Jump to content

09.01.12 Leeds (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Se hvordan han roer spillet der, går ikke opp på spissplassen med en gang for å roe Walcott. Det er sånt vi trenger i laget, det er en mdimensjon vi har manglet!

Det er flere Arsenalspillere som noe å lære av oversikten og "følsomheten" til Henry.

Men vi ser også at det er en "rusten" Henry som var på banen, fart og kondisjon er nok ikke som før, så jeg ser hovedsakligf for meg Henry som reserve (flittigt benyttet) i de to månedene han besøker oss.

Det jeg først og fremst håper han tilfører våre offensive spillere er troen på at det går an å få til noe foran mål. Rvp har selvsagt denne troen, men det er flere offensive spillere som har manglet "gnisten".

 

Det mest negative i dag er at vi lar Leeds "delvis" komme med i kampen mot slutten, og det var ikke så alt for langt i fra at vi kunne bli straffet med en omkamp.

Link to comment
Share on other sites

227 - game over. Historisk øyeblikk. Å score mål er genetisk betinget. Henry har genene, men han er 34 år og med oss 6-7 uker. AW buy us some genes!!!

Forøvrig var Arsenal fullstendig overlegne, så overlegne at selv Squillaci neppe får en negativ kommentar i kveld. Desverre er vi også totalt tannløse. Jeg velger å gi ros til russeren som den eneste som virkelig gir jernet og forsøker. Så lykkes han ikke da, men han er alene omtrent den eneste grunnen Leeds har til fortsatt å bli liggende bakpå utover kampen.

 

AW, do you zee the magic of genes!! They decide matches!!

Link to comment
Share on other sites

Vil også gi honnør til Yennaris som spilte godt på høyrebacken, er en bedre breddeholder enn Coquelin, Jenkinson, Djourou, Koscielny også videre.

 

Faktisk den mest solide opptredenen på høyreback så langt denne sesongen! Banens beste sammen med Arshavin og Kos!

Link to comment
Share on other sites

 

Faktisk den mest solide opptredenen på høyreback så langt denne sesongen! Banens beste sammen med Arshavin og Kos!

 

Ta det rolig nå. Sagna har tross alt spilt flere kamper denne sesongen. Er dog enig i at Yennaris var god i dag. Som jeg sa etter han debuterte mot Bolton er at han ikke fosser fremover på enhver mulighet som Jenkinson. Dette gjør at han sjeldent blir tatt i å være ute av posisjon. Dog hadde ikke Leeds mye å stille opp med på høyrekanten og jeg tviler på at han vil få det like lett i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med Arshavin i kveld. Virker som han hadde fått et par tupp i ræva. Han var drivkraften i kveld frem til Henry kom innpå. Leeds merket dette og ga han veldig røff behandling. Ramsey var frisk også, Oxlade-Chamberlain var veldig god også men ble litt tom for krefter etterhvert. Hva kan man si om Henry? Ord blir overflødige. Håper det gir hele laget en boost, spennende å se hva vi har i vente fra han.

Link to comment
Share on other sites

+ til Ramsey,Arshavin,Yennaris,Kos og Oksen. Lær nå noe av Kongen de 2 månedene han er her.

Wenger gjør denne avtalen ut sesongen.

 

En liten bønn Wenger:Vi trenger desperat noen som har de avslutteregenskapene han

og RvP har.

Link to comment
Share on other sites

Leste på VGD at det Henry ropte var "Come here and play David" til David Beckham, er dette troll eller ropte han faktisk det? Vil tro at han ropte at han har savnet fansen eller noe, IKKE at David Beckham skal bli med. (Siden Becks er egenprodusert kunne kanskje han vært vår Frimpong erstatning dog, hadde ikke vært en dårlig løsning)

 

Edit: Antar jo selvfølgelig at noe jeg leste på VGD er løgn, men dog, hadde vært artig å kunne skilte med rutinen til David Beckham og Henry i en og samme klubb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på trening, men kom hjem rett etter at Henry ble byttet inn, tok faen ikke lang tid før stadion eksploderte og Henry putta! Satt med en tåre i øyekroken når jeg så feiringen, det var rett og slett magisk, legend! Fint at vi tar oss videre uten omkamp, FA Cupen bør vi satse på og dermed slippe omkamper noe som er unødvendig for belastningen.

Link to comment
Share on other sites

Avtalen som egentlig bare er gjort av sentimentale årsaker gir umiddelbar gevinst også sportslig. Det sier litt om angriperne i dagens Arsenal - og det sier mye om Thierry Henry. Kongen! Hvilken følelse det må ha vært å se den ballen gå i det kjente og kjære langhjørnet! Ubeskrivelige scener!

 

Samtidig kaster hans lille opptreden et ufordelaktig lys over de senere prestasjonene til Chamakh, Arshavin, Walcott, Gervinho, Rosicky med flere. Det er mange som ikke leverer bra nok og ofte nok - og som heller ikke jobber hardt nok for å rette på det. Hvor lenge skal vi vente før Chamakh igjen scorer et mål? Eller Arshavin? Sistnevnte jobbet i kveld godt, det skal han ha, men det er likevel langt, langt unna hva en bør kunne forvente. Skuffende greier!

 

Min bestemannspris går til Aaron Ramsey. I motsetning til mange av de tidligere nevnte, har Ramsey en hel haug av unnskyldninger han med rette kunne pekt på hvis han ikke skulle prestere. Heldigvis gjør han ikke det. Måten han har kommet tilbake fra Skaden er imponerende! Han vokser fra kamp til kamp, er ikke redd for å ta ansvar, og er i min bok i ferd med å bli en nøkkelspiller. I kveld var han, sammen med Henry, på et annet nivå enn resten!

Link to comment
Share on other sites

Min bestemannspris går til Aaron Ramsey. I motsetning til mange av de tidligere nevnte, har Ramsey en hel haug av unnskyldninger han med rette kunne pekt på hvis han ikke skulle prestere. Heldigvis gjør han ikke det. Måten han har kommet tilbake fra Skaden er imponerende! Han vokser fra kamp til kamp, er ikke redd for å ta ansvar, og er i min bok i ferd med å bli en nøkkelspiller. I kveld var han, sammen med Henry, på et annet nivå enn resten!

Er også stor fan av Ramsey sine ferdigheter, men idag var Koscielny banens beste etter min mening, som Ramsey skylder han aldri på noe og de blir begge bedre fra kamp til kamp.

 

 

Vi hørte på tv at han ropte "Yes! Get in!" et par ganger, av og til variert med "wooo" og "yeaaah".

 

Ah, takk ! :)

Link to comment
Share on other sites

Leste på VGD at det Henry ropte var "Come here and play David" til David Beckham, er dette troll eller ropte han faktisk det? Vil tro at han ropte at han har savnet fansen eller noe, IKKE at David Beckham skal bli med. (Siden Becks er egenprodusert kunne kanskje han vært vår Frimpong erstatning dog, hadde ikke vært en dårlig løsning)

 

Edit: Antar jo selvfølgelig at noe jeg leste på VGD er løgn, men dog, hadde vært artig å kunne skilte med rutinen til David Beckham og Henry i en og samme klubb.

 

En spennende tanke egentlig. Beckham kjenner jo laget ganske godt etter å ha trent med Arsenal i ganske mange perioder de siste årene. Han spilte vell også i klubben som liten (da spilte han forsåvidt også for West Ham og Spurs). Den ene sønnen hans skal jo også visstnok være Arsenal-supporter, så kanskje han vil tre på seg drakten for å glede sønnen? :) Da hadde vi ihvertfall fått en fyr med innleggsfot, noe vi ikke er bortskjemt med.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett akkurat som ventet. Arsenal er klart best, men evner ikke å score. Som vanlig. Inn kommer Henry, som jeg hadde tippet som første målscorer. Gjør det som bare han kan, og sender vårt kjære Arsenal videre i cupen. Det må være fryktelig for Wenger å se at klubbens spillere ikke klarer å putte. Er jo rett og slett tristat man er avhengig av RvP eller fantastiske Henry, for å få mål. Synes det var mange som viste mye bra i dag, men det mangler som vanlig prikken over ien. Arshavin skaper mye, men er som Oxlade, for lite klinisk. God kamp også av Kos og Nico. Forsterkninger er kommet, men klubben kan ikke lite på at Henry skal løse alle problemer, så flere må inn. Og Henry bør noko snarest skrive under for Arsenal. Permanent!

Link to comment
Share on other sites

 

En spennende tanke egentlig. Beckham kjenner jo laget ganske godt etter å ha trent med Arsenal i ganske mange perioder de siste årene. Han spilte vell også i klubben som liten (da spilte han forsåvidt også for West Ham og Spurs). Den ene sønnen hans skal jo også visstnok være Arsenal-supporter, så kanskje han vil tre på seg drakten for å glede sønnen? :) Da hadde vi ihvertfall fått en fyr med innleggsfot, noe vi ikke er bortskjemt med.

 

Tror sønnen er Arsenal supporter ja, satt vell med supporter utstyr under kampen? Er ganske sikker på at bestefaren skal være Arsenal supporter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...