger tok over i 96...det er helt utrolig hvordan en gal manns verk kan rasere noe så vakkert...Han er virkelig blitt mad proffessor. Jolebukken hadde vært bedre enn dette her. Herregud for noen patetiske taktiske egenskaper den mannen har. For hver dag han blir i klubben så river han ned noe mer av den storheten hadde ei gang i tiden. Han er på vei til å bli en av flere managere som har vært. Statue....GLEM DET!

 

2012...Arsenals dommedagsår. Hvorfor spillere som walcott, ramsey etc får ubegrenset med tillitt er helt totalt uforstålig. Ox blir tatt av igjen, som en av de som skaper mest. Er så sikker på det er det forbanna egoet til wenger som spiller inn her. Mannen er clueless.

 

Jeg gir meg aldri...Wenger out out OUT!!! Jo før jo bedre..

Link to comment
Share on other sites

Ser litt tungt ut det her gitt. Henry er ikke det han var, så det er egentlig ikke noe vits å bytte inn han. Litt flaks kunnne man hatt, men dette handler vel strengt tatt ikke om flaks.

 

Byttene til Wenger er ikke banebrytende for å si det sånn. Det blir en spennende vår, så gjenstår det ¨å se om det bor en 4 plass og litt ære i mannskapet.

Link to comment
Share on other sites

Satan så dårlig! Er flaut å se dette laget spille! Van Persie kan ikke stå for målene alene, og det har ikke Wenger skjønt! Latterlig, aldeles latterlig!

Min tålmodighet går snart mot slutten! Stahet, nekter å bruke penger, tviholder på en formasjon som er ubrukelig, snor seg unna ting.

If I see newspapers, where the line "Wenger is sacked" on the frontpage, I would'nt hate it.

Link to comment
Share on other sites

Ser litt tungt ut det her gitt. Henry er ikke det han var, så det er egentlig ikke noe vits å bytte inn han. Litt flaks kunnne man hatt, men dette handler vel strengt tatt ikke om flaks.

 

Byttene til Wenger er ikke banebrytende for å si det sånn. Det blir en spennende vår, så gjenstår det ¨å se om det bor en 4 plass og litt ære i mannskapet.

 

Sagt det før: Poengløst å spille Henry noe annet sted enn i midten. Skjønner ikke at Wenger ikke har baller nok til å legge om til 4-4-2 når vi MÅ ha 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jævlig skuffa, det ender vel med at vår mom, super Per ble skadet når han heltmodig ofret seg helt på tampen. Det var helt greit å bytte ut Ox, men helt feil å bytte inn Henry. Synd han ikke satte inn Arshavin i stedet. God natt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hva skal man si/skrive....

 

Jeg liker ikke å slenge meg på hylekoret, men denne gangen er det ingen vei utenom: Wenger - hvordan i huleste heiteste kan du vente så lenge med å bytte Ramsey og Walcott!?!?! Jeg er stor fan av Ramsey, men den siste 1-1,5 måneden har han sett sliten ut. Så også i dag.

 

Og Walcott er stendau i dag. Igjen. Han er så totalt ute av form at jeg heller hadde sett Arshavin på vingen i dag (I kid you not!). Når han er i den formen vi ser nå så går det altfor sent i tenkeren til Walcott og han er mer ødeleggende enn bidragende til det offensive spillet vårt.

 

Nei, fysj. Denne andre omgangen tyder dessverre dårlig i kampen om den kjempeviktige CL-plassen, og i akkurat denne kampen - i denne andre omgangen - legger jeg mye av skylda på de som styrte dette fra sidelinja. Jeg går med på å vente 10-15 min i andre omgang før noe gjøres for å se om beskjedene i pausen gir frukter, men når det da ser ut som i kveld SÅ MÅ NOE GJØRES!!!

 

Jeg er ikke i Wenger-ut-klubben, men i kamper som i kveld gir han dessverre denne fraksjonen ALTFOR mye godt skyts...

 

Og før jeg glemmer det - vår MoM. Hmmm. Delt Mertesacker/Arteta. Ev. andreomgangen til Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Etter en sånn kamp som dette mener jeg at man som arsenal supporter har lov til å kritisere Arsene Wenger. Dette hovedsaklig av to grunner. Kampen i dag beviser han igjen hvor dårlig taktisk Arsenal-laget er. To episoder er fantastisk tydelige for meg:

 

1: Arsenal presser, og har kommet inn i siget, Wenger velger å gjøre et bytte. Etter dette byttet presser aldri Arsenal igjen. Altså Chambo-Henry byttet. Jeg mener ikke at selve byttet var feil. Men på feil tidspunkt. Han drepte intensiteten, og spillet,farten vi hadde

 

2: Owen Coyle legger opp et matchball til arsenal ved å ta av sin eneste angriper, som innehar fart. Og setter på PL's tregeste angriper. Fra benken hos Arsenal skjer det ingenting taktisk. Vi fortsetter med lavt press og blir liggende inni egen boks. Da til og med Ivar Nordmark hadde fortstått at et høyt press og en høy offsidelinje ville drept alle farligheter for Bolton, samt økt sjansene for Arsenal mål

 

Den andre grunnet til at Wenger fortjener kritikk er selvølgelig at han ikke innser at dette laget trenger forsterkninger, og spillere ut. Det finnes ikke en eneste supporter, eller ekspert eller noen mennesker. Som ikke forstod at arsenallaget trenger verdensklassespillere i enkelte posisjoner. Og jo jeg forstår at markedet er vanskelig, men alle spillere har en pris. Og det har jo Wenger bevist til det fulle. Så jeg kjøper ikke argumentet.

 

Takk og farvel til CL. God natt.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å håpe Wenger plasserer Walcott og Ramsey på benken på lørdag. Jeg ser ingen grunn til å ha Park på benken hvis han ikke kan komme inn i kamper vi sliter. Bendtner hadde om ikke annet ett og annet å bidre med en gang i blandt, selv om han alltid havnet på vingen.

 

Nei Wenger, du har bygd opp en tropp med klare mangler og en plan B. At Henry er plan B noen uker, det er skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Nå har du mista det wenger, du har mista det totalt. At Walcott ikke tas ut før Ox er en skandale.. Ox er en trussel gjennom hele kampen og at han blir tatt ut er ufattelig. Nei Wenger, nå får du snart dra noe ut av tryllehatten din, evt. vise at det eksisterer en brøkdel av fornuft igjen i skrotten din. Jeg har hatt klokketro på wenger i alle år, men med den kampledelsen han viser om dagen er det vanskelig å ikke tvile,

 

Når det er sagt er det ikke Wengers skyld at vi taper i dag - nok sjanser til å vinne komfortabelt.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig var dette brukbart. I hvert fall frem til Oxlade byttes ut. Da går igjen luften ut av ballongen. Og det er altså Wenger selv som står med nålen.. Rare greier. Veldig rare greier.

 

Og det er jo akkurat det som er problemet. Etter The Ox ble tatt av banen var alt vi skapte en soloprestasjon av Van Persie. Chamberlain gjorde også en mye bedre førsteforsvarersjobb enn det Henry gjorde. Og det vertse av alt er at Wenger gjorde akkurat samme tabben bare for halvannen uke siden! Kan ikke fatte at det skal være mulig, er fyren begynt å bli senil? Fjerner min Wenger signatur i protest her inne i protest!

 

#WengerOutOrWeRiot

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Walcott,men det ser ut som Oksen har tatt deg igjen. Chamberlain ut burde vært Walcott.

De 3 spillerne som viser klasse er RvP,Arteta og Per.

Song var rett og slett forferdelig idag. Så ut som han hadde sirup under skoene.

RvP la opp til både Ramsey og Chamberlain,men det ser bare ut som det er RvP som kan score,

og uten hans mål blir det ikke lett.

Link to comment
Share on other sites

Hadde RvP truffet stolpe inn i stedet for stolpe ut hadde det vært hallelujastemning her. Dessverre spiller vi ellers en dårlig kamp, og kan si vi ikke fortjener bedre.

 

Normalt sett hadde det det, ja. Det er en del rettmessig kritikk her, men det kan virke som om alt var negativt i dag. Det var det så absolutt ikke.

 

Spesielt må jeg nevne at Mertesacker igjen var god. Dette var en knallsignering av Wenger. Oisann, der sa jeg noe positivt om Wenger. Det har plutselig blitt motstrøms.

Link to comment
Share on other sites

Oxlade-Chamberlain, Sagna og Mertesacker var positive i dag. Spesielt Mertesacker (så lenge han holder seg i forsvar..) var glimrende. Kevin Davies gjorde sitt beste for å vippe han av pinnen, uten hell heldigvis. Sagna var knallgod, for en forskjell det gjør med en ordentlig høyreback i laget..

Link to comment
Share on other sites

Starten på 2012 har rett og slett bare vært flaut. Etter 4 kamper i ligaen dette året står vi med 3 tap og 1 uavgjort, i tillegg har vi en cupkamp som lenge så ut til å bli nok et mareritt. Hvor skal man legge skylden for denne trenden; på Wenger og mangelen av evnen til å motivere spillere og feil valg i lagoppstilling/bytter eller på spillerne som gang på gang leverer en for dårlig prestasjon på banen? Som de sier i studioet etter kampen er det bare van Persie som lukter mål, og når han ikke har marginene på sin side så må det bare bli slik som i dag. Når man i tillegg velger å ta ut Oxlade-Chamberlain som for meg er langt foran Walcott/Arshavin/Henry som kantspiller for tiden, så mister vi den siste gnisten og blir presset bakover av Bolton.

 

Forsvaret klarer seg greit på en dag hvor returen til Sagna er høydepunktet og Koscielny har en svakere dag. Song og Arteta gjør den defensive delen av jobben godt, men blir for upresis i pasningene fremover og spiller ballen for mye på tvers og bakover etter min smak. Ramsey føler jeg nesten synd på nå. Det er ikke det at han mangler ferdighetene til å bekle den rollen i laget som han har fått, men han har spilt for mye denne sesongen og har et stort behov for en pause før en skade som den Wilshere har kommer. Når man i dag ser Ramsey som vanligvis har en vanvittig motor begynner å hvile på knærne etter 55 minutter så skjønner jeg ikke prioriteringene på byttene til Wenger. Der Kjetil Rekdal ofte omtaler seg selv som ekspert i bytter, kan man si det motsatte om Wengers kunnskaper...

 

Med dette registrerer jeg nok engang 90 minutter på van Persie og Ramsey, og det er nesten et stort mirakel at ingen av disse har fått en skade enda.

Link to comment
Share on other sites

Alt er langt i fra svart. Hovedproblemet er en spillestil som krever ekstreme indviduelle ferdigheter. Gjennomspill, avslutninger etc. I dag er det hovedsakelig Van Persie som er på ett nivå til å prestere dette. Da blir det flaks basert. At det ikke er målscorere bortsett fra Van Persie er også ett kjempe problem. Hvis ikke Ramsey og Walcott bedrer seg på dette så kan de ikke spille for topplag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...