Jump to content

2011.01.19 Leeds B


Mr Chapman

Recommended Posts

RvP begynner å nærme seg superform nå, det samme med Cesc. I tillegg har Nasri vært helt syk lenge nå. Walcott er jo som vanlig opp og ned, men synes absolutt det har vært mer opp enn ned i år.. Fremover er det jo helt rått hvor gode vi er til tider. Minner meg om taktene fra 10 år tilbake.

Når keeperplassen ser mer stabil ut enn på lenge er det som jeg ser det kun en rutinert stopper som står på ønskelista.. Og da tenker jeg en som virkelig kan forsterke leddet..

 

Ikke så ille å være Gooner for tia!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Jeg påminte min tiårige sønn om dette, etter at han fikk se highlights i dag morges.

Han var et eneste stort smil når han gikk ut for å møte sine kompiser på skoleveien (som alle er Liverpool-fans). Det er morro så lenge det varer. :D

 

Det er bra at de blir sendt ut i krigen så fort som mulig! Må lære dem å være ovenpå så lenge vi kan!

Link to comment
Share on other sites

Artikkelen antyder at Wenger kommer til å hvile Fabregas, Nasri og RvP. Arsenal blir ikke et stjerneløst lag uten disse tre.

 

Personlig tror jeg vi har særs gode muligheter til å vinne serien i år så jeg foretrekker at Wenger prioriterer kampen mot Wigan framfor Leeds hvis noen må hviles.

 

 

 

Der tok du rimelig feil Nasri spilt bra han å skorte det viktige første målet.....

 

Når Leeds begynte å ta over kampen satt han inn på Cesc og Van Persie og vi krusa inn en 3-1 seier.

 

Leeds spilte bra de da, er vel en grunn til at de ligger nesten i toppen i divisjonen under.

 

For et mål av Leeds da klista opp i kysse jeg måtte bare klappe for det måle det var sykt treff han fikk.

 

For håpe vi stiller med et bra lag i Liga cupen også så vi for kommet oss til Finalen :D

 

Wenger må nøtt til det siden vi har 1-0 å ta i gjen vi for krysse fingra og håpe Wenger ikke sparer så mange i den kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Arshavin jobber og sliter,smiler og finner seg i å sitte på benken av og til så kan han bli en meget viktig brikke utover mot våren! Finner han superformen vet vi hva vi har i vente!

 

Syns nesten synd om mannen. Han prøver jo virkelig. Han kommer garantert sterkere tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med en nye seier mot et godt Leeds lag,vi får en fin start med et tidlig mål av fantastiske Nasri :D og veldig moro at Sagna scorer til 0-2,men Leeds kommer tilbake med et fantastisk langskudd i krysset(men Arshavin skulle hatt frispark 5 sek før)1-2,syntes vi leverte en meget god 1 omgang,hadde full kontroll hele 1 omgangen,etter pause har Leeds et par sjanser,men vi kommer oss godt ut av de situasjonene.Fabregas og RVF kommer inn og vi har full kontroll,Bendtner med et flott innlegg til RVP som scorer på hodet,nydelig scoring ;) Vi vinner fullt fortjent,Arshavin,Gibbs,Bendtner og Denilson hever seg flere hakk siden forrige kamp mot Leeds.Dette var en veldig bra lagseier.Nå ser jeg frem til 3 poeng til helga mot Wigan :D

Link to comment
Share on other sites

Syns nesten synd om mannen. Han prøver jo virkelig. Han kommer garantert sterkere tilbake.

 

Syntes synd på Arshavin i går selv. Fortsetter han med å jobbe slik han gjorde i går så har jeg ingenting å utsette på russeren.

 

Det som alltid har irritert meg er når han daffer rundt uinteressert på banen og rett og slett er lat, men i går var det en gledelig overraskelse når han jobbet såpass hardt så lenge han var på banen.

 

Keep it up Andrey! Før eller siden løsner det, men jeg tror det skal godt gjøres å ta plassen til Nasri/Walcott med det første! Dog kan han vel kanskje spille i Cesc rollen fra tid til annen mens vår maestro får seg en hvil? :D

Link to comment
Share on other sites

Forresten; slår vi Huddersfield, og blir trukket på hjemmebane i 5.runde, vil vi ha 8 av 9 hjemmekamper de neste kampene!!!

Normalt ville jeg også jublet for noe sånt, men denne sesongen er det litt annerledes på hjemmebane for oss. De siste kampene har dog vist gode tegn på forbedring, så håper "hjemmebane-komlekset" (var aldri noe kompleks, men) er borte for godt nå. Uansett, jeg tror vi trenger en finfin seiersrekke nå framover for å skaffe oss et godt utgangspunkt før avslutningen på sesongen.

 

Jeg så ikke Leeds-kampen i går, men fra hva jeg har hørt var dette en solid gjennomført test på Elland Road. Så målene, og Sagna sin scoring var jo aldeles praktfull! Bang i krysset. :D Premier Leagues beste høyreback for tiden, uten tvil. Herlig at van Persie virkelig har funnet scoringsformen igjen, blir dog ikke overrasket om han blir skadet veldig snart nå.

 

Noen som kan si litt om innsatsen til Denilson, Arshavin og Bendtner? De som alltid har vært i mot disse tre, og hele tiden vil ha dem kastet ut av klubben, trenger ikke skrive noe. Men dere andre. ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan si litt om innsatsen til Denilson, Arshavin og Bendtner? De som alltid har vært i mot disse tre, og hele tiden vil ha dem kastet ut av klubben, trenger ikke skrive noe. Men dere andre. :D

 

Denilson sveiper fint opp som ryddegutt foran forsvaret. Det er selvsagt tegn til det han blir kritisert for en mot en, men alt i alt gjør han en god jobb.

 

Arshavin jobbet godt og han skal ha for mot. Selv om han mislykkes pingler han ikke ut, men prøver igjen og igjen. Før eller siden løsner det, og han hadde helt klart sin del av æren for at Leeds for det meste holdt til på egen banehalvdel. Arshavin gir gass og driver fremover.

 

Bendtner, hva skal en si. Han var plassert på høyre kant og dette har han strengt tatt smått med naturlige egenskaper for å beherske. Han også jobbet imidlertid lojalt, både fremover og bakover, og det var til slutt et flott innlegg fra han som spikret igjen Leedskista for godt. Isolert sett ikke all verden, men tatt i betraktning jobben han ble satt til - helt klart godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir John.

Det jeg liker med Denilson er at pasningene hans omtrent alltid treffer.

Mot Leeds skulle det vært interessant å se pasningsprosenten.

Og han hadde flere gode pasninger framover også.

Denilson rydda i tillegg opp meget bra igår.

 

Arshavin jobba som en helt igår og slik jeg ser det er det ikke lenge før han er på gang igjen.

Det jeg liker med Arshavin er at han tør fremdeles selv om mye gikk skeis igår.

 

Bendtner...minuset får være tyggien. Et vakkert innlegg til vårt 3 mål og også han viser hva som bor i han når han trør på.

Bendtner jobba i tillegg godt defensivt til tider.

 

Det som er ennå mer psitivt er at vi har 3 spillere i absolutt verdensklasse. Nasri,RvP og Fabregas er en nytelse å se på når de har formen inne.

Det lover godt til Ipswichkampen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan si litt om innsatsen til Denilson, Arshavin og Bendtner? De som alltid har vært i mot disse tre, og hele tiden vil ha dem kastet ut av klubben, trenger ikke skrive noe. Men dere andre. :D

Trenger ikke skrive noe? Er du blitt hjernvaska eller? Spillere skal roses når de gjør det bra og kritiseres når de gjør det dårlig. Er det noe ulogisk her? Hvis du mener at spillere hele tiden skal få ros kan jeg med en gang si at du er på feil sted!

 

Denilson gjorde ingen kjempekamp i går men gjorde det bedre enn vanlig! Det skal han ha.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at spillere hele tiden skal få ros kan jeg med en gang si at du er på feil sted!

 

Og hvorfor er han på feil sted, dersom han er lei av spillerkritikken som florerer på forumet? Er ikke dette forumet for alle? Er dette blitt ett forum kun for de som kritiserer?

 

Du beveger deg ut på meget tynn is med en slik kommentar

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke skrive noe? Er du blitt hjernvaska eller? Spillere skal roses når de gjør det bra og kritiseres når de gjør det dårlig. Er det noe ulogisk her? Hvis du mener at spillere hele tiden skal få ros kan jeg med en gang si at du er på feil sted!

 

Har Wilshire skrevet at han mener spillere hele tiden skal få ros? Men han ønsker åpenbart ikke tilbakemelding fra de som har gjort de nevnte spillere til hoggestabber, og som er forutinntatte. Sikkert fordi han mener synspunktene til disse ikke har noen verdi likevel. Og det må Wilshire få lov til å mene. Det er da noe HELT annet enn det du tilegner ham.

 

Det må jo bli opp til den enkelte om man bare kommer med negativ kritikk, bare ros, eller om man evner å fremstille ting på en balansert måte. Og det er da INGEN her inne som noen gang har sagt at man bare skal komme med ros. Men uansett hvor man selv velger å legge lista, må man regne med og tåle motbør fra de som er uenig. Det er jo en del av gamet her inne. Og enda viktigere er jo HVORDAN man fremlegger kritikken. Er denne ensidig? Er den usaklig? At man imøtegår de som driver kritikk på en slik måte betyr da ikke at man er imot at spillere kritiseres. Hvordan kan du oppfatte dette på en slik måte?

 

Og rent personlig mener jeg at kritikken i mye større grad bør rettes kollektivt. Man taper som lag og vinner som lag. Dette overdrevne fokuset på individuelle spillere vitner om et forfeilet syn på fotballen som spill. Mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er fullstendig enig med Kim og piscator. Er faktisk møkk lei av å lese kamptråder, selv etter kun den korte fartstiden jeg har hatt på forumet.

 

Jeg har en relativt stor ring av gunners rundt meg, og INGEN er i nærheten av å slenge så mye usaklig DRITT mot spillere som inne på dette forumet. Og jeg er DRITTLEI av å lese om at den-og-den er syndebukker. Jeg gadd rett og slett ikke å lese denne tråden mer i går kveld når jeg kom over en post hvor det stod noe sånt som "Arshavin bommet igjen, ryker vi er han syndebukk" (ikke ordrett). Hva faen, jeg tok en del pils både før og under kamp på pub i går, men jeg husker kun 2 ganger Arshavin var i scoringsposisjon. Hvordan blir det "bommer igjen!"? Joda, etter 1 kommer 2 - men ærlig talt, det er 10 andre spillere ute på banen.

 

Alle her på forumet vet at alt en skriver her er anonymt. Likevel - jeg synes man burde skrive som om alle visste hvem du var. Gjett hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Er fullstendig enig med Kim og piscator. Er faktisk møkk lei av å lese kamptråder, selv etter kun den korte fartstiden jeg har hatt på forumet.

 

...

For de som faktisk er glad i å kritisere UTEN GRUNN, må gjerne for meg dra med over frustrasjonen deres til onlinegooner-forumet. Der blir omtrent annenhver seriøs tråd omgjort til latterligjøring av enten Wenger, Denilson, Bendtner eller Eboue (Fabianski og Song ble bl.a. hetset tidligere...). Spesielt moro at det er folk uten fotballforståelse som skriver det i tillegg. De er sikkert åpne for flere.

Link to comment
Share on other sites

For de som faktisk er glad i å kritisere UTEN GRUNN, må gjerne for meg dra med over frustrasjonen deres til onlinegooner-forumet. Der blir omtrent annenhver seriøs tråd omgjort til latterligjøring av enten Wenger, Denilson, Bendtner eller Eboue (Fabianski og Song ble bl.a. hetset tidligere...). Spesielt moro at det er folk uten fotballforståelse som skriver det i tillegg. De er sikkert åpne for flere.

 

Kampen i går var meget bra synes jeg. Godt gjennomført av alle, selv om noen selvfølgelig lyktes i mindre grad enn andre. Fornøyd med Arshavin som ihvertfall prøvde, noe han ikke har gjort like godt tidligere.

 

Synes det blir drøyt å støte bort folk pga at de har et annet syn på kampen enn deg, og hinting om at de er uten fotballforståelse er ufint.

Link to comment
Share on other sites

Det gleder meg stort å registrere at verden går fremover her inne, flere og flere hevder at usaklig kritikk og direkte slakting av våre spillere er uønsket, det er bra.

Så vil neste kamp hvor resultatet ikke blir som vi ønsker bli en test på hvordan utviklingen har vært.

Jeg synes Arsenal begynner å ligne på det laget jeg forventet skulle dukke opp rundt disse tider, nemlig et lag som kommer til å kjempe om gull i alle turneringer vi deltar i, van Persie og Fabregas begynner å komme i skikkelig slag, fortsatt har begge litt å gå på men vi nærmer oss kraftig.

Keeper-plassen er godt besatt, våre to jordbær-plukkere fra Polen imponerer stadig, Djorou gjør et og annet rart også i går men er samtidig enorm i duellspillet, noe vi har savnet tidligere i sesongen.

Koscielny var min BB i går ved siden av PLs beste spiller.

Sagna fortsetter der han slapp, Clichy kommer tilbake uthvilt mot wigan, Song og Denilson virker fokuserte og fine nå, Walcott og Wilshere kommer tilbake uthvilte mot wigan, Arshavin viser litt klasse igjen men er i en periode hvor målene lar vente på seg, slikt går ut over selvtilliten t.o.m til vår russiske magiker, men han kommer garantert sterkt tilbake og sist men ikke minst, PLs uten sammenligning beste spiller fortsetter hver kamp å bevise at mine ord står seg, Samir Nasri - nummer 1 i PL.

Og hvis noen lurer, jeg tror fortsatt vi vinner både PL, CC og FA denne sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Det gleder meg stort å registrere at verden går fremover her inne, flere og flere hevder at usaklig kritikk og direkte slakting av våre spillere er uønsket, det er bra.

Så vil neste kamp hvor resultatet ikke blir som vi ønsker bli en test på hvordan utviklingen har vært.

Jeg synes Arsenal begynner å ligne på det laget jeg forventet skulle dukke opp rundt disse tider, nemlig et lag som kommer til å kjempe om gull i alle turneringer vi deltar i, van Persie og Fabregas begynner å komme i skikkelig slag, fortsatt har begge litt å gå på men vi nærmer oss kraftig.

Keeper-plassen er godt besatt, våre to jordbær-plukkere fra Polen imponerer stadig, Djorou gjør et og annet rart også i går men er samtidig enorm i duellspillet, noe vi har savnet tidligere i sesongen.

Koscielny var min BB i går ved siden av PLs beste spiller.

Sagna fortsetter der han slapp, Clichy kommer tilbake uthvilt mot wigan, Song og Denilson virker fokuserte og fine nå, Walcott og Wilshere kommer tilbake uthvilte mot wigan, Arshavin viser litt klasse igjen men er i en periode hvor målene lar vente på seg, slikt går ut over selvtilliten t.o.m til vår russiske magiker, men han kommer garantert sterkt tilbake og sist men ikke minst, PLs uten sammenligning beste spiller fortsetter hver kamp å bevise at mine ord står seg, Samir Nasri - nummer 1 i PL.

Og hvis noen lurer, jeg tror fortsatt vi vinner både PL, CC og FA denne sesongen ;)

 

Selv om jeg ofte synes du er en merkelig skrue, så må jeg si at jeg elsker optimismen din, arshavin. Og jeg deler den til en viss grad. Jeg er sikker på at vi tar minst ett trofè denne sesongen. Jeg tror vi tar Liga Cupen - og spørsmålet da er hvilke spillere som får spille finalen og høste den moral-boosten det er å vinne en finale. Jeg er håper det blir de "viktigste" spillerne våre som vil ha virkelig godt av litt suksess. Tenker da på Fabregas, Walcott, Nasri, RvP, Song og en av polakkene i mål (forhåpentligvis den yngste).

 

Nå er det selvsagt slik at alle vil få en moral-boost av en seier, men det er noe spesielt for de som er på banen. Og det er de spillerne vi virkelig trenger i PL og CL som burde få den ekstra boosten det er å faktisk spille og vinne finalen. Kanskje vi endelig kan få vinner-mentaliteten?

 

Hvis vi vinner Lica Cupen, så vinner vi ett eller flere trofèer resten av sesongen. Vinner vi ikke Liga Cupen så er fallhøyden stor, men jeg tror vi uansett vinner ett alikevel - da mest sannsynlig serien.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 20 2011, 01:12 PM) 214889[/snapback]

Syntes synd på Arshavin i går selv. Fortsetter han med å jobbe slik han gjorde i går så har jeg ingenting å utsette på russeren.

 

Det som alltid har irritert meg er når han daffer rundt uinteressert på banen og rett og slett er lat, men i går var det en gledelig overraskelse når han jobbet såpass hardt så lenge han var på banen.

 

Keep it up Andrey! Før eller siden løsner det, men jeg tror det skal godt gjøres å ta plassen til Nasri/Walcott med det første! Dog kan han vel kanskje spille i Cesc rollen fra tid til annen mens vår maestro får seg en hvil? ;)

 

Arshavin er en av de spilleren som har spilt mest for Arsenal i år....

 

Helt enig med deg at Arshavin for et problem resten av sessongen vis Nasri... Walcott og Cesc forsetter å stor spille slik de har begynt å gjøre nå.

 

Jeg er rimelig skuffa over Arshavin at han ikke har blitt noe bedre en i fjor, virker for meg at han har kommet over toppen som tropp spiller.

 

Han har vær så og si dårlig i hele år, en bare noen få kamper han har vært go, var også mange kamper i fjor sessongen da han var like dårlig.

 

Nei han er ikke go nok lenger, selv han om han prøver så godt han kan så for han det ikke til på dette nivået.

 

Miner meg om Pires og Henry Wenger solgte dem da de begynte å nå over toppen og det nivåe er Arshavin for øyeblikke desvære.

 

For håpe han kommer seg utover våren ellers burde Wenger selge han for en bra pris å hente inn en go kant spiller :)

 

Arshavin elendig både i Fa Cupen og Ligacupen mot lag som er mye dårligere en Arsenal.

 

Vet det var flere spillere som var dårlig i de kampene en av de var Denilson.

 

Men for håpe de kommer seg å blir bedre resten av sessongen for jeg liker Arshavin som person.

 

Trist å se at ingen ting funker for han i år, håper Wenger for han i bedre form det håper virkelig ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ofte synes du er en merkelig skrue, så må jeg si at jeg elsker optimismen din, arshavin. Og jeg deler den til en viss grad. Jeg er sikker på at vi tar minst ett trofè denne sesongen. Jeg tror vi tar Liga Cupen - og spørsmålet da er hvilke spillere som får spille finalen og høste den moral-boosten det er å vinne en finale. Jeg er håper det blir de "viktigste" spillerne våre som vil ha virkelig godt av litt suksess. Tenker da på Fabregas, Walcott, Nasri, RvP, Song og en av polakkene i mål (forhåpentligvis den yngste).

 

Nå er det selvsagt slik at alle vil få en moral-boost av en seier, men det er noe spesielt for de som er på banen. Og det er de spillerne vi virkelig trenger i PL og CL som burde få den ekstra boosten det er å faktisk spille og vinne finalen. Kanskje vi endelig kan få vinner-mentaliteten?

 

Hvis vi vinner Lica Cupen, så vinner vi ett eller flere trofèer resten av sesongen. Vinner vi ikke Liga Cupen så er fallhøyden stor, men jeg tror vi uansett vinner ett alikevel - da mest sannsynlig serien.

 

 

He he, merkelig skrue kan du være selv, artig at til og med du begynner å bli litt positiv, det sier det meste om Arsenal om dagen ;)

 

Jeg ber dere pent om å holde fokus på trådens emne. Dette behøver ikke å utvikle seg til en snill supporter/slem supporter debatt.

 

På forhånd takk!

 

 

Noe jeg har mistet her, dette er vel den første tråden på lenge at denne debatten har vært fraværende?

Link to comment
Share on other sites

He he, merkelig skrue kan du være selv, artig at til og med du begynner å bli litt positiv, det sier det meste om Arsenal om dagen ;)

 

Jada, vi kan væra skruer begge to - helt greit for meg det :P Jeg er avogtil litt negativ ja - men jeg er av typen som tenker litt negativt for heller å bli positivt overrasket. Men du har helt rett - laget er i en god flyt og jeg synes tilogmed Wenger sine taktiske disposisjoner begynner å bli litt mer forståelige. Spesielt likte jeg at han ikke hvilte hele det offensive spekteret nå mot Leeds. Nasri var viktig. Hadde Nasri hvilt i tillegg tror jeg det hadde blitt hardt.

 

Men det er deilig å være gooner året rundt - men er litt ekstra deilig nå må jeg innrømme.

 

Noe jeg har mistet her, dette er vel den første tråden på lenge at denne debatten har vært fraværende?

 

Ja jeg har mistet litt jeg også - mulig noen innlegg er slettet? mystifistisk.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor er han på feil sted, dersom han er lei av spillerkritikken som florerer på forumet? Er ikke dette forumet for alle? Er dette blitt ett forum kun for de som kritiserer?

 

Du beveger deg ut på meget tynn is med en slik kommentar

Nei, det er et diskusjonsforum. Støtter alle Arsenal-spillerne men de som gjør det dårlig må vel være lov å kritisere og respekteres?

 

Har Wilshire skrevet at han mener spillere hele tiden skal få ros? Men han ønsker åpenbart ikke tilbakemelding fra de som har gjort de nevnte spillere til hoggestabber, og som er forutinntatte. Sikkert fordi han mener synspunktene til disse ikke har noen verdi likevel. Og det må Wilshire få lov til å mene. Det er da noe HELT annet enn det du tilegner ham.

 

Det må jo bli opp til den enkelte om man bare kommer med negativ kritikk, bare ros, eller om man evner å fremstille ting på en balansert måte. Og det er da INGEN her inne som noen gang har sagt at man bare skal komme med ros. Men uansett hvor man selv velger å legge lista, må man regne med og tåle motbør fra de som er uenig. Det er jo en del av gamet her inne. Og enda viktigere er jo HVORDAN man fremlegger kritikken. Er denne ensidig? Er den usaklig? At man imøtegår de som driver kritikk på en slik måte betyr da ikke at man er imot at spillere kritiseres. Hvordan kan du oppfatte dette på en slik måte?

 

Og rent personlig mener jeg at kritikken i mye større grad bør rettes kollektivt. Man taper som lag og vinner som lag. Dette overdrevne fokuset på individuelle spillere vitner om et forfeilet syn på fotballen som spill. Mener nå jeg.

Denilson er ikke gjort til en hoggestabbe, han har etter min mening ingen framtid i Arsenal etter sesongens slitte innsats og det må da være lov til å mene det?

 

For de som faktisk er glad i å kritisere UTEN GRUNN, må gjerne for meg dra med over frustrasjonen deres til onlinegooner-forumet. Der blir omtrent annenhver seriøs tråd omgjort til latterligjøring av enten Wenger, Denilson, Bendtner eller Eboue (Fabianski og Song ble bl.a. hetset tidligere...). Spesielt moro at det er folk uten fotballforståelse som skriver det i tillegg. De er sikkert åpne for flere.

Hehe, morsom du, mr. fotballekspert :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...