Jump to content

2011.04.10 Blackpool B


gunnersfan

Recommended Posts

Idag er vi faktisk heldige med et par dommeravgjørelser (!!) Ikke ofte man kan skrive dèt

 

Med Chelsea og Shitty snusende og sniffende bak var det viktig å ta 3 poeng idag. Personlig er jeg, sånn som ting har blitt, mer opptatt av å holde kjøpelagene bak oss, enn å ta igjen United. I can`t see it happen

 

Fantastisk å se Jens i buret, for en mann!. Jeg blir i godt humør bare av å se tyskeren! Lagt opp eller ikke, han er tusen ganger tryggere enn spanjakken.

 

Fabregas spiller der han bør og dermed får vi krempasning på krempasning. Men innsatsen/innstillinga i fasen hvor Blackpool tar over kampen var ikke synonymt med det man forventer av en kaptein...

 

Måtte dette bli starten på en 8 kampers seiersrekke! :proud:

 

Edit : Hvorfor er Manu så avfeiende på scoringen sin? Forventet sirkus og ablegøyer i sedveanlig Eboue-stil !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Forøvrig, en Lehmann utgått på dato er et syn. Organiserer og korrigerer, tar en time-out for å knytte skolisser når det trengs. Profesjonell på et for tiden ukjent nivå i klubben.

 

Lehmann, ja... "Mannen i gata". Mr. Hvermannsen him self.. Særdeles hyggelig gjensyn med både ham og følelsen av 3 poeng. Måtte det bare vare!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig med tre poeng!

 

Det ble et bra resultat, men du verden hvor dette virkelig kunne ha gått galt. Arsenal er klart best i første omgang, men som vanlig slipper motstaderen altfor lett till etter hvert som kampen går. Tror virkelig vi hadde fått kjørt oss dersom det hadde blitt 2-2 på straffe. Andre omgang var en aldri så liten nedtur.

 

Godt å se den fantastiske tyskeren i mål igjen. Endelig en som vet hvor skapet skal stå. Mange av spillerne viser mye bra, men jeg er oppriktig bekymret for handlingene Clichy og Kos. Dette går meg på nervene.

Link to comment
Share on other sites

Må si vi hadde veldig flaks idag! Hadde Lehmann fått rødt hadde vi stått uten keeper...Skummel tanke

Flaks? Aldri verden rødt! Blackpool spilleren hadde aldri nådd ballen, så rødt hadde vært 100% feil.

 

Bra kamp og fullt fortjent seier på en vanskelig bane. Noen sier flaks, men det hadde vært et ran med tap av poeng.

 

Uansett deilig med seier.

Link to comment
Share on other sites

Vi var neppe dårligere i dag enn det ManU var i går da de slo Fulham hjemme.

Man Utd tetta, med unntak av de 10 første minuttene, fullstendig igjen bakover i sin kamp i går. På OT var det aldri noen tvil om hvor poengene kom til å havne, mens på et tidspunkt i vår kamp, så det ikke særlig lyst ut.

Link to comment
Share on other sites

Man Utd tetta, med unntak av de 10 første minuttene, fullstendig igjen bakover i sin kamp i går. På OT var det aldri noen tvil om hvor poengene kom til å havne, mens på et tidspunkt i vår kamp, så det ikke særlig lyst ut.

 

Spot on. Var ikke mye Fulham fikk skapt på OT, men nå er de jo temmelig kvasse i angrep når man tar i betraktning Blackpool som sender tonnevis med spillere fremover uansett hvordan de gjør det i forsvar. Er jo tross alt ingen lag hittil som har holdt nullen på Bloomfield Road denne sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Edit : Hvorfor er Manu så avfeiende på scoringen sin? Forventet sirkus og ablegøyer i sedveanlig Eboue-stil !

 

Verken han eller Diaby feiret og grunnen er vel krigen i Elfenbenskysten. Fotball blir litt meningsløst sammenlignet med borgerkrig i hjemlandet ditt..

Link to comment
Share on other sites

Verken han eller Diaby feiret og grunnen er vel krigen i Elfenbenskysten. Fotball blir litt meningsløst sammenlignet med borgerkrig i hjemlandet ditt..

 

 

 

Er Diaby opprinnelig fra Elfenbenskysten?

 

Akkurat når det gjelder Diaby ser han helt lik ut i ansiktsuttrykket om han scorer mål, bommer på en sjanse eller blir utvist! Dette apatiske uttrykket deler han med mange i dagens lag.

Link to comment
Share on other sites

Underholdende kamp der vi spiller bra og skaffer oss 3 viktige poeng. Men hvor faen er effektiviteten? Sløser å sløser! Denne sjangsesløsinga kan ikke holde på lenger! Det er faktisk sjansesløseri som er noe av grunnen til at vi har tapt poeng denne sesongen.

SKal ikke klage over 3 poeng, men jeg syns at dette er dog litt frustrerende.

Link to comment
Share on other sites

En ok kamp som gir oss 3 poeng. Intet mer og intet mindre. Men dette er kanskje den viktigste 3-poengeren vi har tatt denne sesongen. Det var vinn eller forsvinn i denne kampen, og forhåpentligvis var dette resultatet det som skulle til for at spillerne skal få tilbake troen. Nå har vi på en måte fått satt en stopper for en forferdelig periode hvor alt er gått galt. Dersom vi nå evner å bygge videre på dette resultatet i innspurten, så er fortsatt muligheten tilstede for at vi kan oppnå det de fleste av oss har mistet troen på.

 

Ellers var det herlig å se Fabregas i den rollen jeg har etterspurt i lang tid. Litt mer tilbaketrukket i banen kommer han mye mer til sin rett enn som fremskutt midtbane. Dette ga også muligheten for at Diaby kunne gå inn i den fremskutte midtbanerollen. En rolle han behersker mye bedre enn den deffensive rollen. Diaby har mye av de samme kvalitetene som Vieira hadde. Vieira var også på sitt beste når han bekledde den offensive rollen på midtbanen, selv om de aller fleste omtaler han som en deffensiv midtbanespiller.

 

Problemet slik jeg ser det i dagens stall, er at vi har alt for mange spillere som ikke får benyttet de tingene de er gode på, da de blir benyttet i roller som ikke passer til de ferdighetene de har.

Link to comment
Share on other sites

En ok kamp som gir oss 3 poeng. Intet mer og intet mindre. Men dette er kanskje den viktigste 3-poengeren vi har tatt denne sesongen. Det var vinn eller forsvinn i denne kampen, og forhåpentligvis var dette resultatet det som skulle til for at spillerne skal få tilbake troen. Nå har vi på en måte fått satt en stopper for en forferdelig periode hvor alt er gått galt. Dersom vi nå evner å bygge videre på dette resultatet i innspurten, så er fortsatt muligheten tilstede for at vi kan oppnå det de fleste av oss har mistet troen på.

 

Ellers var det herlig å se Fabregas i den rollen jeg har etterspurt i lang tid. Litt mer tilbaketrukket i banen kommer han mye mer til sin rett enn som fremskutt midtbane. Dette ga også muligheten for at Diaby kunne gå inn i den fremskutte midtbanerollen. En rolle han behersker mye bedre enn den deffensive rollen. Diaby har mye av de samme kvalitetene som Vieira hadde. Vieira var også på sitt beste når han bekledde den offensive rollen på midtbanen, selv om de aller fleste omtaler han som en deffensiv midtbanespiller.

 

Problemet slik jeg ser det i dagens stall, er at vi har alt for mange spillere som ikke får benyttet de tingene de er gode på, da de blir benyttet i roller som ikke passer til de ferdighetene de har.

 

Spot on der. Nasri, Arshavin, Wilshere (dog har han tilpasset seg rollen ved siden av Song meget bra i løpet av sesongen), Walcott, Vela og Bendtner er spillere som springer rett til hodet mitt. Eduardo var jo også et godt eksempel på det i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Det skal ha vært bråk mellom Diaby og RVP, i pausen av Blackpool kampen...Ikke bra men, på en annen side er det viktig med litt tempratur.

 

Begynner Diaby å bli en bråkmaker? Bråk med RvP, smeller bort ballen etter dommeren har blåst slik at han skaffer seg det gule. Og virket småforbanna under hele kampen.

Kan være noe internt selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Begynner Diaby å bli en bråkmaker? Bråk med RvP, smeller bort ballen etter dommeren har blåst slik at han skaffer seg det gule. Og virket småforbanna under hele kampen.

Kan være noe internt selvsagt.

 

Eller det kan være han er en av få spillere som viser vinnervilje og føler frustrasjon over manglende uttelling på sjanser etc!

Link to comment
Share on other sites

Eller det kan være han er en av få spillere som viser vinnervilje og føler frustrasjon over manglende uttelling på sjanser etc!

 

Jeg velger å ta ditt parti her, bedre med litt bråk enn ingenting! Rgner med at begge to har skværa opp og er gode venner igjen.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 12 2011, 01:45 PM) 221905[/snapback]

Var visstnok van Persie som ga Diaby et par gloser fordi han hadde pådratt seg et helt unødvendig gult kort etter hva jeg har fått med meg..

 

Edit: Fant en artikkel om det her.

 

Fult fortjent. Vi hadde ikke råd til at Diaby skulle kaste bort tre nye poeng for oss, herlig gjort av RvP.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 12 2011, 01:45 PM) 221905[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Var visstnok van Persie som ga Diaby et par gloser fordi han hadde pådratt seg et helt unødvendig gult kort etter hva jeg har fått med meg..

 

Edit: Fant en artikkel om det her.

Fult fortjent. Vi hadde ikke råd til at Diaby skulle kaste bort tre nye poeng for oss, herlig gjort av RvP.

 

Ingenting meg imot nei. Likte også at Cesc ga han et par gloser og et dytt i ryggen sekunder etter han fikk det gule kortet.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 12 2011, 03:15 PM) 221913[/snapback]

Ingenting meg imot nei. Likte også at Cesc ga han et par gloser og et dytt i ryggen sekunder etter han fikk det gule kortet.

Det RvP og Cesc gjorde her viser kanskje at vi akkurat nå er på vei til å finne tilbake til gnisten vi har mangla de siste sesongene? Litt småkjefting på hverandre må spillere tåle. Iallefall når det er tåpelige gule kort man pådrar seg feks. Får håpe de fortsetter å ta ansvar disse to spillerne som er blant våre mest rutinerte slik at de andre endelig(?) kan lære?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...