Jump to content

29.11.11 Manchester City (H)


HaakonFG

Recommended Posts

dette var en kamp arsenal lett kunne ha vunnet. om de hadde hatt spillere som kunne score på banen. ellers er jeg en fantastisk kamp av koscielny og en god kamp av alex. og en ok kamp av coq. fabianski er vel så som så. framover er detstort sett noe vel lite farlig over for mange av spillerne. min verden er lys. fryktelig lys ;)

Haha Refser, du er nå søt óg da! Men du kler nok best å være overdrevent negativ, så får de overdrevent positive som meg og arshavin ta seg av det, så satser vi på at det riktige ligger omtrent midt i mellom!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply
Gutta spilte med hjertet uten på skjorta!! Fremtiden er rød og hvit!!

Stemmer det. Julen er rett rundt hjørnet.

 

Bra kamp. Likte det jeg så av ungguttene. Forventer mer av bønna Jon

 

Koscielny er for tiden vår beste stopper.

Vi har ett spissproblem (bak van persie)

Tampong og coquelin har en stor fremtid

 

Og jeg håper nasri fikk en liten lærepenge i tunnelen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det gikk vel slik det egentlig måtte gå, men det satt jaggu langt inne. Dzeko-Johnson-Aguero klarte i et lyst øyeblikk å utgjøre forskjellen. Bare to av disse navnene koster sikket mer enn alle Arsenals 14.

 

Plusser deles ut til Koscielny spesielt og Squillaci. Coquelin også, så foran eget mål må en si det var bra. I andre enden deriomot ser vi at RvP i øyeblikket er i en verden for seg selv. Det ble vår bane i dag. Frem til 20 meter er vi rett og slett bedre enn City, men så var det siste biten da.

 

Uansett, vi går ned med flagget til topps. Kanskje Wenger har sett noe i dag som kan bøtes på i januar også .... or maybe not ??

 

Skriver under på denne. Midtstopperne og Frimpong/Coquelin er meget gode. Megaplusser. Fremover er det tamt. Chamakh er og blir en gåte. Park så aldri farlig ut i kveld. Og Gervinho/Arshavin lukter det heller ikke mål av for øyeblikket. Den store trusselen var antagelig Oxlade-Chamberlain, men at han skulle senke milliardskuta på egenhånd var mye å be om.

 

Tidligere høst ba jeg om at flere treningstimer ble viet det defensive. Jeg tror jeg ble hørt. Det ser bedre ut enn på lenge. Nå er det på tide å rette blikket fremover igjen. Gervinho og Chamakh spesielt trenger noen kosetimer på treningsfeltet for å få frem godfølelsen foran mål. Jeg har trua!

Link to comment
Share on other sites

har nok sett samme kamp som dere andre ja... men noe frustrasjon måtte ut via tastaturet, da jeg ikke hadde noen å se kampen med i kveld :P

 

men jeg kommer nok aldri til å være fornøyd med tap. det får noen av dere "gode" supportere ta dere av. dere som alltid skal lete etter lyspunkter selv om de enkelte ganger bare finns på tribunen :P

Link to comment
Share on other sites

har nok sett samme kamp som dere andre ja... men noe frustrasjon måtte ut via tastaturet, da jeg ikke hadde noen å se kampen med i kveld :P

 

men jeg kommer nok aldri til å være fornøyd med tap. det får noen av dere "gode" supportere ta dere av. dere som alltid skal lete etter lyspunkter selv om de enkelte ganger bare finns på tribunen :P

 

Bare fortsett å skriv som du gjør, du er en til tider morsom avveksling fra mengden her på forumet. Selvom jeg må få si at du har frustrert meg gang på gang med din kritikk av min store helt Song!

Link to comment
Share on other sites

alltid kjipt å tape, særlig sent, og særlig mot et lag som ManC. Og spesielt fordi laget spilte en bra kamp. De har ingenting å skamme seg over. Men som Sir John og andre er inne på; de mangler effektivitet og tyngde fremover. Det avgjør en jevn kamp. Wenger bør få inn en målscorer i transfervinduet., så vi har et alternativt til vPersie.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg så lenge har lurt på er hvem vi skal hente inn som liksom skal score så mange mål? Hvilken spiller, som scorer mål og holder et godt PL-nivå, vil til oss? Og han må mye sannsynlig belage seg på å ikke være fast, i og med at vi har VP i start-11 *BANKIBORDET*...

Link to comment
Share on other sites

God kamp, forventet resultat. De aller fleste, og meg selv inkludert, startet vel denne kampen med å forvente en rimelig grei seier til City. Mine forventninger steg utover kampen og sinne/frustrasjonen ble stor da scoringen kom. Satt med en utrolig god følelse i kroppen da jeg så Frimpong og Coquelin viste enorm kapasitet i flere aspekter av spillet. De har begge fysikken, de har motoren, de har guts, de har tekniske kvaliteter som overgår mange andre midtbanespillere og de har helt klart ønske om å prestere uansett hvem de spiller mot eller med. Gode enkeltmannsprestasjoner og gode relasjoner i et lag som nok aldri har spilt sammen før.

Chamack får igjen mye kjeft her, men jeg er som vanlig nokså uenig. Han tar av enormt mye trykk sentralt og vinner veldig mange dueller og nærkamper. Han binder laget sammen på mange måter og de fleste sjansene vi skaper er han involvert i. At han ikke scorer for tiden har noe med spilletid å gjøre. Får han 3-4 kamper på rad, som han vil gjøre hvis vP blir skadet, så kommer målene. Hadde vært langt mer bekymret hvis han ikke var involvert i oppbyggende spill eller ikke kom til sjanser.

Arshavin var iskald da han kom inn dessverre og som Chamack mot Fulham sist trenger han noen berøringer før rytmen sitter. Det rakk han knapt på de få minuttene han var på banen. Den siste passningen mot Gervinho før sjansen til Chamack var imidlertid av ekstremt høy klasse og viser at russeren har det inne fortsatt. Tror fortsatt det vil løsne for ham. Hadde dog håpet å se ham fra start i går sammen med Park og Chamack. Benayoun ble foretrukket og gjorde seg vel ikke bort selv om han kanskje ikke dominerte banen..

De fire bak var alle veldig gode ut i fra motstander og forutsetninger. Vi spiller med fire midtstoppere og for første gang i år så har vi riktig presshøyde og riktige relasjoner i fireren hele kampen. Ingen hasardiøse offsidelinje-trekk eller hodeløs tømming av ledd. At Dzeko kommer til en halvsjanse, at Johnson får avgårde ett skudd( ingen farlige innlegg), Nasri ikke kommer til en avslutning og at Aguero ikke kommer seg løs mer enn en gang på 93 minutter er så ekstremt sterkt at man nesten ikke kan skjønne det. Sir John påpeker at to av Citys spiller nok koster mer enn vårt lag tilsammen. Jeg vil våge å påstå at det på banen i går var en spiller som konstet mer enn hele vårt lag uten å ha regnet på det. Ekstremt imponert over hva vi presterte bakover i går. Synd at Kosc ikke er mer kynisk i tacklingen sin av Dzeko i starten av kontringen som fører til målet. Går han ned der så må han treffe i tacklingen, enten rent eller for å ta kortet.

Park må ha en spiller som bruker løpene hans for å imponere. Vi spillte dessverre uten en slik spiller i går og derfor ble han litt skadelidene. Vi så hva han er i stand til da Ox slo perfekt inn til ham på bakre. Det løpet var det høy klasse over og måten han skaffer seg en meter her og der er morsomt å se på. Park med Wilshere, vP, TR eller Arshavin på banen er nok en helt anne spiller enn hva vi så i går.

Fabianski rotet vel fælt på en corner eller så hadde han vel strengt tatt ingenting å gjøre hele kampen. Det sier sitt om det defensive spillet vårt.

 

Wenger satser, tar sjanser og vinner i mine øyne selv med tap i går. Det er så nært å lykkes at man kan ikke klandre ham for å prøve. Vi kunne tapt denne kampen uansett hvilke spillere vi hadde hatt på banen siden vi i går møtte verdensklassespillere stort sett over hele banen. Deres svakeste ledd i går var venstre back, der angrep vi dessverre veldig sjelden da Benayoun ikke klarte å holde bredden samtidig som Miquel nok hadde klar beskjed om å ikke blottlegge siden sin mot Johnson. Det gjorde at City kunne konsentrere seg om høyresiden og de hadde etterhvert to mann på Ox-Chamberlaine hele tiden.

 

Mom Koscielny og Coquelin må dele denne med The Ox rett bak.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det. Julen er rett rundt hjørnet.

 

Bra kamp. Likte det jeg så av ungguttene. Forventer mer av bønna Jon

 

Koscielny er for tiden vår beste stopper.

 

Og jeg håper nasri fikk en liten lærepenge i tunnelen

 

BE

 

Kunne ikke vært mer enig Kos fremstår mer og mer suveren baki der. Og han er den beste stopperen vi har for tiden.

Fart og måten han løser problemer på er på et høyt nivå.

 

Stolt over innsatsen til gutta mot Money City.

 

Nå trenger vi kanskje en målfarlig spiss til i januarvinduet så er vi der.

Link to comment
Share on other sites

Sjekket litt tall og dette er hva jeg kommer opp med. Alle tall hentet fra www.transferleague.co.uk

 

Startmannskap i går: Arsenal 31 mill pund, City 126,5 mill pund.

 

Med bytter: Arsenal 66,5 hvor vi setter inn tre store kjøp (Arshavin 15,5, Vermalen 10 og Gervinho 10,5) City 164,5 hvor Aguero utgjør hele forskjellen på 38 mill pund da Razak er egenprodusert og gratis så vidt jeg kan skjønne.

 

Ellers er denne tabellen verdt å kaste et blikk på for alle:

www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

 

Citys dyreste enkeltspiller i startoppstillingen i går var Dzeko med 27 mill pund, så det måtte han og billigste kjøp (keeper til 6 mill pund) til for å slå ut vår totalsum.. Det er så galskap at jeg ikke har ord. Noen må snart stoppe dem. Det verste er at de hever kvaliteten ørlite for hvert kjøp til 25 mill pund de gjør. De må over 30 mill pund for å kunne heve kvaliteten på enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

Man. City har pengane, dei har ein haug med klassespelarar og dei heng for så vidt brukbart saman som lag. Eg ser ikkje City alt for ofte, men om eg skal døme etter denne kampen manglar dei noko som ikkje kan kjøpast for pengar. Lidenskap eller "passion" og "fighting spirit" om ein vil. Den var det me som hadde, særleg på midtbana og bakover. Dette kunne ha tippa begge vegar, og eg gidd ikkje gå rundt å deppe over dette. Dei har ikkje slått oss på heimebane på 36 år, og måtte til slutt ha hjelp av kunstige stimuli for å makte det. Velbekomme. Sug på denne karamellen alt de orkar. Håpar den smakar. Eg kan ikkje lengre ta Manchester City seriøst. Null respekt og null legitimitèt. Både Arsenal som klubb og me supportarar har våre problem, utfordringar og frustrasjonar, men me vil uansett være i stand til å rette nakken og sjå folk i augo. Me er Arsenal, og har all grunn til å være stolt av det. :)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøyd etter gårsdagens kamp mtp. hvordan jeg tenkte kampen kunne ende før start. Greit nok at vi tapte men med ungguttenes prestasjoner ser vi klart og tydelig at vi har en lys framtid.

 

Om 5-10 år kan det være mulig å stille slik:

Szczesny

Jenkinson - Barkley - Koscielny - Gibbs

Wilshere - Frimpong/Coquelin

Chamberlain - Ramsey - Vela

Walcott

:)

Link to comment
Share on other sites

Ellers er denne tabellen verdt å kaste et blikk på for alle:

www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

 

Ja, det er pinadø imponerende. Rett og slett, men det er velkjent også.

Det tabellen ikke forteller noe om er mitt store spørsmål. Har det vært nødvendig å gå til denne ekstremitet for å være "self sustaining"?

 

Hvis ikke, som jeg tror, er ikke dette også en medvirkende årsak til at det ble som det ble i går kveld? We just can't pull that trigger, can we?

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det er pinadø imponerende. Rett og slett, men det er velkjent også.

Det tabellen ikke forteller noe om er mitt store spørsmål. Har det vært nødvendig å gå til denne ekstremitet for å være "self sustaining"?

 

Hvis ikke, som jeg tror, er ikke dette også en medvirkende årsak til at det ble som det ble i går kveld? We just can't pull that trigger, can we?

Det er det bare en håndfull personer som kan svare på og de kommer i kjent stil aldri til å kommentere noe slikt.

Vi har derimot alle verdens muligheter til å bli en ledende klubb i lang tid fremover fordi disse grepen er tatt tidlig. Så får vi se om vi får høste av alt som er sådd eller om det stadig skal såes for senere høsting..

 

Jeg må uansett si at jobben som er gjort i klubben med tanke på tilvekst av spillere og økonomisk fundament er så ekstrem at plasseringene vi har sett de siste årene ikke burde bli belønnet med misnøye, men derimot av så mange rosende ord som man bare kan komme på. Det er ikke en manager i verden som hadde kunnet gjøre dette bedre eller funnet seg i å jobbe under slike økonomiske rammer over så lang tid i en toppklubb. Vi er priviligerte som har hatt og fortsatt har Wenger i klubben. Tror fortsatt ikke det er mange i media eller andre fans som egentlig skjønner hva klubben har oppnådd de siste årene. Den tyngende gjelden er tilnærmet slettet på veldig få år og den resterende gjelden er bundet til fast rente i 20 år og koster oss veldig lite i årlige utgifter. Det er nesten ubegripeligmed tanke på dagens økonomiske kaos som råder i hele fotballverden.

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at vi rævpulte City i samfulle minutter i går. Jeg er utrolig stolt over det gutta presterte på banen, og de hadde fortjent å avansere til semifinalen. Vi har absolutt ingenting å skjemmes over. Men hadde jeg vært Mancini eller Citytilhenger, ville jeg vært veldig bekymret over det City presterte i går.

 

Det eneste som i mine øyne mangler i Arsenal pr. dags dato, er en skikkelig backup til van Persie. Jeg har egentlig troen på Park og Chamak, men da må de få mer spilletid, og de må få spille sammen med spillere som kan utnytte deres spisskompetanse. Med Chamak på banen, må vi ha spillere som kan komme seg ned til linja og slå inn gode innlegg. Med Park på banen, er vi avhengige av å ha spillere rundt han, som kan slå pasninger på de smarte løpene hans. Så igjen, så er det ikke nødvendigvis et kjøp som skal til, men å benytte de spillerne vi har på riktig måte.

 

Men hvem hadde trodd ved sesongstart at det eneste som skulle mangle i Arsenal ved juletider ville være god nok backup til van Persie?

Link to comment
Share on other sites

Syns det var masse positivt å få ut av kampen i går, og er definitivt enig med Kim, jeg var stolt over det unggutta gjorde utpå banen mot et såpass sterkt City. Og hvem vet, kanskje var det, på lang sikt, bedre å ryke ut med hevet hode mot et 2 milliarder Man City-lag, enn å tape for Cardiff/Palace i en eventuell semifinale/finale, og igjen få sesongen ødelagt pga en mikkemus-cup.

 

Det største lyspunktet for meg, var at kampen beviste at Arsenal har god nok back-up for Alex Song. En av våre viktigste spillere. Jeg hadde aldri i verden forestilt meg at Coquelin og Frimpong skulle sjefe rundt med blant annet Nigel de Jong på den måten de gjorde. Spesielt Frimpong i andre omgang imponerte meg. Personlig håper jeg begge får spilletid i ligaen framover, spesielt i romjulen blir det nok aktuelt.

 

Coquelin er utrolig spennende, meget god begge veier på banen. Frimpong er kompromissløs, (og litt klønete), men andreomgangen hans forleden kveld viste at han besitter meget gode ballegenskaper også.

 

Chambo var også god. Ufattelig bra trykk i foten hans, og det liker jeg. Flink til å utfordre og vanvittig sterk i overkroppen. Kommer til å bli meget, meget god. Han også burde få smake på PL-spill framover.

 

Når det gjelder spissene, syns jeg Chamakh hadde en relativt grei førsteomgang, men begge spissene fikk stryk i andre. Laget spilte meget bra og dominerte kampen, men ble aldri særlig målfarlige pga mangel på kvalitet helt på topp. Eneste måten å gjøre dem bedre på, er å gi begge matching i Premier League. Litt synd at ikke Park har fått sjansen i ligaen ennå, syns jeg. Håper det skjer snart.

 

Personlig har jeg ikke mistet troen på hverken Park eller Chamakh, og jeg skjønner at de sliter med å gjøre noe særlige inntrykk i LC og CC, når de aldri får spille ellers.

Link to comment
Share on other sites

GoA, sånn dagen derpå - jeg kjenner at jeg er jævlig irritert. For he***te, vi hadde gjengen i kne. Just to pull the f''king trigger.

 

Det kan eg forstå, og det føyer seg da også inn i eit etterkvart velkjent mønster. Men det kjem da også litt an på kva forventningar ein hadde på førehand. Mine var ikkje store, det skal seiast, og eg heldt overkøyring og masseslakt som eit mogleg utfall. Tenk deg eit slikt stjernegalleri mot kvintetten Miquel/Frimpong/Coquelin/Oxlade-Chamberlain/Park som har starta 54 kampar seg i mellom på dette nivået. Det er i utgangspunktet rått parti, og når ein opplever at desse stjernene i periodar vert snurra rundt med, så gleder det eit Arsenal-hjarte. Uansett resutat. Spesielt backen på Oxlade-Chamberlain's side fekk til tider køyrt seg, og O-C ligg etter mitt syn på eit langt høgare nivå enn kva Walcott gjorde som 18-åring. Eg har verkeleg store forhåpningar til denne guten. Vent og sjå om eit par år. Dette vert mannen med avtrekkaren....

 

Målscoringa er Wenger's største og einaste problem nå. Eg satsar på at det løyser seg litt med Wilshere's retur, da han er i særklasse vår mest kreative spelar. Forsvaret ser ut til å være friskmeldt, og i november var fasiten 4 baklengs på 6 kampar. Det har mykje å gjere med Vermaelen og Koscielny. Sistnemnde ser ut til å ha fått luka vekk nybyrjarfeila, og viser den klassa me såg små teikn til sist sesong. Utruleg at deg kan være så mykje kraft og fysikk i ein så spinkel kropp. Det er aldri spesielt lurt å avskrive oversjøiske spelarar etter den fyrste sesongen. Både Mertsacker og Park har langt meir inne enn det dei har fått vist til nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...