Jump to content

2011.02.20 Leyton Orient B


Stefanb

Recommended Posts

@BølerUlf

Kan si meg enig med en god del av hva du skriver, men det er dette med at vi ikke punkterer kamper som er så altfor, altfor ergerlig.

 

Jeg skulle gjerne ha sett kampen, for jeg har ikke så mye å komme med som jeg ikke allerede har nevnt. Selvfølgelig, andrevalget vårt har vært fryktelig tafatte i hele år. Det er det som bekymrer meg. Nå vet jeg ikke hvordan kroppsholdningen var på banen i dag, men i de tidligere kampene så har det jo ikke vært så mye å skryte av. Det er jo snakk om spillere som skal - etter all tenkelig fornuft - ønske å spille seg inn i førsteelleveren. Hvorfor presterer de ikke når de får sjansen? Cup-smell vil komme før eller siden, men jeg synes det er betenkelig at vi roter såpass når det gjelder. Nå må jeg rette meg selv fra tidligere i kveld, for jeg glemte at Ipswich H var en ordinær kamp, men jeg synes det er fryktelig frustrerende. Poenget står uansett. Greit nok at førstelagsspillerene ikke benyttes i omkampen, men Wengers tid er kostbar.

 

 

 

 

@Chaz: Nei, jeg synes ikke det er akseptabelt. Jeg er ikke spesielt glad i hersketeknikk, arroganse eller kvasi-kverrulanter (plukke fra innlegg i biter, for så å unngå å svare på budskapet).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Bare for ordens skyld: dette blir vår andre omkamp. Vi spilte aldri omkamp mot Ipswich.

 

Spot on. Ikke mange andre alternativer der :P

'

Jeg er, i likhet med BølerUlf, ikke så alt for nedbrutt etter dette resultatet. Vi mønstrer et lag som ikke er det beste, med spillere som Squilacci som jeg rett og slett ikke syns er god nok, Chamakh, som selv har uttalt at han er HELT ute av form og Bendtner på kanten, for å nevne noe. Miguel spiller også stopper og får viktig erfaring. At vi da ryker på en keepertabbe mot et lag i form som gir absolutt alt i kamper som dette, er ikke så utrolig skuffende som jeg hadde fryktet. Vi ledet 1-0 og hadde relativt god kontroll før dette skjedde. Det blir som BølerUlf sier: FA-cupen er langt fra førsteprioritet nå, selv Ligacupen burde være foran, med det tørket vi har hatt de siste årene.

 

Neida, vi gruser dem på hjemmebane - man må også få opp øynene å se at dette var en kamp vi også var veldig uheldige i. Synd for Almunia, men det svekker heller ikke sjansene til Szczesny, noe som JEG er glad for! B)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg synes vi ser i de kampene hvor vi stiller med "B-gutta" er at det er ingen som virkelig tar tak og driver oss fram. I denne kampen mener jeg at Song og Arshavin skal stå fram og virkelig holde i tømmene, men det ser ikke ut som det skjer, det virker som alle gjemmer seg litt og ikke vil stå fram. Men dette har mye med selvtillit å gjøre og det at disse som var utpå ikke spiller jevnlig. Jeg synes det var riktig å bytte ut hele laget, men det viste seg nok at det ble for mange bytter og vi fikk ikke det resultatet vi ville ha.

 

Jeg forventer jo at de som ikke spiller fast er klare for å komme inn og kjempe sokkene av seg når de får sjansen i 90 min, men sånn som Bendtner er det bare grusomt å se på. Det var ikke mye positivt fra den kanten.

Link to comment
Share on other sites

Til sist vil jeg si at dette resultatet har ingenting med å være bortskjemt. Selvsagt, Arsenalsupportere er kravstore. Det er sunt, fordi det gjenspeiler klubbens ambisjon. Selv Hammers-fans ville vært klin-kanakkas forbanna over at enda en omkamp føyer seg inn i rekken bestående av Leeds(!) og Ipswich(!). Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Chelsea-Everton, fordi der var faktisk omkamp et, ut i fra forutsetninger, et realistisk utfall.

 

Men, såklart. For gutta på B-lagsblokka er nok denne kampen et pluss. "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!"

Først og fremst har vi spillt en omkamp i år. Ipswich var semifinale over to kamper. For det andre så får vi se om Hammers klarer å spille seg til omkamp i kveld. Kanskje når kampen er over så er supporterene rimelig fornøyde med omkamp?..

Leeds slo ut United borte i fjor, de spillte seg til omkamp på WHL. Dette er ikke på noen måte unikt, det er faktisk ikke sjelden at et lag fra div one eller CS kommer til kvartfinale, semifinale eller finalen. Du kan jo sjekke hvilke lag som har kommet helt frem de siste årene.

 

Kampen i går var som kampen mot Wigan i romjulen. Et taktisk genistrek som plutselig ble til en grei gjennomføring fordi vi gir fra oss seieren fullstendig unødvendig helt på slutten.

Jeg tviler sterkt på om Fabregas, Nasri, vP og Wilshere hadde kunnet fyre like mye i går som mot Barca. Hodet og kroppen trenger hvile etter en slik enorm utladning.

 

Helt oppriktig så syns jeg det er dumt at vi gir fra oss en så sikker seier etter å ha dominert hele kampen, men på en annen side så vil ikke en omkamp koste oss stort og vi kommer helt sikkert ut som vinnere. En fin debut for Miquel og Arshavin fortsetter fremgangen. God gjennomkjøring for Chamack selv om han fortsatt virker litt tung. Roscisky fikk endelig et mål og Gibbs spillte en hel kamp uten å skade seg. Mye å glede seg over B)

Link to comment
Share on other sites

Det er irriterende at et sett med spillere som opplagt er mer enn gode nok til å gjøre jobben (sett bort fra Wigankampen) skal mislykkes - om og om igjen. Har også Braga kampen i minne, noe som sendte oss i retning Nou Camp.

 

Ja laget igår var mer enn godt nok til å slå The O's, det står på innstilling og den burde ikke være laber hos de som er utpå der som egentlig skal vise fram at de bør være i en startoppstilling for Arsenal. Det blir for stor avstand mellom de beste og nest beste.

Link to comment
Share on other sites

Instillingen mot dårligere lag blir for dårlig, for mye lek og for lite effektivitet.

Selv om vi spiller for spiller klart er bedre enn LO er det ikke sikkert at de vi stilte med igår er det bedre LAG.

 

Første elleveren vår er meget bra kombinert med Theo Van Nasregas eller Theo Van Arshavegas som en nærmest perfekt offensiv 4er. Desverre så er ikke reserve elleveren på langt nært like godt LAG. Bendtner og Chamack sammen blir for statisk, og Denilson/Rosicky gjør ikke jobben til Wilshere og Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er helt greit med omkamp,det er tydligvis en del spillere som trenger mere matchtrening som jeg ikke tørr å tenke tanken på i en evt startoppstilling mot Barcelona.Rosicky,Bendtler og Chamakh som jeg hadde store forhåpninger til før denne kampen skuffet meg,Rosicky er vel den som er førstemann ut dørene på Emirates ved neste transfervindu,jeg tror dessverre han er over the top :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...