Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

Den kommer (heldigvis) ikke til å hete Emirates Stadium i all verdens tid :)

Opprinnelig skulle stadion hete Ashburton Grove, men så ble Emirates ny hovedsponsor, og da kapret de stadion-navnet. Jeg husker ikke helt, men jeg tror at avtalen om stadion-navnet går ut i 2015, og etter det kommer Emirates til å hete Ashburton Grove.

 

Det er det ingen som vet, nye sponsorer kan dukke opp når tiden er inne. Og Ashburton Grove er gatenavn/områdenavn, det har aldri blitt sagt fra klubben at Ashburton Grove skulle brukes. At enkelte supportere ønsket det, deriblant meg, er en annen sak.

 

Kanskje vi alle skulle gått inn for å kalt den for Ashburton Grove? Vertfall bedre det enn et reklame navn.

jeg har alltid kalt vårt nye stadion for Ashburton Grove. I enhver sammenheng.

 

Synes vi heller burde finne andre inntekter enn å selge stadionnavnet. Det er greit at det ble å hete Emirates Stadium de første årene, og jeg regner med at vi fikk inn veldig mye penger på det, der det meste sikkert gikk til å nedbetale gjeld.

 

Men vi må tenke litt på hvem vi er. Vi er ikke Manchester City. Skal vi i det hele tatt prøve å få "en ny Highbury" må vi hvertfall få kvittet oss med et forbannet arabernavn på vår stadion.

 

Begynn kronerullingen, men regn ikke med å bli populær. Det er nemlig millioner av pund klubben gir fra seg hvis man ikke selger navnesponsorat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply

Skal kansje være litt forsiktig her nå, ikke kaste stein i glass hus osv...., men at navnet på stadionen ska ha så mye å bety for enkelte er for meg helt vilt. Dette genererer vanvittig mye penger til klubben. Tror total pakken for emirates var 1mrd altså 1 milliard kr. Dette mener jeg vi må akseptere, og av hvilken grunn? Det blir en av grunnene til at vi slipper å selge klubben til en eller annen olje jæv.... eller en hekkanes finansklovn fra USA.

 

Selvsagt blir klubben da mer atraktiv for investorer, men da blir klubben på "riktige" hender da de nåværende eierne har råd til å holde klubben der de er, i toppen av Premier league.

 

For all del, jeg skulle også å ha ønsket at ikke navnet var komersielt, men det er pengene som styrer, og da må vi svelge enkelte kameler en gang i blant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan leve med navnet. Det er tross alt en ny stadion. Om klubben derimot hadde solgt navnerettigheten til Highbury i sin tid, da hadde det blitt opprør. De pengene stadionnavnet innbringer er så viktig at vi får bare bite i oss skuffelsen over at det ikke kan hete Arsenal Stadium so jeg syns ville vært det beste navnet.

Link to comment
Share on other sites

Skulle så klart helst sett at vi hadde et "eget" navn, men med tanke på at dette er et relativt nytt stadion, og at vi prøver så godt vi kan med å klare oss selv så syns jeg det er greit at vi i starten nå prøver å få inn litt ekstra midler på denne måten.

 

Allikevel håper jeg etterhvert at vi kan klare oss uten disse ekstra-midlene og at vi etterhvert kan få et permanent og eget navn på stadion. :)

Link to comment
Share on other sites

Navet Emirates Stadium gjelder for 15 år i første omgang. Etter det vil det være opp til klubben om de ønsker å selge navnerettighetene på nytt, eller om de da velger ett navn på stadion selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg la merke til at vi har fått nye seter på benken i går. Det var vel nytt siden

Blackburn kampen?

 

Så nå har vi også blitt en av de klubbene med disse gigantiske sportstolene

på benken. Vet ikke helt om jeg liker det altså..

 

Citroen er sponsor.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke vært over til Emirates selv, men dere som har vært over der, har lokalbefolkningen gitt storstua vårt et lokal-navn? Eller går den under betegnelsen The Emirates?

Link to comment
Share on other sites

Det vil alltid hete Ashburton Grove. Det var det opprinnelige navnet, og det er navnet på stedet der stadion er bygget. 'Grove' betyr vel skogholt, og det står fremdeles noen trær enkelte plasser rundt stadion-området.

 

Kunne sikkert også blitt kalt Arsenal Stadium, eller lignende, hadde det ikke vært for sponsingen.

 

Om f.eks. Sheikh Muhammed kjøper opp stadion-navnet og kaller det "Teddy Sheringam's Toilet" håper jeg fansen holder seg til 'Ashburton Grove', akkurat som de bør boikotte 'Emirates Stadium'. Forøvrig syns jeg ikke Emirates er det aller verste, og sponsingen er nokså nødvendig for økonomien. Allikevel i 2021 vil det komme et nytt navn, da slipper hvertfall jeg å gå i surr. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg la merke til at Stadion var full til siste slutt i går. Og det er ikke hverdagskost på Emirates. Jeg undres om

det var på grunn av stillingen i kampen, og fordi vi spilte mot Liverpool. Eller om det var på grunn av at fansen

som dro på denne kampen, er de som ikke har råd til å dra på de "vanlige" kampene, men som endelig kunne få se klubben de elsker live?

 

For Arsenal - Liverpool til 10£ er jo et kupp! Og når det kommer 60 000 som vet at A-laget ikke spiller, er det imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Jeg la merke til at Stadion var full til siste slutt i går. Og det er ikke hverdagskost på Emirates. Jeg undres om

det var på grunn av stillingen i kampen, og fordi vi spilte mot Liverpool. Eller om det var på grunn av at fansen

som dro på denne kampen, er de som ikke har råd til å dra på de "vanlige" kampene, men som endelig kunne få se klubben de elsker live?

 

For Arsenal - Liverpool til 10£ er jo et kupp! Og når det kommer 60 000 som vet at A-laget ikke spiller, er det imponerende!

Nå var det jo reell sjanse for ekstra-omganger noe det ikke er til vanlig..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Syns vi ikke burde ha bygget ny stadion, stemninga og atmosfæren er ikke på langt nær lik den som var på Highbury. Så reprise på målet til van Persie, hører jo kun fansen i et sekund og så er det nesten borte, mens man på OT hører fansen juble skikkelig lenge. Men det kommer av at stadiontaket er så åpent, så alt bare forsvinner "ut" Men andre stadioner har "lukket tak".

 

Syns vi kunne bygget ut Highbury, istedenfor å bygge en kopi av Estadio da Luz..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...