Jump to content

09.01.12 Leeds (H)


Simbad

Recommended Posts

Siden det ikke er lagt ut noen kamptråd for FA-cupkampen enda poster jeg her:

 

Hvem tror dere starter, og hvem håper dere på?

Selv tror jeg på noe a la dette:

 

Almunia

Coquelin-Per-Squillaci-Miquel

Rosicky-Benayoun

Park-Arshavin-Henry/Ox

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Tror Wenger kjører full pupp med et sterkeste tilgjengelige laget siden det er 5 dager til neste match og de har hatt god tid å hvile seg før Leeds.

 

Chamakh på topp, Arshavin på venstrekant, Miquel på venstreback og ellers tror jeg det blir ganske likt det vanlige laget. Henry inn etter 65 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg! Elsker FA Cupen, og mener vi bør satse på den iår. Blir utrolig artig å se Henry tilbake. Wenger har sagt at han kommer til å stille et sterkt lag, så jeg ser ikke at avansement blir noe stort problem.

 

Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Tipper:

 

Fabianski

Koscielny - Squillaci - Miquel - Coquelin

Rosicky - Song - Benayoun

Ox - Chamakh - Park/Arshavin

 

Fab er vel fit nå? Hvis ikke blir det vel, gud forby, Almunia som må stå... Ellers regner jeg med at én av Kos/Per blir hvilt.

 

Tror på en meget jevn kamp, med lite mål. Er ofte slik i cupkamper og vi slet tross alt kolossalt med å bryte ned både Leeds og Huddersfield på hjemmebane forrige sesong. Frykter at de får et tidlig ledermål og så parkerer bussen foran eget mål. Kan bli en tålmodighetstest dette.

 

Edit; ser nå at jeg faktisk glemte Arshavin i lagoppstillinga... Men mener at Wenger sa noe om Park og spilletid i forrige uke, og det var vel en grunn til at han ønsket å utsette Chamakhs reise til Afrikamesterskapet. Får se... Så lenge The Ox starter er jeg fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Får tippe et lag jeg også:

Szczesny

Yennaris - Mertesacker - Squillaci - Miquel

Coquelin - Ramsey

Oxlade - Rosicky - Park

Chamakh

Benk: Almunia/Fabianski, Koscielny, Song, Ozyakup, Ryo, Henry og Arshavin

 

Ønsker å starte med Szczesny av den enkle grunn at forsvaret virker å få "panikk" ved å ha Fabianski bak seg og stoler ikke 100% på han. Som Wilshere skriver over kommer en av Koscielny og Mertesacker til å bli hvilt, og siden fjoråret viste at kombinasjonen Squillaci-Koscielny ikke fungerte opptimalt starter jeg med Mertesacker som er en bedre leder og styrer resten av forsvarslinjen. Squillaci kommer inn og tar plassen til Koscielny og Miquel tar venstebacken mens Yennaris som spilte bra i ligacupen mot Bolton igjen får prøve seg som høyreback. Coquelin og Ramsey starter som sittende midtbanespillere med Rosicky som den litt mer offensive av den enkle grunn at Ramsey er best når han får tid og rom rundt seg. På kantene ønsker jeg å se bortglemte Park og Oxlade-Chamberlain mens Chamakh 99% sikkert kommer til å starte på topp siden Wenger søkte om utsettelse for reisen til afrikamesterskapet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi gunne på med omtrent tilnærmet førstelag av de vi har tilgjengelig. Dette blir ingen enkel kamp og vi trenger ihvertfall ingen omkamp sånn som i fjor.

Vi møter et wankership-lag, men Leeds kommer til å gi jernet i hele kampen og siden det er såpass lenge siden vi har overkjørt et lag på Emirates resultatmessig kan dette bli en slitekamp akkurat som de siste kampene.

 

Forventer at vi vinner, men å spare så mange spillere og spesielt i forsvar, tror jeg er en risiko akkurat nå til tross for at kanskje flere trenger hvile.

Still med Szczesny, Kos og Per i det minste. Litt stabilitet må vi beholde baki der...spesielt med de backene vi stiller med i mårra.

Vet ikke om fluevifter Fabianski er frisk, men Almunia vil jeg ihvertfall ikke se på banen igjen.

 

Uansett...Wenge kommer til å rotere og det er på tide at reservene begynner å prestere skikkelig.

Velkommen tilbake til Henry og med innhopp vil det bli et stort øyeblikk og stående ovasjoner uansett prestasjon på banen. B)

 

Tips: 3-1

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler et månedsabonnement på Viaplay. Koster 199 kr, men du får mye med på kjøpet, inkludert FA Cupen (er tross alt ikke lenge til 4. runde om vi skulle gå videre i kveld så). Uansett, kvaliteten er bra og da slipper man å bli frustrert over amatør-streams som hakker eller stopper opp.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler et månedsabonnement på Viaplay. Koster 199 kr, men du får mye med på kjøpet, inkludert FA Cupen (er tross alt ikke lenge til 4. runde om vi skulle gå videre i kveld så). Uansett, kvaliteten er bra og da slipper man å bli frustrert over amatør-streams som hakker eller stopper opp.

 

Har Viaplay, men vet du om du får sett kampen i reprise med engang den er ferdig der?

Link to comment
Share on other sites

Er så forbanna lei av å se Arshavin på venstrekanten! Skulle virkelig ønske Ryo spilte ovenfor russeren. Vedder på at han er ubrukelig i dag også.

 

Ellers spiller Arteta nok en kamp for oss. Hadde virkelig håpet han skulle få seg en pause nå da han har spilt samtlige 90 minutter i 24 kamper hittil denne sesongen. En av våre aller aller viktigste spillere, men det er tross alt en uke siden forrige kamp så det burde vel gå greit!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...