Jump to content

Replacement for Wenger


pacman

Recommended Posts

  • 5 weeks later...
  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Eurosport.com EN@EurosportCom_EN

BREAKING: According to Bild newspaper, Pep Guardiola has agreed to take over at Bayern Munich in the summer on a contract until 2016.

 

Er ikke mange dagene siden det var snakk om at dette bare var tull, men er selvfølgelig fortsatt langt langt ifra offisielt, men Bild har truffet med en del nyheter de siste sesongene. Er som oftest først ute med fotballnyheter innenfor Tyskland eller når det gjelder spillere fra eller som spiller i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med det jeg også. Tipper dog han ikke ville fått spesielt gode arbeidsforhold i Chelsea, men i City derimot så kunne det fort gått veldig bra.

 

Kjipt for Dortmund dog. Særlig når Klopp kommer hit etterhvert. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Bra skrevet piscator.

 

En vesentlig "ting" når det strukturelle er såpass skranglete defensivt, ville vært å fått inn stødigere forsvarsspillere.

Forsvarsspillere som først og fremst blir kjøpt fordi de er gode forsvarsspillere. Med det mener jeg at jeg har en liten mistanke når det gjelder signeringene av TV5 og Kosci. Begge er for all del gode forsvarere, men la oss ta TV5. Wenger har snakket om viktigheten av å ha en venstrebent stopper, samt stoppere som er tekniske, trygge og gode med ballen. Spesielt med tanke på måten vi nå spiller. Også Koscielny har mange av de samme egenskapene til TV5. Bare enda mer elegant med ballen. Jeg tror Wenger "forelsket" seg i ballferdighetene deres, samt deres agressivitet og kanskje ikke fokuserte så mye på posisjoneringsspill, evne til å lese spillet og defensiv "klokhet". For begge har i mine øyne klare mangler her. De kan ha glimrende kamper hvor alt stemmer, men litt for ofte gjøres det i overkant mye vilt/rart. Utrusninger som, når de feiler, fører til farlige målsjanser/mål. Øyeblikk med ukonsentrasjon som leder til målsjanser/mål.

(f.eks) :Campbell var kanskje ikke guds gave til fotballen rent teknisk, men det er heller ikke det viktigste. Han var konge i lufta, han var en kriger, han styrte linja, dirigerte og delegerte, sørget for at backrekka lå riktig. DET trenger vi.

Per har mange kvaliteter som ikke TV5 og Kosci har like mye av, men (for å være enda mer klagete) det er likevel en del egenskaper jeg savner, desverre. Jeg savner fandeninnvolskhet hos tyskeren. Spesielt i duellspillet, hvor han har forutsetninger til å dominere langt mer. Det er mulig spillestilen vår gjør han mer utsatt for svakhetene hans. Jeg kan forestille meg at han er bedre når han har et lag foran seg som i større grad "henger sammen". Det er litt fritt fram, tjohei kjøttdeig hos oss.. Begge backene spruter som regel opp, det samme gjør omtrent hele midtbanen...

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ingen tvil om at vi har solgt flere og bedre spillere enn det vi har kjøpt. Det ble kalt for 'project youth' som har vært nødvendig for å finansiere vår stadion. Nå er det heldigvis ikke bare overganger inn/ut som spiller noen rolle for kvaliteten på et fotballlag. Dette har jo Wenger bevist ved å holde laget kontinuerlig i toppen, både i England og Europa.

 

Hvordan har vi egentlig klart å holde oss såpass høyt, på tross av salgene av de beste spillerne?

 

I den perioden dere refererer til har tett opptil 20 Arsenalspillere fått sin landslagsdebut. Rundt regnet to av spillerne vi utvikler får sin landslagsdebut. Hver eneste sesong! Det er spillerutvikling som savner sidestykke. Jeg synes virkelig dette er noe vi kan slå oss på brystet for. Noe å være stolt over.

 

Å bruke fantasisummer for å sope markedet for talent, virker som den eneste måten andre klubber kan bli bedre enn oss.

 

Joda det er klart det er stas å produsere landslagsspillere. Men er det det vi vil huskes for? Klubben som produserte landsslagspillere på løpende bånd for videre å selge disse spillerne når de er på topp slik at andre klubber kan virkelig ta glede av dem?

 

Jeg skjønner fullt og helt at klubben og Wenger måtte begrense pengebruken kraftig årene etter byggingen. Du sier project youth var helt nødvendig for å finansiere stadion. Men det er jeg uenig i. Som jeg forklarer i innlegget på forrige side hvor jeg går gjennom kjøp og salg fra 08, mener jeg pengene er blitt disponert helt feil. Istedet for å kjøpe talenter for en dyr sum (Theo, Ramsey, Ox, Nasri, (Kosci), (Gervinho) +++, som alle har trengt og trenger mange, mange kamper/sesonger før de virkelig begynner å levere, kunne Wenger meget vell brukt disse pengene på spillere som kunne gått rett inn og levert fra dag 1. Det er det vell liten tvil om? Jeg snakker ikke da om å kjøpe stjernespillere til 20 mill pund, men istedenfor å bruke 30-40 mill pund på 4-5 talenter, noe vi har gjort, kunne disse blitt brukt på å kjøpe solide spillere som kunne erstattet de forsvunnede langt raskere og på en bedre måte enn disse talentene.

 

Det var ikke mye som skilte oss fra topplagene for et par år siden. Vi hadde et solid lag med ekstremt mye kvalitet. Men det var behov for et par forsterkniger. Wenger valgte talent fremfor umiddelbar kvalitet. Jævli synd. Jeg tror ting kunne sett veldig annerledes ut hadde han prioritert bare LITT annerledes. Sommeren 2010 f.eks. Da hadde vi fortsatt Fabregas, van Persie, Nasri begynnte å bli god, Song, mfl.

Wenger sier før denne sesongen, som alltid, at målet er seriegull. De som hentes inn er Chamakh, Kosci og Squillaci. Huff, huff og atter huff... Se ikke bort ifra at det var denne sesongen som gjorde at flere av nøkkelspillerne våre mistet tålmodigheten. Nasri og Fab stikker neste sommer. R*P vil ikke signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Driften til Arsenal er jo så forbanna sunn, og ingen andre lag i verden har så mye penger på bok etter å ha tjent de selv. Er det ikke da litt feilslått å påstå at vi måtte gjøre det sånn pga stadio?

Hadde vi ikke hatt denne cash-beholdninga, fordi alt gikk til å betale ned stadio kunne jeg vært med på tankegangen, men problemet her er jo at vi har penger men ingen manager som vil bruke de (fornuftig).

Ungdoms-satsingen til Wenger har ført oss lenger og lenger unna topplagene i PL. Jeg husker han har sagt flere sesonger tilbake at "døm meg etter sesongen". Vel, ja jeg dømmer når vi havner lenger og lenger bak toppen. Da hjelper det ikke å komme på tredjeplass, når vi er lengere bak toppen enn noen gang.

Wenger går selv ut hvert år og sier vi skal kjempe om GULL. Kanskje på tide å stikke fingern i jorda å si at vi ikke har nubbsjans til det slik tingenes tilstand er nå? Hvis han seriøst mener det, så får ha ta konsekvensen av resultatene å pakke sekken sin.

 

Erstatter for Wenger? Usikker, Jurgen Klopp er vel nevnt av mange, som jeg også syntes er spennende. Ellers er det ikke slik at Wenger er guden blandt managere (lenger). Overbevist om at mange andre ville levert bedre resultater med samme middler/mannskap som Wenger sitter og har sittet på de siste 5 årene.

Link to comment
Share on other sites

Driften til Arsenal er jo så forbanna sunn, og ingen andre lag i verden har så mye penger på bok etter å ha tjent de selv. Er det ikke da litt feilslått å påstå at vi måtte gjøre det sånn pga stadio?

Hadde vi ikke hatt denne cash-beholdninga, fordi alt gikk til å betale ned stadio kunne jeg vært med på tankegangen, men problemet her er jo at vi har penger men ingen manager som vil bruke de (fornuftig).

 

Erstatter for Wenger? Usikker, Jurgen Klopp er vel nevnt av mange, som jeg også syntes er spennende. Ellers er det ikke slik at Wenger er guden blandt managere (lenger). Overbevist om at mange andre ville levert bedre resultater med samme middler/mannskap som Wenger sitter og har sittet på de siste 5 årene.

 

Er viktig å huske på at om Wenger har hatt 50 millioner pund i de siste 3 årene så er det de samme millionene han har hatt. Hadde han svidd av 50 millioner pund for 3 år siden, så hadde han ikke hatt i nærheten av det nå. Mtp. den økonomiske situasjonen så er det mye som tyder på at det ikke er slik at vi svømmer i penger. Men vi har etter mange år med sunn drift spart opp mye penger, dette gir oss handlingsrom. Samtidig er vi i en situasjon at disse pengene må sees i et lengre perspektiv. Hvilken strategi man da velger kan absolutt diskuteres, å satse 50 millioner pund nå det neste året vil kanskje vi avkastning i sølvtøy og ytterligere inntekter av den grunn. Så kan vi forsøke oss, som vi gjør nå, å spare videre og satse på at vi klarer å få resultater ut av lite. Men som sagt, det er ikke sikkert Wenger har hatt mer enn 50 millioner pund de siste 4 årene å handle for...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liam Brady? Ikke en helt utenkelig tanke.

 

For noen år siden satt jeg og drakk på den skikkelig brune puben på Seven Sisters som jeg har glemt navnet på. Tvers over gata for "12 pins". Da ble jeg fortalt at Liam Brady var innom hver onsdag for å ta en øl, mens sønnen hadde pianotimer i nærheten. Lokal forankring!

 

"The Club will be discussing potential roles with Brady to ensure he stays involved."

Link to comment
Share on other sites

Har vel slitt litt med helsa tidligere? Tviler på at managerjobben er noe for Brady da mtp. hvor mye stress o.l. det er å være manager for en klubb som Arsenal.

 

En annen ting som ikke passer inn er alderen hans. I mai 2014 vil han være 58 år gammel. Ikke akkurat veien fremover vil jeg påstå.

Link to comment
Share on other sites

Liam Brady? Ikke en helt utenkelig tanke.

 

For noen år siden satt jeg og drakk på den skikkelig brune puben på Seven Sisters som jeg har glemt navnet på. Tvers over gata for "12 pins". Da ble jeg fortalt at Liam Brady var innom hver onsdag for å ta en øl, mens sønnen hadde pianotimer i nærheten. Lokal forankring!

 

"The Club will be discussing potential roles with Brady to ensure he stays involved."

Blackstock?

Link to comment
Share on other sites

Blackstock?

 

Stemmer! På hjørnet av Blackstock Road og Seven Sisters Road. Jeg husker de måtte låse opp dassene med en knapp i baren, og et par av crackhuene fra Finsbury Park lagde helvete fordi de ikke fikk lov til å bruke fasilitetene. Hvis det kan kalles det. Skikkelig uapetittelige dasser der.

Link to comment
Share on other sites

Replacement for Wenger, no thanks!

 

nå begynner jo Arsenal å likne på seg selv offensivt. Dette er Wenger god på. Men kan jeg tillate meg å stille noen spørsmål (som gjerne andre kan svare på også);

* synes du Wenger prioriterer forsvaret nok til å få tillit også i fremtiden?

* Har han i løpet av sin regjeringstid vist noen som helst evne eller vilje til å sette forsvarsproblemene på dagsordenen? For det som nå har utartet til det ekstreme har vi på mange måter sett i hele hans regjeringstid, vil nå jeg hevde,

* og selv om du likevel er villig til å gi han fornyet tillit, tror du innerst inne at han da kommer til å sette NOK fokus på forsvarsproblemene?

* Ja, tror du Wenger har evner til å gjøre dette?

Jeg vil også hevde at uten at disse problemene blir SKIKKELIG løst, vil Arsenal aldri bli noen reell tittelutfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Vi har sluppet inn 2 mål mindre enn serieleder United. Så det er nok mulig å vinne serien med et skrøpelig forsvar. Men vanskelig, det er det!

 

En større forskjell er at United har vunnet 3-2 ved 5 (!) anledninger i år. Og 4-3 ved 2 anledninger. 12 av deres 19 seiere har vært med ett måls margin. Arsenal har vunnet 10 kamper totalt, og kun 2 av dem har vært med ett måls margin.

 

One nil to the Arsenal virker ikke å være synonymt med seier lenger. Og har vel egentlig ikke vært det siden GG.

Link to comment
Share on other sites

Vi har sluppet inn 2 mål mindre enn serieleder United. Så det er nok mulig å vinne serien med et skrøpelig forsvar. Men vanskelig, det er det!

 

En større forskjell er at United har vunnet 3-2 ved 5 (!) anledninger i år. Og 4-3 ved 2 anledninger. 12 av deres 19 seiere har vært med ett måls margin. Arsenal har vunnet 10 kamper totalt, og kun 2 av dem har vært med ett måls margin.

 

One nil to the Arsenal virker ikke å være synonymt med seier lenger. Og har vel egentlig ikke vært det siden GG.

 

"one-nil to the arsenal" er historie! Det spiller nesten ingen rolle hvor mye Arsenal leder med, seieren er nesten aldri sikret før dommeren bllåser av kampen uansett! Og da er vi ved sakens kjerne. Man kan ikke isolert se på antall baklengsmål totalt. Man må se på HVORDAN baklengsmålene har kommet, og hvordan de har endret kamputviklingen og resultatet. Og selv om ManU har vært rufsete defensivt de også denne sesongen, så har feilene deres ikke vært så komiske og tilfeldige som de lilleputtfeilene Arsenal har begått. Det forteller oss også at det burde være lettere for Arsenal å gjøre noe med sine feil, men inntrykket er likevel det motsatte. Ferguson har ihvertfall delvis klart å rette på defensive svakheter. Han lærer av feilene, mens Arsenal fortsetter å gjøre de samme feilene om og om igjen. Hadde ManU forsvaret gjort feil som det Arsenal gjorde i går, hadde Ferguson støvsugd markedet for å finne erstattere, og han hadde brukt MYE ressurser på og gjort KONKRETE tiltak for å rette opp disse feilene.

 

Som du er inne på, har heller ikke forsvarstabbene til ManU fått avgjørende betydning for resultatet. Det skyldes delvis at ManU er flinkere til å rette opp egne feil. Blir de liggende under pga en forsvarstabbe, mobiliserer de og snur kampen. Og når de først kommer i ledelsen klarer de å "stenge av". Arsenal kan også komme tilbake, men som sagt, de klarer aldri å drepe kampene. Man sitter alltid med en vond følelse av at de kan gjøre en idiotisk tabbe som slipper motstanderen inn i kampen igjen.

 

Det er menneskelig å feile, og ja, det er mulig å vinne ligaen selv med et (i utgangspunktet) dårlig forsvar. Men da må minst to forutsetninger være tilstede; man må være så suverene offensivt at det kompenserer for forsvarsfeilenem, og at man VET at man alltid kan komme tilbake etter en feil. Det var Arsenal delvis i storhetstiden, der er de ikke helt nå, bare nesten. I tillegg må man evne å lære av egne feil, sånn at man gradvis forbedrer seg. Og det viser Arsenal ingen evne til defensivt. Det har de ikke gjort på flere år. For meg er det den aller største "gåten", og det er for meg den faktoren som gjør at jeg føler meg sikker på at Wenger ikke er mannen som kan løfte klubben tilbake til toppen, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

 

"one-nil to the arsenal" er historie! Det spiller nesten ingen rolle hvor mye Arsenal leder med, seieren er nesten aldri sikret før dommeren bllåser av kampen uansett! Og da er vi ved sakens kjerne. Man kan ikke isolert se på antall baklengsmål totalt. Man må se på HVORDAN baklengsmålene har kommet, og hvordan de har endret kamputviklingen og resultatet. Og selv om ManU har vært rufsete defensivt de også denne sesongen, så har feilene deres ikke vært så komiske og tilfeldige som de lilleputtfeilene Arsenal har begått. Det forteller oss også at det burde være lettere for Arsenal å gjøre noe med sine feil, men inntrykket er likevel det motsatte. Ferguson har ihvertfall delvis klart å rette på defensive svakheter. Han lærer av feilene, mens Arsenal fortsetter å gjøre de samme feilene om og om igjen. Hadde ManU forsvaret gjort feil som det Arsenal gjorde i går, hadde Ferguson støvsugd markedet for å finne erstattere, og han hadde brukt MYE ressurser på og gjort KONKRETE tiltak for å rette opp disse feilene.

 

Som du er inne på, har heller ikke forsvarstabbene til ManU fått avgjørende betydning for resultatet. Det skyldes delvis at ManU er flinkere til å rette opp egne feil. Blir de liggende under pga en forsvarstabbe, mobiliserer de og snur kampen. Og når de først kommer i ledelsen klarer de å "stenge av". Arsenal kan også komme tilbake, men som sagt, de klarer aldri å drepe kampene. Man sitter alltid med en vond følelse av at de kan gjøre en idiotisk tabbe som slipper motstanderen inn i kampen igjen.

 

Det er menneskelig å feile, og ja, det er mulig å vinne ligaen selv med et (i utgangspunktet) dårlig forsvar. Men da må minst to forutsetninger være tilstede; man må være så suverene offensivt at det kompenserer for forsvarsfeilenem, og at man VET at man alltid kan komme tilbake etter en feil. Det var Arsenal delvis i storhetstiden, der er de ikke helt nå, bare nesten. I tillegg må man evne å lære av egne feil, sånn at man gradvis forbedrer seg. Og det viser Arsenal ingen evne til defensivt. Det har de ikke gjort på flere år. For meg er det den aller største "gåten", og det er for meg den faktoren som gjør at jeg føler meg sikker på at Wenger ikke er mannen som kan løfte klubben tilbake til toppen, dessverre.

Du er veldig inne på hva som må være feil her. Bra.

Wenger har Bould rundt seg, men som alle her inne, og sikkert der ute, skjønner så blir ikke hans kompetanse utnyttet slik den burde. Veldig trist. Spesielt for he's-got-no-hair,-but-we-dont-care Stevie.

Link to comment
Share on other sites

Du er veldig inne på hva som må være feil her. Bra.

Wenger har Bould rundt seg, men som alle her inne, og sikkert der ute, skjønner så blir ikke hans kompetanse utnyttet slik den burde. Veldig trist. Spesielt for he's-got-no-hair,-but-we-dont-care Stevie.

 

Hvordan "skjønner" så mange på forumet det?

 

Jeg blir så utrolig imponert når folk "vet" så mye. Jeg husker tidligere i sesongen hvor Arsenal snudde en kamp i pausen. Da var det flere debattanter som "visste" at det var Bould som hadde stått for "hårfønerbehandling". Hvordan "vet"/"skjønner" folk så mye og hvor/hva skal jeg lese for å bli like "vis"?

Link to comment
Share on other sites

Alle må få ha sine teorier. Jeg personlig tror at den solide defensive formen vi hadde (noe som resulterte også i lite mål fremover) var i stor grad Bould som fiksa. Wenger likte neppe det han så offensivt, og korrigerte så dette, noe som gjorde at Bould sine resultater sakte men sikkert forsvant med sagna oppover flanken, og de andre i forsvar som ikke er stort bedre. Med unntak av Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Alle må få ha sine teorier. Jeg personlig tror at den solide defensive formen vi hadde (noe som resulterte også i lite mål fremover) var i stor grad Bould som fiksa. Wenger likte neppe det han så offensivt, og korrigerte så dette, noe som gjorde at Bould sine resultater sakte men sikkert forsvant med sagna oppover flanken, og de andre i forsvar som ikke er stort bedre. Med unntak av Gibbs.

 

Tror også du er inne på noe her. Jeg husker at Wenger og Rice satt og småpratet ofte på benken før. Pat var ute å dirigerte litt også.

Bould og Wenger snakker knapt sammen og det er fryktelig sjeldent jeg ser Bould ute å dirigere. Jeg tror de har forskjellige filosofier på hvordan vi skal stabilisere det defensive.

Link to comment
Share on other sites

 

Replacement for Wenger, no thanks!

 

Jeg har heller ikke hastverk, men på et eller annet tidspunkt kommer han jo til å trekke seg tilbake. Føler meg ganske sikker på at han blir ut kontrakten, og håper han orker å ta fatt på et par år til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...