Jump to content

2011.02.20 Leyton Orient B


Stefanb

Recommended Posts

5.png

 

Leyton Orient v. Arsenal

Brisbane Road, søndag 20. februar

Avspark 17:30, direkte på Viasat Fotball

 

“Djourou has a back problem,” the manager told TV Online on Thursday. “He is the one who certainly will not play on Sunday. We have a little concern about Walcott’s hamstring but it should be alright.

 

“All the others are smaller things I will assess slowly. Sagna is back from suspension but Abou Diaby is still suspended. Marouane Chamakh will be back in the group.

 

“There will be some rotation. We will see what I do. We play Sunday, Wednesday, Sunday again. But I have shown in many competitions that I have the same belief in every player.”

 

Forventet lagoppstilling:

 

1297962452374074.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Dette blir litt av en kontrast, og jeg håper ikke at gutta tar for lett på dette. Slike lag lengre ned i divisjonen kjemper som løver og vi må være helt opp mot vårt beste om vi skal klare dette.

 

Jeg ønsker dog mange roteringer, for Leyton Orient bør være grei skuring.

 

Er egentlig helt enig i lagoppstillingen din, Stefan_B! Dog vil jeg heller ha Szczesny i mål.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt av en kontrast, og jeg håper ikke at gutta tar for lett på dette. Slike lag lengre ned i divisjonen kjemper som løver og vi må være helt opp mot vårt beste om vi skal klare dette.

 

Jeg ønsker dog mange roteringer, for Leyton Orient bør være grei skuring.

 

Er egentlig helt enig i lagoppstillingen din, Stefan_B! Dog vil jeg heller ha Szczesny i mål

 

Jeg vil selvfølgelig også se Wojciech ovenfor Almunia, men mtp. at Szczesny er vår førstekeeper nå så er Almunia som andrevalget vår cupkeeper. Derfor er det liten sannsynlighet for at vi får se polakken på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Faen, får ikke sett denne, har trening.. Blir viktig at spillerne klarer og fokusere inn mot denne kampen etter seieren mot Barca. Leyton Orient er et lag vi selvfølgelig skal slå, men alt kan skje hvis spillerne ikke har den rette innstillingen. Regner med at det blir lite folk fra den beste start 11'ern. Håper på dette laget fra start;

 

Marouane Chamakh

 

Tomas Rosicky-Andrey Arshavin-Nicklas Bendtner

Denilson-Jack Wilshere

 

Kieran Gibbs-Alex Song-Sebastien Squillaci-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 0 - 3

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil selvfølgelig også se Wojciech ovenfor Almunia, men mtp. at Szczesny er vår førstekeeper nå så er Almunia som andrevalget vår cupkeeper. Derfor er det liten sannsynlighet for at vi får se polakken på søndag

 

Skjønte det... Jeg mener bare at Szczesny burde spille kamp på kamp nå fremover så han blir tryggere og tryggere.

Link to comment
Share on other sites

Skjønte det... Jeg mener bare at Szczesny burde spille kamp på kamp nå fremover så han blir tryggere og tryggere.

 

Jeg mener akkurat det samme og håpte at Wenger gikk bort ifra denne tankegangen mot Huddersfield, men i og med at han lot Almunia spille da så spiller han nok i denne kampen også dessvere.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir vel Kos/Squiallci som stopperpar i denne kampen og da er jeg redd sjansen for å ryke ut er relativt stor, dessverre. Når det er sagt har vi samtidig et reservelag som enkelt skal være i stand til å overkomme dette laget. Blir veldig tøft, dette er et ekte London-derby og deres fans og spillere kommer til å være skikkelig tent i samtlige 90 minutter her. Som alle husker vi store problemer på Portman Road i januar.

 

På onsdag har vi en langt viktigere kamp enn denne, og for å være helt ærlig gir jeg en god f... i dette FA Cup-oppgjøret om vi vinner over Stoke om en uke.

 

Det er kanskje på tide å gi opp en av de fire turneringene, og da stemmer jeg for FA Cupen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir vel Kos/Squiallci som stopperpar i denne kampen og da er jeg redd sjansen for å ryke ut er relativt stor, dessverre. Når det er sagt har vi samtidig et reservelag som enkelt skal være i stand til å overkomme dette laget. Blir veldig tøft, dette er et ekte London-derby og deres fans og spillere kommer til å være skikkelig tent i samtlige 90 minutter her. Som alle husker vi store problemer på Portman Road i januar.

 

På onsdag har vi en langt viktigere kamp enn denne, og for å være helt ærlig gir jeg en god f... i dette FA Cup-oppgjøret om vi vinner over Stoke om en uke.

 

Det er kanskje på tide å gi opp en av de fire turneringene, og da stemmer jeg for FA Cupen. :P

 

Tullball!!

 

Arsenal bør henge med i alle de fire turneringene! Sjansen for å ryke ut av CL er større enn å ryke ut av FA Cupen, og vi trenger titler. Vi har en bredde i stallen som tilsier at vi kan vinne alt.

 

Tilbake til saken, så mener jeg at vi må stille med et mer eller mindre B-lag mot Leyton, og det tror jeg Arsene også gjør.

 

Almunia

 

Eboue

Koscielny

Squillaci

Gibbs

 

Denilson

Diaby

 

Bendtner

Rosicky

Wilshere (tror neppe han vil bli brukt i denne offesive rollen, men håper det).

 

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

uansett hvilke 11 wenger sender utpå frå start får vi håpe dei har lært frå kampen mot huddersfield at dette vil kreve 100% innsats. Leyton Orient har vist fin form i det siste, og slått ut lag frå championship på bortebane i dei forrige fa-cup rundene, så eg frykter at det frynsete samarbeidet mellom squillaci og kos kan koste oss kampen.

 

ellers er jo orient kjent for å ha veldig god support, her er ein link til ein chant-tråd for kampen på forumet på dei offisielle orient-sidene.

 

tipper 1-1 og ein unødvendig omkamp

Link to comment
Share on other sites

Leyton Orient vs Arsenal (FA Cup Preview Show)

 

Det skal bli artig å se hva vår tidligere spiller Ben Chorley som nå er kaptein i Orient kan gjøre det mot Bendtner og co..

 

 

Jeg håper disse starter:

 

 

Martinez

 

Sagna - Song - Squillaci - Gibbs

 

Eboue - Denilson - Rosicky

 

Bendtner- Chamakh- Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Eboue-Miquel-Squillaci-Gibbs

Henderson-Denilson

Bendtner-Arshavin-Rosicky

Chamakh

 

Synes vi burde spare alle de som spiller fast uke inn og uke ut, og heller la reservene slippe til. Selv med dette laget skal Leyton slås med rett innstilling. Blir det som mot Huddersfield og Leeds så blir jeg rett og slett oppgitt. Arsenal skal være såppas profesjonelle at de skal kunne slå disse lagene med rene b-lag.

 

EDIT: Er usikker med Henderson. Forrige sesong var han bra i de kampene jeg så, og han matet Freeman/Afobe med pasninger. Men kanskje vår tyrkiske venn, Ozyakup(?) burde få sjansen? Miquel er hvertfall kaptein på reservelaget, og jeg tror kanskje han er en ledertype som kan dirigere Squillaci. Både Song og Koscielny fortjener hvile.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Eboue-Miquel-Squillaci-Gibbs

Henderson-Denilson

Bendtner-Arshavin-Rosicky

Chamakh

 

Synes vi burde spare alle de som spiller fast uke inn og uke ut, og heller la reservene slippe til. Selv med dette laget skal Leyton slås med rett innstilling. Blir det som mot Huddersfield og Leeds så blir jeg rett og slett oppgitt. Arsenal skal være såppas profesjonelle at de skal kunne slå disse lagene med rene b-lag.

 

EDIT: Er usikker med Henderson. Forrige sesong var han bra i de kampene jeg så, og han matet Freeman/Afobe med pasninger. Men kanskje vår tyrkiske venn, Ozyakup(?) burde få sjansen? Miquel er hvertfall kaptein på reservelaget, og jeg tror kanskje han er en ledertype som kan dirigere Squillaci. Både Song og Koscielny fortjener hvile.

 

Miquel er ikke god nok for førstelaget ennå. Hadde ikke Bartley vært på utlån hos Rangers så ville det nok vært mulig å få spart alle spillerne, men mtp. at Miquel ikke er god nok så satt jeg heller opp Song som partner for Squillaci.

 

Rosicky på venstre og Arshavin i midten er noe jeg foretrekker, men Wenger nekter å la russern få spille i midten og Rosicky har vært temmelig håpløs enten han har spilt i midten eller på kanten i det siste, men vi har ikke akkurat noen andre alternativer uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Vil se dette laget:

Marouane Chamakh

 

Samir Nasri - Andrey Arshavin - Nicklas Bendtner

Denilson - Alexandre Song

 

Kieran Gibbs - Laurent Koscielny - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Tror det er best å gi Nasri en kamp her for å gi ham matching etter skaden, vi trenger ham i hans vanlige form framover. Song hadde en litt skuffende og kort opptreden mot Barca, han spilte med håndbrekket på. Derfor vil jeg se ham spille her. Jeg tror også Kos - Squi trenger hans hjelp.

Leyton Orient burde ikke gi oss noen problemer defensivt så lenge enten Wilshere eller Song spiller. Offensivt må Nasri og Arsha ta det meste av det kreative ansvaret og så må Bendtner og Chamakh sørge for å komme i 100 inn i boksen og kjempe hver eneste ball de ser mot mållinja.

Tips: 0-3 Bendtner x2 og Arshavin

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 19 2011, 07:33 PM) 217734[/snapback]

Miquel er ikke god nok for førstelaget ennå.

 

 

Tja, ikke si det, det er bekreftet at Ignasi Miquel spiller kampen fra start i dag, så får vi se da om han imponerer..

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 19 2011, 07:33 PM) 217734[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Miquel er ikke god nok for førstelaget ennå.

Tja, ikke si det, det er bekreftet at Ignasi Miquel spiller kampen fra start i dag, så får vi se da om han imponerer..

 

Han har slitt på reservelaget i det siste ihvertfall og gjør mange grunnleggende feil til og med på det nivået. Selvfølgelig kan det hende han hever seg hvis han spiller sammen med bedre spillere, men jeg har ikke akkurat så stor tro på det dessverre.

 

Hvor er det forøvrig bekreftet at Miquel starter kampen i dag?

 

Edit: Fant det her. Så lenge det betyr at vi ikke får se Squillaci og Koscielny sammen så kan det vel umulig være noe særlig verre.

 

Ka kanal viser denne kampen?

 

Står i førsteposten..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...