Jump to content

29.11.11 Manchester City (H)


HaakonFG

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Vi tapte, men jeg tar av meg min imaginære hatt for gutta. Er imponert over det de presterte mot en bunch med storstjerner. De hadde fan meg bare ett skudd på mål og kudos til vår forsvarsrekke hvor et av klubbens minst likte spillere spilte en prikkfri kamp. Jeg tenker på Squillachi. Djourou har fått noen kamper som back nå og begynner å se ut som en back også.

 

Vi går ned med flagget til topps, stolt gooner!

Link to comment
Share on other sites

Synd på guttene idag. De fjortente bedre. City imponerte ikke så mye som et rævhår hos meg.

 

Koscielny storspilte. Chamberlain var et konstant uromoment, og de sentrale midtbanespillerne klarte seg veldig bra. Benayoun og Park var vel de som muligens presterte dårligst med tanke på hva man forventer av dem og rutinen deres, men innsats hadde de.

 

Ingen syndebukker idag, City scoret på sin ene sjanse, og det var vel det de klarte i denne kampen. Bemerkelsesverdig at spillere som Aguero, Dzeko og Nasri sliter mot urutinerte tjueåringer.

Link to comment
Share on other sites

Jaja. All ære til gutta som jobbet hardt, og etter min oppfatning gjorde en god kamp. Vi kunne og burde puttet på 2-3 mål, men med spiller som er vaksinert mot å score så blir det fort slik. Merkelig bytte av Wenger som tar ut Chamberlain, han var et angrep helt alene. Kudos til Koscielny som gjør en helt sinnsyk kamp(bortsett fra taklingen på Dzeko før scoringen). Coquelin, Chamberlain imponerte også stort i kveld. Med et uavgjort resultat hadde vi fått en ekstra kamp i midtuken, så det var vel nesten like greit.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk en meget godt gjennomført kamp av Arsenal i dag. Vi møter på papiret et mye bedre lag, og utraderer midtbanen til City. Koschelny er STOR kampen igjennom, og vi har plutselig ikke noe midtstopper problem lenger med 3 stopper som holder høy kvalitet. Det vi derimot trenger i januar er en SPISS. En som putter jevnt og trutt med mål, og som kan være en avlastning for RvP. Chamack er grusomt dårlig og er ikke tilstede foran mål. Håper Wenger ser dette.

 

Stusser også veldig over byttet med Arshavin og Oxlade. Her burde helt klart Chamack vært byttet ut, og Oxlade opp som spiss. Han var en konstant trussel for City.

 

Men mye positivt alt i alt!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig synd at vi skulle tape kampen på den måten, synes vi imponerer stort i 2.Omgang, og City skaper svært lite. Men det er vel noe av styrken City innehar om dagen og, de taper ikke kamper, og de er gode til å drepe kamper. Allikevel synes jeg det meste her var positivt til tross tap. Vi er på høyde med City uten våre beste spillere, mens City stiller med et ganske så godt lag, med både Aguero, Dzeko, de Jong, Nasri som spiller nesten hele kampen. Koscielny er helt konge bak der, og må gjerne ta over for Mertesacker. Kos og Vermaelen har jeg mer tro på enn Per og Vermaelen, uansett er rullering bak der en fint ting, men ingenting tilsier at Koscielny har spilt seg ut av troppen til neste kamp. Oxlade-Chamberlain imponerer også, men blir til tider litt egosentrisk og må bli flinkere til å finne lagkameratene sine og ikke prøve å gjøre alt på egenhånd. Ellers spiller hele laget ganske så bra fotball, selvom Miquel sliter på backplassen og Chamakh ikke imponerer stort som spiss. Til tross tap er jeg fornøyd med kampen, mange som viser seg fram positivt og ikke minst fikk vi hvilt våre mest sentrale spillere.

Link to comment
Share on other sites

Pokkers...

 

I og for seg et tap jeg kan leve med, Ligacup og altingen, men surt å tape for et lag som vasker fram én skikkelig sjanse. Ikke det at vi hadde SÅ mange flere, men allikevel.

 

Når det er sagt - den kontringa til City var det klasse over. ALLE involveringene fra de vant ballen ved egen 16 og til ballen satt i nota var ypperste kvalitet.

 

Synes laget alt i alt gjorde en bra kamp, men Koscielny som banens ener. Honorary mention til the Ox.

 

Var spent på Park og Chamakh, siden vi trenger noen som kan avlaste vP. Synes Chamakh gjorde en kamp til OK-. Første omgang OK, men ikke like frisk i andre. Park var nesten usynlig, unntatt gigantsjansen han hadde i første.

Link to comment
Share on other sites

forbanna møkkalag! når deikke evner å score på sjansene de spiller seg til, er det vel liten tvil om at de fortjener å tape. chamakh er direkte elendig, og gervinho må være verdens beste spiller, som ikke kan score.

 

muli pingpong var god til tider i første omgang, men han er ikke den spilleren arsenal trenger på midten. coq er mye bedre

 

Jeg blir stadig like forbauset over hvordan du reagerer på resultatene. Hver gang man taper så er Arsenal verdens dårligste lag. Hvis du ikke evner å se det positive gutta gjør idag, da tror jeg du lever i en mørk, mørk verden.

 

Tape 1-0 i en kamp hvor viktige spillere får hvilt, andre spillere får viktig spilletid, og vi slipper 2 kamper i ett knallhardt kampprogram på nyåret.

 

Synes detta var bortimot perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Feige, feige lyseblå økonomisk dopede rasshøl!

Fotballen er et bedre sted uten denne parodien av en fotballklubb.

 

Null og niks respekt for hverken eiere, trenere eller spillere. Skitten klubb tvers igjennom.

 

Arrrghh, så sint jeg er akkurat nå!

Link to comment
Share on other sites

1 skudd på mål fra City og de vinner kampen. Dessverre så var begge midtspissene våre i dag lukne som vanlig. Det er ufattelig skremmende å tenke på hva som skjer hvis van Persie blir skadet! Han står så langt med 17 av målene våre denne sesongen, Walcott ligger på andreplass med hele 4 fulltreffere til sammenligning..

 

Ellers utrolig ufortjent at City vinner kampen. Syntes vi var best i dag generelt sett, men på City målet så skal det sies at det var håpløst forsvarsspill. Fikk ikke helt med meg hvilke spillere som kastet seg inn der, men men.

 

+ Den sentrale midtbanen bestående av Coquelin og Frimpong. Begge to er enorme i dag.

+ Chamberlain som er ufattelig spennende

+ Squillaci og Koscielny sammen var usedvanlig solide

+Djourou solid på høyrebacken

 

- Spissene

- Benayoun

- Wenger - Grunnen er at han lar Chamakh og Benayoun fullføre kampen selv om førstnevnte ikke har en spesielt god kamp og er utslitt allerede etter 50 minutter og nærmest holder på å spy på banen. Sistnevnte er bare veldig svak og ble sjokkert når han ikke forsvant av banen når Arshavin skulle inn. Samme gjaldt når Gervinho skulle inn på banen. Trodde det måtte være for Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

I fjor var det at det blei så mange cuper, som gjorde at alle røyk. Kanskje greit å bli kvitt en av dem allerede(eller 2 med ligaen). Problemet er bare at dette er den ene jeg hadde skikkelig troa på at vi kunne vinne. Ingen tro på hverken ligaen eller CL og da sitter vi igjen med FA-cupen. Ser ut som kan blei en tung sesong gitt...

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke så mørkt på dette. Nasri fikk heldigvis fortjent tyn, Toure ble vernet. Vi har masse gode unge spillere som Francis Coquelin og Oxlade. Vi må ta vare på disse for framtiden. Frimpong kommer til å bli stor. Shitty må kjøpe kjøpe kjøpe. Håper de ryker i CL, men da blir det letter for de i serien, så det er ikke så rett fram

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke så mørkt på dette. Nasri fikk heldigvis fortjent tyn, Toure ble vernet. Vi har masse gode unge spillere som Francis Coquelin og Oxlade. Vi må ta vare på disse for framtiden. Frimpong kommer til å bli stor. Shitty må kjøpe kjøpe kjøpe. Håper de ryker i CL, men da blir det letter for de i serien, så det er ikke så rett fram

 

Tja lettere blir det sikkert, men hadde vært utrolig deilig om de gikk på den smellen! Kanskje laget får en liten knekk på selvtilliten? Og hvem vil vel komme til dem i januarvinduet når dem ikke engang spiller i CL? :P Uansett kommer de til å spille i Europe League, så de vil fortsatt ha lignende kampprogram. Det at de ryker ut av CL, ser jeg på som utelukkende positivt.

Link to comment
Share on other sites

forbanna møkkalag! når deikke evner å score på sjansene de spiller seg til, er det vel liten tvil om at de fortjener å tape. chamakh er direkte elendig, og gervinho må være verdens beste spiller, som ikke kan score.

 

muli pingpong var god til tider i første omgang, men han er ikke den spilleren arsenal trenger på midten. coq er mye bedre

 

 

Hva i hule heite er det som plager deg???

Har du sett den samme kampen som oss andre og i så fall stinker det noe veldig guffent av deg, fy for skam for en merkelig gooner du er...

I dag er det på sin plass å være en stolt gooner, veldig positiv kamp, men shitty viste ren klasse når de scoret sitt mål og det er jo ofte det som avgjør slike oppgjør, regner allikevel med at van Persie hadde sendt oss videre i dag hvis han hadde vært med.

Uansett synes jeg Wenger disponerer laget sitt helt perfekt i dag, utrolig viktig at Chamakh fikk fullføre hele matchen i forhold til det som kommer senere, denne cupen er som kjent ikke verdt mye men det var tydelig at shitty satset mye på avansement, de spilte jo med masse svindyre spillere der.

Håper og tror at dette kjøpelaget går på en veldig tung periode rundt juletider.

Som nesten alle andre så også jeg at Ox er en åpenbaring og sammen med Coqulin, Frimpong, Walcott, Gervinho, van Persie og ikke minst Koscielny kan vi se fortsettelsen på denne og de neste sesongene med veldig lyse øyne.

The future`s so bright I gotta wear shades!!!

Link to comment
Share on other sites

dette var en kamp arsenal lett kunne ha vunnet. om de hadde hatt spillere som kunne score på banen. ellers er jeg en fantastisk kamp av koscielny og en god kamp av alex. og en ok kamp av coq. fabianski er vel så som så. framover er detstort sett noe vel lite farlig over for mange av spillerne. min verden er lys. fryktelig lys ;)

Link to comment
Share on other sites

1 skudd på mål fra City og de vinner kampen. Dessverre så var begge midtspissene våre i dag lukne som vanlig. Det er ufattelig skremmende å tenke på hva som skjer hvis van Persie blir skadet! Han står så langt med 17 av målene våre denne sesongen, Walcott ligger på andreplass med hele 4 fulltreffere til sammenligning..

 

Skulle til å påpeke det samme. Det er virkelig skremmende.....

 

Vi leverer en brukbar kamp, men mangler altså "the final touch". Ox var meget positiv, likeså var Kosci som for meg var Mom.

Rett og slett RÅ i en mot en ! Jækla surt dette, men gutta kan i det minste gå med hevet hode.

Link to comment
Share on other sites

Det gikk vel slik det egentlig måtte gå, men det satt jaggu langt inne. Dzeko-Johnson-Aguero klarte i et lyst øyeblikk å utgjøre forskjellen. Bare to av disse navnene koster sikket mer enn alle Arsenals 14.

 

Plusser deles ut til Koscielny spesielt og Squillaci. Coquelin også, så foran eget mål må en si det var bra. I andre enden deriomot ser vi at RvP i øyeblikket er i en verden for seg selv. Det ble vår bane i dag. Frem til 20 meter er vi rett og slett bedre enn City, men så var det siste biten da.

 

Uansett, vi går ned med flagget til topps. Kanskje Wenger har sett noe i dag som kan bøtes på i januar også .... or maybe not ??

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være generelt god stemning blant forumister og debattanter i etterkant av kampen. Jeg er derimot dypt skuffet. Ikke på grunn av de som mønstrett rødhvit skjorte i kveld, de får godkjent pluss etter møtet med et feigt og stusselig Shitty-lag. Men på grunn av at dette var vår største reelle sjanse på sølvtøy denne sesongen. Dessverre har vi ikke bakenden trøkket fullt med pundsedler slik at vi kan ha to slagkraftige ellevere til vår disposisjon, sånn som enkelte andre.. Og da må man prioritere, og jeg forstår Wenger særs godt. Men det svir veldig å ryke i dag, veldig...

 

Føler for å ta meg en lang løpetur, snakkes!

 

Proud2beagooner

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...