Jump to content

03.12.11 Wigan Athletic (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Min mening er at 2 spillere skulle fått hvile fra 60 spilte minutter - ytterligere 1 etter 75. De navnene jeg tenker mest på da er RvP og Song fra 60, Walcott fra 75.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd.

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at 2 spillere skulle fått hvile fra 60 spilte minutter - ytterligere 1 etter 75. De navnene jeg tenker mest på da er RvP og Song fra 60, Walcott fra 75.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd.

Helt enig, jeg og min far satt de siste 20 minuttene og prøvde å forstå hvorfor han ikke tok dem av, nå som vi nærmer oss et tøft kampprogram. Når man sitter og klager over det, samtidig som man må glise litt av kommentatorens oppgitthet, må det tyde på en god og kontrollert kamp av 11 mann !

Link to comment
Share on other sites

Sikkert fordi de ikke skal til Grekenland?

 

I det kampprogrammet man er på vei inn i, så hadde det ikke skadet med "både og" for de nevnte spillere. I tillegg kunne enkelte også hatt behov litt spilletid idag for å "varmes opp" til uka.

 

Men i og for seg greit nok...

Link to comment
Share on other sites

Virket som vi spilte med ''cruise kontroll'' gjennom hele kampen, utrolig tregt, men bryr meg fint lite så lenge vi vinner 0 - 4 og leker oss :) Godt å se at flere scorer, og at vi har en spiller i Arteta som tørr å fyre av er herlig. Viktig at Gervinho for seg en goal, så lett hvor mye det betydde for ham. Rambo var i lekehumør idag, jogga rundt og leka seg, ble også snytt for tidenes mest soleklare straffe også.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Sjeldent komfortabel lørdag ettermiddag. Og godt er det. Eneste gangen hjertet banket skikkelig var når Mark Clattenburg overså det klareste straffesparket siden tidenes morgen, selv om han sto perfekt plassert. Det kunne blitt kveldens snakkis hvis Wigan hadde kommet tilbake.

 

Arteta med nok en prikkfri kamp. Han er mannen som limer sammen dette mannskapet. Disiplinert, pasningssikker og defensivt bunnsolid. I tillegg krydrer han i dag vårt offensive spill med ei fin scoring og noen lekre gjennomspill. Sommerens viktigste signering!

 

Og hva skal man si om RvP?? Ord blir fattige, rett og slett. Forutenom to nye målpoeng viser han hovmesterblikk ved flere anledninger. Han bærer nummer 10 med verdighet, og hans nederlandske mentor og foregjenger er nok stolt.

 

Mertesacker med en av sine beste kamper på britisk jord og Kos viser klasse i en uvant posisjon. The Verminator viser at han er vel så god offensivt som defensivt. Skulle vi jage et mål i sluttminuttene av en kamp i nærmeste framtid så bør Vermaelen skyves opp på topp. Så vidt meg bekjent så er det kun RvP som har et bedre scoringssnitt i Arsenal denne sesongen. Enormt!

 

Gervinho scorer endelig mål igjen også, og bidrar til å skape ubalanse i Wigan-fireren gang på gang. Meget viktig brikke i vårt offensive spill.

 

Song er den eneste som skuffer litt i dag. Tenker da spesielt på noen av de horrible pasningsforsøkene som endte hos motspillere. Ramsey kunne vel også lykkes mer, men han har et enormt pågangsmot, og med det talentet så er det bare et tidsspørsmål før det løsner for alvor. Det er imidlertid han som bør henvises til benken den dagen Jack returnerer. Men det er kun fordi Song og Arteta har vært helt fantastiske de siste to månedene. Konkurranse om plassene er uansett sunt.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva folk sutrer over. Gervinho fullfører nesten aldri kamper og Song ble skadet. Van Persie og Ramsey skal uansett ikke spille mot Olympiakos, og jeg tror Wenger og hans medisinske team, vet litt mer enn dere om hvor mye hvile spillere faktisk trenger når det er en uke mellom kampene. Chambo fikk ikke sjansen nei, men han spiller garantert i Hellas på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva folk sutrer over. Gervinho fullfører nesten aldri kamper og Song ble skadet. Van Persie og Ramsey skal uansett ikke spille mot Olympiakos, og jeg tror Wenger og hans medisinske team, vet litt mer enn dere om hvor mye hvile spillere faktisk trenger når det er en uke mellom kampene. Chambo fikk ikke sjansen nei, men han spiller garantert i Hellas på tirsdag.

 

Man trenger ikke en medisinsk doktor-grad for å forstå at spillere som har spilt 90 minutters kamper 2 ganger i uka i snitt trenger hvile når det ikke er nødvendig at de er på banen lenger. Wenger sa selv før kampen mot City at han hadde flere spillere som nærmet seg "red-zone", med andre ord særdeles slitne. Når man da tar en titt å ser på terminlista, og ser alle kampene vi skal igjennom i desember nå - så burde man hvile spillere som klubben er ekstremt avhengige av for sportslig suksess. RvP - Song - Walcott - Arteta er de spillerne som er aller viktigst, og som har spillt aller mest fotball i år.

 

At Gervinho aldri fullfører kamper kan ha noe å si på at han ikke er en 90minutters spiller på grunn av sin enorme hurtighet og rykk. Spillere med eksplosivitet i musklene har sjelden samme utholdenhet som andre spillere som f.eks. Arteta/Song/Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

RvP -Walcott og Arteta får sannsynligvis en velfortjent hvil i midtuka. Sånn sett var det kosespilling de siste 15 minuttene,

og det er greit at de får kose seg utpå der.

Solid er nøkkelordet når det gjelder dette laget. Vi har et forsvar som fungerer. Vermaelan er kongen baki der.

Herlig å se Mertesacker med godt spill også.

Van Persie...fantastisk spiller.

Stroll in the Park today.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva folk sutrer over. Gervinho fullfører nesten aldri kamper og Song ble skadet. Van Persie og Ramsey skal uansett ikke spille mot Olympiakos, og jeg tror Wenger og hans medisinske team, vet litt mer enn dere om hvor mye hvile spillere faktisk trenger når det er en uke mellom kampene. Chambo fikk ikke sjansen nei, men han spiller garantert i Hellas på tirsdag.

 

 

Denne støtter jeg fullt ut, komisk at vi her inne skal være kritisk til Wenger og hans disposisjoner etter en slik kamp, for min egen del har jeg 100% tillit til vår manager og hans avgjørelser, det skulle jaggu ta seg ut om jeg ikke hadde det:-))

Det har endelig utkrystallisert seg en klar førsteellever igjen i Arsenal, og det mine venner er veldig positivt, det var overhodet ikke vanskelig å forutsi dagens lag, Ox, Coqulin og Frimpong er veldig gode spillere, det er også Gibbs, Sagna, Wilshere og Djorou, men akkurat NÅ er det ingen tvil om hvem som bør spille, laget som startet i dag begynner å ligne et lag som skal løfte sølvtøy uti 2012 en gang.

Så kommer selvfølgelig laget til å forandres utover sesongen men akkurat NÅ er det ingen tvil, vi har en klokkeklar startoppstilling.

Når det gjelder byttene underveis i kampen vet vi som har drevet med fotball noen år at dette bør man være til stede på sidelinjen og ha en dialog med spillerne for å kunne ha en mening om, men bevares...jeg skal ikke ta gleden fra dere når det gjelder å kunne kritisere vår manager etter hver bidige kamp...

Wenger har igjen og igjen og igjen og igjen dokumentert at han er genial, så også denne sesongen, vi var vel alle veldig skeptiske og fortvilte i begynnelsen av sesongen, spesielt etter 2-8 kanskje...men hva har skjedd????

Joda, vår evne til å lukke kamper og være solide bakover har faktisk kommet tilbake igjen, bl.a takket være vår BFG (big fucking german) som mange avskrev som et tregt og dårlig kjøp i september, men også vår playmaker Arteta har bidratt i så måte, Gervinho har tilført sårt tiltrengt gjennombruddshissighet i vårt angrep og samtidig har altså Koscielny, Walcott, Song og Ramsey blitt et år eldre, i tillegg til at Vermaelen endelig er tilbake.

Mange avskrev både Arsenal og Wenger i det øyeblikk at Fabregas og Nasri forsvant fra laget før sesongen, resultatet har imidlertid blitt at vi etterhvert har utviklet oss til et adskillig tryggere og mere solid lag enn vi har vært de siste sesongene, og nå begynner også kombinasjonene og eksplosiviteten å komme til syne i vårt spill.

Hvem kunne tippet det i begynnelsen av sesongen, jeg innrømmer glatt at jeg har vært en tviler i en periode, nå har imidlertid Wenger på nytt overbevist meg om at vi også denne sesongen er en tittelutfordrer.

Jeg tipper herved at vi er nr 2 på nyttårsaften og nr 1 uti mai;-)

The future`s so bright I gotta wear shades!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er du bare ekkelt positiv igjen, arshavin...

 

 

Regner med at du mener det ja Orakel, men sannheten er altså at det er hysterisk komisk at bl.a du innbiller deg at du er i en bedre posisjon til å vurdere disponeringen av laget enn vår manager, verdens beste sådan, som sitter på sidelinjen og har en dialog med spillerne på banen, samtidig som han kjenner spillernes fysikk og ikke minst planene fremover de neste to kampene, keep up the good work:-)))

Link to comment
Share on other sites

 

 

Denne støtter jeg fullt ut, komisk at vi her inne skal være kritisk til Wenger og hans disposisjoner etter en slik kamp, for min egen del har jeg 100% tillit til vår manager og hans avgjørelser, det skulle jaggu ta seg ut om jeg ikke hadde det:-))

Det har endelig utkrystallisert seg en klar førsteellever igjen i Arsenal, og det mine venner er veldig positivt, det var overhodet ikke vanskelig å forutsi dagens lag, Ox, Coqulin og Frimpong er veldig gode spillere, det er også Gibbs, Sagna, Wilshere og Djorou, men akkurat NÅ er det ingen tvil om hvem som bør spille, laget som startet i dag begynner å ligne et lag som skal løfte sølvtøy uti 2012 en gang.

Så kommer selvfølgelig laget til å forandres utover sesongen men akkurat NÅ er det ingen tvil, vi har en klokkeklar startoppstilling.

Når det gjelder byttene underveis i kampen vet vi som har drevet med fotball noen år at dette bør man være til stede på sidelinjen og ha en dialog med spillerne for å kunne ha en mening om, men bevares...jeg skal ikke ta gleden fra dere når det gjelder å kunne kritisere vår manager etter hver bidige kamp...

Wenger har igjen og igjen og igjen og igjen dokumentert at han er genial, så også denne sesongen, vi var vel alle veldig skeptiske og fortvilte i begynnelsen av sesongen, spesielt etter 2-8 kanskje...men hva har skjedd????

Joda, vår evne til å lukke kamper og være solide bakover har faktisk kommet tilbake igjen, bl.a takket være vår BFG (big fucking german) som mange avskrev som et tregt og dårlig kjøp i september, men også vår playmaker Arteta har bidratt i så måte, Gervinho har tilført sårt tiltrengt gjennombruddshissighet i vårt angrep og samtidig har altså Koscielny, Walcott, Song og Ramsey blitt et år eldre, i tillegg til at Vermaelen endelig er tilbake.

Mange avskrev både Arsenal og Wenger i det øyeblikk at Fabregas og Nasri forsvant fra laget før sesongen, resultatet har imidlertid blitt at vi etterhvert har utviklet oss til et adskillig tryggere og mere solid lag enn vi har vært de siste sesongene, og nå begynner også kombinasjonene og eksplosiviteten å komme til syne i vårt spill.

Hvem kunne tippet det i begynnelsen av sesongen, jeg innrømmer glatt at jeg har vært en tviler i en periode, nå har imidlertid Wenger på nytt overbevist meg om at vi også denne sesongen er en tittelutfordrer.

Jeg tipper herved at vi er nr 2 på nyttårsaften og nr 1 uti mai;-)

The future`s so bright I gotta wear shades!!!!

Takk for innlegg. Fint at noen av oss står opp for Wenger, som den store manager.han har vært og her. Måten vi har snudd en usedvanlig dårlig start krever også en stor manager, kanskje verdens beste.

 

Og det er bare å hente støtte annetsteds fra;

 

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2011/12/02/2785250/wigan-manager-roberto-martinez-hits-out-at-arsene-wengers

 

Vi er i gang for 15nde år på rad med glafotball som gjør meg stolt. Og hvilke innkjøp han gjorde på tampen. De leverer alle sammen.

Vi vinner komfortabelt i en kamp som kunne blitt vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng mot et meget svakt Wigan, lekefotball den siste fasen av kampen, og Persie scorer igjen. Det er vel en grei oppsumering på kampen :)

Mange bevegelser, ballen gjør jobben, og Wigan har en manager som ikke ville gjøre endringer på spilleplanen før det var 0-3.

Synes Song var meget god i 1.omgang. Plasserer seg meget godt, vinner mange baller, og skaper ro i den defensive delen av midtbaneleddet. Litt mer variasjon på nivået i 2.omgang, men "lekefotballen" kan få skyld i det.

Forsvaret fungerte bra, selv om det var lite å jobbe med. God konsentrasjon, og man kom ikke ut av posisjon.

 

 

Positivt, at vi scorer såpass mange mål på bortebane. Selv om Wigan var pinlig svake (noe den taktiske delen skal få mye skyld for, og som jeg fortsatt ikke forstår at de ikke gjorde endringer på underveis), så er det sterkt å fortsette å male på med scoringer. Det viser, at laget er inne i en periode med flyt og med masse selvtillitt.

 

Everton H, City B, og Villa B, er de tre neste ligakampene før jul.

Nå har vi ikke råd til å avslutte året med mange poengtap, for nå har vi kontakt for en CL plass. Vi må ikke bli for ovenpå av våre siste uker med poeng-gevinster, for vi har ikke hatt verdens tøffeste kamprogram de siste ukene. Wigan B, Fulham (h), Norwich B, Wba (h), Chelsea B, Bolton (h), Stoke (h), og Sunderland (h). Vi har tatt mange poeng i disse 8 kampene, men tøffere tider vil komme.

 

Lite å "klage" over idag :)

Link to comment
Share on other sites

Meget bra innlegg!

 

Helt enig i det du skriver, og misunner deg for å være evig optimist.

Som du nevner er det mulig at vi er styrket i årets sesong kontra fjorårets, med tanke på gode kjøp og bedre lagspill!

 

Problemet i årets Premier League er at lagene rundt og foran Arsenal også er styrket!

Tottenham, Liverpool og tildels Newcastle er lag som har tatt et stort steg og har vist stabilitet så langt i sesongen. Hvis du også tar med Manchesterlagene og Chelsea som fortsetter formen og resultatene fra i fjor vil det være vanskelig for Arsenal å kjempe om plasser som tidligere har vært en selvfølge under Wenger sine år i klubben..

Det eneste som er sikkert er at sesongavslutningen i år kommer til å bli enormt spennende, både kampen om gull, medalje og europaplasser!!

Link to comment
Share on other sites

En meget godt gjennomført kamp av alle gutta og Wenger. Vi har vel mildt sagt satt en første ellever nå. Og spillere skal slite med å komme seg inn i det. Etter dagens kamp føler jeg noen spillere fortjener skryt for jevne gode prestasjoner i lang tid, som har gått litt ubemerket hen.

 

Først til Walcott, en mann som blir utskjelt av mange. I det siste har han vist kanonbra form. Folk har tidligere snakket om at sisteballen hans ikke er god nok, men når han nå gang etter gang prikker innlegg og passninger må han ha overbevist noen av dere. Defensivt jobber han steinhard, og er den i angrepsrekka som gjør dette best. Fintereportoaret har blitt utvidet. Og med en slik utvikling og mentalitet vil utviklingen fortsette. Det er også godt å se hvordan spillere ikke bryr seg om hvem som skårer, bare at vi lager mål.

 

En annen kommende kultfigur er Andre Santos. Defensivt har han vel den mest unike spillestilen sett i england. Men effektiv det er den. Ser man på høydepunktene fra City's kamp i dag, skjønner man godt hvorfor man ikke savner Clichy. Og fremover i banen løser Santos alt med bravur. Som en spiller som kun har vært i Brasil og Tyrkia, er fremgangen stor. Og jeg hadde ikke selv trudd at han skulle vende seg til engelske fotballstile så fort. Og ja, jeg veit fortsatt at mange er skeptiske, men han fortjener ros.

 

Resten av gutta får nok skryt av de andre, og laget presterer godt for tiden. Man merker veldig godt at Pat Rice har gjort noe med det defensive. For de som ikke har fått det med seg, gikk Vermaelen ut og snakket om at Forsvaret nå trente mye for seg selv med Pat Rice.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng mot et meget svakt Wigan, lekefotball den siste fasen av kampen, og Persie scorer igjen. Det er vel en grei oppsumering på kampen :)

Mange bevegelser, ballen gjør jobben, og Wigan har en manager som ikke ville gjøre endringer på spilleplanen før det var 0-3.

Synes Song var meget god i 1.omgang. Plasserer seg meget godt, vinner mange baller, og skaper ro i den defensive delen av midtbaneleddet. Litt mer variasjon på nivået i 2.omgang, men "lekefotballen" kan få skyld i det.

Forsvaret fungerte bra, selv om det var lite å jobbe med. God konsentrasjon, og man kom ikke ut av posisjon.

 

 

Positivt, at vi scorer såpass mange mål på bortebane. Selv om Wigan var pinlig svake (noe den taktiske delen skal få mye skyld for, og som jeg fortsatt ikke forstår at de ikke gjorde endringer på underveis), så er det sterkt å fortsette å male på med scoringer. Det viser, at laget er inne i en periode med flyt og med masse selvtillitt.

 

Everton H, City B, og Villa B, er de tre neste ligakampene før jul.

Nå har vi ikke råd til å avslutte året med mange poengtap, for nå har vi kontakt for en CL plass. Vi må ikke bli for ovenpå av våre siste uker med poeng-gevinster, for vi har ikke hatt verdens tøffeste kamprogram de siste ukene. Wigan B, Fulham (h), Norwich B, Wba (h), Chelsea B, Bolton (h), Stoke (h), og Sunderland (h). Vi har tatt mange poeng i disse 8 kampene, men tøffere tider vil komme.

 

Lite å "klage" over idag :)

 

 

Av og til må man spørre seg selv, hvorfor er Wigan såpass svake i dag? Er det pga at de har blitt mye svakere den siste uken, sist helg vant de jo vitterlig på bortebane mot Sunderland...og dagens kamp var deres største tap denne sesongen, hvor de bl.a har møtt City på bortebane tidligere...

Svaret er åpenbart min venn, i dagens kamp ble de utradert av et adskillig bedre fotballag, Arsenal gjorde Wigan utrolig svake i dag, og det gjorde de med en gladfotball som ingen andre kan varte opp med i PL, i tillegg har vi blitt mye bedre defensivt denne sesongen sammenlignet med siste sesonger.

Vi har faktisk blitt enda mer lik Barcelona også defensivt, vi presser utrolig hardt i ballfører med en gang vi mister ballen, og dette gjør vi sammen som lag.

Vår sisteskanse fra Polen har sakte men sikkert eliminert alt som minner om keepertabber og dermed virker alt mer trygt og selvsikkert bakerst.

Selvfølgelig har vi mer å gå på, bevares, og det kommer også til å bli bedre, alt annet villle vært pussig når vi vet at Wilshere, Sagna, Gibbs og Diaby venter i kulissene, spillesugne og offensive, i tillegg til at våre nye spillere vil vokse seg enda bedre sammen med laget etterhvert, det siste er sannsynligvis den største årsaken til den store forbedringen de siste månedene.

Er det egentlig mulig å ikke se at fremtiden er rød og hvit???

Link to comment
Share on other sites

Av og til må man spørre seg selv, hvorfor er Wigan såpass svake i dag? Er det pga at de har blitt mye svakere den siste uken, sist helg vant de jo vitterlig på bortebane mot Sunderland...og dagens kamp var deres største tap denne sesongen, hvor de bl.a har møtt City på bortebane tidligere...

 

Herregud. Wigan hadde 8 tap, 2 seiere og 3 uavgjorte før de møtte oss i går og lå allerede på sisteplass. En seier mot Sunderland på 16 plass er bra for et bunnlag, men så svake som Sunderland har vært så er det ikke mye å skryte av.

 

At de ikke tapte mer mot City var grunnet et utrolig sjansesløseri fra City og ikke Wigans gode spill.

 

Konklusjon: Arsenal spilte bra mot Wigan, men det skal jaggu forventes mot bunnlaget som attpåtil har en åpen stil som betyr at de er meget meget sårbare for Arsenal sin spillestil.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hvem kunne tippet det i begynnelsen av sesongen, jeg innrømmer glatt at jeg har vært en tviler i en periode, nå har imidlertid Wenger på nytt overbevist meg om at vi også denne sesongen er en tittelutfordrer.

Jeg tipper herved at vi er nr 2 på nyttårsaften og nr 1 uti mai;-)

The future`s so bright I gotta wear shades!!!!

 

He he... håper du treffer bedre med spådommene enn forrige sesong da :) du skal ha for optimismen.

Link to comment
Share on other sites

 

Herregud. Wigan hadde 8 tap, 2 seiere og 3 uavgjorte før de møtte oss i går og lå allerede på sisteplass. En seier mot Sunderland på 16 plass er bra for et bunnlag, men så svake som Sunderland har vært så er det ikke mye å skryte av.

 

At de ikke tapte mer mot City var grunnet et utrolig sjansesløseri fra City og ikke Wigans gode spill.

 

Konklusjon: Arsenal spilte bra mot Wigan, men det skal jaggu forventes mot bunnlaget som attpåtil har en åpen stil som betyr at de er meget meget sårbare for Arsenal sin spillestil.

 

Takk, Stefan.

 

Vi spilte bra - det har jeg også sagt - eneste jeg undres over er at vi på onsdag hadde flere spillere i "red-zone" i forhold til fatigue - men ingen spillere blir tatt ut før langt uti kampen. Enten er det spill for galleriet fra Wenger, eller så er det dumdristighet.

 

Men en ting er sikkert - selv om du, arshavin, er "ekkelt" positiv igjen, så har du også sviktet i troen innledningsvis i sesongen - og nettopp derfor synes jeg det er "ekkelt" positivt - For det er ingen tvil om hvem det er som har hatt størst sprik i sin positiv/negativ-skala. Du har gått fra "Wenger knows" til å tvile på samme mann, for så å ta "Wenger knows" igjen.

Link to comment
Share on other sites

@Arshavin

* Wigan spilte igår med en ensom spiss, som hadde en umulig oppgave offensivt. Ingen medspillere hjalp til hverken med rom/åpninger, eller i støtte ved duellspill. Når et lag blir ufarlige fremover, så vil sjansen for at det bli motsatt på andre banehalvdel være ganske stor.

* Wigan lå veldig defensivt med midtbaneleddet, men hadde ingen aggresivitet. Det var lite press på ballfører, eller markering av Arsenal-spillere. Dette er håpløst, med tanke på hva Arsenal har av kvalitet. Teknikk, tempo, og igår; gode bevegelser.

* Taktikken ble ikke endret på underveis, selv om "alle" så at denne spilleplanen ikke fungerte på flere viktige områder.

 

Og; StefanB tar også med noen faktorer på Wigan, som ikke burde overses. (2-3-8)

Det betyr ikke Arshavin, at vi ikke hadde en god kamp igår. At gutta gjorde en solid kamp, og fortjener ros. Men; vi må ikke overse faktum, at vi møtte et lag i krise. En spilleplan underveis, som helt klart man kan stille spørsmål om. Var det kun Arsenal som gjorde Wigan dårlige?

 

Sterk prestasjon, men bakkenivået burde vi holde fremover. Det er min mening.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...