Jump to content

2011.01.19 Leeds B


Mr Chapman

Recommended Posts

Helt greit å hvile spillere i de engelske cupene. CL og PL er langt viktigere. Andrerekka vår har også hatt for vane å klare seg meget bra mot antatt dårligere motstand. Leeds og Ipswich hører til unntakene. Håper vi hviler mange idag også. Tror vi kommer til å ha en helt annen innstilling ikveld uansett mannskap

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Helt greit å hvile spillere i de engelske cupene. CL og PL er langt viktigere. Andrerekka vår har også hatt for vane å klare seg meget bra mot antatt dårligere motstand. Leeds og Ipswich hører til unntakene. Håper vi hviler mange idag også. Tror vi kommer til å ha en helt annen innstilling ikveld uansett mannskap

 

Den store forskjellen er at tidligere år og kamper så har andre-rekka vært juniorspillere. Idag er andrerekka Arshavin, Rosicky, Bendtner, Chamakh osv. osv. Dette er spillere som fort kan slite litt med motivasjonen (ser hvertfall slik ut til tider) mot denne type motstand. Hvertfall Bendtner som ser ut til å ha problemer med å motivere seg uansett - med unntak av når han er intervjuobjekt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del klarer fint å spille 2 kamper hver uke, når jeg tenker meg om arsenalspillerne kontra meg må de klare dobbelt så flere kamper!

Og hvor spiller du...? Stålkameratene 3?

 

For meg virker det som om du forestiller deg at det å være fotballspiller i Arsenal innebærer tulletreninger fra mandag-fredag og kamp på lørdag.

 

Men uansett hva du forestiller deg, så er det nok et langt hardere kjør enn som så. Med mindre du har en fortid som Arsenal-spiller, det tviler jeg dog på...

Link to comment
Share on other sites

Wenger sitat om Ramsey før Leeds kampen: He is getting better and better every day so we have to be a bit patient. And worst, he will have to be a bit patient. He has been out for nine months, the most important thing now is not to have any new injuries or setbacks while he is recovering.

 

Er ikke sikker på om jeg skjønner logikken bak å la Ramsey vente. Dersom han var frisk nok til å bli sendt til Nottinham på lån, for knallhard matching mot fysiske motstandere i lavere divisjon, bør han være fit nok til cupkamp mot samme type motstandere for Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Og hvor spiller du...? Stålkameratene 3?

 

For meg virker det som om du forestiller deg at det å være fotballspiller i Arsenal innebærer tulletreninger fra mandag-fredag og kamp på lørdag.

 

Men uansett hva du forestiller deg, så er det nok et langt hardere kjør enn som så. Med mindre du har en fortid som Arsenal-spiller, det tviler jeg dog på...

 

Hehe - du er nok inne på det her, Wilshere.. :P

Link to comment
Share on other sites

Og hvor spiller du...? Stålkameratene 3?

 

For meg virker det som om du forestiller deg at det å være fotballspiller i Arsenal innebærer tulletreninger fra mandag-fredag og kamp på lørdag.

 

Men uansett hva du forestiller deg, så er det nok et langt hardere kjør enn som så. Med mindre du har en fortid som Arsenal-spiller, det tviler jeg dog på...

Så du mener at hvis de ikke hadde kjørt hard trening så hadde de klart å spille flere kamper på en uke? :S

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at hvis de ikke hadde kjørt hard trening så hadde de klart å spille flere kamper på en uke? :S

Nå er det litt større tempo i de kampene Arsenal spiller enn på ditt nivå da... Du hadde nok ikke klart 90 min i det tempoet som blir spilt i PL feks...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det litt større tempo i de kampene Arsenal spiller enn på ditt nivå da... Du hadde nok ikke klart 90 min i det tempoet som blir spilt i PL feks...

Hvis jeg hadde fått £60.000 i uka så skulle jeg fint klart 90 min i PL tempo. De er ikke guder, de er vanlige folk med all tid i verden til å trene :P

 

Det er ingenting i veien for at gutta kan spille 2 kamper i uka. Få eller ingen som roterer så mye som Arsenal. Når det er sagt så har vi en del svært skadeutsatte spillere og slitne ben tåler mindre enn friske. Sjansen for skader øker jo også med antallet kamper så dette er jo også ting som må med i betraktningen

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg hadde fått £60.000 i uka så skulle jeg fint klart 90 min i PL tempo. De er ikke guder, de er vanlige folk med all tid i verden til å trene :P

 

Det er ingenting i veien for at gutta kan spille 2 kamper i uka. Få eller ingen som roterer så mye som Arsenal. Når det er sagt så har vi en del svært skadeutsatte spillere og slitne ben tåler mindre enn friske. Sjansen for skader øker jo også med antallet kamper så dette er jo også ting som må med i betraktningen

Det er ikke bare det å få £60 000 i uka og så gå ut å spille 90 min i PL tempo 2-3 ganger i uka hver uke. For å klare de 90 min må de jo også trene hardt før sesongen, i tillegg til å opprettholde formen gjennom hele sesongen.

 

Og de har jo ingen problemer med å spille 2 kamper i uka, det er bare når det er 2-3 kamper hver uke over lengre perioder, da tar det på. Og da trengs det hvile.

Men når det gjelder Wengers roteringspolitikk skulle jeg gjerne sett at færre av nøkkelspillerne ble hvilt av ganga, og at han heller hvilte feks Nasri i en kamp, og deretter Cesc i en annen.

 

Og ja, de har god tid til å trene, men det må en vilje til å legge bort mye av det andre for å kunne oppnå det. I tillegg så kommer motivasjon med i tillegg, og jeg tror de fleste ville blitt lei av å spille 2-3 kamper i uka i tillegg til å trene hver dag. Iallefall når det gjelder så mange år som de fleste holder på toppnivå. Det må noe spesielt til ved det mentale for at de skal gidde/orke.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sparer de fleste strjerne..... det vil si lage Arsenal spiller med i kveld er ikke bedre en Leeds lage som er i stor form for tiden... Er redd det for det kan bli ta her og Wenger er en fyr som har driti i Fa Cupe de siste åra.

CL blir vi garatert slått ut uannsett, Aldri i værden vi slår Barca som er i super for nå.... PL har vi en liten mulighet å vinne... men siden City er så goe nå og Man Utd nekter å tape ser det vanskelig ut.

Bedre Wenger hadde spilt med bedre spillere kjørt over Leeds og tatt av spiller når vi hadde leda med noen mål.

Ikke bli overaska vis Leeds vinner i kveld de vant vel med 4-5 må i helga som var og er et lag som kan rykke opp til PL.... Wenger har driti seg ut nok denne sessongen med å vile spillere, Nasri og Van Persie burde spilt de har vil begge cup kampene det vil si over ei uke. Så de burde ikke vært slitne for å spille den kampen etter at de har vil så mye de siste ukene. Wenger lærte ikke noe av begge cup kampene der vi var elendige med b-lags spillere

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare det å få £60 000 i uka og så gå ut å spille 90 min i PL tempo 2-3 ganger i uka hver uke. For å klare de 90 min må de jo også trene hardt før sesongen, i tillegg til å opprettholde formen gjennom hele sesongen.

 

Og de har jo ingen problemer med å spille 2 kamper i uka, det er bare når det er 2-3 kamper hver uke over lengre perioder, da tar det på. Og da trengs det hvile.

Men når det gjelder Wengers roteringspolitikk skulle jeg gjerne sett at færre av nøkkelspillerne ble hvilt av ganga, og at han heller hvilte feks Nasri i en kamp, og deretter Cesc i en annen.

 

Og ja, de har god tid til å trene, men det må en vilje til å legge bort mye av det andre for å kunne oppnå det. I tillegg så kommer motivasjon med i tillegg, og jeg tror de fleste ville blitt lei av å spille 2-3 kamper i uka i tillegg til å trene hver dag. Iallefall når det gjelder så mange år som de fleste holder på toppnivå. Det må noe spesielt til ved det mentale for at de skal gidde/orke.

Som nevnt tidligere så er det ingen andre lag som hviler så mange på en gang. Tror nesten alle skadene vi har hatt har gjort Wenger litt vel overbeskyttende. Når det er sagt så er jeg enig med deg i at Wenger burde unngå å hvile for mange av førsterekka samtidig. Det er jo noe som heter "å spare seg til fant" og det har vi jo gjort ved et par anledninger denne sesongen :P

Link to comment
Share on other sites

Er nok noen spillere som må rulleres. Men håper ikke Wenger gjør 8-9 bytter. Sagna er tilbake og forsterker. Djorou og VP står over.

Blir en tøff kamp,men håper på noe sånn som dette:

 

Szczesny

 

Sagna Kos Miguel Gibbs

 

Rosicky Denilson

 

Nasri Fab Arshavin

 

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Bra fjørtoft ikke er på i dag, men viasat er viasat. Først sies det: La oss se på høyepunkter fra forje kamp, etter høydepunktene (som forøvrig var fra United - Leeds i fjor), "Ja, Arsenal var heldige som fikk omkamp"

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...