Jump to content

18.12.11 Manchester City (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

 

Tror ikke du skal tenke så mye på det. Det har aldri vært nært denne sesongen og kommer heller ikke til å bli det.

For oss er det en ting som gjelder. CL, denne og neste sesong.

 

Optimisten i meg har alltid hatt troa denne sesongen. Med seier i denne kampen hadde vi bare vært 6 poeng bak City. Nå er vi 12 poeng bak.

 

Men ja, nå bør vi gå for en topp 4 plassering og gjerne også en Champions League finale.

Link to comment
Share on other sites

Song har vært svak i dag, mens Gervinho har vært en vandrende katastrofe. At Ramsey får spille så mange kamper i Arshavins beste posisjon, synes jeg er noe merkelig. Chamakh er trolig blant de svakeste spillerne AW har hentet. Ikke i Stepanovs og Jeffersklasse, men heller ikke så langt unna.

Synes det er morsomt hvordan mange refser spillerne etter en kamp mot Premier Leagues desidert beste mannskap/lag denne sesongen. Et lag som bortsett fra forrige kamp mot Chelsea har lekt seg med motstanderne stort sett i hver kamp, og som utklasset et nært toppet Manchester United på Old Trafford hele 6-1. Dette er faktisk de samme spillerne som skrytes opp i himmelen etter kamper mot bunnlagene, og det virker som om det er uvesentlig hva motstanderen heter - spillerne skal vell leke seg enten de heter Olsson, McAuley, Cox eller som idag mot Kompany, Toure og Hart?

 

Om vi skal fjerne Ramsey fra startoppstillingen til fordel for Arshavin, hvordan tror du det da ville blitt i dag når Silva, Y Toure, Nasri, Aguero og Balotelli hadde satt fart fremover mot Arteta og Song med Arshavin stående i midtsirkelen med armene i kryss? Som bjervell sier er dagens midtbane godt sammensatt med spillere som jobber begge veier til dommeren blåser og som kan sette inn den avgjørende taklingen når forsvaret er ute av ballanse. Og hvordan kan du si at Chamakh er det noe av det svakeste du har sett under Wenger når han nesten bare får innhopp i kamper hvor vi jager mål og ballen spilles langs bakken der forsvaret er som trangest? Den Chamakh som spilte i Frankrike og høstsesongen i fjor var god fordi lagkameratene spilte han god. Styrkene hans er duellspillet og innlegg fra kantene, enten i luften eller langs bakken mellom keeper og midtstopper. Han skal brukes som oppspillspunkt sammen med van Persie, ikke alene med vinger som ikke evner å slå innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi først må gjøre om på midtbanen mot Aston Villa, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig og prøve noe nytt som i Liga Cupen?

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Walcott - Coquelin - Benayoun - Gervinho

van Persie

Chamakh

 

 

Hvis det er formasjonen vil jeg heller se Coquelin med Frimpong eller Ramsey på midten må jeg innrømme.

Link to comment
Share on other sites

Vi gjør en god kamp mhp skader i troppen. Vi er uheldige som ikke får med poeng i dag. Begge lag hadde store sjanser, Shitty sine litt større enn våre.

Shitty viser seg uten sjel og ved at de kårer Nasri til Shittys beste tyder på at de ikke forstår en dritt.

Link to comment
Share on other sites

Et skuffende resultat men en grei prestasjon, vi er helt på høyde med serielederen som slo Utd 6-1 på bortebane men jeg er skuffet av Theos innsats, når jeg så hvordan Ox herjet med Zabaleta i ligacupen forventet jeg mye mer av ham i dag.

Hvorfor dømmer ikke dommeren straffe når han står 6,5 meter unna verdens tydeligste hands, komplett uforståelig men ikke overraskende av Dowd.

Offsiden på van Persie var veldig marginal men slik er livet...vi hadde ikke nok trøkk på kantene til å sette City under skikkelig press på slutten men Vermaelen hadde et par skikkelig gode forsøk som raskt kunne gått inn, dette var en forholdsvis jevn kamp som burde endt uavgjort etter min mening, jeg tror dog vi tar dem på hjemmebane.

Vi spiller en fartsfyllt og god kamp, masse gode prestasjoner og alle skjønner vel etterhvert at Arsenal kommer til å være helt i toppen også denne sesongen.

Chelsea slår City for så å spille uavgjort hjemme mot Wigan, City taper for Chelsea for så å slå selveste Arsenal, denne sesongen lever i beste velgående og kommer til å bli meget interessant utover i 2012.

Jeg synes det var veldig fornøyelig når Gunners-supporterne stemte i med "champions league - we`re having a laugh" bare for å understreke hvem som må forsvare Englands ære i den gjeveste cupen i Europa.

Proud to be a Gooner:-)

Link to comment
Share on other sites

Vi gjør en god kamp mhp skader i troppen. Vi er uheldige som ikke får med poeng i dag. Begge lag hadde store sjanser, Shitty sine litt større enn våre.

Shitty viser seg uten sjel og ved at de kårer Nasri til Shittys beste tyder på at de ikke forstår en dritt.

Det at de kårer Nasri som MoM er åpenbart en vits mot oss Arsenalfans, men er også en liten burn på en Nasri som ikke hadde noen stor kamp, men trengte fansens "hjelp" for å få til noe mot gamleklubben(bør kanskje innse at han hadde pasningen til Balotelli og at han vel var tredje sist på ballen i cupkampen, men vil ikke.)

Link to comment
Share on other sites

At man ikke setter inn Benayoun istedefor Arshavin i denne kampen er for meg en gåte. Men som arshavin sier - Wenger knows... -_-

 

Eller helt OK resultat. Men synes kampen sett under ett fortjente et 4-3 resultat istedefor 1-0

 

 

Heretter blir det bare selveste orakelet knows...er det mulig?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Song og Arteta ute? I så fall blir Villa Park ikke noe enklere enn $hittihad Stadium.

 

Har troen på at Coquelin og Frimpong kan dominere midtbanen mot Aston Villa som er betraktelig svakere enn City sin midtbane som ble dominert i Carling Cupen av de to nevnte smågutter.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis det er formasjonen vil jeg heller se Coquelin med Frimpong eller Ramsey på midten må jeg innrømme.

Tenkte tanken jeg også, men synes Ramsey virket litt tung når vi skulle sette inn sluttspurten og behøver litt hvile for å ikke ende som Wilshere, men er selvfølgelig mulig å starte med han og bytte ut etter 60 minutter...

Link to comment
Share on other sites

En kamp som kunne gått begge veier. Vi skulle hatt straffe, fikk et mål (riktig vel å merke) marginalt vinket for offisde og både Gervinho, Vermaelen og van Persie var nære å score. City kunne dog også scort flere, og bedre så absolutt gjort det. Stort pluss i boka til Szczesny nok en gang. Ikke uventet ble det tidsvis litt tellefeil i forsvar, men tatt de mange roteringene som måtte til var det absolutt godkjent på bortebane mot det mestscorende laget i Premier League. MIdtbanen vår kriger utrolig bra, men er litt treig i avleveringene, og det merkes stort at det ikke er en som alltid kan tre gjennom de ballene, særlig når heller ikke vingene har sine styrker på å tre gjennom andre spillere. Ramsey må slutte med de tåpelige hælsparkene sine. Tror jeg telte 4 eller 5 ballmiss som følge av disse tåpelighetene. Waliseren har for utstabil i sitt offensive bidrag dessverre. Uansett synes jeg laget gjør en god innsats i dag. Fortsatt sliter vingene med sluttproduktet, og løp bakfra kommer for sjelden eller er ikke godt nok timet.

 

Neste kamp blir vanskelig uten Song og Arteta, men vi har sett hva som bor i dette laget. Samholdet i laget virker bedre enn på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke jeg - desverre. Ligacup hjemme og Premier League borte er forskjellige verdener.

Helt enig. Derfor tror jeg Bønna kan bli en viktig mann i denne kampen. Ramsey-Le Coq-Frimpong syns

jeg blir vel urutinert. Er på tide at vi får se hva Bønna kan.

Det kan bli nok en tøff batalje det der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...