Jump to content

2011.01.19 Leeds B


Mr Chapman

Recommended Posts

comp_300.png

Leeds v Arsenal

19. januar - Kick off: 21:00

The FA Cup sponsored by E.ON

 

Kampene kommer på løpende bånd for tiden og onsdag venter Leeds på Elland Road. Matchen er visstnok utsolgt og det ligger ann til å bli en spennende cup-kamp. Vinneren får æren av å verte Huddersfield siste helga i januar.

 

Når det gjelder lagoppstillingen så fortsetter nok Szczesny i mål. Bacary Sagna returnerer fra suspensjon og går mest sannsynlig rett inn i startelleveren for å gi Eboue en pause. Kieran Gibbs vil nok bekle den andre siden. Midtstopperparet er litt usikkert, fordi både Djourou og Koscielny har spilt mye den siste tiden, og spesielt førstnevnte er meget utsatt for skader, så kanskje kan det bety debut for unge Ignasi Miquel? Blir spennende å se. På midtbanen starter nok garantert Tomas Rosicky og Denilson, begge fikk hvile i helga og skal være klar for kamp på onsdag. Hvem som spiller sammen med de to sentralt er vanskelig å gjette. Risikerer Wenger å kjøre på med Ramsey fra start, eller velger han en av kanonene som Song/Cesc/Wilshere? På topp tipper jeg vi får se Chamakh, Bendtner og Arshavin, men hvis ikke en låneavtale har gått i orden for Vela innen to dager, er han nok aktuell for spilletid mexicaneren også.

 

Vi får se. Et tap for Leeds i tredje runde av FA Cupen hadde selvsagt vært ekstremt skuffende. Normalt sett skal vi være flere hakk bedre enn dem, men vi slet litt på Emirates, og foran et fullsatt Elland Road tviler jeg ikke et sekund på at dem kan stelle i stand trøbbel for oss.

 

EDIT; skrev 2010 IGJEN ser jeg. Sorry B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

EDIT; skrev 2010 IGJEN ser jeg. Sorry B)

 

Da var den trykkleifen ordnet! ;)

 

Har troen på at vi leverer en langt bedre forestilling denne gangen enn hva tilfellet var i den første kampen, men det avhenger av at vi stiller med et sterkt lag. Bør med andre ord ikke byttes spillere i store mengder etter den flotte kampen mot West Ham.

 

For Leeds er trolig dette en av årets største kamp. De kommer garantert til å gi alt og øyner et håp, til tross for at de ligger langt unna oss i ligasystemet.

Link to comment
Share on other sites

Forventer seier her, vil ikke ryke i FA-cupen i 3. runde ettersom dette er en cup vi bør satse på. Vi må stille med et sterkt lag siden Leeds borte er langt ifra en enkel kamp. Det som beroliger meg er at vi har vært et sterkt bortelag denne sesongen. Hvis spillerne er 100% fokuserte som de ikke var i forrige kamp, så vinner vi. Har troen på at Szczesny stenger buret. Håper på dette laget fra start:

 

Nicklas Bendtner

 

Carlos Vela-Andrey Arshavin-Tomas Rosicky

Denilson-Cesc Fabregas

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Ignasi Miquel-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 0 - 2

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp å tippe lag. Vanskelig kamp å vinne og, om ikkje spelarane er 100% konsentrerte om oppgava. Viss Arsenal sine spelarar gir like mykje i duellane som Leeds så er dette ein klar siger. Tippar 2-0 eller 3-1 siger.

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Song - Gibbs

Denilson

Fabregas - Ramsey

Arshavin - Chamack - Rosicky

 

Skal Bendtner spele bør han vere spiss ikkje flanke. Viss me stiller med Bendner på flanke igjen, vil me få problemer.

Link to comment
Share on other sites

I følge The Sun kommer vi til å sende ut et "stjerneløst" lag mot Leeds.

 

Jeg må si jeg er uenig med en slik prioritering, så fremt det medfører riktighet da selvsagt. Jeg ville kjørt med så toppet lag som mulig både mot Leeds og Ipswich, så fikk de heller hvile mot Wigan. Hvorfor? Fordi en skade mot Leeds eller Ipswich ikke er reparerbar og i en rasjonell verden er det de beste mulighetene vi har til en pokal eller to. Wigankampen er dessuten den "letteste" kampen av de tre med tanke på at vi starter med handicap mot Ipswich.

 

Er det en ny runde med A-lag/B-lag rotasjon på gang her?

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger sender ut dette laget:

 

Szczecny

Sagna - Koscielny - Djourou - Gibbs

Denilson - Fabregas

Rosicky

Walcott - Chamakh - Arshavin

 

Håper på:

Szczecny

Sagna - Koscielny - Djourou - Gibbs

Fabregas - Song - Rosicky/Wilshere

Nasri - RvP - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

I følge The Sun kommer vi til å sende ut et "stjerneløst" lag mot Leeds.

 

Jeg må si jeg er uenig med en slik prioritering, så fremt det medfører riktighet da selvsagt. Jeg ville kjørt med så toppet lag som mulig både mot Leeds og Ipswich, så fikk de heller hvile mot Wigan. Hvorfor? Fordi en skade mot Leeds eller Ipswich ikke er reparerbar og i en rasjonell verden er det de beste mulighetene vi har til en pokal eller to. Wigankampen er dessuten den "letteste" kampen av de tre med tanke på at vi starter med handicap mot Ipswich.

 

Er det en ny runde med A-lag/B-lag rotasjon på gang her?

 

Det kommer ikke til å skje. Wenger var jo førstemann til å beklage at spillerene underpresterte i de to cupkampene. Han vet at et tap her ikke kommer til å være bra for spillergruppen som helhet og han vet også hva cupen betyr for fansen.

Tipper vi kommer til å se et blandingslag som i første kamp, men med langt større trykk og tempo.

Link to comment
Share on other sites

The Sun er avis nummer 1 som er mest useriøs.

 

Men alikevel, Wenger sender ikke toppet, men fy faen det hatt vert gøy å sendt ut toppet og knust Leeds sønder å sammen, samt Ipswich for å høvle Priskett !

 

Men jeg er enig med Sir John, tap mot Leeds og Ipswich kan ikke bli ordnet opp, pokalen er forsvunnet fra våre syn da. Heller stille litt svakt mot Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Nå se vi Leeds vant med mange mål hjemme i helga i ligger toppen og kan rykke opp til PL vis de forsetter slik...

 

De har stor selvetelitt nå og vis ikke Wenger sender et sterkt lag i kveld kan det gå galt siden Leeds er et lag som er i go form nå. Tror det kan bli en gjevn kamp vis Wenger velger å spare spillere i kveld også...

 

Bedre Nari og Van persi hadde spilt i kveld slik at vi kan gi Leeds en veldig vanskelig kamp.

 

KJenner jeg Wenger rett så sparer han vel de spilleren å da kan det bli veldig vanskelig å sende b-spillere som ikke holder bedre nivå en Leeds er for øyeblikke.

 

Narsri har helt kalt vil flest kampe, vi trenger han i denne kampen siden han er en spiller som kan gjøre ting på egenhånd med en bra tekknikk.

 

Vi kan da ikke tape mot Leeds det er uakseptapelt Wenger å bli slått utv av et lag vi hadde knust lett med toppalag.

 

HUsker for mange år siden Wenger kjørte alltid med toppa lag i Fa Cupen.

 

Ser ut som det har blitt helt slutt på det fra Wenger side B)

 

Nå se vi Leeds vant med mange mål hjemme i helga i ligger toppen og kan rykke opp til PL vis de forsetter slik...

 

De har stor selvetelitt nå og vis ikke Wenger sender et sterkt lag i kveld kan det gå galt siden Leeds er et lag som er i go form nå. Tror det kan bli en gjevn kamp vis Wenger velger å spare spillere i kveld også...

 

Bedre Nasri og Van persei hadde spilt i kveld slik at vi kan gi Leeds en veldig vanskelig kamp.

 

KJenner jeg Wenger rett så sparer han vel de spilleren å da kan det bli veldig vanskelig å sende b-spillere som ikke holder bedre nivå en Leeds er for øyeblikke.

 

Narsri har helt kalt vil flest kampe, vi trenger han i denne kampen siden han er en spiller som kan gjøre ting på egenhånd med en bra tekknikk.

 

Vi kan da ikke tape mot Leeds det er uakseptapelt Wenger å bli slått utv av et lag vi hadde knust lett med toppalag.

 

HUsker for mange år siden Wenger kjørte alltid med toppa lag i Fa Cupen.

 

Ser ut som det har blitt helt slutt på det fra Wenger side ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå se vi Leeds vant med mange mål hjemme i helga i ligger toppen og kan rykke opp til PL vis de forsetter slik...

 

De har stor selvetelitt nå og vis ikke Wenger sender et sterkt lag i kveld kan det gå galt siden Leeds er et lag som er i go form nå. Tror det kan bli en gjevn kamp vis Wenger velger å spare spillere i kveld også...

 

Bedre Nari og Van persi hadde spilt i kveld slik at vi kan gi Leeds en veldig vanskelig kamp.

 

KJenner jeg Wenger rett så sparer han vel de spilleren å da kan det bli veldig vanskelig å sende b-spillere som ikke holder bedre nivå en Leeds er for øyeblikke.

 

Narsri har helt kalt vil flest kampe, vi trenger han i denne kampen siden han er en spiller som kan gjøre ting på egenhånd med en bra tekknikk.

 

Vi kan da ikke tape mot Leeds det er uakseptapelt Wenger å bli slått utv av et lag vi hadde knust lett med toppalag.

 

HUsker for mange år siden Wenger kjørte alltid med toppa lag i Fa Cupen.

 

Ser ut som det har blitt helt slutt på det fra Wenger side B)

 

Ingen fare - Wenge rsender ikke utpå et redusert mannskap ikveld.

Link to comment
Share on other sites

I følge The Sun kommer vi til å sende ut et "stjerneløst" lag mot Leeds.

 

Jeg må si jeg er uenig med en slik prioritering, så fremt det medfører riktighet da selvsagt. Jeg ville kjørt med så toppet lag som mulig både mot Leeds og Ipswich, så fikk de heller hvile mot Wigan. Hvorfor? Fordi en skade mot Leeds eller Ipswich ikke er reparerbar og i en rasjonell verden er det de beste mulighetene vi har til en pokal eller to. Wigankampen er dessuten den "letteste" kampen av de tre med tanke på at vi starter med handicap mot Ipswich.

 

Er det en ny runde med A-lag/B-lag rotasjon på gang her?

 

Artikkelen antyder at Wenger kommer til å hvile Fabregas, Nasri og RvP. Arsenal blir ikke et stjerneløst lag uten disse tre.

 

Personlig tror jeg vi har særs gode muligheter til å vinne serien i år så jeg foretrekker at Wenger prioriterer kampen mot Wigan framfor Leeds hvis noen må hviles.

Link to comment
Share on other sites

Det kan han godt gjøre for min del, så lenge han sender utpå et sterkt lag i morgen, når kampen skal spilles ;)

 

EDIT: Og det var det du henviste til også..... ;)

 

Bingo ;)

 

Artikkelen antyder at Wenger kommer til å hvile Fabregas, Nasri og RvP. Arsenal blir ikke et stjerneløst lag uten disse tre.

 

Personlig tror jeg vi har særs gode muligheter til å vinne serien i år så jeg foretrekker at Wenger prioriterer kampen mot Wigan framfor Leeds hvis noen må hviles.

 

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg her. Men jeg vil helst ikke at laget hviler de 3 viktigste spillerne samtidig. Gjerne dele det opp litt. Nasri og Fabregas samtidig er litt hardt for midtbanen synes jeg. Da hadde det vært bedre å hvile RvP + Nasri eller Fabregas. Og heller la den som ikke hviler denne kampen, hvile neste. Hvertfall frem til Ramsey og Diaby er i full fitness.

Link to comment
Share on other sites

Blir så irritert når jeg hører at Wenger ønsker å spare spillere... Herregud, det er snakk om profesjonelle fotballspillere som trener hver dag og de må faen meg klare å spille to kamper i uka. Tjener rått så her har de ingenting å klage over.

Link to comment
Share on other sites

Blir så irritert når jeg hører at Wenger ønsker å spare spillere... Herregud, det er snakk om profesjonelle fotballspillere som trener hver dag og de må faen meg klare å spille to kamper i uka. Tjener rått så her har de ingenting å klage over.

Det er vel ikke spillerne som klager seg til å stå over kamper. Tror nok at alle vil spille flest mulig kamper. En eller annen form for rotasjon må gjennomføres. Ingen spillere klarer å spille 2 kamper i uka over lengre tid, uansett hvor godt de er trent. Da faller toppnivået rimelig kjapt. Spørsmålet er hvem som må spares. Vi har vel sett at Nasri/Fab kominasjonen er en nøkkel til offensiv suksess. Tipper vi får se Nasri i morgen, men at Fab spares.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, det er snakk om profesjonelle fotballspillere som trener hver dag og de må faen meg klare å spille to kamper i uka. Tjener rått så her har de ingenting å klage over.

Herregud, dette er ikke akkurat første gang denne sesongen at spillere har to/kanskje tre kamper på en uke.

Link to comment
Share on other sites

http://www.guardian.co.uk/football/2011/ja...u-arsenal-leeds

 

Er dette så lurt da?

Synes det høres dristig ut å slenge inn 18-årige Miguel som debutant utpå der når det skal kjempes om avansement. Samtidig skjønner man at Djourou trenger å hviles..

 

Det blir nok roteringer, men det minste bør spillere som Nasri, Fabregas, Van Persie og Djourou være med i troppen. Vi møter et wankership-lag, men det må taes seriøst! For mye endringer på laget fra forrige kamp ødelegger rytmen og det har vi sett gang på gang nå den siste måneden.

 

Vær forberedt på alt fra sjokk-exit til enkel seier i dag.. ;)

Ekstraomganger og straffekonk. er vel heller ikke utenkelig at det blir...

Link to comment
Share on other sites

Herregud, dette er ikke akkurat første gang denne sesongen at spillere har to/kanskje tre kamper på en uke.

Er det mye? Har du spilt en ordentlig kamp før? Hvordan klarer alle andre lag å stille med topplag når det virkelig trengs mens vi sparer spiller fordi de er slitne/redd for å bli skadet..?

 

Jeg for min del klarer fint å spille 2 kamper hver uke, når jeg tenker meg om arsenalspillerne kontra meg må de klare dobbelt så flere kamper!

Link to comment
Share on other sites

Er det mye? Har du spilt en ordentlig kamp før? Hvordan klarer alle andre lag å stille med topplag når det virkelig trengs mens vi sparer spiller fordi de er slitne/redd for å bli skadet..?

 

Jeg for min del klarer fint å spille 2 kamper hver uke, når jeg tenker meg om arsenalspillerne kontra meg må de klare dobbelt så flere kamper!

 

4 kamper per uke? Tror du de jogger rundt der uten belastning i det hele tatt? har du sett intervjuene etter kampene der de står å puster å peser? Tror du undervurderer belastninge disse spillerne påtar seg ved å spille 3 kamper på en uke.

Når har vi spart spillere når vi virkelig hadde trengt å stille med toppet lag?

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta det bokstavelig men de klarer fint å spille 2 kamper hver uke uten at det har så mye å si for innsatsen.

 

Ta med i dette regnestykket ditt at de trener mye hyppigere og har en helt annen belastning på treningene for å beholde kondisjon og styrke. Kamp er ikke en treningsform, men en situasjon hvor du skal pushe kroppen maksimum i 2 x 45 minutter. De gangene jeg har personlig trener og blir dyttet maks og enda litt til, så trenger jeg 2 dager istedefor 1 med restitiusjon før jeg kan trene effektivt igjen.

 

Det er klart at fra tid til annen så klarer kroppen din 2 maksuttak i uka - men over en 3-4 måneders tid som Arsenal har... med 2 kamper i uka hele tiden, og inniblandt der er det 3 kamper også - det klarer ikke kroppen uten av alt fra kondisjon, oppmerksomhet, kreativitet og styrke blir dårligere. Og jeg tør påstå at en av årsakene til at United er så dårlige på bortebane i år er nettopp dårlig rotering på sentrale spillere. Chelsea like ens - de fikk skader på 3 sentrale spillere, og med den smale troppen de har ble de som var igjen i tillegg slitne. Det blir dårlige resultater av slikt.

 

Nei Wenger gjør rett i stor grad - men han må finne en balansegang. Jeg ville for eksempel ikke hvilt RvP, Nasri, Walcott og Fabregas samtidig - men kanskje 2 og 2 i de neste cupkampene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...