Jump to content

Replacement for Wenger


pacman

Recommended Posts

 

 

Klarer ikke å se at Mourinho klarer å gjøre gull av den gråsteinen vi har her. Tror ikke engang vi har ekte stein... virker som plastikk for tida.

 

Mourinho er en mann som liker å bruke en god del penger, men han er også en meget god motivatør. Ville trolig også forbedret det defensive og kan jo ikke akkurat gjøre det noe dårligere med det offensive enn hva Wenger har prestert denne sesongen så hvis Mourinho ble hentet ville jeg selvfølgelig vært en meget fornøyd mann.

Mourinho bruker mye penger der han får lov til det, og lite der det er påkrevd. Han leverte

Bra med porto også

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Mourinho bruker mye penger der han får lov til det, og lite der det er påkrevd. Han leverte

Bra med porto også

 

BE

 

Men mener å huske at han brukte forholdsvis greit med penger der også? Tror uansett han ville fått mer ut av laget enn det Wenger gjør. Talenter derimot tror jeg nok ville slitt litt under Mourinho og jeg mener vi sitter på en god del gode talenter som ikke er så altfor langt unna førstelaget pdd. Det er derfor jeg virkelig liker Klopp som minner veldig om Wenger tidlig i hans Arsenal karriere.

Link to comment
Share on other sites

Van Basten, Rijkaard, V Gaal, Klopp, O,neil, Capello, Mourinho, Del Bosque, Low, Lippi, Ancelloti, Trappatoni, Mazzari, Guardiola Ville hatt alle de over Wenger.

 

Favorittene: Klopp, Rijkaard, Mazzari, Guardiola, Van Basten, Mourinho

Link to comment
Share on other sites

Van Basten, Rijkaard, V Gaal, Klopp, O,neil, Capello, Mourinho, Del Bosque, Low, Lippi, Ancelloti, Trappatoni, Mazzari, Guardiola Ville hatt alle de over Wenger.

 

Favorittene: Klopp, Rijkaard, Mazzari, Guardiola, Van Basten, Mourinho

 

Teatersjefen guardiola vil jeg ikke ha i nærheten av emirates

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Sutringen til Wenger vil du ha?

 

Han har sagt utallige ganger at han vil ha Wenger sittende ut sesongen - men så vil han ha en annen inn. Det går vel på at han tror (som mange andre) at det ikke vil være større sjanse for å klare 4. plass med en annen manager slik ting er nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at vi trenger en ny manager, som får lov til å bygge opp et nytt lag. En manager som ikke må ha et press på at prestasjonene kommer fra dag 1, men som får lov til å ha en plan bak det han gjør.

Jeg mener også; at vi nå trenger å benytte oss av gooner-blodet i moderne tid på ulike posisjoner i klubben. Kan være posisjoner som: manager, assistent, brikker i trenerteamet, eller som "maskot" for klubben. De som jeg anser som spennende x-spillere i enkelte slike posisjoner er; Henry, Keown, Pires, Adams, Vieria, Winterburn, Dixon, og Bould, som de mest aktuelle. Dette for å skape litt boost til supportere, sponsorere, og til spillerene som sikkert har hatt disse som idoler. Bergkamp kommer nok neppe tilbake, så det blir nok kun en søt drøm.

 

Muligens er en manager-rolle litt for tidlig for noen av disse (eller....?), selv om det hadde vært sykelig spennende og meget følelsesladet på flere områder. Historien viser, at også unge mennesker (gj.snitt alderen er nok et godt stykke over disse) kan takle en slik rolle godt. Men; det blir vel litt med drømmen i denne fasen......

Uansett, en manager som har en filosofi, som har en klar plan, og som ser for seg årene fremover og ikke kun lever i nuet med solbriller på, det er et must.

Link to comment
Share on other sites

Manus ble fulgt til punkt og prikke i dag - igjen. Så forutsigbart. Sesong etter sesong. De samme symptomene og de samme resultatene. Noe må skje. Noe dramatisk. Det må markeres et oppgjør mot mangelen på alt som kan bringe deg suksess fra high tech ferdigheter til low tech trøkk. Det trengs en ny giv, nye ideer og nye holdninger. At Arsene Wenger i den tilstand han er nå skal gi oss dette står ikke til troende. Se på mannen. Kroppspråket. Desverre. Det er regelrett nitrist, men sant. Det må snart det den mest desperate WKB innse.

Link to comment
Share on other sites

Capello uten tvil. Her trengs det disiplin i form av hardt arbeid både på treningsfeltet og på banen.

 

Tror virkelig vi kunne fått dette med noen av våre gamle legender, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Noen som bryr seg om klubben i sitt hjerte, og som er gjennomført profesjonelle og veit hva som forventes av moral og vilje. Og; som krever nettopp dette både på banen og treningsfeltet.

Tror ikke Capello er et prosjekt for de neste 8-10årene, og at det kun blir et kortvarig system. Og; det kan være negativt. Er mange som har satset kortstiktig, så må nestemann bruke mye tid på å rydde opp. Kan være et skritt frem, og to tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Tror virkelig vi kunne fått dette med noen av våre gamle legender, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Noen som bryr seg om klubben i sitt hjerte, og som er gjennomført profesjonelle og veit hva som forventes av moral og vilje. Og; som krever nettopp dette både på banen og treningsfeltet.

Tror ikke Capello er et prosjekt for de neste 8-10årene, og at det kun blir et kortvarig system. Og; det kan være negativt. Er mange som har satset kortstiktig, så må nestemann bruke mye tid på å rydde opp. Kan være et skritt frem, og to tilbake.

 

Wenger har jo satsa langsiktig og LIKEVEL må noen rydde opp etter han... Arsenal har havna i et uføre med alt for mange unge spillere og spillere uten nok lederegenskaper. Når så en av de unge spillerne tar steget opp, nærmer seg å bli en stjerne og får tittelambisjoner har de naturlig nok ikke tålmodighet til å vente på at Wengers langtidssatsing gir frukter...

 

Nei, her trengs det en ny kost med en klar strategi på hvordan det skal spilles EFFEKTIV fotball (som faktisk også kan være fin fotball), og som samtidig som en bevarer de største talentene i klubben ikke er redd for å spe på med etablerte stjerner! Arsenal er tross alt mer enn et veldedig sysselsettingsprosjekt for ungdom...

Link to comment
Share on other sites

Tror virkelig vi kunne fått dette med noen av våre gamle legender, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Noen som bryr seg om klubben i sitt hjerte, og som er gjennomført profesjonelle og veit hva som forventes av moral og vilje. Og; som krever nettopp dette både på banen og treningsfeltet.

Tror ikke Capello er et prosjekt for de neste 8-10årene, og at det kun blir et kortvarig system. Og; det kan være negativt. Er mange som har satset kortstiktig, så må nestemann bruke mye tid på å rydde opp. Kan være et skritt frem, og to tilbake.

 

Selvsagt er ikke Capello noe for de neste 10 årene, men han er rette mannen til å kunne rydde opp i klubben akkurat nå ved å plante en vinnermentalitet inn i laget igjen. Å ansette en av våre gamle legender nå ville vært en enorm gamble, noe vi ikke har råd til å ta slik klubben er akkurat nå. Dette er nok noe vi må pent vente på til våre legender har skapt seg et navn i en managerrolle i en annen klubb. Med Capello vil vi helt klart få inn en hel dose med profesjonalitet og både moral og vilje. Du sier at en eventuell erstatter muligens må rydde opp etter Capello, om vi skulle ende opp med han? Det er jo nettopp å rydde opp som er poenget med å ansette Capello. Laget i dag trengs helt klart en opprydding, ikke bare spillermaterialet men mest inni skallen til spillerne, skape en vinnermentalitet. En eventuell erstatter for Capello vil ikke trenge mye opprydning, men heller videreføring. Og det er mye lettere å ta over et lag med suksess enn et lag som sliter, derfor vil jeg ha inn en rutinert manager etter Wenger. Gjerne med en meget god cv. Og når italieneren er klar for å gi seg, så kan en yngre overta.

 

Drømmen min er Mourinho med Keown som assistent, det er jeg ganske sikkert på hadde ført til suksess! Men pdd er Capello ledig på markedet, samtidig som jeg ikke tror Mourinho vil ta over en klubb uten uendelig mye pundsedler tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

@liambrady:

 

Det er mange spillere som må ut av troppen, og det tar tid å forme sitt eget lag. En ny manager må få tid til å sette sitt preg på sitt Arsenal-lag, og da mener jeg at man skal se resultater fra ca 2 års tid. Det har ingenting med måten Wenger styrer skuta nå, for han har gått i sin egen felle. En felle som handler om stahet, unnskyldninger, lite krav til spillerene, og tap av klassespillere pga mangel på ambisjoner og lederskap. Han har oversett justeringer og innhenting av kvalitet i laget, mens sitt prosjekt har vandret og gått.

 

@Hedly:

Jeg har lite sans for Capello, og han har ikke imponert meg som trener for landslaget (mye rare valg, spillestil, og rot/bråk blandt egne rekker) de siste årene. Nå er det selvsagt stor forskjell på landslag og klubblag, men man kan se litt på spillestil og spillervalg. Og; hvilken leder han er.

 

Hvordan vil han håndtere en slik "oppvask av stallen", det er jeg usikker på. Titlene i Juve ble trukket tilbake pga dommerkorrupsjon, og generelt har han hatt meget gode spilletropper i de lagene han har trent.

Jeg tror ikke en slik kortsiktig løsning vil være det beste for klubben, for jeg tror det må en inn som ser dette som et prosjekt over tid. Det hjelper ikke å rydde opp, om en ny manager om 2 års tid har helt et annet syn på de spillerene som da befinner seg i klubben. Og; det er ikke gjort over natten.

 

Man trenger kanskje et år eller to, på å forme laget slik man vil. Og fra da; så burde laget være klare nok til å sloss om pokalen på en ærlig måte.

Link to comment
Share on other sites

Manus ble fulgt til punkt og prikke i dag - igjen. Så forutsigbart. Sesong etter sesong. De samme symptomene og de samme resultatene. Noe må skje. Noe dramatisk. Det må markeres et oppgjør mot mangelen på alt som kan bringe deg suksess fra high tech ferdigheter til low tech trøkk. Det trengs en ny giv, nye ideer og nye holdninger. At Arsene Wenger i den tilstand han er nå skal gi oss dette står ikke til troende. Se på mannen. Kroppspråket. Desverre. Det er regelrett nitrist, men sant. Det må snart det den mest desperate WKB innse.

 

Nitrist indeed. Og også en smule flaut etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

@Hedly:

Jeg har lite sans for Capello, og han har ikke imponert meg som trener for landslaget (mye rare valg, spillestil, og rot/bråk blandt egne rekker) de siste årene. Nå er det selvsagt stor forskjell på landslag og klubblag, men man kan se litt på spillestil og spillervalg. Og; hvilken leder han er.

 

Hvordan vil han håndtere en slik "oppvask av stallen", det er jeg usikker på. Titlene i Juve ble trukket tilbake pga dommerkorrupsjon, og generelt har han hatt meget gode spilletropper i de lagene han har trent.

Jeg tror ikke en slik kortsiktig løsning vil være det beste for klubben, for jeg tror det må en inn som ser dette som et prosjekt over tid. Det hjelper ikke å rydde opp, om en ny manager om 2 års tid har helt et annet syn på de spillerene som da befinner seg i klubben. Og; det er ikke gjort over natten.

 

Man trenger kanskje et år eller to, på å forme laget slik man vil. Og fra da; så burde laget være klare nok til å sloss om pokalen på en ærlig måte.

 

Som du sier er det stort forskjell på å være klubb og landslagstrener, men han er da en av de eneste som har trent England som faktisk har truffet godt på laguttak og spillestil. Han er vell den eneste siden begynnelsen av 2000-tallet som har klart å skape en skikkelig midtbane på England.

 

Juventus tiden hans blir selvsagt overskygget av korrupsjonsskandalen, men man må ikke glemme at det var en grunn til at han kom seg til en så god klubb (som dem var den gang). Han vant blandt annet Serie A gull med Roma, som ikke akkurat hadde en utrolig godt lag da han tok over, men mye takket være knallhard disiplin og en god dose med vinnermentalitet klarte han å skape gull-lag også av dem. Han klarte også å få Real Madrid på rett spor. Stallen var riktignok verdensklasse fra ende til annen, men klubben hadde ikke vunnet ligaen på en god del år før Capello kom. Capello er uten det snev av tvil god nok til å få Arsenal på rett kjøl. Ikke bare vil han komme til klubben med en helt ny tankegang, men han har også et såpass respektert navn i Europa at han vil kunne friste flere meget gode spillere til klubben. En respektert manager er ofte det som avgjør spillernes avgjørelse når de velger klubb.

Link to comment
Share on other sites

@liambrady:

 

Det er mange spillere som må ut av troppen, og det tar tid å forme sitt eget lag. En ny manager må få tid til å sette sitt preg på sitt Arsenal-lag, og da mener jeg at man skal se resultater fra ca 2 års tid. Det har ingenting med måten Wenger styrer skuta nå, for han har gått i sin egen felle. En felle som handler om stahet, unnskyldninger, lite krav til spillerene, og tap av klassespillere pga mangel på ambisjoner og lederskap. Han har oversett justeringer og innhenting av kvalitet i laget, mens sitt prosjekt har vandret og gått

 

La det være helt klart: Jeg lever ikke i den vilfarelsen at det bare er å bytte sjef så vil resultatene komme over natta. Jeg har ingen tro på ligagull det første året under en ny ledelse heller, men kanskje kan en vinne en av cupene simpelthen for at i et cupoppgjør handler det mye om å skape vinnermentalitet HER OG NÅ og ikke over en hel sesong. En cup er mer "bingo" om du forstår hva jeg mener... Denne vinnermentaliteten tror jeg DESSVERRE Wenger ikke er i stand til å skape lenger. Er forresten ikke sikker på at han noen gang har vært det, men at han i de suksessrike årene ble redda av at han hadde profiler som Seaman, Adams, Vieira, Henry, Bergkamp osv

 

Jeg tror imidlertid at en klar og tydelig leder, med meritter og evne til å se resultater i nuet vil være med på og overtale spillere som RVP, Verm, Vilshere osv om at her ligger det en gulerot og venter på meg dersom jeg har litt is i magen og blir i klubben framfor å flytte på seg fordi gresset ser grønnere ut andre steder.

 

Jeg tror IKKE Capello er rett mann. Vi trenger en mann som har vist han kan skape resultater med begrensede midler, men samtidig kan være en tydelig formidler i alle retninger på hva som faktisk kreves for å oppnå suksess. Skal ikke komme med navn på hvem jeg ser for meg da jeg ikke er overmåte interessert i andre lag og ligaer enn Arsenal i england og Molde i Norge (ser ikke for meg OGS på Emirates da...). Forresten, og nå banner jeg vel i kirka; Harry Redknapp er en slu rev som i verrtfall har skapt resultater, og som samtidig er en luring med sjekkheftet... Ref saken om nettofortjeneste på spillere inn og ut nylig...

 

Det jeg derimot er rimelig sikker på er at vi IKKE har tid til å drøye mer dersom vi ønsker å være et topplag i årene som kommer. Lag kan i mye større grad enn før "kjøpe" seg titler, og henger ikke de etablerte toppklubbene da med i timen så er en raskt akterutseilt...

Link to comment
Share on other sites

 

En manager jeg virkelig ikke ønsker meg. Står for en meget destruktiv fotball filosofi.

 

Når han har en annen kvalitet spillere, å muligheter, forandre dette seg.. Desuten synes jeg det er bedre å se på ett fantastisk pressing game, enn en haug med støttepassninger som ikke komme over midsirkelen en gang.. Synes vi spiller enorm kjedelig fotball, og det åpresset vi hadde før i tiden var en fryd å se på , motstanderen fikk knapt 3 trekk i laget da vi var ekstrem på høgget de fire trekkene etter vi hadde mistet ball for å vinne den tilbake så fort som mulig. Litt alla Barca.. dette var Wenger, men hvor det et er blitt aav må gudene vite.

 

Vi mangler en til 2 gode sentrale midtbane spillere, en AMC av Høy klasse og en driblefant av en ving som kan gå forbi en man og skape ubalanse i motstanderen. en stabil venstreback. Midtstopperne synes jeg er grei nok, tror de lider av at vi ikke greier å få ballen i farligposisjoner selv om har ballen en del til tiden, helt latterlig balltap har og mye med saken å gjøre, vi mister ballen på vei fremover, eller mens midbanbane spiller prøver å komme i posisjon til å får gjort noen med balllen så mister vi den på vei fremover. ingen forsvar i heler verden som har en så vansKELIG JOBB SOM VÅR

Link to comment
Share on other sites

 

La det være helt klart: Jeg lever ikke i den vilfarelsen at det bare er å bytte sjef så vil resultatene komme over natta. Jeg har ingen tro på ligagull det første året under en ny ledelse heller, men kanskje kan en vinne en av cupene simpelthen for at i et cupoppgjør handler det mye om å skape vinnermentalitet HER OG NÅ og ikke over en hel sesong. En cup er mer "bingo" om du forstår hva jeg mener... Denne vinnermentaliteten tror jeg DESSVERRE Wenger ikke er i stand til å skape lenger. Er forresten ikke sikker på at han noen gang har vært det, men at han i de suksessrike årene ble redda av at han hadde profiler som Seaman, Adams, Vieira, Henry, Bergkamp osv

 

Jeg tror imidlertid at en klar og tydelig leder, med meritter og evne til å se resultater i nuet vil være med på og overtale spillere som RVP, Verm, Vilshere osv om at her ligger det en gulerot og venter på meg dersom jeg har litt is i magen og blir i klubben framfor å flytte på seg fordi gresset ser grønnere ut andre steder.

 

Jeg tror IKKE Capello er rett mann. Vi trenger en mann som har vist han kan skape resultater med begrensede midler, men samtidig kan være en tydelig formidler i alle retninger på hva som faktisk kreves for å oppnå suksess. Skal ikke komme med navn på hvem jeg ser for meg da jeg ikke er overmåte interessert i andre lag og ligaer enn Arsenal i england og Molde i Norge (ser ikke for meg OGS på Emirates da...). Forresten, og nå banner jeg vel i kirka; Harry Redknapp er en slu rev som i verrtfall har skapt resultater, og som samtidig er en luring med sjekkheftet... Ref saken om nettofortjeneste på spillere inn og ut nylig...

 

Det jeg derimot er rimelig sikker på er at vi IKKE har tid til å drøye mer dersom vi ønsker å være et topplag i årene som kommer. Lag kan i mye større grad enn før "kjøpe" seg titler, og henger ikke de etablerte toppklubbene da med i timen så er en raskt akterutseilt...

 

Da har vi egentlig ganske likt syn :)

* Vi bør ikke forvente/kreve reusltater før et par års tid, siden det vil ta tid å forme sitt lag for en ny manager.

* Ingen tror Capello er rett mann.

* Viktig å vise signaler til spillerene, at her er det en plan til suksess for årene som kommer. Tro på den, eller stikk.

 

Jeg tror Wenger virkelig hadde det, selv om han hadde et meget godt lag. Han utviklet mye i den perioden han ankom (nye treningsformer, mer seriøsitet, bedre støtteapperat, bedre treningsfelt, stoppet promilla, bedre kosthold, og skapte magisk fotball med en strålende filosofi- noe han har gått bort ifra), men han har kjørt seg fast i sin stahet. Det er ingen tvil om hans fotballkunnskaper, men det kan også være hans værste fiende. Tar ikke tak i "problemene" og "utfordringene" som dukker opp, pga staheten om at slikt skal det være. Å se seg blind på noe som har feilet gang på gang, og tro/kreve at det likevel skal lykkes for å evt bli genierklært.

 

Det er ingen som krever at pokaler skal hentes inn hele tiden, men man krever at man utnytter potensialet og kvalitetene så godt som mulig, og tar handling på de svakhetene som er i laget. Det har han ikke gjort, og det vil han ikke gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...