Jump to content

2011.02.20 Leyton Orient B


Stefanb

Recommended Posts

Gud på onsdag, tulling på søndag. Bortskjemte Arsenal supportere er jaggu ikke lette å tilfredstille.

 

så du mener at dagens innsats var ok? dagens prestasjon er direkte skammelig. jeg synes det er fint for lo, at de får komme til emirates, men det er helt unødvendig å innvitere de på et annet tidspunkt enn preseason.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Skuffande resultat og skuffande at våre nest beste nok en gang sviktar...

 

Uansett vi er ikkje ute, og har god sjans til å vinne heime med omtrent samme lag. At det blir ein ekstra kamp har ikkje så mykje å seie da det ikkje er mange i 1. ellvaren som kjem til å spele. God og nyttig læring for ein del av dei unge, og spelarar som Bendtner, Denilson, Gibbs, Chamakh held seg i kampform. Aldri godt å vite når dei må i aksjon på første laget å da er det greit å ha nokre kampar i beina...

Link to comment
Share on other sites

Problemet blir kanskje at Wenger setter sammen et ganske så spennende forsvar bestående av Sagna, Miquel, Squillaci og Gibbs, pluss Almunia bakerst. Blir nesten litt pre-season over dette.

 

Ellers savner jeg mer offensive kvaliteter. Nasri, Fabregas, van Persie eller Walcott. En av disse fra start hadde kanskje gjort underverker?

 

Det er ikke så veldig mange andre å ta av når vi skal spare spillere. Og spare spillere, ja det må vi. Stoke til onsdag og finale til søndag, say no more. Synes det var tullete av Wenger å ikke hente en stopper i januar...

 

Kanskje kunne vi byttet innpå Cesc/Nasri/RVP for å punktere kampen. Mener fortsatt det var riktig av Wenger å spare alle sammen fra start da kampene fremover kommer tett som HAGL ! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Igjen er det de samme som etter hver svak kamp begynner å skjelle ut Wenger. Wenger gjorde idag det absolutt korrekte valget mhp laguttak. Vi har 2 veldig tøffe kamper foran den neste uken. Mye viktigere enn LO kampen.

 

LO kjempet godt og fikk en noe ufortjent omkamp. Greit nok og ingen krise. Omkamp her skader ikke mye da det er reservene som også tar den og det tror jeg går greit.

 

 

Men vær så snill og kutt ut personhetsingen, både mot manager, spillere og med-debattanter. Det er virkelig dårlig stil.

 

PS: Er det dårlig debattskikk å kommentere forferdelig dårlig norsk?

Link to comment
Share on other sites

så du mener at dagens innsats var ok? dagens prestasjon er direkte skammelig. jeg synes det er fint for lo, at de får komme til emirates, men det er helt unødvendig å innvitere de på et annet tidspunkt enn preseason.

 

Hva jeg mener om dagens kamp skal du få her....

 

Sann mine ord, dette blir Arsenals store sesong. Vi gjør det på Arsenal måten. The really hard way!

Og; skulle vi først ut i en ny omkamp, så kunne det ikke hendt med en triveligere klubb enn Leyton Orient. All honnør til gjengen fra Brisbane Road. Barry Hearn er en konge-formann!

 

Vi gjør i utgangspunktet det vi skal gjøre i dag, men etter målet blir litt for "complacent", vi tar litt for lett på det. Det er strengt tatt det eneste. Almunia kunne nok muligens tatt målet, men jeg skylder ikke på ham. De to som SKULLE stoppet Leyton Orient is to blame.

 

Hva var forskjellen på oss og United i går? Ca 40-50 plasser på motstanderen og en tverrligger. Mange "yngre" Goonere er VANVITTIG bortskjemt, og fatter ikke at hver bidige kamp lever sitt eget liv. Enten det være seg mot Barcelona eller Leyton Orient. Mostanderen i dag er en seriøs, profesjonell klubb som satser. Som også non-liga laget Crawley Town gjør. Dette er liksom ikke helt på linje med RBK vs KIL-Hemne i den norske cupen.

 

Dagens man of the match? Arshavin. Mer og mer på hugget. Jobber også godt. Dansken skal også ha skryt, selv om muligens kunne ha skrudd 23 knepp på siktet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så veldig mange andre å ta av når vi skal spare spillere. Og spare spillere, ja det må vi. Stoke til onsdag og finale til søndag, say no more. Synes det var tullete av Wenger å ikke hente en stopper i januar...

 

Kanskje kunne vi byttet innpå Cesc/Nasri/RVP for å punktere kampen. Synes fortsatt det var riktig av Wenger å spare alle sammen fra start da kampene fremover kommer som HAGL ! :angry:

 

Det er selvsagt ikke lett, men støtter stopperutsagnet ditt 100%. :D

Link to comment
Share on other sites

Jaha har jeg skrevet Wenger er en gud? tror jeg neppe jeg har gjort noen gang...

 

Innlegg redigert. CG

 

Fikk ikke med meg det opprinnelige innlegget her. Godt jobba, Charlie Georg. :angry:

 

Nei Dannialdo, du har muligens ikke kalt Wenger en gud. Strengt tatt har vel du sparket ham kontinuerlig de siste 3 årene. Men du var rimelig oppesen på onsdag. Du som alle andre. Du fremstår jevnlig som om du faktisk har mer greie på Arsenal, klubbens spillere, og managers taktiske valg enn Arsene Wenger selv. Og tro meg, det er du IKKE I NÆRHETEN AV!

 

Igjen er det de samme som etter hver svak kamp begynner å skjelle ut Wenger. Wenger gjorde idag det absolutt korrekte valget mhp laguttak. Vi har 2 veldig tøffe kamper foran den neste uken. Mye viktigere enn LO kampen.

 

LO kjempet godt og fikk en noe ufortjent omkamp. Greit nok og ingen krise. Omkamp her skader ikke mye da det er reservene som også tar den og det tror jeg går greit.

Men vær så snill og kutt ut personhetsingen, både mot manager, spillere og med-debattanter. Det er virkelig dårlig stil.

 

PS: Er det dårlig debattskikk å kommentere forferdelig dårlig norsk?

 

En skal vel ikke skrive one-liners, men dere får ha meg unskyldt, men dette er spot-on. Glimrende skrevet, BølerUlf.

Link to comment
Share on other sites

Oppfordrer noen av dere til å diskutere sak, ikke person.

 

Sportslig sett er det mye å ta tak i? :angry:

 

Men etter min meing er det flere her inne som går til person angrep gang på gang, folk skal få lov å ha sine egne meninger om Arsenal og Wenger her inne. Men tydeligvis er det noen her som ikke tåler at andre har andre syn på hva Wenger gjør og ossen spillere har gjort det i en kamp. Men bevist mobbing burdes bli slått hart ned på, er sikkert mange her inne som er rimelig lei å ikke få lov til å ha sine egne meninger :D

Link to comment
Share on other sites

Setter man sammen et Arsenallag av spillere som feks Squillaci, Gibbs, Song, Denilson, Bendtner, Rosicky, Chamakh.....ja da blir det ikke noe voldsomt imponerende greier... det har vi da sett i runde etter runde. Vi trenger spillere som Cesc, Nasri, Walcott, Van P for å få flyten i angrepsspillet. Synes vi forsåvidt gjør en ok kamp, feiler litt bakover på slutten, men denne svartmalingen her inne er latterlig. Vi går sikkert videre uansett. Holder fortsatt på min spådom for sesongen, vi tar Ligacupen, vinner ikke FA-cupen (ryker nok mot United), vinner hverken PL eller CL.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke med meg det opprinnelige innlegget her. Godt jobba, Charlie Georg. :D

 

Nei Dannialdo, du har muligens ikke kalt Wenger en gud. Strengt tatt har vel du sparket ham kontinuerlig de siste 3 årene. Men du var rimelig oppesen på onsdag. Du som alle andre. Du fremstår jevnlig som om du faktisk har mer greie på Arsenal, klubbens spillere, og managers taktiske valg enn Arsene Wenger selv. Og tro meg, det er du IKKE I NÆRHETEN AV!

En skal vel ikke skrive one-liners, men dere får ha meg unskyldt, men dette er spot-on. Glimrende skrevet, BølerUlf.

 

Skrev Gharlie Georg klart å tyddelig diskuter saker ikke enkelt personer, du er nok en av de her inne som ofte driver med person angrep og ofte mobbing. Merkelig du aldri har fått noen advarsler for ossen du skriver til folk til tider :angry: Har sett ofte du har vært i krangel med folk her inne, kan du ikke la folk ha andre syn og meinger en deg om Arsenal og Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Men etter min meing er det flere her inne som går til person angrep gang på gang, folk skal få lov å ha sine egne meninger om Arsenal og Wenger her inne. Men tydeligvis er det noen her som ikke tåler at andre har andre syn på hva Wenger gjør og ossen spillere har gjort det i en kamp. Men bevist mobbing burdes bli slått hart ned på, er sikkert mange her inne som er rimelig lei å ikke få lov til å ha sine egne meninger :angry:

 

Du bør vel etter hvert ha forstått at folk reagerer når du starter med å kalle Wenger for en tulling. Når du fornærmer han så fornærmer du også klubben vi elsker. Velbegrunnet kritikk er OK selv om jeg ikke alltid er enig, men hetsing er da ikke OK. Trodde vi var ferdige med den debatten nå.

Link to comment
Share on other sites

Skrev Gharlie Georg klart å tyddelig diskuter saker ikke enkelt personer, du er nok en av de her inne som ofte driver med person angrep og ofte mobbing. Merkelig du aldri har fått noen advarsler for ossen du skriver til folk til tider :angry: Har sett ofte du har vært i krangel med folk her inne, kan du ikke la folk ha andre syn og meinger en deg om Arsenal og Wenger?

 

Jeg har da tidsnok fått advarsler, men det er lenge siden nå. Jeg forholder meg helt og holdent til forumets regelverk. I motsetning til enkelte andre.

 

Og ja, jeg respekterer så absolutt andres meninger både om Wenger og Arsenal, men som alle andre plasser i livet så finnes det faktisk grenser for hvilke meninger vi kan utbasunere. Men den debatten skal vi ikke ta nå, den er solid utdebatert, og ikke minst konkludert med, andre steder på dette forumet.

 

Men svar meg ærlig på et par ting; mener du at Arsenal nå bør finne seg en ny manager? Og i så fall, hvem er din heteste kandidat?

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke fikk med meg kampen, så jeg snakker litt generelt nå, men dette skal ikke være mulig?

 

Selvfølgelig, cup er cup og hver kamp er unik, men den tredje omkampen for i år? Lurer på hva Wenger sier til gutta under pep talk? At det er ok så lenge vi ikke taper? Jeg synes ikke dette er noe greit i de hele tatt. Vel, ok, kamprogrammet blir unødvendig tett men vi vil mest sannsynlig spille med samme lag som i dag. Lag som ligner kampene mot Leeds og Ipswich. Derfor, hva er det av tanker som surrer rundt i hodet på gutta under kamp? Ser de på FA og CC som treningskamper? Innstillingen og motivasjonen er i alle fall på helt feil plass. Samtlige av våre gutter i dag er på papiret bedre enn LO. Forskjellen er at LO vil vinne, mens våre gutter gir f.

 

For hvilken annen forklaring kan det være? Det er ikke tilfeldig at Arsenal - et av fotballeuropas beste lag - går på sesongens tredje omkampsmell for sesongen.

 

Forøvrig synes jeg det er litt morsomt at enkelte her inne sier det er ok med omkamp, for nå kan jo LO få komme på besøk! Jeg synes det ikke er ok. Jeg synes også at dere lyger for dere selv, i et forsøk på å dempe skuffelsen av resultatet. Faktum er at nå må Wenger vie unødvendig tid på en unødvendig kamp i en periode hvor fokus blant annet skal være på Barcelona.

 

Til sist vil jeg si at dette resultatet har ingenting med å være bortskjemt. Selvsagt, Arsenalsupportere er kravstore. Det er sunt, fordi det gjenspeiler klubbens ambisjon. Selv Hammers-fans ville vært klin-kanakkas forbanna over at enda en omkamp føyer seg inn i rekken bestående av Leeds(!) og Ipswich(!). Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Chelsea-Everton, fordi der var faktisk omkamp et, ut i fra forutsetninger, et realistisk utfall.

 

Men, såklart. For gutta på B-lagsblokka er nok denne kampen et pluss. "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!"

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke fikk med meg kampen, så jeg snakker litt generelt nå, men dette skal ikke være mulig?

 

mens våre gutter gir f.

 

Det tror jeg er fullstendig feil. Nei, jeg VET det er feil.

 

Forøvrig synes jeg det er litt morsomt at enkelte her inne sier det er ok med omkamp, for nå kan jo LO få komme på besøk! Jeg synes det ikke er ok. Jeg synes også at dere lyger for dere selv, i et forsøk på å dempe skuffelsen av resultatet.

 

Jeg kan kun svare for meg selv, men jo jeg synes faktisk det er "artig" at Leyton Orient greide uavgjort. Litt fordi jeg faktisk har et veldig spesielt forhold til klubben øst på Central Line. I tillegg; hvis man evner å se ting litt i perspektiv, slike resultat er faktisk det som gjør FA Cupen fremdeles HELT unik som cupturnering. Jeg lyver ikke, det er artig!

 

Til sist vil jeg si at dette resultatet har ingenting med å være bortskjemt.

 

Selvsagt har det det. Den nye genererasjonen Goonere er vant til suksess. Og dermed blir man både bortskjemt og også litt for lite ydmyk, det er et fakta. Det finnes FINT LITE respekt for Leyton Orient og deres resultat i dag blandt innleggene på for eksempel et herværende Arsenal forum.

 

Men, såklart. For gutta på B-lagsblokka er nok denne kampen et pluss. "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!"

 

Sarkasmen lenge leve.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende måte du bryter opp innlegget mitt på. Da regner jeg også du forstod poenget mitt, den røde tråden som startet allerede med "men dette skal ikke være mulig?" og sluttet med "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!". Ja, det var sarkastisk - flott du tok den.

 

Poenget er mind set, og det må være noe "gale i veien" med det. Nå leste jeg store deler av denne tråden før post nummer en, så jeg antar du kommer til å slakte meg atter en gang fordi jeg ikke er enig med deg.

 

Så kom igjen, bryt også opp dette innlegget i stedet for å svare på helheten.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende måte du bryter opp innlegget mitt på. Da regner jeg også du forstod poenget mitt, den røde tråden som startet allerede med "men dette skal ikke være mulig?" og sluttet med "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!". Ja, det var sarkastisk - flott du tok den.

 

Poenget er mind set, og det må være noe "gale i veien" med det. Nå leste jeg store deler av denne tråden før post nummer en, så jeg antar du kommer til å slakte meg atter en gang fordi jeg ikke er enig med deg.

 

Så kom igjen, bryt også opp dette innlegget i stedet for å svare på helheten.

 

Skal ikke bryte opp noe som helst, og ikke skal jeg slakte deg heller. Bare påpeke at jeg var uenig med deg. Og dermed uthevet de momentene jeg var uenig i. Formoder at det var akseptabelt? Jeg svarte deg saklig, kan du si hvor jeg slaktet deg?

Link to comment
Share on other sites

Vi kødda det til i dag, men ikke nok til at vi røyk ut. Ser ikke det store problemet i omkamp, håper vi stiller med rent reservelag og feier Orient av banen. Tidligere har jeg vært sterkt imot sparing av spillere i FA-cupen, men slik situasjonen er nå så har vi ikke råd til å bruke spillere blant de beste 11 i denne kampen.

 

Wenger plukka forøvrig helt riktig lag i dag, og kun uflaks gjorde at Arsenal ikke er videre allerede. Chamakh er fantastisk i oppspillsfasen, tar ned ballen og holder på den. Dessverre er han skremmende lite kreativ og det blir i 99% av tilfellene en støttepasning istedet for at at han spiller framover eller utfordrer selv. Synes Chamakh bør ta større sjanser med ballen. Bendtner er direkte svak, velger ofte feil løsninger og bruker alt for lang tid med ballen. Avslutningene er hjelpesløse. Almunia blir satt på èn prøve i løpet av kampen, den bestod han ikke. Resten gjør en grei jobb, og nå har vi noe å glede oss til 02. mars B)

Link to comment
Share on other sites

Rolig nå gutta, ingen grunn til å klore ut øynene på hverandre pga en omkamp, vi elsker jo omkamper, de gir disse spillerne nødvendig match-fitness til serieinnspurten, flere av disse gutta kan kjapt bli aktuelle for førstelaget som skal sloss mot barcelona og utd utover våren og da trenger de match-trening.

Må innrømme at jeg ikke fikk sett dagens kamp, mulig jeg tok litt for lett på den....

Men når jeg så lagoppstillingen før kampen tenkte jeg med meg selv at dette ikke akkurat stinket av mål, etter som jeg forstår eier vi kampen men makter allikevel ikke å skape sjanser, ikke uventet.

Rosicky har en utrolig viktig rolle i dagens mannskap, Cesc-rollen er helt avgjørende for om vi makter å skape sjanser, dette samt at kantene må være gjennombruddshissige må ligge til grunn hvis vi skal prestere, min tanke før kampen var at disse momentene tilsa at vi ikke kom til å score mange mål.

Vet ikke om jeg har rett siden jeg ikke så kampen men kanskje noen kan fortelle meg det?

Uansett føler jeg at vi trenger denne omkampen til å la Gibbs, Bendtner, Rosicky, Chamakh, Denilson og Almunia få spille tellende kamper slik at de kommer i bedre form etterhvert, det kan bli veldig viktig.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke fikk med meg kampen, så jeg snakker litt generelt nå, men dette skal ikke være mulig?

 

Selvfølgelig, cup er cup og hver kamp er unik, men den tredje omkampen for i år? Lurer på hva Wenger sier til gutta under pep talk? At det er ok så lenge vi ikke taper? Jeg synes ikke dette er noe greit i de hele tatt. Vel, ok, kamprogrammet blir unødvendig tett men vi vil mest sannsynlig spille med samme lag som i dag. Lag som ligner kampene mot Leeds og Ipswich. Derfor, hva er det av tanker som surrer rundt i hodet på gutta under kamp? Ser de på FA og CC som treningskamper? Innstillingen og motivasjonen er i alle fall på helt feil plass. Samtlige av våre gutter i dag er på papiret bedre enn LO. Forskjellen er at LO vil vinne, mens våre gutter gir f.

 

For hvilken annen forklaring kan det være? Det er ikke tilfeldig at Arsenal - et av fotballeuropas beste lag - går på sesongens tredje omkampsmell for sesongen.

 

Forøvrig synes jeg det er litt morsomt at enkelte her inne sier det er ok med omkamp, for nå kan jo LO få komme på besøk! Jeg synes det ikke er ok. Jeg synes også at dere lyger for dere selv, i et forsøk på å dempe skuffelsen av resultatet. Faktum er at nå må Wenger vie unødvendig tid på en unødvendig kamp i en periode hvor fokus blant annet skal være på Barcelona.

 

Til sist vil jeg si at dette resultatet har ingenting med å være bortskjemt. Selvsagt, Arsenalsupportere er kravstore. Det er sunt, fordi det gjenspeiler klubbens ambisjon. Selv Hammers-fans ville vært klin-kanakkas forbanna over at enda en omkamp føyer seg inn i rekken bestående av Leeds(!) og Ipswich(!). Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Chelsea-Everton, fordi der var faktisk omkamp et, ut i fra forutsetninger, et realistisk utfall.

 

Men, såklart. For gutta på B-lagsblokka er nok denne kampen et pluss. "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!"

 

For min del er jeg ikke veldig skuffet idag. Det er flere grunner til det.

1. Dette var forventet. B laget har spilt på dette nivået hele sesongen.

2. Vi er ikke slått ut. Jeg regner med vi tar dem i omkampen uten å måtte bruke førstelagsspillerne.

3. Slik sesongen har utviklet seg har FA cupen lavest prio. Dette sved betydelig mindre enn f.eks. Newcastle.

4. Vi hadde etter mitt syn uflaks som ikke vant idag. Synes dette var bedre enn Leeds og Hudds.

5. Og ja, cup er cup. Vi som har opplevd cup-nedturer mot Wrexham, Hereford og York vet at dette vil skje igjen.

6. Jeg er såpass voksen og trygg på meg selv at jeg ikke bryr meg nevneverdig om kommentarer fra andre lag sine supportere. Jeg er en stolt Gooner uansett.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke fikk med meg kampen, så jeg snakker litt generelt nå, men dette skal ikke være mulig?

 

Selvfølgelig, cup er cup og hver kamp er unik, men den tredje omkampen for i år? Lurer på hva Wenger sier til gutta under pep talk? At det er ok så lenge vi ikke taper? Jeg synes ikke dette er noe greit i de hele tatt. Vel, ok, kamprogrammet blir unødvendig tett men vi vil mest sannsynlig spille med samme lag som i dag. Lag som ligner kampene mot Leeds og Ipswich. Derfor, hva er det av tanker som surrer rundt i hodet på gutta under kamp? Ser de på FA og CC som treningskamper? Innstillingen og motivasjonen er i alle fall på helt feil plass. Samtlige av våre gutter i dag er på papiret bedre enn LO. Forskjellen er at LO vil vinne, mens våre gutter gir f.

 

For hvilken annen forklaring kan det være? Det er ikke tilfeldig at Arsenal - et av fotballeuropas beste lag - går på sesongens tredje omkampsmell for sesongen.

 

Forøvrig synes jeg det er litt morsomt at enkelte her inne sier det er ok med omkamp, for nå kan jo LO få komme på besøk! Jeg synes det ikke er ok. Jeg synes også at dere lyger for dere selv, i et forsøk på å dempe skuffelsen av resultatet. Faktum er at nå må Wenger vie unødvendig tid på en unødvendig kamp i en periode hvor fokus blant annet skal være på Barcelona.

 

Til sist vil jeg si at dette resultatet har ingenting med å være bortskjemt. Selvsagt, Arsenalsupportere er kravstore. Det er sunt, fordi det gjenspeiler klubbens ambisjon. Selv Hammers-fans ville vært klin-kanakkas forbanna over at enda en omkamp føyer seg inn i rekken bestående av Leeds(!) og Ipswich(!). Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med Chelsea-Everton, fordi der var faktisk omkamp et, ut i fra forutsetninger, et realistisk utfall.

 

Men, såklart. For gutta på B-lagsblokka er nok denne kampen et pluss. "Jøsses - vi får ei kamp til i mars, gutta!"

 

Bare for ordens skyld: dette blir vår andre omkamp. Vi spilte aldri omkamp mot Ipswich.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...