Jump to content

18.12.11 Manchester City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Kopierer nok et innlegg fra meg selv:

 

Håper så jævlig at Wenger åpner lommeboka i januar. Don't get me wrong.. dette er temmelig brukbart mtp. hvordan City har prestert i Premier League hittil, men dette Arsenal laget er ikke tittelkandidater. Vi mangler pdd. en klassespiller på midtbanen som bidrar offensivt. Ramsey er langt unna og Wilshere kan vi egentlig ikke regne med denne sesongen. Attpåtil har vi dårlig dekning på kantene og på topp. Samt at dekningen på venstreback og høyreback består av en 19-åring med 11 kamper/innhopp på øverste nivå og en kjeks til de grader.

Link to comment
Share on other sites

Song har vært svak i dag, mens Gervinho har vært en vandrende katastrofe. At Ramsey får spille så mange kamper i Arshavins beste posisjon, synes jeg er noe merkelig. Chamakh er trolig blant de svakeste spillerne AW har hentet. Ikke i Stepanovs og Jeffersklasse, men heller ikke så langt unna.

 

NY SPISS og NY DM må inn! Song er alt for varierende i prestasjonene og klubben har utrolig nok bare en spiss som er brukbar. Satan hvor jeg hater stemmen til han idioten av en programleder... Børrestad er fan meg værre en Fjørtoft.

Link to comment
Share on other sites

 

Kopierer et innlegg jeg la inn på et annet forum:

 

Syntes virkelig synd på Arshavin jeg. Fyren har jo egentlig bøttevis med kvalitet i seg, men får det faen ikke ut. Attpåtil blir en tenåring som er middelmådig stort sett 90% av tiden prioritert i den posisjonen hvor Arshavin helt klart kommer best til rette.

 

Men, og et enormt MEN: Hvem i huleste skulle kompensert for den defensive jobben Ramsey legger ned og som man IKKE kan forvente av Arshavin?

 

Midtbanen vi bruker nå er bra balansert. Det ville den IKKE vært med Arshavin inn i trioen, IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke så skuffet over resultatet, for det var tross alt litt forventet. Når en bruker så mye penger som City skal det godt gjøres å ikke sitte igjen med et brukandes lag. Vi spiller egentlig en helt grei bortekamp, men mangler den siste offensive finessen og effektiviteten. De største hullene i laget er i dag de samme som vi har sett tidligere, så det kommenterer jeg ikke på nytt.

 

Det som nå blir spennende å se er utlaget dette gjør på den noe spesielle Arsenalpsyken.

Link to comment
Share on other sites

Noen korte punkt jeg sitter igjen med etter kampen:

 

* Midtstoppere som backer hemmer laget mye fremover på banen, selv om han heter Vermaelen

* Ramsey er best når han gjør det enkelt, for mange vanskelige forsøk der det finnes bedre alternativ

* Walcott har en dårlig dag offensivt og måtte hjelpe Djourou mye på backplass

* Robin van Persie kan ikke bære dette laget alene, må få en partner på topp

* Szczesny er verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke så skuffet over resultatet, for det var tross alt litt forventet. Når en bruker så mye penger som City skal det godt gjøres å ikke sitte igjen med et brukandes lag. Vi spiller egentlig en helt grei bortekamp, men mangler den siste offensive finessen og effektiviteten. De største hullene i laget er i dag de samme som vi har sett tidligere, så det kommenterer jeg ikke på nytt.

Dette oppsummerer kampen for meg også. Walcott og Gervinho var skuffende, og hvis de to hadde vært i litt bedre slag, hadde vi gjerne fått både ett eller tre poeng i dag.

Link to comment
Share on other sites

Er latterlig å si at vi ikke er gullkandidater...Selvsagt er vi ikke det, men det er på grunn av den håpløse starten på sesongen, det laget presterer nå for tiden er absolutt en ligamester verdig. Vi er så nære poeng i dag, selv om det nok alt i alt er fortjent at shitty vinner. At vi ikke er med helt oppe må Wenger så absolutt ta på sin kappe, at mannen er så treg at ikke de signeringene vi har gjort er gjort før sesongen starter er en skandale, smekk på fingeren Wenger. En hårfin offside, en clear cut straffe og vi kunne ha vunnet denne kampen. Men at vi kommer til å ta mange poeng fremover er jeg ikke i tvil om. Vi spiller uten backer, og vi yter mer motstand til shitty enn det chelski gjorde selv om de vant.

 

Arshavin er jo totalt ubruklig, han ødlegger absolutt alt med sine innvolveringer i dag. Han bør selges og erstattes i januar, at ikke heller Rosicky eller Yossi kommer inn er uforklarlig for meg, det må være en av Wengers største svakheter, han holder alt for lenge fast i spillere som soleklart ikke holder mål.

 

Nasri stemt frem som mom....hehe...han var ikke god.

 

Ikke så utrolig nedstemt, selvsagt kjipt å tape kampen, men det er så mye kvaliteter i dette laget for tiden, det kjipe igjen er Wengers tabbe med å ikke handle spillere før sesongen, og så jevnt og så mange gode lag som er i topp 6 i år er det som kan holde oss unna pallen i år.

 

Love Arsenal

Link to comment
Share on other sites

 

Men, og et enormt MEN: Hvem i huleste skulle kompensert for den defensive jobben Ramsey legger ned og som man IKKE kan forvente av Arshavin?

 

Midtbanen vi bruker nå er bra balansert. Det ville den IKKE vært med Arshavin inn i trioen, IMHO.

 

Midtbanen er defensivt veldig god ja, men som jeg har sagt tidligere i år: Med Ramsey, Arteta og Song på banen har vi en ufattelig defensiv midtbane. Manchester United, Manchester City, Chelsea og Tottenham spiller alle med én veldig offensiv midtbanespiller eller med to spisser. Hvorfor kan ikke vi gjøre det? Vi minner strengt talt litt om hvordan Manchester City pleide å spille i fjor med De Jong, Barry og Yaya Touré og hvor de kun satset på at Tevez skulle score. Eller i vårt tilfelle Robin van Persie.

Link to comment
Share on other sites

 

Midtbanen er defensivt veldig god ja, men som jeg har sagt tidligere i år: Med Ramsey, Arteta og Song på banen har vi en ufattelig defensiv midtbane. Manchester United, Manchester City, Chelsea og Tottenham spiller alle med én veldig offensiv midtbanespiller eller med to spisser. Hvorfor kan ikke vi gjøre det? Vi minner strengt talt litt om hvordan Manchester City pleide å spille i fjor med De Jong, Barry og Yaya Touré og hvor de kun satset på at Tevez skulle score. Eller i vårt tilfelle Robin van Persie.

 

Ramsey og Arteta er ikke defensive midtbanespillere. De er tvert imot offensive midtbanespillere med defensiv arbeidsmoral.

 

For all del - jeg er en stor fan av det Arshavin KAN være (og har vært). Dessverre har vi ikke råd til en spiller på midten som jukser så mye med det defensive.

 

Jeg er enig i at Arshavins beste posisjon er som en hengende spiss/offensiv midtbanespiller uten defensive oppgaver. Dessverre har vi ikke plass til en sånn i laget.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey og Arteta er ikke defensive midtbanespillere. De er tvert imot offensive midtbanespillere med defensiv arbeidsmoral.

 

For all del - jeg er en stor fan av det Arshavin KAN være (og har vært). Dessverre har vi ikke råd til en spiller på midten som jukser så mye med det defensive.

 

Jeg er enig i at Arshavins beste posisjon er som en hengende spiss/offensiv midtbanespiller uten defensive oppgaver. Dessverre har vi ikke plass til en sånn i laget.

 

Arteta for et par sesonger siden. Ja kanskje. Ramsey derimot har alltid for meg fremstått som en sentral midtbanespiller som ligger dypere og kontrollerer spillet slik Arteta som oftest gjør for oss, bare langt langt bedre enn hva waliseren ville prestert. At Ramsey spiller såpass høyt og skal være den som leder kontringene våre er som oftest katastrofalt da fyren ikke er i nærheten av å være det man kaller en offensiv midtbanespiller.

 

At Arshavin ikke vil bidra med absolutt ingenting på det defensive stemmer heller ikke. Det er langt lettere å jobbe på det defensive inne i midten enn det er på kanten for en spiller som Arshavin. Dog er det mest sannsynligvis 50-60 minutter han virkelig vil bidra før han blir skikkelig sliten i en kamp hvis han spiller i den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Skuffet men fattet. Jeg makter ikke å ta dette City-laget seriøst. Jeg må nesten bare flire i frustrasjon når jeg tenker på hva laget koster. Det er ikke lenger fotball Manchini driver med. Laget gjør en god innsats skadesituasjonen tatt i betraktning (ja den begynner å bli stygg-gammel). Santos og Sagna hadde nok klart å støtte vingene i mye større grad enn dagens backer. Men det er nå en gang slik det er å være Gooner. Å stille med beste 11'ern er kun en fjern drøm. Syns ikke vi skal grave oss ned over dette. Om tre dager skal vi knuse Aston Villa og da er stemningen en helt annen. Nå går vi inn i høytiden med kamper som perle på en snor, og da får vi krysse fingrene for at vi reiser kjærringa med bravur.

 

Always proud to be a GOONER.

Link to comment
Share on other sites

Herlig underholdning, jævlig synd med resultatet. Etter min mening var det ikke offside på van Persie og da hadde det vært 1-1. Men City hadde da sine sjanser de også... Det blir å spekulere, men hadde vi hatt Sagna og Santos med kunne dette sett annerledes ut.

 

Men en ting er sikkert: Vi trenger desperat flere offensive spillere i form! Videre kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor AA får sjansen som innbytter gang etter gang, når han ALDRI leverer.

 

Priser meg lykkelig over at RVP kom seg opp og ser fram til bortematch @ Villa Park !

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å fokusere på noe annet enn Citys hasardiøse sløsing med Mansours skitne oljepenger i dag. Ingenting, absolutt ingenting irriterer meg mer enn Manchester City og Chelsea. Ikke engang Tottenham.

 

I tillegg til å få kunstig økonomisk støtte så får de faen meg hjelp av dommerne også. På tide at den feite dommeren som dømte dagens kamp blir sendt ned i wankership, der han hører hjemme.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Syns guttene legger ned en bra innsats i dag, men det kommer også frem at vi trenger flere målscorere. Arshavin i den formen han var i da han kom til oss, ja takk, men den Arshavin som er her nå er ikke god nok til å spille for reservelaget vårt en gang.

 

Ønsker meg en sen julegave i januar hvor vi får inn en klasseving som også er målkåt.

Gervinho er kun god på å gå på løp og å utfordre rettvendt...faktisk noe ala Walcott, bare med bedre nærteknikk...

Om vi ikke får inn en ny ving håper jeg på en klassespiss istedet. Chamakh er absolutt ikke der vi vil ha ham, og Park har jeg sett for lite av, til å kunne si om han er god nok eller ikke...

Link to comment
Share on other sites

Er også stolt av dette laget. Vi er definitivt på talefot med PL beste lag.

Vi har et handicap med å spille med 4 midtstoppere i forsvaret,men får håpe Gibbs snart er tilbake.

Midtbanen vårs gjør en kjempejobb defensivt ikveld og med litt flaks kunne vi også hatt et mål.

Ingen grunn til å henge med hue etter å ha vært med på å spille årets beste kamp i PL.

Dette laget gir aldri opp, det er en egenskap som en ikke skal kimse av.

Proud to be a Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...