Jump to content

2011.04.10 Blackpool B


gunnersfan

Recommended Posts

Blackpool - Arsenal

Barclays Premier League, Bloomfield Road

Søndag, April 10, 2011, 14:30

Referee: Lee Mason

 

Dette er ein kamp som Arsenal i teorien skal vinne med god innsats. Eg var sjølv og såg Blackpool i bortemøtet med Fulham forrige helg. Laget i oransje spelar med hjertet og har ein fantastisk supporterskare bak seg. Laget er såleis ikkje nokon walk over og må takast på alvor. Eg trur me vinn denne kampen, laget kan senke skuldrane og spele den gode fotballen me veit dei kan.

 

Arsenal.com om kampen: http://www.arsenal.com/match-menu/3371702/...nal?tab=preview

Blackpoolfc.couk om kampen: http://www.blackpoolfc.co.uk/articles/2011...2264437_2334342

 

Skadelista:

Theo Walcott Ankle

Bacary Sagna Knee

Alex Song Knee

Emmanuel Frimpong Cruciate Knee

Denilson Toe

Johan Djourou Shoulder

Thomas Vermaelen Achilles

Wojciech Szczesny Finger

Lukasz Fabianski Shoulder

Meir injury news finn du her: http://www.arsenal.com/news/injury-news

 

Desse 11 kan starte kampen: Manuel Almunia, Emmanuel Eboué, Sebastien Squillaci, Laurent Koscielny, Gäel Clichy. Fabregas, Jack Wilshere, Samir Nasri, Andrey Arshavin, Robin van Persie, Nicklas Bendtner

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Song er allerede er "ruled out", men hvis ikke Walcott og Sagna blir klare for Blackpoolkampen er dette er laget jeg ønsker skal starte kampen hvis Wenger fortsetter med samme formasjon;

 

Almunia

Eboue-Squi-Kos-Clichy

Cesc-Wilshere

Nasri-RvP-Arshavin

Bendtner

 

Tror Cesc og Wilshere kan bite godt fra seg på midten. RvP som linken mellom midtbane og spiss tror jeg kan lønne seg, og Bendtner har vært skarpere enn Chamakh i det siste. Om vi ikke klarer å bryte ned Blackpool innen det er gått 60-70 min vil jeg gjerne ha Chamakh inn for enten Arshavin/Nasri/Wilshere. Bendtner ut på høyrekanten og litt omrokkering. Kanskje til og med inn med Ramsey?

Link to comment
Share on other sites

Diaby som hengende spiss? Den var ny. Og hvilke kvaliteter mener du Diaby har, som gjør han kvalifisert til en slik rolle?

 

På papiret vil han ifølge en 4-4-2 være hengende spiss, men han ville heller fungert som Cesc gjør i dagens 4-2-3-1 formasjon.

 

Diaby spilte blant annet denne rollen når vi sist slo Manchester United på Old Trafford i 08/09 sesongen og mot Fenerbache i Istanbul og i begge disse kampene var han outstanding. Tror han er langt unna den formen uansett, men jeg ser ikke akkurat noen bedre alternativer hvis Walcott er ute siden van Persie/Chamakh/Bendtner sammen på topp ikke fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, så er den eneste grunnen til at Diaby skal spille i morgen, pga manglende balanse på midtbanen i Songs fravær. Altså skal han ha en mer defensiv rolle. Diaby har en grei fysikk og ok rekkevidde, de tekniske ferdighetene er på en god dag (når var det sist?) brukbare. Husk at Blackpool er enda mer naive og offensive enn vi selv er, og hvis Cesc og Wilshere skal spille sentralt i morgen, så kommer vi å blottlegge oss fullstendig til tider.

 

Enig med refser. Diaby bruker for lang tid med ballen til å fungere i en rolle som hengende spiss.

 

Tipper dette laget:

 

Almunia

Eboue - Squillaci - Koscielny - Clichy

Diaby - Cesc

Nasri - Wilshere - Arshavin

v Persie

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, så er den eneste grunnen til at Diaby skal spille i morgen, pga manglende balanse på midtbanen i Songs fravær. Altså skal han ha en mer defensiv rolle. Diaby har en grei fysikk og ok rekkevidde, de tekniske ferdighetene er på en god dag (når var det sist?) brukbare. Husk at Blackpool er enda mer naive og offensive enn vi selv er, og hvis Cesc og Wilshere skal spille sentralt i morgen, så kommer vi å blottlegge oss fullstendig til tider.

 

Enig med refser. Diaby bruker for lang tid med ballen til å fungere i en rolle som hengende spiss.

 

Problemet med å ha Diaby på midtbanen med et defensivt ansvar er jo at han varierer like mye i det defensive som i det offensive. Og på det defensive har han aldri i løpet av karrieren imponert meg i en eneste kamp. På det offsive og særlig når han spiller høyt opp i banen har han tidligere imponert meg. Mye pga. at han er en av få spillere i laget som faktisk har turt å løpe forbi et par pressledd med ballen i beina. At han dveler på ballen og ikke alltid er den beste pasningsleggeren er jo forsåvidt ikke akkurat noe nytt nei, men han har en tendens til å være langt mer direkte når han spiller denne rollen :P

 

Problemet med Diaby er bare at man aldri vet hva man får, men tipper han starter ved siden av Wilshere i en 4-2-3-1 i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Almunia, Eboue Koscielny Squillaci Clichy, Diaby Wilshere, Arshavin Fabregas Nasri, Van Persie.

 

 

På papiret et MEGET STERKT offensivt Arsenal, defensivt ser det derimot MEGET SVAKT ut.

Her må det nok scores mer enn 1 mål.

COME ON YOU GUNNERS!!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann, dette kan bli himmel eller helvete. Jeg merker at interessen for kampen økte drastisk med en gang jeg hørte dette. Gleder meg til å se om han fortsatt har autoritet til å dirigere forsvaret sitt slik en keeper skal gjøre, men som Almunia knapt gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har vondt i halsen og står over kampen. Dermed blir det Lehmann :P

Typisk Wengermåte for å si han er droppa, Heia Jens! Håper han fortsatt kan å kaste ut ballen, trenger kontringsstyrke idag!

 

Edit: Herlig å høre Alsaker stå midt blant Arsenalsupportertne, ikke ofte man hører fansanger så klart som idag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...