gunnersfan Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Blackpool - Arsenal Barclays Premier League, Bloomfield Road Søndag, April 10, 2011, 14:30 Referee: Lee Mason Dette er ein kamp som Arsenal i teorien skal vinne med god innsats. Eg var sjølv og såg Blackpool i bortemøtet med Fulham forrige helg. Laget i oransje spelar med hjertet og har ein fantastisk supporterskare bak seg. Laget er såleis ikkje nokon walk over og må takast på alvor. Eg trur me vinn denne kampen, laget kan senke skuldrane og spele den gode fotballen me veit dei kan. Arsenal.com om kampen: http://www.arsenal.com/match-menu/3371702/...nal?tab=preview Blackpoolfc.couk om kampen: http://www.blackpoolfc.co.uk/articles/2011...2264437_2334342 Skadelista: Theo Walcott Ankle Bacary Sagna Knee Alex Song Knee Emmanuel Frimpong Cruciate Knee Denilson Toe Johan Djourou Shoulder Thomas Vermaelen Achilles Wojciech Szczesny Finger Lukasz Fabianski Shoulder Meir injury news finn du her: http://www.arsenal.com/news/injury-news Desse 11 kan starte kampen: Manuel Almunia, Emmanuel Eboué, Sebastien Squillaci, Laurent Koscielny, Gäel Clichy. Fabregas, Jack Wilshere, Samir Nasri, Andrey Arshavin, Robin van Persie, Nicklas Bendtner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian96 Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Kan ikke si annet en at jeg faktisk føler meg veldig sikker på at Blackpool slår oss.. De kommer til å springe oss ut av banen, vi kommer til og være helt resignerte tror jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuhi Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Forventer ikke noe lenger, alle virker så håpløse og ingenting stemmer for tiden. ManUtd virker skremmende gode for tiden og med skadene i tillegg tror jeg det blir tap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazze Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Preview er slettet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Song er allerede er "ruled out", men hvis ikke Walcott og Sagna blir klare for Blackpoolkampen er dette er laget jeg ønsker skal starte kampen hvis Wenger fortsetter med samme formasjon; Almunia Eboue-Squi-Kos-Clichy Cesc-Wilshere Nasri-RvP-Arshavin Bendtner Tror Cesc og Wilshere kan bite godt fra seg på midten. RvP som linken mellom midtbane og spiss tror jeg kan lønne seg, og Bendtner har vært skarpere enn Chamakh i det siste. Om vi ikke klarer å bryte ned Blackpool innen det er gått 60-70 min vil jeg gjerne ha Chamakh inn for enten Arshavin/Nasri/Wilshere. Bendtner ut på høyrekanten og litt omrokkering. Kanskje til og med inn med Ramsey? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 For min del så vil jeg se 4-4-2 i morgen. Hvis Walcott ikke blir klar så ser jeg gjerne Diaby som den hengende spissen og van Persie som midtspiss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Diaby som hengende spiss? Den var ny. Og hvilke kvaliteter mener du Diaby har, som gjør han kvalifisert til en slik rolle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Diaby som hengende spiss? Den var ny. Og hvilke kvaliteter mener du Diaby har, som gjør han kvalifisert til en slik rolle? Må vel være hans eminente overblikk, og evne til å spille fra seg ballen i akkurat rette øyeblikk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Diaby som hengende spiss? Den var ny. Og hvilke kvaliteter mener du Diaby har, som gjør han kvalifisert til en slik rolle? På papiret vil han ifølge en 4-4-2 være hengende spiss, men han ville heller fungert som Cesc gjør i dagens 4-2-3-1 formasjon. Diaby spilte blant annet denne rollen når vi sist slo Manchester United på Old Trafford i 08/09 sesongen og mot Fenerbache i Istanbul og i begge disse kampene var han outstanding. Tror han er langt unna den formen uansett, men jeg ser ikke akkurat noen bedre alternativer hvis Walcott er ute siden van Persie/Chamakh/Bendtner sammen på topp ikke fungerer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Slik jeg ser det, så er den eneste grunnen til at Diaby skal spille i morgen, pga manglende balanse på midtbanen i Songs fravær. Altså skal han ha en mer defensiv rolle. Diaby har en grei fysikk og ok rekkevidde, de tekniske ferdighetene er på en god dag (når var det sist?) brukbare. Husk at Blackpool er enda mer naive og offensive enn vi selv er, og hvis Cesc og Wilshere skal spille sentralt i morgen, så kommer vi å blottlegge oss fullstendig til tider. Enig med refser. Diaby bruker for lang tid med ballen til å fungere i en rolle som hengende spiss. Tipper dette laget: Almunia Eboue - Squillaci - Koscielny - Clichy Diaby - Cesc Nasri - Wilshere - Arshavin v Persie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Slik jeg ser det, så er den eneste grunnen til at Diaby skal spille i morgen, pga manglende balanse på midtbanen i Songs fravær. Altså skal han ha en mer defensiv rolle. Diaby har en grei fysikk og ok rekkevidde, de tekniske ferdighetene er på en god dag (når var det sist?) brukbare. Husk at Blackpool er enda mer naive og offensive enn vi selv er, og hvis Cesc og Wilshere skal spille sentralt i morgen, så kommer vi å blottlegge oss fullstendig til tider. Enig med refser. Diaby bruker for lang tid med ballen til å fungere i en rolle som hengende spiss. Problemet med å ha Diaby på midtbanen med et defensivt ansvar er jo at han varierer like mye i det defensive som i det offensive. Og på det defensive har han aldri i løpet av karrieren imponert meg i en eneste kamp. På det offsive og særlig når han spiller høyt opp i banen har han tidligere imponert meg. Mye pga. at han er en av få spillere i laget som faktisk har turt å løpe forbi et par pressledd med ballen i beina. At han dveler på ballen og ikke alltid er den beste pasningsleggeren er jo forsåvidt ikke akkurat noe nytt nei, men han har en tendens til å være langt mer direkte når han spiller denne rollen Problemet med Diaby er bare at man aldri vet hva man får, men tipper han starter ved siden av Wilshere i en 4-2-3-1 i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Laget: Almunia, Eboue Koscielny Squillaci Clichy, Diaby Wilshere, Arshavin Fabregas Nasri, Van Persie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Laget: Almunia, Eboue Koscielny Squillaci Clichy, Diaby Wilshere, Arshavin Fabregas Nasri, Van Persie. Subs: Lehmann, Gibbs, Rosicky, Chamakh, Walcott, Bendtner og Ramsey Link to comment Share on other sites More sharing options...
avenell Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Laget: Almunia, Eboue Koscielny Squillaci Clichy, Diaby Wilshere, Arshavin Fabregas Nasri, Van Persie. På papiret et MEGET STERKT offensivt Arsenal, defensivt ser det derimot MEGET SVAKT ut. Her må det nok scores mer enn 1 mål. COME ON YOU GUNNERS!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 SkySports melder at Lehmann visstnok skal starte etter problemer på oppvarmingen med Almunia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Arsenal Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 --> QUOTE(Stefan B @ Apr 10 2011, 02:11 PM) 221711[/snapback] SkySports melder at Lehmann visstnok skal starte etter problemer på oppvarmingen med Almunia. Gud hjelpe oss.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuhi Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Almunia har vondt i halsen og står over kampen. Dermed blir det Lehmann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Lehmann, dette kan bli himmel eller helvete. Jeg merker at interessen for kampen økte drastisk med en gang jeg hørte dette. Gleder meg til å se om han fortsatt har autoritet til å dirigere forsvaret sitt slik en keeper skal gjøre, men som Almunia knapt gjorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Almunia har vondt i halsen og står over kampen. Dermed blir det Lehmann Typisk Wengermåte for å si han er droppa, Heia Jens! Håper han fortsatt kan å kaste ut ballen, trenger kontringsstyrke idag! Edit: Herlig å høre Alsaker stå midt blant Arsenalsupportertne, ikke ofte man hører fansanger så klart som idag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Kanskje på tide å få noen andre til å ta dødballene nå. vPersie har vertfall mistet det totalt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaldor Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Det så ikke ut som noen offside der Nasri var alene med keeper, men Blackpool skulle vel "etter boka" hatt straffe litt tidligere, selv om det ville virke strengt. I det jeg skriver dette blir det 1-0 til Arsenal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjervell Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Jadda. ENDELIG et offensivt, helhjerta løp!! Nydelig Diaby-mål Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Mot spillets gang, men herlig mål! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Diaby! Klasseangrep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted April 10, 2011 Report Share Posted April 10, 2011 Greit mål av Eboue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.