Jump to content

Replacement for Wenger


pacman

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Mourinho må være min favoritt, men det er vel heller usannsynlig at han ville valgt oss om han først skulle returnere. Har lenge hatt sansen for Martin O'Neill. Han får fram resultater selv med relativt små budsjetter, og spillestilen hans ser ut til å fungere bra i Premier League. For meg er han en manager som får ut det beste i spillerne sine, ikke ulikt mr. Wenger. I O'Neills spillestil må alle jobbe skjorta av seg, og da kan man ikke ha drittunger som Song på laget. Spørsmålet er vel hvordan han takler å ha stjernespillere(I den grad vi har noen?) rundt seg på treningsfeltet, og ikke bare spillere som Bramble, O'Shea, Cattermole, Bardlsey og Brown som er profesjonelle, disiplinerte og jobber som fanken.

 

Villa var på tur til å bli en toppklubb, men det spørs om spillestilen hans kunne løftet oss til nye høyder?

 

Liker å tro at "alle" kunne vunnet alt med Barcelona, så kunne vært morsomt å sett Guardiola i Arsenal. Klopp skal bare fortsette å utvikle seg i Dortmund, for Wenger er ikke ferdig helt ennå, han. :)

Link to comment
Share on other sites

Enig i det du sier om O'neill, men tror ikke han hadde taklet "presset", iallefall ikke på samme måte som Wenger. Å klare CL 16 år på rad(Spesielt de 3-4 siste årene) er helt sinnsykt, sånn som klubben har solgt og solgt!

 

Og ja, Klopp sier jeg ikke nei takk til når Wenger legger opp!:=)

Link to comment
Share on other sites

Martin O'Neill inn i Arsenal ville vært en total ødeleggelse av fin fotball i AFC og et signal om at denne klubben er ivrig på å falle ned som "midtable-club". Enkelt og greit: O'Neill er ikke en mann jeg ønsker til Arsenal.

 

Jürgen Klopp er helt klart den beste for jobben når man i betraktning hva han har fått til med Dortmund. Der snakker man virkelig om en manager med restriksjoner når det kommer til økonomi. For en jobb han har gjort der.

Link to comment
Share on other sites

Jürgen Klopp er helt klart den beste for jobben når man i betraktning hva han har fått til med Dortmund. Der snakker man virkelig om en manager med restriksjoner når det kommer til økonomi. For en jobb han har gjort der.

Subotic, Kagawa, Hummels, Bender. Genial mann.

Link to comment
Share on other sites

Subotic, Kagawa, Hummels, Bender. Genial mann.

 

Sterkt delaktig i utviklingen av Götze og to meget gode kjøp i Sven Bender og Lewandowski også.

 

Bygget opp et veldig godt lag av praktisk talt ingenting. Har hatt et overgangsbudsjett på rundt 2 millioner euro per sesong. Klubben til tross for situasjonen klarte også å hente Marco Reus på forhånd når de visste at Kagawa var på vei ut. Det er intet annet enn imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Martin O'Neill inn i Arsenal ville vært en total ødeleggelse av fin fotball i AFC og et signal om at denne klubben er ivrig på å falle ned som "midtable-club". Enkelt og greit: O'Neill er ikke en mann jeg ønsker til Arsenal.

Tviler på at han ville spilt slik som han gjorde mot oss forrige helg hvis han skulle tatt over Arsenal. For eksempel så spilte han 3-5-2 med Celtic før han kom til Villa. Han er ingen Wenger, han ligger kompakt og vil ha dødelige kontringer. Det så vi under hans tid i Villa, da de opererte i en 4-3-2-1 med Heskey/Carew på topp, mens trioen Young, Milner og Agbonlahor kom på ruvende løp. Han er ikke nødvendigvis den rette mannen, jeg har bare sansen for de resultatene han har fått med Celtic, Villa og Sunderland. Klopp er selvsagt en brennhet kandidat, og han er vel kanskje den som ligner mest på Wenger av de som kan være tilgjengelige. Men så er han da tysk, og har bodd der hele livet. De er vel ikke kjente for å forlate landet så fort muligheten kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Sterkt delaktig i utviklingen av Götze og to meget gode kjøp i Sven Bender og Lewandowski også.

 

Bygget opp et veldig godt lag av praktisk talt ingenting. Har hatt et overgangsbudsjett på rundt 2 millioner euro per sesong. Klubben til tross for situasjonen klarte også å hente Marco Reus på forhånd når de visste at Kagawa var på vei ut. Det er intet annet enn imponerende.

Bender holdt ikke å nevne en gang? :P Andre som kan nevnes er Schmelzer, Pisczek og Grosskreutz samt Gundogan som alle er blitt bra spillere under Klopp, ingen av de som var noe særlig før han tok ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da ere på'n igjen.

 

Klopp og Guardiola er to av de kjente navnene som folk flest vil ha. Dessverre tipper jeg ingen av de vil komme til Arsenal.

 

Så da gjenstår det ukjente navn. Noe som ikke nødvendigvis betyr at de ikke vil ha suksess (hvem hadde hørt om Wenger før han kom til Arsenal bla?), men de vil ikke klare å tiltrekke seg de helt store navene.

 

Uansett: Tror ikke styret eller Gazidis klarer å plukke ut en verdig etterfølger for Wenger. Ender garantert opp med noe dårlig oppgulp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer meg fint uten Barca DNA fitta Guardiola

 

Syntes ikke Guardiola er så ille, men Barcelona DNA-et hans er selvfølgelig mer enn bare litt småkjipt.

 

Klopp er min soleklare favoritt. En ung Wenger. Bare hakket bedre.

Link to comment
Share on other sites

På tide å fjerne den lengstsittende manager uten trofeer...Tror de første årene bare var et blaff, reddet av defensiv organisering og en gratis Sol Campell, samt litt vilje til å kjøpe spillere av noe bedre kvalitet. Jeg mener, når man henter Henry, hvordan ender man da opp med å hente Gerviho noen år senere?

 

Wenger has lost it, om han noen gang hadde det...

 

Får vel avslutte litt saklig da, han fortjener ros for det han prestere noen år etter sin ankomst, men som han fortjener kritikk for det makkverket han leverer i dag, og de siste sesongen. En god gjør ikke en dårlig, eller noe slikt...

 

 

Klopp, Mourinho, Pep mer en jatakk...Villig til å prøve noen ubesrevne også, DB10 er hjertelig velkommen til å prøve...

Link to comment
Share on other sites

Og sånn for the record. Jeg er all in for å bytte manager i mai og da går

Min stemme til Mourinho

Ja, og hvis han takker nei så kan vi prøve oss på Ferguson.

 

Klopp, Guardiola, Mourinho... urealistiske navn.

 

Det største problemet mitt med å fjerne Wenger er at jeg ikke ser en tilgjengelig manager som kan komme inn og gjøre en bedre jobb. Han kommer til å ha de samme spillerne, samme transferbudsjettet, samme drittsupporterne på Emirates, osv. Og ikke minst; samme styret.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og hvis han takker nei så kan vi prøve oss på Ferguson.

 

Klopp, Guardiola, Mourinho... urealistiske navn.

 

Det største problemet mitt med å fjerne Wenger er at jeg ikke ser en tilgjengelig manager som kan komme inn og gjøre en bedre jobb. Han kommer til å ha de samme spillerne, samme transferbudsjettet, samme drittsupporterne på Emirates, osv.

 

En ny manager kan umulig få like lite ut av spillerene sine som Wenger. En ny manager vil også kunne gi faen i lønnspolitikken til Wenger med skyhøyelønninger til spillere som på en god dag er middelmådig. Han vil også ha muligheten til å bli kvitt et titalls med spillere som hever lønn som ikke er gode nok samt en masse talenter som ei heller ikke er gode nok.

 

Vi har et lønnsbudsjett på omtrent 140 millioner pund. Dette kan kuttes ned betraktelig og frigjøre enda mer penger til større spillere. For å ikke snakke om det overgangsbudsjettet som visstnok har vært på omtrent 50 millioner pund de siste par årene som Wenger ikke har benyttet seg av.

 

En manager med de forholdene der tror jeg virkelig ville gjort det langt langt bedre enn Wenger gjør pdd.

Link to comment
Share on other sites

Vi har et lønnsbudsjett på omtrent 140 millioner pund. Dette kan kuttes ned betraktelig og frigjøre enda mer penger til større spillere. For å ikke snakke om det overgangsbudsjettet som visstnok har vært på omtrent 50 millioner pund de siste par årene som Wenger ikke har benyttet seg av.

Likevel kommer Chelsea, Man City og Man Utd til å ha latterlig mer penger enn oss. Hvordan skal vi kunne vinne PL/CL når andre lag kan spytte inn flere hundre millioner på spillere umiddelbart når det trengs? Jeg tror ikke det er mulig. Jeg tror at topp 4-plasseringer er det beste og mest realitsiske Arsenal kan oppnå for øyeblikket. Penger = makt. Det er ikke tilfeldig at drittklubber som City og Chelsea hover inn trofeer på den måten de gjør, det er fordi de har pengerrrrrrr.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...