Jump to content

Eden Hazard


Arsenalboy93

Recommended Posts

De ordner da seg feite sponsorkontrakter som dekker mye av disse utgiftene i klubben. Shitty sin med Etihad er jo hinsides.

Her ligger jo vi milevis bak verdimessig og er vel stuck med det til 2014. Og selv med fornyelse da er jeg ikke sikker på vi kommer til å ende opp med like luksuriøse avtaler som våre konkurrenter.

Noe spillesalg må vel disse klubbene også gjøre, men kjøpegalskapen kommer til å fortsette. Chelsea har vel snart brukt 1 mrd. allerede hvis også Hulk entrer brua.

Skal nok se de finner seg et smutthull for å komme på pluss-siden i regnskapet uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Man trenger ikke å drive med pengedoping i stor stil, men når lag med stor gjeld (som er nærmest samtlige av storklubbene i Europa) så bryter man med FFP sine regler og risikerer dermed utestengelse. Et lag kan fortsatt gjøre store spillerkjøp så lenge selve klubben klarer å betale for det og er selvstendig, men det er virkelig ikke mange klubber i Europa som gjør dette pdd. (hvertfall ikke like bra som Arsenal eller generelt tyske lag).

 

Det er korrekt at gjeldsnivå er blant kriteria UEFA ser på. Fotball har på eit vis levd i si eiga boble i mange år, og det herskar ein reell frykt i UEFA for ein total kollaps, med dei fylgjer det fører med seg for europeisk fotball. No har ein omsider trekt i naudbremsen og tida vil vise om det er for seint. Som Arsenal-supportar kunne eg ikkje brydd meg mindre om andre klubbars gjeld. Den er deira ansvar, og om dei ynskjer å sage av greina dei sit på så gjerne det. Eg kan til og med være behjelpeleg med å låne ut saga til visse klubbar... Eg kan vanskeleg forestille meg at det ville utløyse stor sorg på forumet om Barcelona skulle gå konk (£273 millionar i gjeld) Av dei spanske klubbane er det for øvrig Valencia som er verst ute med over £500 millionar. Det kan aldri gå bra....

Link to comment
Share on other sites

Herlig innlegg Bjornage, men allikevel litt trist. Har absolutt ingen tro på at FFP vil gjøre noe forskjell for "superklubbene" i verden. Hvis lag som Chelsea, City, Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Inter, Milan osv. osv. ikke får bli med i Champions League pga. dette så kommer det garantert til å bli startet opp en eller annen ny liga hvor de kan spille mot hverandre.

 

Som du sier så skulle disse reglene blitt implentert av hver nasjons fotballforbund før det etterhvert muligens kunne vært snakk om UEFA Champions League i det minste.

 

Blir "artig" å se hvordan dette utspiller seg om et par år. Tror virkelig ikke dette blir mye morsomt å følge med på.

Det er lett å tenke slik Stefan, men ikke like lett å gjennomføre. Særforbundene er pliktige til å følge UEFA og må da utestenge de aktuelle klubber fra egen liga samt at spillerne blir utestengt fra landslag. Pengene i disse turneringene genereres fra media, og der igjen så styrer UEFA og særforbundene. En egen liga parallelt med CL er i det store og hele utenkelig da det vil gi enorme inntektstap for de involverte og sterke sanksjoner for spillere som ikke får være med i egen liga, EM, VM og Copa America.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

For en spiller..........

Enorme vendinger, god arbeidsinnsats, meget bra teknikk, godt overblikk, klok i ulike deler av spillet, farlig foran mål, flink til å drive med ballen,og frigjør masse rom for sine lagkamerater. Det er synd, at Wenger ikke gjorde alt for å få tak i Hazard. Rett og slett tatt PL med storm i disse to kampene, og jeg frykter at det bare er begynnelsen.

 

Må bare applaudere slike spillere, for de skaper enorm underholdning for fotballelskere.

Link to comment
Share on other sites

For en spiller..........

Enorme vendinger, god arbeidsinnsats, meget bra teknikk, godt overblikk, klok i ulike deler av spillet, farlig foran mål, flink til å drive med ballen,og frigjør masse rom for sine lagkamerater. Det er synd, at Wenger ikke gjorde alt for å få tak i Hazard. Rett og slett tatt PL med storm i disse to kampene, og jeg frykter at det bare er begynnelsen.

 

Må bare applaudere slike spillere, for de skaper enorm underholdning for fotballelskere.

Hazard har vært god. Venter med genierklæring til han har vært igjennom en halv sesong. Får se om han er like spenstig på lørdag etter 3 kamper på 7 dager.

Link to comment
Share on other sites

Hazard har vært god. Venter med genierklæring til han har vært igjennom en halv sesong. Får se om han er like spenstig på lørdag etter 3 kamper på 7 dager.

 

Vi får se. Nivået han har holdt hittil i PL har ikke vært like bra som det han holdt i Frankrike, men nå har ikke akkurat Chelsea vært strålende hittil heller og det er jo tross alt bare hans andre kamp i Premier League.

 

Regner med han kommer til å etablere seg som Chelsea's beste spiller innen vi har kommet til januar.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gjorde lurt i å ikke kaste bort tiden sin på å forsøke å hente Hazard. Vi er sjanseløse når det gjelder å konkurrere om spillere som han når de virkelige rike klubbene er involverte. Og når Lille, Hazard selv og agenten hans kjørte et intenst spill i over ett år på å kjøre opp prisen og lønningsposen er det helt håpløst å forvente at Arsenal er aktuelle.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gjorde lurt i å ikke kaste bort tiden sin på å forsøke å hente Hazard. Vi er sjanseløse når det gjelder å konkurrere om spillere som han når de virkelige rike klubbene er involverte. Og når Lille, Hazard selv og agenten hans kjørte et intenst spill i over ett år på å kjøre opp prisen og lønningsposen er det helt håpløst å forvente at Arsenal er aktuelle.

 

Feil.. han burde heller satset på å hente Hazard i 2010 når vi var kraftig linket til han. Fra januar 2011 så var han uaktuell hos oss grunnet hvordan han hadde prestert i Lille første halvdel av sesongen og resten av Europa sperret opp øynene for han.

 

Wenger har vel fulgt Hazard siden han var omtrent 16-17 hvis jeg husker riktig så det er ikke som om han ikke hadde kjennskap til han heller.

Link to comment
Share on other sites

Det innebærer selvfølgelig at han alltid har vært tilgjengelig og at Wenger bare kunne snappet han opp når det passet han som hvilken som helst annen butikkvare. Sannheten ligger vel nærmere at Lille ville ha så godt betalt som mulig for kronjuvelen sin, og da venter de heller litt lengre til noen flere enn Arsenal er interesserte. Og den planen funket for både de og Hazard.

Link to comment
Share on other sites

Det innebærer selvfølgelig at han alltid har vært tilgjengelig og at Wenger bare kunne snappet han opp når det passet han som hvilken som helst annen butikkvare. Sannheten ligger vel nærmere at Lille ville ha så godt betalt som mulig for kronjuvelen sin, og da venter de heller litt lengre til noen flere enn Arsenal er interesserte. Og den planen funket for både de og Hazard.

 

Hazard ville til Arsenal og Lille var villige til å slippe han for rundt £18M sommeren 2010 da Arsenal meldte sin interesse, men vi ventet heller. I januar 2011 så var det igjen rykter om Hazard til Arsenal (som da hadde en super sesong for Lille) og Wenger uttalte til og med på Arsenal.com om at han ville prøve å gjøre drømmen hans til en realitet (altså å spille for Arsenal), men på det tidspunktet så var Hazard så het etter å ha imponert samtlige av de som fulgte med på han at verdien hans skjøt til himmels og når sommeren kom så sa Lille at de bare hadde planer om å miste en av Gervinho og Hazard. Arsenal hentet Gervinho og Newcastle hentet Cabaye og nå er resten historie..

Link to comment
Share on other sites

Han har vært god i to kamper for Chelsea, mot Reading og Wigan. Vi snakker da lag som er blandt de antatt svakeste i PL. Utentvil en god spiller, men jeg avventer som sagt til han har hatt spillere som De Jong og Cattermole i knehøyde før jeg drar fram superlativene

Link to comment
Share on other sites

Korrekt oppsummering Stefan. Det er slike "billige" valg som har frustrert meg gjennom en årrekke nå. Det hadde vært fullt mulig å fått Hazard, men vi valgte å snu på skillingen.

Hazard sa selv at Gervinho er den beste spilleren han har sett(eller noe liknende), så at vi hentet han framfor Eden var ikke nødvendigvis for å snu på skillingen.

Link to comment
Share on other sites

Hazard sa selv at Gervinho er den beste spilleren han har sett(eller noe liknende), så at vi hentet han framfor Eden var ikke nødvendigvis for å snu på skillingen.

 

Beste spilleren han har spilt med sa han. Hva skulle han ellers si? "Well the best player I've played with was myself but Gervinho was the second best."? :P

 

At Hazard var rangert høyere enn Gervinho er det ingen tvil om, men tapet av Gervinho svei noe utrolig for Lille også. Han har dessverre ikke helt slått til slik jeg håpet her i Arsenal, men han blir nok bedre denne sesongen skal vi nå se. Allikevel så gikk vi nok for det billigste alternativet når det kom til Gervinho/Hazard. Personlig ønsket jeg at vi hentet begge to slik at de kunne fortsette det gode samholdet i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Allikevel så gikk vi nok for det billigste alternativet når det kom til Gervinho/Hazard. Personlig ønsket jeg at vi hentet begge to slik at de kunne fortsette det gode samholdet i Arsenal.

Tror vi hadde planer om det, men at de bare ville selge en, når alt kom til alt burde vi også hentet Cabaye, han kostet vel 4 millioner pund eller noe der om kring..

Link to comment
Share on other sites

Som Peter Cech da Jens Lehmann skulle erstattes..

 

Peter Cech var i kikkerten da Seaman skulle erstattes. Problemet var at han ikke fikk oppholdstillatelse i England. Arsenal var visstnok enig både med klubb og spiller den gangen. Da han ikke fikk oppholdstillatelse, gikk vi for Lehmann istedet. Sesongen etter endte Cech opp i Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

 

Peter Cech var i kikkerten da Seaman skulle erstattes. Problemet var at han ikke fikk oppholdstillatelse i England. Arsenal var visstnok enig både med klubb og spiller den gangen. Da han ikke fikk oppholdstillatelse, gikk vi for Lehmann istedet. Sesongen etter endte Cech opp i Chelsea.

 

Ah. Den burde jeg, med mitt nickname, fått riktig. Uansett bittert å tenke på. Cech var kanskje verdens beste keeper i de årene vi "koste oss" med en aldrende Lehmann og siden Almunia.. Mon tro hvordan årene efter 2005 kunne sett ut hvis-om atte dersom-atte..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...