Jump to content

01.02.12 Bolton(B)


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Snart pause her. Igjen ikke så halvgalt, men likevel så langt fra godt nok til det vi skal oppnå. Koscielny har hatt bedre dager, men Mertesacker syr det sammen bak der og Arteta/Song jobber så godt de kan alene på midten. Fremover, vel det er bare å si det rett ut, dette er forskjellen på potensial og kvalitet.

 

La oss håpe det løsner i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett nok en elendig omgang av Arsenal. Få inn Rosicky. Han vet vi skaper noe.

En elendig omgang? Av og til lurer jeg litt på hvilke forventninger enkelte har. Det er en bortekamp mot Bolton i minus 7 grader. Ett Bolton lag som har kommet seg i det siste og kjemper for livet. 3 100% sjanser i første omgang er vel ikke så halvgalt? At vi har elendige avsluttere er jo en annen sak..

Link to comment
Share on other sites

Som de sa i studio på TV2 - decent away performance, men ikke så mye mer.

 

Virkelig synd at vi er så i beit for midtbanespillere at Ramsey kjøres der når han åpenbart hadde trengt en pause - gjør mye rart i kveld. Mye rart har også koscielny gjort - uvant fra den kanten.

 

Videre er Walcott helt ute. Igjen. Får håpe at han rykker seg opp i andre omgang slik som sist!

 

Det blir selvsagt ikke noe bytte i pausen (med mindre det er skader), men jeg håper å se Rosicky for Ramsey etterhvert hvis ikke ting endrer seg

Link to comment
Share on other sites

Koscielny sliter altså noe enormt mot N'Gog i dag, skrekkelig å se han henge så etter en så middelmådig fotballspiller. Walcott viser igjen hvorfor han enda ikke er klar til å spille på topp, det der skal være mål!

 

På den lyse siden er det enormt godt å ha Sagna tilbake fra start! Han gjør det komplett umulig for Bolton å angripe langs venstre siden. De prøvde et par ganger tidlig i omgangen, men innså nok fort at der hadde dem ingen sjanse. En stor kontrast fra da vi hadde Djourou der. Kjenner jeg også gleder meg til å få en back på venstrebacken. Vermaelen er virkelig ikke god nok på back-plassen. Ramsey syns jeg har vært frisk i dag, en av de beste, mens Song har vært en katastrofe så langt. Per Mertesacker er, for meg, banens beste så langt. Redder et ellers så vaklende Arsenalforsvar mer enn en gang i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig omgang. Første halvdel er spekket med fete sjanser - og dommer Chris Foy lar alt passere. Hvorfor Song ikke får gult er en gåte! Andre halvdel er stikk motsatt. Dødt, og Chris Foy deler ut gule kort for ingenting. Med litt kaldere hoder foran mål i andre omgang skal vi vinne denne greit!

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig starter vi kampen bra, men sløser og sløser og sløser...

Slurver litt i pasningene offensivt også.

 

Vi har ballen mye og Bolton kommer til å bli sliten å slå langt i 2. omg.

Større tempo og sette sjansene så bør det bli 3 poeng.

 

Henry kommer inn å avgjør?

 

Link to comment
Share on other sites

De siste 20 minuttene var mildt sagt elendige. De første 25 var temmelig gode bortsett fra at vi fortsatt ikke evner å putte den forbanna ballen i nettet. Forøvrig viser Chamberlain seg som en jævlig mye mer komplett spiller i en alder av 18 (og han er temmelig uferdig ennå) enn det Walcott er i en alder av snart 23. Meget flott pasning gjennom til Theo som absolutt skulle ha scoret.

Link to comment
Share on other sites

+ Sagna og Arteta er tilbake og skaper trygghet

+ Kommer til sjanser

 

- Elendig pasningskvalitet (lavt tempo og dårlig presisjon)

- Presisjon i avslutningene (kunne og burde hatt minst 2 mål)

 

Forventer at gutta kommer ut etter pause med den samme vinnerviljen og intensiviteten som vi fikk se glimt av mot Manchester United og Aston Villa i andreomgangene.

Link to comment
Share on other sites

Mye å glede seg over. Utrolig gledelig å se Sagna tilbake. Ikke det at han vært så fantastisk, men han bidrar til trygghet i forsvarsleddet. Vi presser som et lag og kommer til mange sjanser. Men, vi sløser for mange sjanser, Kos har gjort en del rare ting, ingen av vingene våre har imponert så langt. Jeg avslutter med at redningen til Szcz ikke er det granne imponerende. Han står for langt ute til sin venstre side og gir spissen en kjempeluke til å score på. Denne gangen gikk det bra, for ikke se lenge siden kostet hans feilplassering oss et baklengs. Szcz har fortsatt veldig mye å forbedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...