Jump to content

03.12.11 Wigan Athletic (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

 

Takk, Stefan.

 

Vi spilte bra - det har jeg også sagt - eneste jeg undres over er at vi på onsdag hadde flere spillere i "red-zone" i forhold til fatigue - men ingen spillere blir tatt ut før langt uti kampen. Enten er det spill for galleriet fra Wenger, eller så er det dumdristighet.

 

Men en ting er sikkert - selv om du, arshavin, er "ekkelt" positiv igjen, så har du også sviktet i troen innledningsvis i sesongen - og nettopp derfor synes jeg det er "ekkelt" positivt - For det er ingen tvil om hvem det er som har hatt størst sprik i sin positiv/negativ-skala. Du har gått fra "Wenger knows" til å tvile på samme mann, for så å ta "Wenger knows" igjen.

 

 

Du skal ha for selvtilliten, selvinnsikten derimot...men jeg synes fortsatt det er hysterisk komisk da at du lister opp to mulige alternativ for Wengers disponeringer i går, enten "spill for galleriet" eller "dumdristighet", det betyr selvfølgelig at dine vurderinger fortsatt vurderes som adskillig smartere enn Wengers:-) gratulerer med det, det er en stor prestasjon i forhold til kunnskap om våre spillere, gratulerer igjen, jeg er utrolig imponert over din kunnskap:-))))))

Når det gjelder min "tvile-periode" kan vi godt diskutere den, det handlet om alt annet enn tvil til vår managers evner, heller tvil til vårt lag og dets mulighet til å klare en topp-4 plassering, men dette var nok før vår manager gjorde sine geniale trekk på transfermarkedet, troen på vårt lag kom tilbake samme kveld som Arteta, Per, Santos og Benayoun kom på plass.

Forskjellen på meg og deg er at du har klokketro på deg selv og dine vurderinger mens jeg tillater meg å ha større tro på vår managers vurderinger, Wenger knows:-)

Link to comment
Share on other sites

@Arshavin

* Wigan spilte igår med en ensom spiss, som hadde en umulig oppgave offensivt. Ingen medspillere hjalp til hverken med rom/åpninger, eller i støtte ved duellspill. Når et lag blir ufarlige fremover, så vil sjansen for at det bli motsatt på andre banehalvdel være ganske stor.

* Wigan lå veldig defensivt med midtbaneleddet, men hadde ingen aggresivitet. Det var lite press på ballfører, eller markering av Arsenal-spillere. Dette er håpløst, med tanke på hva Arsenal har av kvalitet. Teknikk, tempo, og igår; gode bevegelser.

* Taktikken ble ikke endret på underveis, selv om "alle" så at denne spilleplanen ikke fungerte på flere viktige områder.

 

Og; StefanB tar også med noen faktorer på Wigan, som ikke burde overses. (2-3-8)

Det betyr ikke Arshavin, at vi ikke hadde en god kamp igår. At gutta gjorde en solid kamp, og fortjener ros. Men; vi må ikke overse faktum, at vi møtte et lag i krise. En spilleplan underveis, som helt klart man kan stille spørsmål om. Var det kun Arsenal som gjorde Wigan dårlige?

 

Sterk prestasjon, men bakkenivået burde vi holde fremover. Det er min mening.

 

 

Som vanlig er vi stort sett enige Vieira04, dine taktiske vurderinger kan jeg langt på vei si meg enig i, men der hvor du finner svakheter med våre motstandere som vi nettopp har slått, finner altså jeg styrkene med vårt lag som gjør at vi har vunnet kampen.

Mulig årsaken til dette er at jeg har jobbet som trener en del år og vet hva selvtillit i troppen betyr:-)

Hva mener du forresten om Arsenals evne til å lukke kamper denne sesongen i forhold til de siste sesongene?

Jeg mener å oppleve at vi har blitt et adskillig tryggere lag defensivt denne sesongen og dette er det helt sikkert flere årsaker til, først og fremst har vi fått bedre enkeltspillere på plass i backrekka, deretter har vår keeper slått ut i full blomst og oser av selvtillit, deretter synes jeg våre kantspillere gjør sin defensive jobb mer samvittighetsfullt, men kanskje er det viktigste allikevel at vi som lag er på rett side av ballen utrolig hurtig samtidig som vi er veldig aggressive, samlet og kjappe i presset på ballen, faktisk slik at vi har blitt enda mere lik Barcelona etter min mening, dette er også årsaken til at jeg mener vi er et bedre lag per i dag enn vi har vært de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Det mest irriterende i går var sidekommentatoren som stort sett kom med sutrende kommentarer om hvorfor Wigan ikke gjorde ditt eller ikke gjorde datt. Trodde han at Wigan skulle spille slik de gjorde etter de første 15, eller var det slik de fremsto de første 15 som var planen? Og i såfall hvorfor? Han ville spille med to vinger og to spisser, det er sannelig en grei formasjon når du blir kjørt rundt med i 75 minutter uten å låne ballen. Lurer på hva de 4 foran skulle drive med når ballen stort sett befant seg 30 meter fra Wigans mål. De klarte ikke å vinne ballen på midten og da kan man ikke spille med 4 stykker i angrep... Jeg fikk ikke med meg hvem som satt der, men mindre ekspert har jeg ikke hørt siden Frank Strandli skulle kommentere en kamp. Provoserende å høre på en sutrete person i 90 minutter. Til og med Myhre virker jo som en gladgutt sammenlignet med denne grinete mannen. Nok om det..

 

Kampen var avgjort etter keepertabbe nr 2. Dette Wigan-laget har ikke enkeltspillere som kunne snu kampen slik de hadde i fjor eller året før. Syns vi ble i overkant sløve og fornøyde siste 10 av første og de første 5 av andre. Clattenburg ville veldig gjerne påvirke resultatet i går, men klarte ikke det denne gangen tiltross for et latterlig gult på Song og deretter vinke spillet videre til tross for tidenes klareste straffespark. Hvis han mener at Ramsey spiller så er det gult, mener han at han faller fordi han blir tatt er det straffe. Ballen er jo til en hver tid langt unna Wiganspilleren og ligger fri etter at Ramsey blir dratt ned. Ubegripelig dømming fra ham og fra linjemannen som står på linje og ser hvordan armene er rundt Ramsey helt til han faller. Nå skal det sies at linjemannen kompenserte med å ikke vinke for et par soleklare offsides mot oss, men straffesituasjonen var likevel den mest graverende feilen.

 

Gervinho og Walcott gjør mye bra hele kampen og jeg syns de begge viser prov på at de kan stabilisere seg på høyt nivå. Walcott mangler bare målene nå, så løsner det fullstendig. Jeg håper han nå har lært at å sette toppfart på første berøring er langt mer effektivt enn å ta de to ventestegene først. De to små hoppene gjør at forsvarsspilleren får rygget og ventet inn sikring før han takler. Det rekker han ikke hvis Walcott tør bruke sin første berøring mer effektivt.

vP er fantastisk hele kampen og kunne endt opp med både to og tre mål. Litt sløv i enkelte frispillinger hvor ballen kommer litt sent og litt mindre presis enn hva Bergkamp ville gjort, men kritikken kommer bare fordi forventningene er skyhøye til hans prestasjoner.

 

Forsvaret er bunnsolid bortsett fra på Wigans eneste sjanse hvor de er litt rufsete. Kosc blir bedre og mer stabil for hver kamp og Mertesacker har kommet inn i tempoet. Litt kritikk til tyskeren kommer jeg dog med da han av og til slår veldig svakt i ballen slik at tempoet faller og motspiller rekker å forflytte seg mens ballen går. Han må tørre å bruke mer kraft på passene sine slik at motstander må jage enda mer og enda oftere er ute av posisjon.

 

Midtbanen gjør jobben som den skal og alle spiller jevnt godt. Coquelin kommer inn og prøver å drive opp enda mer tempo og det syns jeg var veldig positivt. Han fikk kritikk fra den surmagede kommentatoren fordi han pådro seg gult, jeg er uenig og mener en så kynisk holdning er hva vi manglet ved Citys scoring i midtuken og at det derfor var godt å se at han velger å ta et kort for å stanse en potensielt farlig kontring.

 

God gjennomkjøring og stort sett en ukes hvile før neste kamp for alle mann. De fleste tåler 1 kamp i uken og jeg er derfor ikke så kritisk som andre har vært til de manglende byttene. De siste 15 min er de som er tøffest for kroppen til vanlig, i går var de siste 15 en ren parademarsj og ingen trengte å slite seg ut. Mange spillere liker å fullføre en kamp fremfor å bli byttet ut og det vet manageren. Han gjør derfor de byttene som trengs på de spillerene som trenger det og lar de andre kose seg. For vP var nok det å score viktig da han brant noen sjanser før scoringen og for Ramsey var det nok viktig å få fullføre en god kamp igjen etter at han var relativt svak mot Fulham. Psykologi er viktig i fotball og hver spiller har sin komfortsone som de helst vil være i for å opprettholde selvtilliten. Et godt eksempel var Flamini som tidligere har uttalt at å bli tatt ut før han var sluttkjørt virker veldig demotiverende fordi han da følte at han ikke hadde prestert godt. Så selv om han kanskje hadde trengt å hvile var det for ham tyngre enn å fullføre til siste slutt. Ikke så lett for oss å forstå, men slik er det for mange av spillerene.

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du skriver arshavin, når det gjelder vurderinger av vårt defensive arbeid denne sesongen.

Song plasserer seg meget godt som vårt defensive anker på midtbanen denne sesongen, midtbaneleddet er flinkere til å jobbe sammen (balanse i laget, slik at det ikke skaper store rom bakover ved balltap), og Vermaelen tilbake i laget. Dette er tre av flere viktige faktorer, for at vi fremstår bedre og med større trygghet bakover slik jeg ser det.

 

Ellers er jeg uenig i RP7 angående kortet til Coquelin.

Det var en helt ufarlig situasjon på midtbanen. Wigan spilleren var ikke på vei fremover i farlig sone, og vi hadde spillere i posisjon bakover. 3 poeng var i lomma, og stillingen var 4-0. Helt unødvendig og pådra seg gule kort i slike tilfeller, for det kan få konsekvenser utover i sesongen med karantener. Spillere må lære seg, at enkelte taklinger (kort) er totalt meningsløst. Hadde vi ledet med 1-0, så hadde situasjonen vært helt annerledes og man kunne akseptert kynismen.

Link to comment
Share on other sites

 

Who the fuck is Barca?

 

Det laget som har vunnet Champions League 3 ganger siden 2006 og La Liga 3 ganger på rad.. men det er også drittlaget som har "stjålet" spillere som Thierry Henry, Aliaksandr Hleb og Cesc Fabregas de senere sesongene..

Link to comment
Share on other sites

 

Det laget som har vunnet Champions League 3 ganger siden 2006 og La Liga 3 ganger på rad.. men det er også drittlaget som har "stjålet" spillere som Thierry Henry, Aliaksandr Hleb og Cesc Fabregas de senere sesongene..

 

Var mer det jeg hadde i tankene ja :)

Link to comment
Share on other sites

God kamp mot relativt svak motstand. Imponert over at vi har snudd motgangen så raskt som vi har gjort. Det kunne fort bli ein ala pool haust i fjor. Bra Wenger og gutta!

Desverre er Wenger sjølv hovudansvarleg for at vi kom i den sitiasjonen vi gjorde tidleg i sesongen. Eg har lita tru på (sjølv om arshavin sikkert vil peike på at eg ikkje veit dette like godt som wenger og difor ikkje kan uttale meg noko om Arsenal som fotballklubb) at det ikkje var mogleg å gjennomføredei kjøpa vi gjorde i slutten av august alt i juli. Her står eg fast på at wenger gjorde ein svak jobb, og står ansvarleg for at vi ikkje har eit lag som fungerte i 6-7 første kampane i år.

 

Det ser likevel bedre ut både spelemessig og strukturmessig enn det har gjort på lenge, og vi er tilbake i kampen om topp 4 også i år. Dei neste kampane fram til og i jula blir no utruleg viktig for å holde kontakt med dei andre topp 4 laga. Det er denne "tittelen" vi kjempar om, og ikkje med manchesterlaga om gullet...

Link to comment
Share on other sites

Eg har lita tru på (sjølv om arshavin sikkert vil peike på at eg ikkje veit dette like godt som wenger og difor ikkje kan uttale meg noko om Arsenal som fotballklubb) at det ikkje var mogleg å gjennomføredei kjøpa vi gjorde i slutten av august alt i juli. Her står eg fast på at wenger gjorde ein svak jobb, og står ansvarleg for at vi ikkje har eit lag som fungerte i 6-7 første kampane i år.

 

Spot on, innertier, og amen to that.

Link to comment
Share on other sites

God kamp mot relativt svak motstand. Imponert over at vi har snudd motgangen så raskt som vi har gjort. Det kunne fort bli ein ala pool haust i fjor. Bra Wenger og gutta!

Desverre er Wenger sjølv hovudansvarleg for at vi kom i den sitiasjonen vi gjorde tidleg i sesongen. Eg har lita tru på (sjølv om arshavin sikkert vil peike på at eg ikkje veit dette like godt som wenger og difor ikkje kan uttale meg noko om Arsenal som fotballklubb) at det ikkje var mogleg å gjennomføredei kjøpa vi gjorde i slutten av august alt i juli. Her står eg fast på at wenger gjorde ein svak jobb, og står ansvarleg for at vi ikkje har eit lag som fungerte i 6-7 første kampane i år.

 

Det ser likevel bedre ut både spelemessig og strukturmessig enn det har gjort på lenge, og vi er tilbake i kampen om topp 4 også i år. Dei neste kampane fram til og i jula blir no utruleg viktig for å holde kontakt med dei andre topp 4 laga. Det er denne "tittelen" vi kjempar om, og ikkje med manchesterlaga om gullet...

 

 

Du må gjerne få uttale deg i søkk og kav om Arsenal FC, uansett hvor langt ute på viddene du er, vær så god, be my guest;-)

Jeg for min del hadde nok som de fleste av oss håpet på at spillere skulle kommet inn tidligere i sommer, uansett trenger man sannsynligvis ikke være Einstein for å forstå at dette har en sammenheng med jobben som ble gjort for å beholde Fabregas og Nasri i klubben, denne gang måtte verdens beste manager bite i det sure eplet og la Fabregas til slutt få viljen sin om å reise hjem til sitt Barcelona, Wenger klarte imidlertid å holde Cesc i vår klubb i to år etter at Barca kom på banen og ville ha ham hjem.

Når han så til syvende og sist måtte innse at vår kaptein forlot skuta kom selvfølgelig Nasris griskhet til syne og også han forsvant ut portene på Emirates, Wenger hadde i realiteten aldri en mulighet til å beholde franskmannen når City la millionene på bordet, to verdensstjerner var tapt for oss og ting så mørkt ut.

Da takker og bukker jeg for at vi har verdens beste manager i klubben, det kom tydelig til uttrykk i den jobben som ble gjort i det påfølgende overgangsvinduet, Arteta, Per, Santos og Benayoun kom inn i tillegg til Park og Ox, Gervinho var jo allerede kjøpt, og når disse spillerne så har fått spille seg varme i trøya begynner altså de fleste å se at Arsenal FC fremstår som seriøse utfordrere til både CL og FA-cup pokalene, i tillegg til at PL så langt derifra er avgjort for vår del.

Laget vårt fremstår som en langt mer solid enhet enn tidligere, langt mer kompakt og det virker også som det hersker en bedre innstilling i denne spillergruppen enn det har gjort de 2-3 foregående årene, et tap av to verdensstjerner har av og til veldig uventede konsekvenser, men ingen må gå rundt og innbille seg at slike ting kommer av seg selv, Wenger og hans stab gjorde en alldeles fantastisk og grundig jobb i siste overgangsvindu, og som vanlig har altså vår manager handlet sinnsykt billig, noe som selvfølgelig gjør oss mer konkurransedyktig på overgangsmarkedet for fremtiden.

Noen velger å fokusere på at kjøpene kom for sent, andre velger å fokusere på at kjøpene har vist seg utrolig vellykkede og har forvandlet vårt lag i positiv retning.

Noen velger å fokusere på de dårlige resultatene i begynnelsen av sesongen, andre velger å fokusere på at Arsenal FC har blitt seriøse utfordrere i alle turneringer.

Det er fritt frem for samtlige goonere å velge sin måte å være supportere på, å være kritisk er helt greit men da forventes det at man er ditto positive når ting utvikler seg adskillig bedre enn man kunne forutsett.

The future`s so bright, I gotta wear shades!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del hadde nok som de fleste av oss håpet på at spillere skulle kommet inn tidligere i sommer, uansett trenger man sannsynligvis ikke være Einstein for å forstå at dette har en sammenheng med jobben som ble gjort for å beholde Fabregas og Nasri i klubben, denne gang måtte verdens beste manager bite i det sure eplet og la Fabregas til slutt få viljen sin om å reise hjem til sitt Barcelona, Wenger klarte imidlertid å holde Cesc i vår klubb i to år etter at Barca kom på banen og ville ha ham hjem.

Når han så til syvende og sist måtte innse at vår kaptein forlot skuta kom selvfølgelig Nasris griskhet til syne og også han forsvant ut portene på Emirates, Wenger hadde i realiteten aldri en mulighet til å beholde franskmannen når City la millionene på bordet, to verdensstjerner var tapt for oss og ting så mørkt ut.

Da takker og bukker jeg for at vi har verdens beste manager i klubben, det kom tydelig til uttrykk i den jobben som ble gjort i det påfølgende overgangsvinduet, Arteta, Per, Santos og Benayoun kom inn i tillegg til Park og Ox, Gervinho var jo allerede kjøpt, og når disse spillerne så har fått spille seg varme i trøya begynner altså de fleste å se at Arsenal FC fremstår som seriøse utfordrere til både CL og FA-cup pokalene, i tillegg til at PL så langt derifra er avgjort for vår del.

Laget vårt fremstår som en langt mer solid enhet enn tidligere, langt mer kompakt og det virker også som det hersker en bedre innstilling i denne spillergruppen enn det har gjort de 2-3 foregående årene, et tap av to verdensstjerner har av og til veldig uventede konsekvenser, men ingen må gå rundt og innbille seg at slike ting kommer av seg selv, Wenger og hans stab gjorde en alldeles fantastisk og grundig jobb i siste overgangsvindu, og som vanlig har altså vår manager handlet sinnsykt billig, noe som selvfølgelig gjør oss mer konkurransedyktig på overgangsmarkedet for fremtiden.

Noen velger å fokusere på at kjøpene kom for sent, andre velger å fokusere på at kjøpene har vist seg utrolig vellykkede og har forvandlet vårt lag i positiv retning.

Noen velger å fokusere på de dårlige resultatene i begynnelsen av sesongen, andre velger å fokusere på at Arsenal FC har blitt seriøse utfordrere i alle turneringer.

Det er fritt frem for samtlige goonere å velge sin måte å være supportere på, å være kritisk er helt greit men da forventes det at man er ditto positive når ting utvikler seg adskillig bedre enn man kunne forutsett.

The future`s so bright, I gotta wear shades!!!

 

tror de fleste - uansett utgangspunkt - er veldig glade for utviklingen de siste par månedene, etter den dårlige starten på sesongen. Men selv om det er MYE positivt, først og fremst resultatmessig, men kanskje i enda større grad hvordan laget har stått frem på, er det vel egentlig litt tidlig å friskmelde Arsenal HELT? Wenger har åpenbart gjort en kjempejobb i høst med å få skuta på rett kjøl. Det fortjener han jo all mulig cred for. Men det "fritar" ham ikke for ansvaret for å ha hentet erstattere for Cesc og Nasri så sent. Wenger BURDE ha forstått hvordan dette kom til å ende, og vært mer i forkant. Ferguson ville for eksempel aldri rotet seg inn i et slik uføre. Og Wenger har hatt mange muligheter til å styrke laget, og gjort små enkle grep som kunne ha - og trolig ville - gitt pokaler. At han nå gjør det bra, endrer ikke på det. Naturligvis må vi se fremover, og hvis Wenger klarer å ta steget med det mannskapet han nå har, vil det meste være glemt. Men det kan være på sin plass å dempe den optimismen som nå råder hos mange noen hakk. For Wenger har ikke enda vist at han klarer å ta det siste steget med dette mannskapet enda. Det ser bare lovende ut. Og noen av de problemene man adresserte er enda ikke rettet. Vi er for eksempel alt for sårbare. Tør ikke en gang tenke på hva som skjer hvis RvP blir skadet. Dessuten er jo all toppidrett relativ. Det hjelper ikke hvor god man er, dersom konkurrentene er enda bedre. Det er motstanderne man måles mot, og ManC, ManU og til og med spurs ser skremmende stabile ut. Chelsea er naturligvis også der oppe, så uansett hvilke fremganger Arsenal gjør fremover; de skal slite for å ta steget helt ut. Og til det med samhold i laget; dette er jo en klassisk høna-og-egget problemstilling. Er samholdet bra nå fordi man gjør det bra om dagen, eller gjør man det bra fordi samholdet er bra? Det er nok en vekselvirkning her, men jeg vil vel tro at det i størst grad er slik at samholdet kommer som en konsekvens av resultatene, og ikke omvendt. Det er først og fremst i motgang at man får se hvor sterkt samholdet er!

 

PS; og til kampen i helgen. Etter at laget slet litt de første 20 minuttene var det powerplay og full kontroll resten av kampen. Men det spørs om Wigan er noen målestokk. Dette er vel kanskje det svakeste PL-laget jeg kan huske å ha sett Arsenal møte. Det ble nesten for lett.

Link to comment
Share on other sites

 

tror de fleste - uansett utgangspunkt - er veldig glade for utviklingen de siste par månedene, etter den dårlige starten på sesongen. Men selv om det er MYE positivt, først og fremst resultatmessig, men kanskje i enda større grad hvordan laget har stått frem på, er det vel egentlig litt tidlig å friskmelde Arsenal HELT? Wenger har åpenbart gjort en kjempejobb i høst med å få skuta på rett kjøl. Det fortjener han jo all mulig cred for. Men det "fritar" ham ikke for ansvaret for å ha hentet erstattere for Cesc og Nasri så sent. Wenger BURDE ha forstått hvordan dette kom til å ende, og vært mer i forkant. Ferguson ville for eksempel aldri rotet seg inn i et slik uføre. Og Wenger har hatt mange muligheter til å styrke laget, og gjort små enkle grep som kunne ha - og trolig ville - gitt pokaler. At han nå gjør det bra, endrer ikke på det. Naturligvis må vi se fremover, og hvis Wenger klarer å ta steget med det mannskapet han nå har, vil det meste være glemt. Men det kan være på sin plass å dempe den optimismen som nå råder hos mange noen hakk. For Wenger har ikke enda vist at han klarer å ta det siste steget med dette mannskapet enda. Det ser bare lovende ut. Og noen av de problemene man adresserte er enda ikke rettet. Vi er for eksempel alt for sårbare. Tør ikke en gang tenke på hva som skjer hvis RvP blir skadet. Dessuten er jo all toppidrett relativ. Det hjelper ikke hvor god man er, dersom konkurrentene er enda bedre. Det er motstanderne man måles mot, og ManC, ManU og til og med spurs ser skremmende stabile ut. Chelsea er naturligvis også der oppe, så uansett hvilke fremganger Arsenal gjør fremover; de skal slite for å ta steget helt ut. Og til det med samhold i laget; dette er jo en klassisk høna-og-egget problemstilling. Er samholdet bra nå fordi man gjør det bra om dagen, eller gjør man det bra fordi samholdet er bra? Det er nok en vekselvirkning her, men jeg vil vel tro at det i størst grad er slik at samholdet kommer som en konsekvens av resultatene, og ikke omvendt. Det er først og fremst i motgang at man får se hvor sterkt samholdet er!

 

PS; og til kampen i helgen. Etter at laget slet litt de første 20 minuttene var det powerplay og full kontroll resten av kampen. Men det spørs om Wigan er noen målestokk. Dette er vel kanskje det svakeste PL-laget jeg kan huske å ha sett Arsenal møte. Det ble nesten for lett.

 

 

Mr George Graham uttalte etter helgens kamp at om Wenger skulle ta sitt lag til topp-4 plassering denne sesongen ville det vært hans største prestasjon som Arsenal-manager, jeg er sterkt uenig i dette utspillet som i mye av det andre Graham har kommet opp med i motgangsperioden tidlig i sesongen.

Wengers største prestasjon etter min mening var å forvandle "boring Arsenal" til ligaens desidert mest underholdende lag, så kommer selvfølgelig flere double-sesonger også foran en topp-4 plassering denne sesongen.

Jeg tror ikke alle goonere her inne er klar over den jobben Arsene Wenger har gjort for vår klubb, veldig mange av våre supportere tar ting for gitt og vår manager er ikke i nærheten av å få den cred han fortjener.

Heller velger man å sette seg på sin høye hest og kritisere at f.eks innkjøpene kommer for sent, eller ikke i det hele tatt og selvfølgelig vurderer man seg selv adskillig mere kompetent til disse avgjørelsene enn Wenger og hans stab i og med at man kommer opp med bedre løsninger selv, og tar i samme slengen det for gitt at om bare Wenger hadde gjort noen enkle grep ville pokalene haglet inn.

Jeg for min del tipper at dette er en grov forenkling av hele bildet, videre tipper jeg at Wenger hele tiden har vurdert situasjonen til det beste for Arsenal FC og vurdert det som ut fra sitt hode vil være det beste for klubben, men her får hver enkelt vurdere selv...jeg er iallefall på linje med Gazidis og Arsenals styre som har gjentatte ganger uttrykt full støtte til Arsene Wenger og hans vurderinger.

Videre tror jeg du bommer grovt når du tror at samholdet i laget skyldes gode resultater i det siste, jeg tror dette skyldes mange flere ting enn de gode resultatene i det siste, og jeg mener at dette vises så godt at det skulle vært for alle å se.

Når vi scorer et mål denne sesongen er det en helt vill feiring og målscorer blir overfalt av hele laget etterpå, etter kampene kaster spillerne draktene til publikum og er med å feirer med supporterne, det lyser glede i øynene til våre spillere i disse dager og dette er helt avgjørende for resultatene til et fotballag.

Dette er etter min mening en utrolig forvandling med vårt mannskap i forhold til de siste sesongene og jeg innbiller meg at vår kaptein er veldig viktig i så måte, kanskje var det umulig å skjule for Cesc de siste sesongene at han egentlig ville vært et annet sted...ikke vet jeg, men forvandlingen er iallefall et faktum.

Jeg tror også at mye av årsaken til forvandlingen ligger i at vi har fått inn nye, rutinerte kapteinstyper denne sommeren, jeg tror helt sikkert at Arteta, Per og Benayoun tilfører noe til garderoben og miljøet rundt vårt lag, i tillegg til at Vermaelens energi og vilje også garantert smitter over på de andre.

Det er etter min mening åpenbart at samholdet i vårt lag er en del av årsaken til de sterke og stabile resultatene vi har hatt de siste månedene (og ikke omvendt), vi har imponert langt mer enn både United og City i CL f.eks, vi er kvalifiserte som gruppevinnere etter meget solid spill i Europa, de to Manchester-lagene må ofre livet i siste kamp og er i stor fare for å ryke ut begge to, dette kan vi umulig glemme når vi skal vurdere Wengers innsats.

Jeg friskmelder herved Arsenal FC og ser frem til at flere følger etter, det er nemlig bare et tidsspørsmål før alle gjør det:-)

The future`s so bright I gotta wear shades!!!

Link to comment
Share on other sites

arshavin:

Det finnes knapt en manager i verden som har fått mer cred enn Arsene Wenger, men ingen er perfekte. Ikke jeg, ikke du og enten du tror det eller ei - heller ikke Arsene Wenger. Det vet jeg, det vet ikke minst Arsene Wenger selv og innerst inne sikkert du også.

 

piscator:

Som nesten alltid er vi på bølgelengde.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje min intensjon å gjere dette til ei heksejakt på wenger. Eg har som oss alle enorm respekt for han. MEN eg vil påpeike ein ting arhsavin: Måtte wenger vente å sjå om fabregas og nasri gjekk før han innsåg at han trengte ein ny stoppar og ein ny back??? Her meiner eg det gjekk for seint frå mr. wenger å co si side, sjølv om eg sjølvsagt er inneforstått med at verda ikkje er så enkel som at ein kan kjøpe den spelaren ein vil når ein vil!

 

Uansett; vi er med i igjen i 3 av fire konkurransar(i ligaen meiner eg at vi kjempar om 4,plass og ikkje tittelen...), noko som er positivt etter ein trøblete start. Det osar klasse av å kjempe seg tilbake etter dei nedturane vi fekk tidleg i sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje min intensjon å gjere dette til ei heksejakt på wenger. Eg har som oss alle enorm respekt for han. MEN eg vil påpeike ein ting arhsavin: Måtte wenger vente å sjå om fabregas og nasri gjekk før han innsåg at han trengte ein ny stoppar og ein ny back??? Her meiner eg det gjekk for seint frå mr. wenger å co si side, sjølv om eg sjølvsagt er inneforstått med at verda ikkje er så enkel som at ein kan kjøpe den spelaren ein vil når ein vil!

 

Uansett; vi er med i igjen i 3 av fire konkurransar(i ligaen meiner eg at vi kjempar om 4,plass og ikkje tittelen...), noko som er positivt etter ein trøblete start. Det osar klasse av å kjempe seg tilbake etter dei nedturane vi fekk tidleg i sesongen!

 

Greit nok at du ikke ønsker en heksejakt på Wenger, den heksejakten som herjet her inne på forumet i begynnelsen av sesongen er vel i ferd med å dø ut sakte men sikkert, jeg mener at den heksejakten var uverdig og ikke noe verdens beste manager har fortjent etter jobben han har gjort for vår klubb, nå og i løpet av de siste 15 år.

Du setter jo selv fingeren på den viktige biten her, nemlig at man ikke kan kjøpe den spilleren man vil når man vil.

Og saken er selvfølgelig den at transaksjonene som gjøres i et overgangsvindu henger nøye sammen med hverandre, hvis Fabregas/Nasri kom til å bli solgt ville i tilfelle Wenger ha adskillig større finansiell styrke enn om de ikke ble solgt, det er jo en enkel tanke som etter min mening er en selvfølge, noe som igjen betyr at andre og dyrere spillere ville være aktuelle for oss.

Det som for oss alle sammen bør være utgangspunktet er at Wenger og hans stab gjør sin jobb i den hensikt å styrke Arsenal FC på alle måter, og den jobben virker det som vår manager på nytt har løst helt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Wenger BURDE ha forstått hvordan dette kom til å ende, og vært mer i forkant.

 

Tja, burde han det? Eller er det heller slik at det har vore fleire aktørar i dette dramaet? Når Wenger uttalte at det kunne vore skrive ei heil bok om sommarens hendingar, tolkar eg han slik at det har vore eit betydeleg spel bak kulissane. Og at det har vore eit spel der Wenger på ingen måte har hatt kontrollen.

Eg ser fram til Wengers sjølvbiografi, der han står friare til å lette meir på sløret. Eg er rimeleg sikker på at den boka ville bydd på ei og anna overrasking.

Fram til sanninga kjem fram vert det uansett berre synsing og spekulasjonar frå alle partar.

 

Elles registrerer eg med glede at Wenger no ser ut til å ha funne att garderoben, etter at det har vore ein masse preik og skuldingar dei siste månadane om at han hadde mista den. Sånn kan det gå. Eg heller vel meir og meir til den oppfatning at det til slutt var Fàbregas og Nasri som mista garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Tja, burde han det? Eller er det heller slik at det har vore fleire aktørar i dette dramaet? Når Wenger uttalte at det kunne vore skrive ei heil bok om sommarens hendingar, tolkar eg han slik at det har vore eit betydeleg spel bak kulissane. Og at det har vore eit spel der Wenger på ingen måte har hatt kontrollen.

Eg ser fram til Wengers sjølvbiografi, der han står friare til å lette meir på sløret. Eg er rimeleg sikker på at den boka ville bydd på ei og anna overrasking.

Fram til sanninga kjem fram vert det uansett berre synsing og spekulasjonar frå alle partar.

 

Elles registrerer eg med glede at Wenger no ser ut til å ha funne att garderoben, etter at det har vore ein masse preik og skuldingar dei siste månadane om at han hadde mista den. Sånn kan det gå. Eg heller vel meir og meir til den oppfatning at det til slutt var Fàbregas og Nasri som mista garderoben.

 

Interessante synspunkter her. Naturligvis er dette mer komplisert enn det filtrerte bildet vi supportere har fått gjennom media. Men HVIS du har rett i at Cesc og Nasri mistet garderoben, og at dette er en indirekte medvirkende årsak til sommerens kaos, da burde vel Wenger ha oppfattet det, og handlet deretter, MYE tidligere? Vi må i denne sammenhengen ikke glemme at det som skjedde på begynnelsen av denne sesongen ikke bare handlet om Cesc/Nasri. De var "bare pynten på kaka". Det som skjedde var jo indirekte et resultat av alt som har skjedd de senere årene, især det som skjedde etter ligacupfinalen i februar, og ut resten av forrige sesong. Laget var fortsatt sjokk-skadd etter dette, da inneværende sesong startet. Og selv om Wenger fortjener all mulig skryt for at han klart å så raskt få Arsenal tilbake på sporet - det er imponerende - kan han ikke løpe fra ansvaret for at man ikke tok tak i ting tidligere. Selv om vi ikke kjenner alle detaljene fremstår det som ganske opplagt at Wenger satset veldig mye ressurser (tid) på en hest - å beholde Cesc (og da hadde kanskje også Nasri blitt?) - istedetfor å skjære igjennom og søke alternativer. Det har han vel selv innrømmet, og dette er kanskje bare et utslag av Wengers stahet? Jeg er ihvertfall rimelig sikker på at Ferguson aldri ville latt ting flyte så langt. Han er MYE mer brutal. Enten er de mot ham eller så er de med ham. Og er de ikke med ham er det rett ut. Det er vel flere som har opplevd det på OT opp gjennom årene, Jaap Stam for eksempel. Og det var nok bare på håret at ikke Rooney forsvant ut døra... Og når du skriver at det var et spill der Wenger ikke hadde kontrollen. Det er nettopp DET som var problemet. Det er en del av ansvaret til Wenger (og enhver manager for den saks skyld) å HA kontrollen. Og mister man kontrollen må man SNAREST gjøre grep, slik at man atter kommer i førersetet. Det gjør Fergie, BESTANDIG.

 

EDIT: og btw, poenget mitt med denne diskusjonen er ikke å være negativ, poenget er å påpeke at diskusjonen rundt Wenger er veldig svart-hvit, og mange av nyansene forsvinner. Jeg har intet ønske om å sparke Wenger, det har jeg aldri hatt, på tross av mange frustrasjoner. Men det betyr ikke at alt er rosenrødt, selv ikke nå. Wenger har gjort mye bra, men han har også gjort en del mindre bra ting. HELE denne bagasjen må man ta med seg videre. Og når pilene nå peker oppover, og mange av de verste kritikerne nå kanskje snur helt i sitt syn på Wenger, kan det være på sin plass å balansere bildet noe? Som sagt, det ser lovende ut. men syretesten er og blir hvorvidt man vinner noe. Og UANSETT hvor bra Arsenal blir, i forhold til ManC eller ManU er det ikke sikkert det er bra nok likevel? Og selv om laget har tatt noen syvmilssteg i riktig retning, har man fortsatt en vei å gå. En test på hvor man står får man neste helg når man skal møte ManC. Og som sagt, laget ser mer og mer komplett ut, men er fortsatt for sårbart på topp. De er for avhengige av RvP. Jeg forventer at Wenger kjøper "a proven goalscorer" i januar. Kanskje også en midtstopper, selv om det er mindre sannsynlig?

Link to comment
Share on other sites

Noe burde kanskje vært gjort i januar, om man skal være veldig kritiske her.

"Bedre sent, enn aldri" er det et ordtak som heter, men man kan jo også mene: "bedre tidlig, enn seint" ;)

Yepp. Jeg var vel en av de som ville ha en evt spiss på lån eller noe i den duren inn da.

Når det er sagt så ser jeg fremover. Om Wenger har gjort feil så har han iallefall tatt kontroll over dette og

fått et lag som det oser solidhet av.

Der har Wenger gjort en imponerende jobb. For det er ikke bare å kjøpe spillere,men få de til å passe inn i spillestil,trivsel og sosialt.

Akkurat her er det Wenger har gjort jobben 100% optimalt.

Vi hører allerede Santos skrøyde om Arsenal og hvor godt ting blir tatt vare på. Mye av dette er også årsaken til

at laget vokser for hver kamp.

Det vi f.eks har savna før med ryggrad i laget. Det ser det ut som Wenger har løst med dagens tropp.

Spillere tar ansvar og f.eks Arteta har kanskje ikke teknikken til Fabregas og dribleriene til Nasri,men hekkan

for en innsats han alltid legger ned på banen og han er en tøff spillertype.

 

Hva annet har Wenger fått tilbake igjen. Jo hurtig angrepsfotball. Vekke er balltrillinga på midtbanen. Nå er det hurtigtogene

Gervinho og Walcott som gjør det.

Nei,jeg syns Wenger har gjort en formidabel innsats med dette laget og bare det at han har snudd den elendige trenden vi hadde

etter ligacupfinalen kom kanskje seint,men jækla godt.

Det er en fryd å se på dette laget igjen. Borte er spillere som ikke hadde nok Arsenalblod i årene. Inn har kommet en herlig blanding

av ungdommelig positivitet. Vi har fått inn erfarne spillere som har tøffheten i seg som vi kanskje mangla før.

 

Er det en ting jeg savner nå så er det en understudy til RvP. Vi har det i alle ledd untatt framme. Og det er bare å krysse fingre

for at vi ikke får noen skade på han.

På toppen har vi ennå Wilshere i bakhånd.

Og faktisk så ser framtiden ganske så lys ut med den stammen vi har nå. Spørsmålet er om det er godt nok i forhold til

City,United,Chelse,Spudz og Pool.

En proven goalscorer i januar kan iallefall gjøre fremtiden ennå lysere;-)

Link to comment
Share on other sites

Yepp. Jeg var vel en av de som ville ha en evt spiss på lån eller noe i den duren inn da.

Når det er sagt så ser jeg fremover. Om Wenger har gjort feil så har han iallefall tatt kontroll over dette og

fått et lag som det oser solidhet av.

Der har Wenger gjort en imponerende jobb. For det er ikke bare å kjøpe spillere,men få de til å passe inn i spillestil,trivsel og sosialt.

Akkurat her er det Wenger har gjort jobben 100% optimalt.

Vi hører allerede Santos skrøyde om Arsenal og hvor godt ting blir tatt vare på. Mye av dette er også årsaken til

at laget vokser for hver kamp.

Det vi f.eks har savna før med ryggrad i laget. Det ser det ut som Wenger har løst med dagens tropp.

Spillere tar ansvar og f.eks Arteta har kanskje ikke teknikken til Fabregas og dribleriene til Nasri,men hekkan

for en innsats han alltid legger ned på banen og han er en tøff spillertype.

 

Hva annet har Wenger fått tilbake igjen. Jo hurtig angrepsfotball. Vekke er balltrillinga på midtbanen. Nå er det hurtigtogene

Gervinho og Walcott som gjør det.

Nei,jeg syns Wenger har gjort en formidabel innsats med dette laget og bare det at han har snudd den elendige trenden vi hadde

etter ligacupfinalen kom kanskje seint,men jækla godt.

Det er en fryd å se på dette laget igjen. Borte er spillere som ikke hadde nok Arsenalblod i årene. Inn har kommet en herlig blanding

av ungdommelig positivitet. Vi har fått inn erfarne spillere som har tøffheten i seg som vi kanskje mangla før.

 

Er det en ting jeg savner nå så er det en understudy til RvP. Vi har det i alle ledd untatt framme. Og det er bare å krysse fingre

for at vi ikke får noen skade på han.

På toppen har vi ennå Wilshere i bakhånd.

Og faktisk så ser framtiden ganske så lys ut med den stammen vi har nå. Spørsmålet er om det er godt nok i forhold til

City,United,Chelse,Spudz og Pool.

En proven goalscorer i januar kan iallefall gjøre fremtiden ennå lysere;-)

I forhold til Chelsea og Liverpool ubetinget ja. I forhold til Spurs også ja, men med et lite forbehold. Vi må vinne internt oppgjør mot dem og de må etterhvert gå på noen av sine vanlige blemmer. Spurs i form og stabile er skumle, men jeg tror ikke det holder helt inn. De har også vært heldige med få skader så langt, det vil ikke vare.

United karrer til seg poeng på en imponerende måte selv om spillet til tider er grusomt å se på. Jeg frykter de vinner ligaen i år også kun på sin evne til å avgjøre kamper.

City holder ikke inn. Hvis de nå ryker i CL, så i FA cupen, så i ligacupen da brer misnøyen seg. Tevez klager, Kolo klager, Savic klager, Nasri klager.. Hvor lenge kan de holde på uten at samholdet sprekker. Jeg tipper vi klarer et resultat mot dem borte og da er alle muligheter åpne.

 

Jeg er nesten sikker på at vi klarer topp 4 nok en gang. Tror ikke Chelsea og Liverpool klarer å henge med. Spurs virker som et bedre lag enn begge de nevnte enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til Chelsea og Liverpool ubetinget ja. I forhold til Spurs også ja, men med et lite forbehold. Vi må vinne internt oppgjør mot dem og de må etterhvert gå på noen av sine vanlige blemmer. Spurs i form og stabile er skumle, men jeg tror ikke det holder helt inn. De har også vært heldige med få skader så langt, det vil ikke vare.

United karrer til seg poeng på en imponerende måte selv om spillet til tider er grusomt å se på. Jeg frykter de vinner ligaen i år også kun på sin evne til å avgjøre kamper.

City holder ikke inn. Hvis de nå ryker i CL, så i FA cupen, så i ligacupen da brer misnøyen seg. Tevez klager, Kolo klager, Savic klager, Nasri klager.. Hvor lenge kan de holde på uten at samholdet sprekker. Jeg tipper vi klarer et resultat mot dem borte og da er alle muligheter åpne.

 

Jeg er nesten sikker på at vi klarer topp 4 nok en gang. Tror ikke Chelsea og Liverpool klarer å henge med. Spurs virker som et bedre lag enn begge de nevnte enn så lenge.

Tror du treffer bra med denne spådommen. Det er bare spørsmål om tid før City kommer inn i en dårlig periode, da ingen lag klarer å holde et så høyt nivå over lang tid i ligaen. Endelig vil vi da få se hvor bra samholdet i laget egentlig er.

 

Det er helt grusomt å si det, men Spurs har imponert kraftig. Selv i kamper uten van der Vaart og Modric har de virket solide. Jeg vil tro at mye av nøkkelen ligger i en strålende Parker, men de har også hatt to backer som har gjort en veldig god sesong. Bale har også kommet inn i siget, blir spennende å se hvor lenge har blir der. Grunnet et vanskelig kampprogram, var jeg jeg før sesongstart overbevist om at Spurs kom til å ligge langt etter i kampen om fjerdeplassen i oktober/november. Vel, det startet dårlig med to ydmykende tap mot Manchester-lagene. Siden de to kampene har de derimot kun ÉN uavgjort, resten har de vunnet! Når skal den gode formen slutte?

Link to comment
Share on other sites

Og når du skriver at det var et spill der Wenger ikke hadde kontrollen. Det er nettopp DET som var problemet. Det er en del av ansvaret til Wenger (og enhver manager for den saks skyld) å HA kontrollen.

 

Og UANSETT hvor bra Arsenal blir, i forhold til ManC eller ManU er det ikke sikkert det er bra nok likevel??

 

Der er me ved tusenkronersspørsmålet. Kven har kontrollen i Arsenal? Eller herskar det anarki? Når Stan Kroenke legg ut 3-4 milliardar kroner for å kunne kontrollere Arsenal, forventar han kanskje å ha minst ei hand på rattet? Og det er vel framleis slik at eit kvart sal og kjøp må sanksjonerast av styret? Eg mistenker at det gjekk ganske heftig for seg på kammerset denne sommaren, og at intern drakamp og krangel førte til at det gjekk som det gjekk.

 

Slik som utgangspunktet var før sesongen ser eg det som urealistisk at me skal konkurrere med Man. City. Arsenal er som eit brettspel der ein kvart år rykkjer attende til start fordi me som oftast mister ein, og i dette tilfellet to, nøkkelspelarar. Det vert lett match for ein klubb som har ubegrensa ressursar, kan peike på dei spelarane dei vil ha, og tilby dei kva det skal være i løn. Og det er vel ikkje heilt rettvist å klandre Wenger for å ikkje kunne konkurrere, når ein opererer i to ulike økonomiske verdenar?

Link to comment
Share on other sites

 

Der er me ved tusenkronersspørsmålet. Kven har kontrollen i Arsenal? Eller herskar det anarki? Når Stan Kroenke legg ut 3-4 milliardar kroner for å kunne kontrollere Arsenal, forventar han kanskje å ha minst ei hand på rattet? Og det er vel framleis slik at eit kvart sal og kjøp må sanksjonerast av styret? Eg mistenker at det gjekk ganske heftig for seg på kammerset denne sommaren, og at intern drakamp og krangel førte til at det gjekk som det gjekk.

 

Slik som utgangspunktet var før sesongen ser eg det som urealistisk at me skal konkurrere med Man. City. Arsenal er som eit brettspel der ein kvart år rykkjer attende til start fordi me som oftast mister ein, og i dette tilfellet to, nøkkelspelarar. Det vert lett match for ein klubb som har ubegrensa ressursar, kan peike på dei spelarane dei vil ha, og tilby dei kva det skal være i løn. Og det er vel ikkje heilt rettvist å klandre Wenger for å ikkje kunne konkurrere, når ein opererer i to ulike økonomiske verdenar?

 

mulig at NOE av kritikken som er blitt Wenger til del er urettferdig, og at den egentlig burde vært adressert til styre og eiere. Også mulig det er "urettferdig" å sammenlikne seg med ManC. Men at man nesten hvert år havner i den situasjonen at man rykker tilbake til start, og at man gjør det enda vanskeligere for seg selv overfor konkurrentene enn nødvendig, ved ikke å ta tak i åpenbare og synlige mangler, det må Wenger simpelthen ta en stor del av ansvaret for. Om han i kulissene har PRØVD, er egentlig ikke så interessant. Vi VET at Wenger hele tiden forsøker å gjøre det beste for klubben. Men i denne brutale bransjen er det til syvende og sist resultatene som er det eneste målet på om man gjør jobben sin. Og det betyr ikke at man ikke skal tenke langsiktig. Det er alt for mange klubber som kvitter seg med managere alt for fort. Og Wenger kan jo ikke klage på at han ikke har fått sjansen. Han har kanskje nesten FOR stor tillit i klubben (sett fra et objektivt ståsted)? Naturligvis er denne tilliten fortjent, men åkkesom, Wenger har satset mange år på en strategi. Denne strategien har NESTEN levert ved flere anledninger, men hver gang har det rent ut i sanden, og klubben har heller blitt satt tilbake noen hakk heller enn å utvikle seg videre i positiv retning. Sånn sett har Wenger måtte starte på nytt alt for mange ganger de siste 6-7 årene. Dette har vært en enorm sløsing med både muligheter og talent. Og det er i mange henseende hans egen "skyld". Gjennom sine manglende ENKLE grep, har han selv bidratt til å rive ned det han selv har bygd opp. Det er trist. Og selv om han hver gang har klart å reise seg, kan ikke jobben sies å være gjort før nytt sølvtøy er på plass i kabinettet på Emirates.

 

Selv om laget nå er i flytsonen (skjønt etter gårsdagen kan man jo spørre seg om det! ;) ), mener jeg det fortsatt er langt frem. Wenger har åpenbart noe nytt på gang, som KAN ende i noe stort, men klok av skade er jeg ikke overbevist om at laget ikke nok en gang bryter sammen når det gjelder som mest. Time will show....

Link to comment
Share on other sites

 

Og Wenger kan jo ikke klage på at han ikke har fått sjansen. Han har kanskje nesten FOR stor tillit i klubben (sett fra et objektivt ståsted)?

 

Selv om laget nå er i flytsonen (skjønt etter gårsdagen kan man jo spørre seg om det! ;) ), mener jeg det fortsatt er langt frem. Wenger har åpenbart noe nytt på gang, som KAN ende i noe stort, men klok av skade er jeg ikke overbevist om at laget ikke nok en gang bryter sammen når det gjelder som mest. Time will show....

 

 

Neida, Wenger er ingen feilfri helgen. Hans tid i Arsenal har vore ei salig blanding av suksess og feilgrep. Han har fått mange sjansar, og han har også halde skuta flytande og i topp stand gjennom brottsjøane, så dette går begge vegar. Det er inga naturlov som garanterer at storklubben Arsenal over tid ikkje kan ende opp som ein middelmådigheit, eller det som verre er, med "dei rette" folka ved roret.

 

Men dette går ikkje berre på feilgrep og dårlege val. Det handlar også om ein makelaus uflaks med skader. Dei siste to-tre åra har me hatt meir eller mindre permanente skader på Vermaelen og van Persie. Skilnaden på suksess eller fiasko? Med det gode spelet dei har vist denne hausten, er det mykje som tyder på det. Og det irriterer meg aldeles grenselaust. Med så små marginar det har vore snakk om, ville me hatt fleire pokalar i skapa. Og me ville ha sluppe denne diskusjonen. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...