Jump to content

29.11.11 Manchester City (H)


HaakonFG

Recommended Posts

arsenal-manchester-city.jpg

Arsenal - Manchester City

29.11.2011

Emirates Stadium

Carling Cupen

Canal+ Sport Extra 20:55

Da er det tid for det neste møte med at av de virkelig store lagene i England for tiden. Arsenal får nemlig besøk av de lyseblå fra Manchester denne tirsdagskvelden for et oppgjør i den engelske ligacupen. Det skal bli spennende å se hvordan begge lagene reagerer på de, resultatmessige, svake kampene i helgen. Begge lagene spilte 1-1, selv om det skal sies at en tur til Anfield skal være tøffere enn en hjemmekamp mot Fulham.

 

Det skal også bli spennende å se hvilke 11 som trasker ut på banen, og hvor mye de to managerne legger i denne kampen, og cupen. Arsenal har hatt en god periode i det siste, og kampen mot Fulham var den dårligste på en god stund. Spørsmålet er om dette resultatet slår positivt eller negativt ut i denne kampen. Men som alle sier så er det jo bare å legge den forrige kampen bak seg, for så å konsentrere seg så godt som mulig om den neste. Vi får se hvor lett det er i morgen tenker jeg. I motsetning til Arsenal, har ikke Manchester City hatt noen nevneverdige problemer med å sparke godt fra seg i engelske kamper denne høsten. De har startet sterk og holdt det gående hele veien. Vi får bare håpe at de finner ut at de skal prestere slik som de har gjort ute i Europa denne kvelden, for der har de ikke imponert noen.

 

Arsenals siste 5 kamper: USSSU

 

Manchester Citys siste 5 kamper: SSSTU

 

Manchester City hadde en skadefri tropp til møte mot Liverpool, og har ikke funnet ut at noen andre har blitt skadet eller syke etter dette. Men spillere som er sikkert at ikke er med er jo hvert fall Balotelli, som fikk rødt kort mot Liverpool, og Tevez som fortsatt er i klubben, men er sånn passe upopulær.

Hos Arsenal er det ikke noe nytt på skadefronten i dette tidspunkt, men som vi vet er Wilshire, Jenkinson, Gibbs, Miyaichi og Sagna ute en stund til. Mens Rosicky er jeg usikker på.

Jeg tror vi får se et Arsenal som stiller et ganske så toppet lag, og tror nok at de spillerne som ble hvilt i helgen er tilbake. Samtidig er det kanskje mulig at Ramsey får en pause, og kanskje Diaby er tilbake i en startoppstilling. Kanskje vi stiller et lag som ser noe slikt ut:

Wojciech Szczesny

Laurent Koscielny - Per Mertesacker - Thomas Vermaelen - Andre Santos

Alexandre Song - Mikel Arteta

Theo Walcott - Abou Diaby - Gervinho

Robin Van Persie

Men er jo selvfølgelig ikke lett å si hva Wenger tenker, og kanskje spillere som Chamack, Chamberlain og Arshavin er med fra start.

Det er jo nesten umulig å si hva City stiller med da de omtrent har 2 stjernespillere på hver eneste plass i laget. Men for oss kanoner er det selvfølgelig spennende å se om Nasri, Clichy og Toure starter.

Men for å tippe på en startoppstilling kan jeg jo sette opp denne:

Joe Hart

Richards - Kompany - Lescott - Clichy

de Jong - Yaya

Nasri - Silva - Aguero

Dzeko

Uansett hvor mye man bryr seg om å vinne eller ikke, så er dette en kamp man for all del ikke har lyst til å tape. Det svir alltid å tape mot de beste lagene, og hvert fall når man vet hvordan denne klubben har skaffet seg midler, og dermed alle spillerne sine (beklager personlig mening).

Noen odds på kampen:

Unibet: Arsenal - Manchester City H: 2,75 U: 3,30 B: 2,40

Betsson: Arsenal - Manchester City H: 2,80 U: 3,30 B: 2,35

Jeg gleder meg veldig til denne kampen, som jeg er sikker på kommer til å bli underholdende! Jeg ønsker alle en god kamp og lykke til!

Husk å legge inn poeng på spillerbørsen etter kampen!

https://docs.google....hXekRmQUE&hl=no

(Forøvrig min første kamptråd, så er bare å rette litt på meg! Konstruktivt.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg til denne kampen. Møter City hjemme i LC, vi har alt og finne, og vi får kanskje se flere unggutter i akson, tror dette kan bli gøy :)

 

Hadde vært gøy å se noe slikt:

Fabianski

Yennaris - Koscielny - Vermaelen - Santos

Coquelin - Diaby

Chamberlain/Gervinho - Rosicky - Benayoun

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Yennaris - Djourou - Squillaci - Santos

Coquelin - Frimpong

Chamberlain - Arshavin - Benayoun

Chamakh

 

Benken bør bestå av en rekke reservelagsspillere.

Drit i denne cupen, vi må spare spillere og vi så hvor slitne de var mot Fulham. PL er viktigere.

 

Edit: det ser ut som Diaby ble skadet igjen etter kampen mot Fulham.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfoo...icle835780.html

 

Robin van Persie, Theo Walcott and Aaron Ramsey are all on ‘red alert’ because of fatigue while – typically – Abou Diaby picked up an injury after coming on as a substitute for only the second time this season

 

“It is very important that Diaby has come back. He had a little alert and we will see if he is fit for Tuesday. It’s a little muscular problem. We don’t think it’s a long problem.”
Link to comment
Share on other sites

Her håper jeg virkelig vi kommer til å spare sentrale spillere. For meg er ligaen og CL mye viktigere enn Ligacupen, selvom jeg mer enn gjerne skulle sett at vi slo Manchester City.

Spillere som Vermaelen, Van Persie, Arteta, Walcott og Song må for min del gjerne hvile. Fabianski vil jeg gjerne se i mål.

En lagoppstilling jeg kunne tenke meg er noe slikt som, Djourou, Koscielny, Per, (Er Kieran Gibbs klar?) eller Santos.

På midtbanen, Yossi, Coquelin. Litt usikker på hvem jeg ønsker meg som siste mann på midten, men Rosicky er kanskje mannen? På topp; Ox, Park og Arsahvin. Chamakh som innbytter sammen med en haug unggutter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser gjerne at vi gir litt beng i denne kampen med tanke på hvilke spillere som bør spille. Samtlige som er i rød sone eller nærmer seg denne faretruende bør hviles, og denne kampen bør heller brukes som kamptrening for de håpefulle og reservene. Å beholde folk klare til PL-bataljene er langt viktigere enn denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker en god, gammel suksess oppskrift fra tidligere år i Europa, da spesielt på bortebane mot ballbesittende lag.

4-4-1-1 som går over i 4-5-1 deffansivt ved at Rosicky trekker ned og danner en trio i midten med Coquelin og Frimpong. Samle laget og steng igjen mellomrommet, sats på lynhurtige kontringer ved vingene eller at Chamakh holder på ballen til laget får flyttet seg ut. Om det blir mye bakrom kan Park gjerne byttes med Chamakh.

Fabianski

Yennaris - Djourou - Koscielny - Santos

Chamberlain - Coquelin - Frimpong - Benayoun

Rosicky

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

"gym done now going home to see my boy! Looking forward to the game tomorrow another chance for the young lads to show what they can do!" - Jack Wilshere på twitter i dag!

 

Hva er "the young lads" for en som fyller 20 først om en måned? Men ut i fra meldingen virker det som om det blir flere fra reservelaget hvert fall!

Link to comment
Share on other sites

Fuck Carling Cup, vi har andre ting å konsentrere oss om. Unggutta våre har tidligere vist at de tar nivået i CC, og vel så det. Er ikke langt mellom hver gang reservene slår ut store lag i CC, så hvorfor ikke i år også? Hadde vært sinnsykt morsomt å satt City på plass med en fullspekket lag, men noen spillere har spilt mye i det siste, og vi kan ikke risikere å få skader i en så "uviktig" kamp som dette. Kjør på med denne gjengen, og kryss fingrene for at City ikke peiser på med sine aller beste.

 

Fabianski

Yennaris-Djourou-Mertesacker-Santos

Rosicky-Coquelin

Benayoun-Arshavin-Chamberlain

Chamakh

 

Er ikke så latterlig dårlig lag dette her. Da får vi hvilt alle de faste bortsett fra Santos, men jeg visste ikke helt hvem man skulle plassere der. Kanskje sette Yennaris over og flytte Qocuelin ned, og Frimpong inn for han igjen. Da har vi enda Park, Frimpong, Miyaichi og Diaby igjen. Har ikke så dårlig bredde i laget som man kanskje kan få inntrykk av. Velger å spare Diaby da det ryktes at han fikk seg en smell som ikke var så betydningsfull, men uansett så synes jeg at en så skadeutsatt spiller som han burde matches forsiktig. Han starter nok, men jeg har ingen hastverk ang han.

 

Blir uansett en morsom kamp! Tror neppe det blir så b-preget som dette her, men det er jo litt av spenningen. Jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

The squad is as follows: Andrey Arshavin – Yossi Benayoun – Marouane Chamakh – Francis Coquelin – Johan Djourou – Craig Eastmond – Lukasz Fabianski – Emmanuel Frimpong – Gervinho – Laurent Koscielny – Ju Young Park – Vito Mannone – Ignasi Miquel – Nico Yennaris – Alex Oxlade-Chamberlain – Oguzhan Ozyakup – Sebastien Squillaci – Thomas Vermaelen

Link to comment
Share on other sites

I'm hearing Arsenal lineup 4-4-2 v MCFC tonight. Chamakh and Park up front. Yet to be confirmed

 

YoungGunsBlog på twitter

 

Spennende! Savner Arsenal i en 4-4-2 formasjon, men spørs om Chamakh og Park passer sammen da?!

 

Håper disse 11 stiller til kamp i kveld:

 

Fabianski

Yennaris-Djourou-Kos-Santos

AOX-Coquelin-Diaby-Benayoun

Park-Chamakh

 

EDIT:

 

"Here's what I'm told: Fabiański; Eastmond, Squillaci, Koscielny, Miquel; Chamberlain, Frimpong, Coquelin, Benayoun; Park, Chamakh."

Link to comment
Share on other sites

 

YoungGunsBlog på twitter

 

Spennende! Savner Arsenal i en 4-4-2 formasjon, men spørs om Chamakh og Park passer sammen da?!

 

Håper disse 11 stiller til kamp i kveld:

 

Fabianski

Yennaris-Djourou-Kos-Santos

AOX-Coquelin-Diaby-Benayoun

Park-Chamakh

 

EDIT:

 

"Here's what I'm told: Fabiański; Eastmond, Squillaci, Koscielny, Miquel; Chamberlain, Frimpong, Coquelin, Benayoun; Park, Chamakh."

Diaby er ikke i troppen. Putt inn Frimpong der istedet. Har også litt tro på at en eller begge av Sqillaci og Miquel starter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at Squillaci starter og at det mest sannsynlige er at det kun er spillere som ikke startet mot Fulham som starter i kveld.

For eksempel:

Fabianski

Yennaris, Squillaci, Kocielny, Miquel

Chamberlain, Frimpong, Coquelin, Benayoun

Park, Chamakh

 

Kocielny som kaptein.

 

Men jeg vil veldig gjerne ha med Vermaelen på laget og som kaptein. Enten som midtstopper, venstreback eller på sentral midtbane. Tror Vermaelen ville gjort det glimrende som defensivt anker på midtbanen og da også bidratt mye for å lette arbeidet for de 4 bak. Alternativt Kocielny i tilsvarende rolle. Begge er gode til å lese spillet, har bra fart, bra spilleforståelse og veldige gode i en-mot-en dueller.

 

Ellers så ville jeg likt å se følgende 4 fremst på banen (f eks med Coquelin og Vermaleen på defensiv midtbane):

Benayoun - Arshavin - Gervinho

Park

 

De 4 ville kunne skapt masse bevegelse på topp og være en konstant trussel mot ManShitty. Arshavin er klart best når han får spille sentralt. Da blir han mye mer involvert i spillet og virker mye bedre motivert og hans spilleforståelse, blikk for gode pasningsmuligheter og teknikk mye bedre utnyttet.

Link to comment
Share on other sites

Mange som sier at Squillaci skal starte nå. :(

 

Ikke noe sjokk det. Mertesacker og Vermaelen burde hviles sammen med Santos og mtp. at Miquel da blir det eneste reelle alternativet på venstrebacken. Det etterlater da Koscielny, Djourou og Squillaci som midtstoppere. Håper dog for guds skyld at hvis Squillaci starter denne kampen at han gjør det med Djourou. Squillaci og Koscielny vet vi alle sammen at er en ufattelig stor katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...