Jump to content

09.01.12 Leeds (H)


Simbad

Recommended Posts

Koscielny klart bestemann i mine øyne. Liker Arshavin prøver mye, men han får dessverre lite til. Ramsey med en typisk Ramsey-kamp: Mye energi og noen fantastiske detaljer, men også noen håpløse ballmiss og lite sluttprodukt etter å ha klart å komme seg inn i en god posisjon. Ellers er dette en typisk Arsenal-kamp på Emirates det siste året. Lite mål, og et bortelag som legger seg bakpå. Arsenals bortekamper kan være mer frustrerende, men de er sjeldent et stort gjesp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Da er det vel på tide å takke verdens beste manager for at han aldri har, eller aldri kommer til å lytte til alle fjøsnissene rundt omkring som bl.a påsto at Thierry Henry var en feildisponering og at mannen var for gammel.

Wenger stolte på sine fantastiske evner til å se kvalitet og booket inn mannen som var på ferie, absolutt ingenting annet enn genialt.

Ingen må engang vurdere tanken på at det var tilfeldigheter at Henry scoret dette målet, bevegelsen i forkant er genial, førstetouchen er genial og avslutningen var som den alltid har vært, genial.

Takk igjen Wenger for at du ga oss Gooners denne kvelden og opplevelsen, denne kommer til å sitte i jævlig lenge.

Hvis Henry ikke kommer til å bidra til mer enn denne kvelden i låneperioden sin, vil jeg allikevel kalle dette en gedigen suksess, men jeg har selvfølgelig troen på at det kommer flere høydepunkter, vår Gud stopper neppe på 227 scoringer i Arsenal-trøyen før han gir seg.

Link to comment
Share on other sites

Ærast den som ærast bør, og i alle fall ikkje forbigåast i stillheit. Ingen krempasning frå Song = sannsynleg omkamp og null Henry-feiring. Det er ikkje fyrste gongen Song reddar oss, og han har så langt vært vår hovmeister numero uno. Smått anstendig av ein defensiv spelar, og hans antall assist i alle turneringar må no være betydeleg, utan at eg har noko tal på det. At hans standhaftige kritikarar framleis står på sitt, er deira fulle rett. Sjølv om det havnar i avdelinga for aparte meiningar, står det alle fritt å dumme seg ut.

Link to comment
Share on other sites

Ærast den som ærast bør, og i alle fall ikkje forbigåast i stillheit. Ingen krempasning frå Song = sannsynleg omkamp og null Henry-feiring. Det er ikkje fyrste gongen Song reddar oss, og han har så langt vært vår hovmeister numero uno. Smått anstendig av ein defensiv spelar, og hans antall assist i alle turneringar må no være betydeleg, utan at eg har noko tal på det. At hans standhaftige kritikarar framleis står på sitt, er deira fulle rett. Sjølv om det havnar i avdelinga for aparte meiningar, står det alle fritt å dumme seg ut.

Song var brukbar i går ja. Kan nevnes at at Sky Sports har 7 spillere med høyere rating enn Song. En av dem er Walcott....

 

Men på sine gode dager er han vår viktigste spiller

Link to comment
Share on other sites

Å score mål er genetisk betinget. Henry har genene, men han er 34 år og med oss 6-7 uker. AW buy us some genes!!!

 

he he, dette er jo et viktig innspill i "født-sånn-eller-blitt-sånn"-diskusjonen til Harald Eia. Det er mye som går an å lære seg og trene opp her i verden, hard jobb og riktig innstilling kan til en viss grad kompensere for manglende talent. Men det målinstinktet Henry har, denne evnen til å time både, løp, mottak og skudd perfekt, og plassere kula med en så følsom presisjon - gang på gang, på en helt selvfølgelig måte - det får man ikke til hvis man ikke er velsignet med de rette genene. Det er jo nettopp dette, som nærmeste definerer forskjellen på håndverk og kunst.

 

Og siden denne gjesteopptredenen til Henry er av såpass kortvarig karakter, han uansett ikke er noen fremtidsløsning, og resten av laget åpenbart mangler de genene Henry har (kanskje med unntak av vP - men heller ikke Robin er det naturtalentet Henry er), er det helt klart at Wenger må støvsuge markedet for å finne noen med tilsvarende gener. Det blir ikke lett å finne noen som skal "score-etter-Henry" (som er en ny versjon av det gamle "hoppe-etter-Wirkola" munnhellet), men Wenger MÅ jo simpelthen se det samme som oss, at det er nettopp en slik spiller dette laget skriker etter. Kanskje Henrys tilstedeværelse kan hjelpe de andre til å tro litt mer på seg selv i avslutningsfasen, men det er også en fare for at de blir enda mer psyket ut, når de med egne øyne ser hvilken kunstner Henry er...?

 

Dette var en episk opplevelse, et øyeblikk for historiebøkene. De har det ikke vært for mange av de senere årene. Seieren mot Chelsea tidligere i høst er en av de få andre de siste fem-seks årene som jeg kan komme på i farten.

Link to comment
Share on other sites

Mye forguding av Henry her nå, som er helt på sin plass. Men den spilleren som imponerte igår og viste at han var klar for førstelagsspill, var ingen andre enn Alex Oxlade Chamberlain. For noen syke øyeblikk han hadde igår, likte spesielt da han vendte på en 50 øring og hadde ikke rukket å snudd seg mot retninga da han la en perfekt cross opp til Miquel. Viser også at han klarer spill i 90 minutter og holder tempoet meget bra. Påtide å la han få spille, Wenger!.

Link to comment
Share on other sites

En ting er å se en skranglete stream, noe annet er skikkelig TV. Etter å ha fått sett dette på nytt skal jeg oppgradere mitt inntrykk av Ox og Ramsey. Ox er av i lange perioder, men når han er på er det meget høy kvalitet på det han foretar seg. Ramsey er alltid på, gjør og gjør også mye bra i kampen. Mer fremadrettet enn hva jeg fikk inntrykk av i går. Hvis nå bare noen kunne forklart han hva poenget er med disse greiene som står midt på kortsiden. Ratinger på børsen er korrigert.

Link to comment
Share on other sites

 

he he, dette er jo et viktig innspill i "født-sånn-eller-blitt-sånn"-diskusjonen til Harald Eia. Det er mye som går an å lære seg og trene opp her i verden, hard jobb og riktig innstilling kan til en viss grad kompensere for manglende talent. Men det målinstinktet Henry har, denne evnen til å time både, løp, mottak og skudd perfekt, og plassere kula med en så følsom presisjon - gang på gang, på en helt selvfølgelig måte - det får man ikke til hvis man ikke er velsignet med de rette genene. Det er jo nettopp dette, som nærmeste definerer forskjellen på håndverk og kunst.

 

Og siden denne gjesteopptredenen til Henry er av såpass kortvarig karakter, han uansett ikke er noen fremtidsløsning, og resten av laget åpenbart mangler de genene Henry har (kanskje med unntak av vP - men heller ikke Robin er det naturtalentet Henry er), er det helt klart at Wenger må støvsuge markedet for å finne noen med tilsvarende gener. Det blir ikke lett å finne noen som skal "score-etter-Henry" (som er en ny versjon av det gamle "hoppe-etter-Wirkola" munnhellet), men Wenger MÅ jo simpelthen se det samme som oss, at det er nettopp en slik spiller dette laget skriker etter. Kanskje Henrys tilstedeværelse kan hjelpe de andre til å tro litt mer på seg selv i avslutningsfasen, men det er også en fare for at de blir enda mer psyket ut, når de med egne øyne ser hvilken kunstner Henry er...?

 

Dette var en episk opplevelse, et øyeblikk for historiebøkene. De har det ikke vært for mange av de senere årene. Seieren mot Chelsea tidligere i høst er en av de få andre de siste fem-seks årene som jeg kan komme på i farten.

 

 

Saken er at vi allerede har arvtakeren etter Henry i klubben, i tillegg til en notorisk målscorer i RvP blir det vel mer og mer opplagt for oss alle sammen at the Ox er et talent helt utenom det vanlige, en helt annen balanse og mye lavere tyngdepunkt enn f.eks Walcott, mitt tips er at the Ox kommer til å bli en gigantisk verdensklassespiller i løpet av et par sesonger, hvor var Henry når han var på samme alder som the Ox????

I tillegg er jeg veldig glad for at the Coq har tegnet en lengre avtale med Gunners i dag, her har vi enda en diamant på gang, det klør i hele kroppen når jeg tenker på fremtiden med disse gutta sammen med Koscielny, Gibbs, Song, Vermaelen, Ramsey og ikke minst Wilshere ;D

Takk til verdens beste manager for at; the future`s so bright, I gotta wear shades!!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Saken er at vi allerede har arvtakeren etter Henry i klubben, i tillegg til en notorisk målscorer i RvP blir det vel mer og mer opplagt for oss alle sammen at the Ox er et talent helt utenom det vanlige, en helt annen balanse og mye lavere tyngdepunkt enn f.eks Walcott, mitt tips er at the Ox kommer til å bli en gigantisk verdensklassespiller i løpet av et par sesonger, hvor var Henry når han var på samme alder som the Ox????

I tillegg er jeg veldig glad for at the Coq har tegnet en lengre avtale med Gunners i dag, her har vi enda en diamant på gang, det klør i hele kroppen når jeg tenker på fremtiden med disse gutta sammen med Koscielny, Gibbs, Song, Vermaelen, Ramsey og ikke minst Wilshere ;D

Takk til verdens beste manager for at; the future`s so bright, I gotta wear shades!!!

 

1.) Hvem er arvtageren til Henry i klubben?

2.) Henry spilte nærmest fast på Monaco i en alder av 18-19 år, men er enig i at Oxlade-Chamberlain kommer til å bli stor. Tror allerede han nå pdd. er bedre egnet til å spille på høyrekanten enn Walcott.

3.) Enig angående Coquelin. Lenge sagt at han er at av de største talentene vi har i klubben og har arget meg over at Wenger ikke har gitt han særlig med sjanser. Heldigvis så virker det som om han har overbevist Wenger skikkelig nå. Uheldigvis så er han skadet i 2-4 uker.

4.) Fremtiden er alltid lys (såfremt sola ikke bestemmer seg for å stoppe fusjonen som har holdt på i milliarder av år), men jeg mener fortsatt vi har store svakheter i laget og at vi trenger et par oppgraderinger. Uten van Persie denne sesongen så hadde vi trolig ligget nær nedrykksstreken.

Link to comment
Share on other sites

Ikke la dere lure, den samme sønnen er tidligere observert i Chelsea-drakt!

 

Og du er sikker på at det er samme sønnen? Han har vell 3? Har hørt tidligere også at den ene gutten hans er Arsenalfan, de var jo på en god del kamper i fjor også.

 

EDIT: Det er Romeo som er Arsenalfan.

Link to comment
Share on other sites

Takk til verdens beste manager for at; the future`s so bright, I gotta wear shades!!!

 

Hehe du gir deg ikke..

 

Fremtiden hadde sett lys ut om vi klarte å beholde våre beste spillere et par år på rad. Den blir ikke lys av at de, forståelig nok, velger nye jaktmarkeder fordi Wenger og/eller styret ikke er ambisiøse nok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...