Jump to content

2011.04.10 Blackpool B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Jeg bryr meg ikke om hva Wenger sier - dette laget mangler ledere!! En som kan kalle sammen troppene i en situasjon som denne og roe det.

 

Jeg skjønner hvorfor Wenger sier det han gjør - det gjør jo ikke saken den spor bedre om han skulle gått ut i pressen og sagt at Arsenal mangler ledere. Men han må jo se det samme som vi gjør. Finner han ikke ledere i troppen han har nå (Vermaelen er muligens en sånn) MÅ han handle i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg ikke om hva Wenger sier - dette laget mangler ledere!! En som kan kalle sammen troppene i en situasjon som denne og roe det.

 

Jeg skjønner hvorfor Wenger sier det han gjør - det gjør jo ikke saken den spor bedre om han skulle gått ut i pressen og sagt at Arsenal mangler ledere. Men han må jo se det samme som vi gjør. Finner han ikke ledere i troppen han har nå (Vermaelen er muligens en sånn) MÅ han handle i sommer.

Walcott kan virkelig glittre mot denne backrekken, hvertfall når dem står så høyt som dem gjør nå. Håper Fabregas tar og finner fram lissepassningene fra førsteomgang.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har offensivt vært meget meget god i dag. Ligger langt dypere i banen enn på lenge og endelig får man sett den fantastiske pasningsfoten hans igjen. Forhåpentligvis har Wenger endelig skjønt dette nå.

 

Forøvrig er det nok en forsterkning hvis Clichy forsvinner i sommer og blir erstattet av Baines.

Link to comment
Share on other sites

:proud:-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 10 2011, 03:13 PM) 221756[/snapback]

Fabregas har offensivt vært meget meget god i dag. Ligger langt dypere i banen enn på lenge og endelig får man sett den fantastiske pasningsfoten hans igjen. Forhåpentligvis har Wenger endelig skjønt dette nå.

 

Forøvrig er det nok en forsterkning hvis Clichy forsvinner i sommer og blir erstattet av Baines.

Med den formen Clichy er i ville Ståle Steensås være et forsterkning!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 10 2011, 03:21 PM) 221758[/snapback]

Irriterer meg så vanvittig at Walcott kun har vært involvert i 20 ligakamper. Langt friskere og en mye større trussel over 90 minutter enn Arshavin og kanskje til tider også Nasri.

Skadehistorikken han viser vel at han ikke klarer å spille noe særlig mer enn det :proud: Med engang han kommer i form så blir han skadet.

Link to comment
Share on other sites

When all is said and done i denne kampen - viktig, og med tanke på hvordan Arsenal har framstått under press i det siste: imponerende, å kjempe seg inn i kampen igjen her og sikre den med et 3-1-mål!

 

Tre poeng er tre poeng, og vi har fortsatt heng på Manchester U.

Link to comment
Share on other sites

Frustrerende andreomg, dette er ikke bra nok til å bli mester, etter min mening er Nasri et godt eksempel på det, når vi kommer rundt på venstrekant må han altså gidde å komme seg inn i boksen i en helvetes fart i stedet for å komme joggende etter, i neste øyeblikk mister han ballen hemningsløst på midtbanen for å skape en supersjanse for blackpool, rett og slett ikke god nok holdning i den perioden vi slet som verst.

Han spilte seg dog noe opp etterhvert, spesielt med ballen i beina, men det er først og fremst uten ball det svikter.

Diaby spiller en meget god kamp, franskmennene i midtforsvaret leverte også en meget god prestasjon, sannsynligvis pga Jens bakerst, fy faen så godt det er å ha en skikkelig sjef som prater høyt og tydelig bak der.

Vi oppførte oss i dag som united har gjort i store deler av sesongen, var altså en smule sloppy og heldig i perioder men vant allikevel til slutt, må vel gå an for oss også det?

En meget god omgang og en dårlig, det har holdt for united og det holdt faktisk for oss også i dag, da er jeg klar for en tur til Emirates neste helg og spenningen er fortsatt til stede :proud:

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 10 2011, 03:21 PM) 221758[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Irriterer meg så vanvittig at Walcott kun har vært involvert i 20 ligakamper. Langt friskere og en mye større trussel over 90 minutter enn Arshavin og kanskje til tider også Nasri.

 

Skadehistorikken han viser vel at han ikke klarer å spille noe særlig mer enn det :proud: Med engang han kommer i form så blir han skadet.

 

Man kan håpe dette er noe han får lagt av seg, men syntes Walcott har vært i generelt god form hele denne sesongen her selv om han har vært ute en del med skader. Så han er ikke en like "slow starter" som han var før syntes jeg B)

 

 

Ellers vil jeg si at Squillaci har fått en del kritikk av meg tidligere, men i dag gjør han jobben sin. Koscielny derimot var en katastrofe i dag. En del unødvendige pasninger som fører til balltap og 2-3 taklinger som kunne ført til straffe.

 

Uansett så imponerer ikke laget i dag og etter målet til Blackpool så ser Arsenal helt rystet ut og man kan som Newcastle spillerne sa etter 4-4 på St. James' Park "at man kan se frykten i øynene deres".

Link to comment
Share on other sites

En kan enkelt oppsummere slik:

Blackpools innstilling + Arsenals ferdigheter = Champions by a mile !!

 

Forøvrig, en Lehmann utgått på dato er et syn. Organiserer og korrigerer, tar en time-out for å knytte skolisser når det trengs. Profesjonell på et for tiden ukjent nivå i klubben.

 

3 meget viktige poeng, både for å holde liv i håpet og for å sikre at en ikke ramler for langt nedover.

Link to comment
Share on other sites

Angående spillerbørsen som er lagt ut på fremsiden, er det vel liten tvil om at de fleste har fått en karakter for høyt, og noen 2 for mye. Men alt i alt en god kamp. Squ er sjef bak, og kosc en tragedie. backene sliter med posisjonene sine, men ellers var det mye positivt å se i dag.

Link to comment
Share on other sites

Min børs etter kampen:

 

Lehmann - Jens for president! Gjør noen solide inngripner, blant annet redning med benet på strek rett før pause og mot DJ Campbell i andre omgang. Dirigerer forsvaret såpass bra at Squillaci og Koscielny plutselig virket mer selvsikre enn tidligere. - 8

 

Eboue - Scorer et viktig mål etter et fantastisk raid. Gjør det Sagna sjeldent får til offensivt, men Sagna er tryggere defensivt. - 6,5

 

Squillaci - Er på det trygge hele tiden, litt tryggere enn Kos. fantastisk takling i forkant av av 3. målet. - 7

 

Koscielny - Kunne fort skaffet Blackpool straffe og virker til tider litt shaky. - 4,5

 

Clichy - God og eksentrisk til tider, men får blackout innimellom noe som fort kunne gitt Blackpool en scoring til. Rydder forøvrig mye unna med hodet i dag - 4,5

 

Arshavin - Nesten usynlig og gjør ikke mye konstruktivt - 4

 

Nasri - Bommer på 2 gedigne sjanser i første og er resten av kampen rimelig usynlig og tafatt. - 5

 

Wilshere - Assisten er det eneste han får til idag. - 5,5

 

Fabregas - Tilbake i godt gammelt slag og har mange lekre pasninger. Sterkt delaktig i 2 av målene. - 8,5 - BB

 

Diaby - På vei tilbake i storform? Mye bra av Abou og scorer i tillegg det viktige første målet i ren Vieira-stil. - 8

 

van Persie - Scoring og assist. Bommer på noen 100% sjanser, men ellers god. 7,5

 

Innbyttere:

 

Walcott - Skaper uro med en gang han kommer inn og får en assist idag. - 8

 

Gibbs og Ramsey - Deltatt

Link to comment
Share on other sites

Angående spillerbørsen som er lagt ut på fremsiden, er det vel liten tvil om at de fleste har fått en karakter for høyt, og noen 2 for mye. Men alt i alt en god kamp. Squ er sjef bak, og kosc en tragedie. backene sliter med posisjonene sine, men ellers var det mye positivt å se i dag.

 

Helt enig med deg refser. Altfor høye karakterer i en kamp hvor det kun var et par spillere som imponerte og hvor vi som et lag ikke imponerte stort.

Link to comment
Share on other sites

Min børs etter kampen:

 

Lehmann - Jens for president! Gjør noen solide inngripner, blant annet redning med benet på strek rett før pause og mot DJ Campbell i andre omgang. Dirigerer forsvaret såpass bra at Squillaci og Koscielny plutselig virket mer selvsikre enn tidligere. - 8

 

Eboue - Scorer et viktig mål etter et fantastisk raid. Gjør det Sagna sjeldent får til, men Sagna er tryggere defensivt. - 6,5

 

Squillaci - Er på det trygge hele tiden, litt tryggere enn Kos. fantastisk takling i forkant av av 3. målet. - 7

 

Koscielny - Kunne fort skaffet Blackpool straffe og virker til tider litt shaky. - 4,5

 

Clichy - God og eksentrisk til tider, men får blackout innimellom noe som fort kunne gitt Blackpool en scoring til. Rydder forøvrig mye unna med hodet i dag - 4,5

 

Arshavin - Nesten usynlig og gjør ikke mye konstruktivt - 4

 

Wilshere - Assisten er det eneste han får til idag. - 5,5

 

Fabregas - Tilbake i godt gammelt slag og har mange lekre pasninger. Sterkt delaktig i 2 av målene. - 8,5 - BB

 

Diaby - På vei tilbake i storform? Mye bra av Abou og scorer i tillegg det viktige første målet i ren Vierira-stil. - 8

 

van Persie - Scoring og assist. Bommer på noen 100% sjanser, men ellers god. 7,5

 

Innbyttere:

 

Walcott - Skaper uro med en gang han kommer inn og får en assist idag. - 8

 

Gibbs og Ramsey - Deltatt

Greit nok at Nasri ikke var spesielt bra, men du kan i det minste gi han en karakter :proud:

Link to comment
Share on other sites

Angående spillerbørsen som er lagt ut på fremsiden, er det vel liten tvil om at de fleste har fått en karakter for høyt, og noen 2 for mye. Men alt i alt en god kamp. Squ er sjef bak, og kosc en tragedie. backene sliter med posisjonene sine, men ellers var det mye positivt å se i dag.

 

 

Den var litt for snill synes jeg..Fabregas så jeg ikke så mye av i forhold til forventningene..Synes Lehmann,Eboue og Diaby er våre beste i dag jeg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...