Jump to content

18.12.11 Manchester City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

2zyc50g.jpg

-

Manchester City - Arsenal FC

Premier League

18.12.11 - kl. 17.10

Etihad Stadium, Manchester

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

 

Da er det duket for serierunde nr. 16, og for en kamp det skal bli i den blå delen av Manchester! Inngangen til kampen for de to lagene er ganske så forskjellig. Arsenal har tatt seg videre fra gruppespillet i Champions League og tok en deilig 1-0 seier over Everton etter en praktvolley av van Persie. Manchester City har en tyngre uke bak seg, for selv med seier mot Bayern München og 10 poeng i sin gruppe må de ta turen til Europe League på nyåret etter at Napoli sikret 2. plassen borte mot Villareal. Mandag kveld (12.12) møtte de Chelsea til storoppgjør på Stamford Bridge og fikk en pangstart med mål av Mario Ballotelli etter bare et par minutter, men en utligning av Meireles før pause ga nytt håp for hjemmelaget. I andreomgang ble det mer trøbbel for City og etter Clichys andre gule kort tok Chelsea over iniativet og scoret på straffe ved Frank Lampard.

 

Med tanke på restitusjon på lagene har City en dag mindre hvile enn oss etter slite kampen mot Chelsea, i tillegg til at de måtte spille med toppet mannskap på onsdag mot Bayern. For vår del hvilte mesteparten av førstelagsspillerne under tapet mot Olympiakos, men nesten som en selvfølge ble Santos skadet og må nå under kniven og er ute i 3 måneder.

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Santos

Diaby

Gibbs

Jenkinson

Fabianski?

Mannone?

--------

Kolarov

Richards

Clichy - suspendert

 

5 siste kamper:

Arsenal: UTSTS

Man City: USSST

Ønsket lagoppstillinger:

Arsenal

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Gervinho

van Persie

-

Man City

Hart

Richards - Kompany - Lescott - Zabaleta

Barry - Y. Toure

Aguero - Silva - Nasri

Dzeko

 

Personlig hadde jeg håpet på Miquel som venstreback og Koscielny som høyreback. Slik jeg ser på det vil det være rusisk rullett å starte med Djourou mot vingene til City som har mye fart og teknikk og stadig bytter plasser. Koscielny er raskere og bedre en mot en samt han holder bredden bedre enn av sveitseren vår gjør. Siden vi da ikke har noen friske, rene venstrebacker kjører jeg inn Miquel som har vist god kontroll ved tidligere sjanser og som får mye hjelp av Vermaelen. Fremover på banen er laget vårt spikret om ikke skader dukker opp (bank i bordet).

 

Slik jeg satt opp laget til City er egentlig ren bingo, men Richards var 50/50 før Chelsea kampen, Kolarov er skadet ut året og Clichy må stå over grunnet de to gule kortene. Om Richards ikke klarer å bli frisk før kampen går enten K. Toure eller Savic inn på backplassen. Fremover på banen er Silva, Aguero, Y. Toure og Barry de faste, mens jeg tror Nasri kommer inn for Milner og Dzeko for Ballotelli som har spilt 180 minutter på de to seneste kampene.

 

Uansett en spennede kamp hvor alt er åpent, selv om jeg håper på en reprise fra fjorårets hærlige 3-0 seier.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Vet at jeg nå skriver to innlegg på rad, men siden resten ikke viser interresse for å diskutere enda tar jeg opp en "nyhet" i den grad man fortsatt kan kalle dette det: Balotelli og Richards i perlehumør ;)

 

Merkelig hvordan han før hver kamp kommer i media om det er påtenning av eget hus, festing før viktig kamp eller nå krangling på treningsfeltet. Om jeg hadde vært en City spiller ville jeg passet på samboeren før han drar en Terry...

Link to comment
Share on other sites

Borte mot Manchester City kommer til å bli utrolig tøft og jeg tror vi skal være veldig fornøyde om vi klarer en uavgjort, så kan vi være i ekstase om vi vinner. City har nesten virket uslåelige i år og det er bare chelsea som har klart det i ligaen. I tillegg har vi altså et backproblem, og jeg tror ikke vi skal spille med Miquel, har burde vi absolutt ha Vermaelen på backen. Micah Richards, stor, sterk og rask kommer til å litt for tøff for Miquel tror jeg. Da får det heller gå at Djourou er på backen, og håpe at han spiller bra. Blir spennende dette folkens!

Link to comment
Share on other sites

Rent fornuftig er dette 30/70, men kampen skal spilles. Jeg frykter først og fremst hvordan Djourou klarer seg mot en eller annen kjappfot borte på sin side. Det kan bli "route one" og blir en nøkkelduell i denne kampen. Dernest trenger vi mål som ikke scores av RvP. At han alene skal score flere enn Man.City er usansynlig og til sist men ikke minst trenger vi en ny kvalitetshevning fra Aaron Ramsey. Det han har prestert de siste kampene holder ikke til å bryte ned Man.City.

Link to comment
Share on other sites

The home team has failed to score in the last four matches in all competitions between City and Arsenal.

Man City have lost at home to Arsenal 10 times in the Premier League and 20 times overall (both a joint-league high with Chelsea).

There were three red cards shown across the two Premier League meetings between Arsenal and City last season.

Arsenal have failed to score in four of their last last five games against City in all competitions, while the Citizens have failed to score in four of the last five league encounters.

Robin van Persie has scored 18 goals in his last 16 Premier League away appearances.

The Dutchman has now netted 33 goals in 32 Premier League games in 2011, only Alan Shearer 36 in 1995 and Thierry Henry 34 in 2004 have outscored him in a calendar year in the Premier League era.

Arsenal have scored in the 88th minute in three of their last four Premier League trips to the Etihad Stadium.

Manchester City scored from their only shot on target when they won 1-0 against Arsenal at the Emirates in the Carling Cup last month.

Manchester City have taken 49 from a possible 51 points in their last 16 games at the Etihad Stadium and won the last 12 in a row.

Arsenal have drawn 199 games in Premier League history.

Link to comment
Share on other sites

Har jobb over denne kampen og attpåtil VM-finalen i morgen. Hater det forbanna livet mitt... Noen som vet når denne kan ses i reprise, eventuelt betales når som helst for å få sett den på TV2sumo?

 

ARGH!!!!!!!!!!!

Visst du har Sumo så kan du se kampen i ettertid. Du må derimot være litt forsiktig for å ikke få med deg stillingen på sluttresultatet mens du manøvrerer deg frem til kampen. Har du gjort dette en gang tidligere vet du hvor du skal holde hånden for å få dette til... :P

Link to comment
Share on other sites

Håper på å få se Kos på backen og en storkamp fra Djourou som midtstopper! Nøkkelen vår i denne kampen er høyresiden og Walcott! Spennende å se hvem City stiller med på venstresiden når Clichy er suspendert og Kolarov skadd..? Og hva har det å si att City tapte sist kamp når de som da satt på benken forventer å få slippe til..Nasri regner jeg med startet,håper han spiller like elendig som i ligacupen :) Jeg har troen og vinner vi i dag spanderer jeg en runde på hele jævla puben!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja vi er avhengig av at Djourou ikke har noen Toure/Clichy øyeblikk idag og holder hodet kaldt.

Litt synd vi må spille med 4 midtstoppere i forsvaret idag. Men håper spesielt Djourou løfter

seg idag. Vermaelan har jeg ingen problemer med. Han er fantastisk hvor han enn spiller.

Ikke utenkelig han scorer idag heller. Psyken hans og avslutteregenskapene til Robin kan avgjøre

dette til vårs fordel idag.

 

Arteta og Song blir utrolige viktige idag og regner med at begge spiller en kanonkamp.

Idag er jeg fornøyd med uavgjort. Dette blir en tøff og hard kamp.

 

Blir vel Zabaleta som tar venstrebacken deres regner jeg med.

Link to comment
Share on other sites

Av erfaring må man grave seg ganske langt ned og isolere godt for å unngå å få med seg et resultat til en så viktig kamp. Der er bare å ønske alle som prøver lykke til.

 

Odds for kamputfallet fra et tilfeldig tippeselskap (som ble Betsafe):

1.70 - 3.75 - 4.80

Link to comment
Share on other sites

Citys lag: Hart, Richards, Kompany, K. Toure, Zabaleta, Barry, Y. Toure, Nasri, Aguero, Silva og Balotelli

Arsenals lag: Szczesny, Djourou, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Arteta, Song, Ramsey, Walcott, Gervinho og van Persie

 

Benkene:

Pantimilion, Lescott, Savic, Milner, Johnson, De Jong og Dzeko

Almunia, Miquel, Rosicky, Arshavin, Frimpong, Benayoun og Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvordan det går mot City. Synd at vi har så mye skader. Men , dette blir en prøve på hvor gode vi er . Håper ikke det blir noen gavepakker fra vår side. Enkelte i forsvaret har vært flinke til det. Er det for mye å vente at vi får se en innsats fra vår side på nivå med Chelsea kampen.

Tror det må til hvis vi skal reise fra Etihad med poeng.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en meget spennende kamp, kjenner jeg gleder meg stort. Har trua på at vi kan være i stand til å tukte City i denne matchen. Vi har et godt lag, og stopperene på bankene har vist seg å takle de oppgavene på en grei måte, hodestyrken deres kan vise seg å være svært viktig i dag! Stå på gutta, dette kan bli seier!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter ikke mangelen på innsats fra de 11 som starter kampen, det som kan bli avgjørende er duellen i mellomrommet hvor Silva og Aguero kommer til å lete etter stikkerne frem til Balotelli. Viktig at vi ikke tømmer midtbanen og alltid har en spiller i dekning foran midtstopperne våre.

Link to comment
Share on other sites

Djorou er direkte elendig. Walcott og Gervinho har stort sett ikke gjort annet enn å gitt bort ballen. Fullt mulig å ta 3 poeng i denne kampen, om de tar seg sammen.

 

Gervinho har gitt bort ballen? Mannen har stått bak nærmest alt Arsenal har gjort offensivt! Dog enig angående Djourou og Walcott. Dog har Djourou vært temmelig god defensivt, men mye rart og unødvendige feilpasninger.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi har gjort en god omgang. Vi forsvarer oss som et lag, og det gjør vi godt. City kommer til noen muligheter, men da er det godt å ha vår kjære polakk mellom stengene. Fremover er vi farlige, vi skaper sjanser, men vi har mye å gå på fremover. Har troa før 2.omgang, dette kan vi greie!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er fult mulig, syns ikke City har vist seg som noe spesielt. Vi er med i kampen, forsvarer oss godt, og jobber bra framover. Vi trenger noe mer kreativitet og punch, samt den siste 1/3 av angrepsspillet.

 

Så stygt ut for van Persie en liten stund der, men så ut til at det gikk bra!

 

Tror vi vinner dette, sluttresultat: 1-3, mål; Van Persie 2, Gervinho 1, Silva putter for CIty...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...