Jump to content

Deadline Day


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 898
  • Created
  • Last Reply

Er det sånn at vi kan takke Sir Fungusmoen for denne voldsomme aktiviteten? I så fall, måtte OT skje for at det opplagte ble synlig? Eller var det da først styret også fikk panikk?

 

Andre Santos - en brasiliansk landslagsspiller kan ikke være så håpløst. Approved.

Chu-Young park - Skal i militæret snart. Rare greier. Asia approach part three?

Per Mertesacker - 75 landskamper for Tyskland. Bør være håp i det minste. Approved.

 

Felles for dem alle er at de er tilnærmet gratis i forhold til status, og kan i så måte vere bargains. Eller er det igjen slik at det er prislappen og ikke behovene som bestemmer valgene?

 

Vel det skjer i det minste noe. Selvsagt alt for sent, men likevel.

 

What's next?

Link to comment
Share on other sites

What's next?

 

Det nyeste på twitter er i hvertfall at Wenger skal ha vært i kontakt med Real Madrid og Inter tidligere i uken. Altså i går evt. tidligere i dag. Dette er spennende!

 

Edit: Vet ikke om det er nevnt tidligere her, men den midtbanespilleren LeGrove meldte om i går som kom til å sprenge vår overgangsrekord var M'Vila. I følge LeGrove er den dealen død nå.

Link to comment
Share on other sites

Er det sånn at vi kan takke Sir Fungusmoen for denne voldsomme aktiviteten? I så fall, måtte OT skje for at det opplagte ble synlig? Eller var det da først styret også fikk panikk?

 

Andre Santos - en brasiliansk landslagsspiller kan ikke være så håpløst. Approved.

Chu-Young park - Skal i militæret snart. Rare greier. Asia approach part three?

Per Mertesacker - 75 landskamper for Tyskland. Bør være håp i det minste. Approved.

 

Felles for dem alle er at de er tilnærmet gratis i forhold til status, og kan i så måte vere bargains. Eller er det igjen slik at det er prislappen og ikke behovene som bestemmer valgene?

 

Vel det skjer i det minste noe. Selvsagt alt for sent, men likevel.

 

What's next?

 

Stemmer dette har har vi gjort to kvalitetssigneringer samt en signering som kan overraske stort (Park)! Nå mangler vi bare den STORE signeringen! Hvem blir det? :)

Link to comment
Share on other sites

Sky Sources: Arsenal end interest in signing Bolton defender Gary Cahill #ssn

 

Det tror jeg betyr at Mertesacker har signert navnet sitt på papiret og bestått den medisinske testen! Om han klarer å skjule sine svakheter (tempo) så kan han bli et kjempekjøp. Føler det er en stor gamble dog. Det er overhodet ingen garanti at han klarer det høye tempoet i Premier League, det er noe annet enn Bundesliga. Blir vell uansett perfekt mot lag som Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Breaking News: Sky Sports sources understand Arsenal have ended their interest in signing Gary Cahill from Bolton Wanderers. The Gunners had a bid for Cahill rejected last week and are now closing in on the signing of Per Mertesacker from Werder Bremen.

Link to comment
Share on other sites

Sky Sources: Arsenal end interest in signing Bolton defender Gary Cahill #ssn

 

Det tror jeg betyr at Mertesacker har signert navnet sitt på papiret og bestått den medisinske testen! Om han klarer å skjule sine svakheter (tempo) så kan han bli et kjempekjøp. Føler det er en stor gamble dog. Det er overhodet ingen garanti at han klarer det høye tempoet i Premier League, det er noe annet enn Bundesliga. Blir vell uansett perfekt mot lag som Stoke.

Tempoet er da virkelig ikke så dårlig i Bundesliga. Det skal vi nok få merke når vi møter Dortmund. Tony Adams var da ikke akkurat noen rakett han heller. Det samme kan sies om Campbell. Så lenge Mertesacker har en hurtig Vermaelen eller Koscielny ved siden av seg tror jeg ikke det skal blir noe som helst problem.

 

Men for en dag dette kan utvikle seg til å bli. Park er så og si klar, og det er jo bra. Men det er lite annet enn Tweets vi har å gforholde oss til her, så jeg er forsiktig pessimist fortsatt. Mertesacker er utven tvil den viktigste vi kan få inn, i mine øyne (eventuelt Cahill). Så skulle vi jo gjerne hatt en erstatter til Cesc, men det er kanskje Wilshere/Ramsey som skal fylle de skoene. Men da trenger vi en tøffing på midten og M'Vila høres jo ut som et godt valg. Jeg kan riktig nok ikke se for meg at Wenger setter transferrekord på en DM. Så var det denne Hazard da, men det er vel bare en våt drøm. Den brasilianske venstrebacken kan jo også være et godt alternativ, men jeg skulle nok ønske meg en back som var bunnsolid bakover, fremfor brasiliansk artisteri fremover. Men jeg avskriver ingen. Wenger har gjort transformasjoner før og han.

 

Dette blir ulidelig spennende, og det irriterer meg som F**N at jeg snart må gå å legge meg, og ikke får fulgt med på resten av denne høyst viktige dagen i Arsenals moderne historie.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi får inn bare en midtbanespiller, så vil jeg ha en konkurrent til Song. Vi må ha back-up til den plassen for Song i tilfelle skader/hvile/suspensjoner. Hvis han nå blir en snill gutt og blir venner med sine medspillere på Kameruns landslag, så mister vi han til Afrikamesterskapet i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Sky Sources: Arsenal end interest in signing Bolton defender Gary Cahill #ssn

 

Det tror jeg betyr at Mertesacker har signert navnet sitt på papiret og bestått den medisinske testen! Om han klarer å skjule sine svakheter (tempo) så kan han bli et kjempekjøp. Føler det er en stor gamble dog. Det er overhodet ingen garanti at han klarer det høye tempoet i Premier League, det er noe annet enn Bundesliga. Blir vell uansett perfekt mot lag som Stoke.

 

Hvis Mertesacker er så intelligent som jeg nå håper han er så vil han holde igjen mer enn hva Vermaelen og Koscielny gjør og forhåpentligvis vil vi ligge hakket dypere enn hva vi gjør pdd. med forsvarslinja.

 

Den eneste grunnen til at jeg har vært skeptisk til Mertesacker er tempoet. Generelt sett er han trolig verdensklasse i motsetning til Cahill, Dann og Jagielka. Samba er hakket raskere, men når det gjelder posisjonering o.l. så har Mertesacker vært i en klasse for seg selv i Bundesligaen de fleste sesongene.

 

Edit:

 

ArsenalColumn Arsenal Column

This is what I once wrote about Brede Hangeland. Tempted to cross out his name and replace it with Per Mertesacker: bit.ly/ojE1wT

 

Noe av det jeg håper stemmer om Mertesacker også :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi får inn bare en midtbanespiller, så vil jeg ha en konkurrent til Song. Vi må ha back-up til den plassen for Song i tilfelle skader/hvile/suspensjoner. Hvis han nå blir en snill gutt og blir venner med sine medspillere på Kameruns landslag, så mister vi han til Afrikamesterskapet i tillegg.

Da får vi håpe at han ikke blir venner med sine medspillere på Kamerun da :)

Men M'Vila skulle vel være en mann som kunne gjort den jobben du her beskriver. Vi får også muligheten til en sentral midtbane med Song-M'Vila som igjen har Wilshere foran seg.

Link to comment
Share on other sites

Park er i boks, regner også med at både Mertesacker og Santos er så godt som klare. Men vi mangler fortsatt en kreativ midtbane spiller! Det er meget viktig at det kommer inn, men ser jo virkelig ut til at Wenger ikke kødder akkurat nå, så ser ikke bort ifra at det kommer :)

Link to comment
Share on other sites

neilashton_ Neil Ashton

by gunnerblog

Some good news for Arsenal fans, Santos work permit agreed.

 

Virker som om vi har 3 spillere i boks da. Mangler bare en midtbanespiller utifra hva Wenger lovte oss.

 

Taarabt fra kan kanskje være en mulighet siden Lansbury virker å være på vei til QPR, men jeg håper fortsatt på Hazard, M'Vila eller Martin. Taarabt og Hazard/M'Vila/Martin hadde også vært herlig :P

 

Dere som er skeptisk til farten til Mertesacker kan lese over denne: Fotball-Vm 2010 statistikk Mertsacker har ifølge den siden en toppfart på 28,35 km/t og John Terry har 22,53 km/t

 

Vel nå var også Sol Campbell rangert som en av de raskeste spillerene i Premier League forrige sesong sammen med Fabregas.

 

Kan tro at Mertesacker er rask på toppfart, men når det gjelder tiden han bruker på å komme opp i toppfart så er den nok betydelig høy..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal_Mumbai Arsenal Mumbai AMSC

@atulkasbekar Also Prof. Wenger is in France for midfielder - Eden Hazard, Yann M Villa. Fingers crossed.

5 minutes ago

 

Twitter er helt crazy for øyeblikket da, så ingenting garanti for hva som er sant/løgn.

 

Hektiske tider!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...