Jump to content

2010.30.11 Wigan H


Mikl02

Recommended Posts

Arsenal vs Wigan, 20:45, Emirates Stadium

 

Mulig lagoppstilling Arsenal: Sczezsny(?navn) - Eboue, Gibbs, Nordtveit, Koscielny - Wilshere, Eastmond, Rosicky - Vela, Bendtner, Walcott

 

Wenger har uttalt at som tidligere vil det bli en "strong side", men fortsatt mange unge spillere. Det jeg tror er at mange vi ser i kveld, har vi sett tidligere. Men det er som Wenger sier: "Et meget ungt lag, men kanskje ikke så eksklusivt siden jeg spiller med mange unge i Premier League også.

 

Wigan har ikke vært særlig gode i år, men har noen kamper hvor de har vunnet over antatt sterkere motstand, Tottenham for eksempel.

 

Litt statistikk på Wigan:

- Sluppet inn 15 mål på 26 kamper, noe som er femte verst i ligaen

- Kun én seier på fem bortekamper i år, og 3 uavgjort, noe som gjør at de har sanket 5 poeng på bortebane i år

- De har kun scoret 11 mål totalt i år, og det er suverent dårligst i Premier League hittil i år

- 19 gule og 2 røde kort så langt i år, en statistikk hvor vi for øvrig kommer verst ut med 31 gule og 4 røde

- Wigan har holdt nullen i fire av femten kamper i år

 

Martinez vil gjøre som Arsene Wenger og Arsenal, nemlig å dyrke unge spillere: http://www.premierleague.com/page/Headline...2234163,00.html

 

Med andre ord, dette må være mulig, selv om vi har underprestert på hjemmebane i år!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Går denne kampen på TV noen plass?

 

Eller blir vi ofret som vanlig av storoppgjøret mellom hammers og rednosed united?

Går ikke på noen norske kanaler. Finnes sikkert noen streams ellers på nettet hvis man leter litt

 

Her er et alternativ hvis du er medlem

http://www.arsenal.com/splash/328/carling-...-the-full-match

og et til

http://www.myp2p.eu/competition.php?compet...ipline=football

Link to comment
Share on other sites

Har fortsatt ikke funnet ut om kampen går på TV, ikke engang Bohemen sender den, noen som har peiling på hvor den går? Eller går den rett og slett ingen steder?

 

Den går på Orange Sports (FRA) og Al Jazeera sport 7. Det var en stund flere puber som hadde al jazeera, mulig det fortsatt er det?

Link to comment
Share on other sites

Kopierer over mitt innleg fra Carling cup-tråden i tilfelle noen er interesserte:

Slik jeg har forstått det vil kampen gå litt senere (22.00) på ATVO, for de som orker å utsette spenningen litt lenger og tåler å ikke se kampen live vil dette muligens være et godt alternativ. Bryggen viser i hvertfall kampen fra ATVO med start 22.00.

Link to comment
Share on other sites

Smågruer meg litt til denne kampen. To hjemmetap på rad, så er jeg litt spent på hvordan Wenger har tenkt å gå ut i kveld. Laget som starter skal være sterkt nok til å slå Wigan (som tapte for ligaens dårligste lag i helga), men likevell så står vi med tre tap på Emirates i år, og det er ett mer enn vi gikk på i hele fjor. Forventer at Nicklas Bendter, van Persie og Walcott står frem i dag.

 

En semifinale hadde vært veldig morsomt, da er vi nært finalen og kanskje et trofe. Får håpe at Manchester United ryker på Boyeln Ground, selv om det er meget tvilsomt.

 

Først må uansett Wigan beseires, og akkurat det er langt fra sikkert slik jeg ser det. Dette får bli revansje for Ligacupen 2005/06, selv om vi slo dem ut i 2008/09.

Link to comment
Share on other sites

CC har vært utrolig artig å følge med på, vårt lag spiller med håndbrekket av i disse kampene, årets utgave har det vært bortimot PL-nivå på, jeg håper f.eks i dag å få se van Persie, Bendtner og Walcott på topp.

Håper videre på Denilson, Wilshere og Rosicky på midtbanen, så kan vel Gibbs, Eboue, Koscielny og Djorou danne en solid backrekke.

Håper også på at vi stiller med noen kanoner på benken, dvs Arshavin, Chamakh og Nasri, kanskje også Song.

Nå er det på tide at vi lager Emirates til det fortet det skal være om vi skal løfte noen pokaler uti neste år.

Håper og tror på 3-1 til Gunners i dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Har også trua idag! ;) Wigan er egentlig et drittlag vi skal kjøre over på hjemmebane, CC eller ikke. Dette må vi bare vinne for å gjøre Emirates til vårt fort igjen!

 

Håper også selv å se RvP, og jeg VIL se Nordtveit fra start i spann med DJ/Kos. Han hadde klart seg helt ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

YES! Da har Bohemen bekfreftet at de viser kampen, så for alle Oslo-borgere er dette en god mulighet til å få sett kampen direkte. Ellers så regner jeg faktisk med seier i denne kampen tross at vi sikkert stiller med et delvis urutinert mannskap. De som ikke er så rutinerte på førstelaget har tidenes sjanse til å vise seg frem og burde ta godt vare på muligheten, dermed regner jeg med mye energi og trykk fra de gutta, mens de rutinerte vet hva som skal til.

 

Robin van Persie tror jeg spiller fra start og må snart finne formen, dette er en ypperlig mulighet til å vise seg fram fra sin beste side, dette gjelder også for Bendtner som sikkert kommer utpå her idag, samt Vela. Håper å få se vår unge polakk i mål, har til nå sett lite av han, og vil gjerne se mer!

 

Wigans eneste mulighet til trofeer denne sesongen er vel i denne cupen, så de kommer til å gi alt med fullt A-lag, men det betyr ikke at vi ikke skal klare å vinne dette. Dette må bare bli seier mener jeg, godt for moralen og kanskje det blir et trofe denne sesongen og.

 

Lykke til alle sammen, så sees vi på Bohemen de av dere som skal dit.

Link to comment
Share on other sites

Blir en vanskelig kamp dette her, tror vi får se et heltent Wigan-lag, og hvis gutta går ut på banen og undervurderer de, skal vi ikke se bort i fra at vi ryker ut i dag...

Håper dog vi klarer å kare oss videre til semifinale og evt finale...

 

Blir nok en fin blanding av de som spilte mot Villa og en del som er tilbake fra skade, samt et par unggutter...

 

Szczesny

Nordtveit-Koscielny-Djourou-Gibbs

Denilson-Eastmond

Walcott-RvP-Vela

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Blir en vanskelig kamp dette her, tror vi får se et heltent Wigan-lag, og hvis gutta går ut på banen og undervurderer de, skal vi ikke se bort i fra at vi ryker ut i dag...

Håper dog vi klarer å kare oss videre til semifinale og evt finale...

 

Blir nok en fin blanding av de som spilte mot Villa og en del som er tilbake fra skade, samt et par unggutter...

 

Szczesny

Nordtveit-Koscielny-Djourou-Gibbs

Denilson-Eastmond

Walcott-RvP-Vela

Bendtner

 

Bytt Eastmond med Song og Vela med Rosicky eller Nasri så tror jeg vi er sterke nok til å slå Wigan. Eastmond har rett og slett vist seg å ikke være god nok for dette nivået(ennå) og Vela har jeg fint liten tro på. Han har veldig får spissferdigheter, den eneste etter min mening er avslutninger og de kommer han altfor sjelden til.

Da blir det mer en 4-4-2, men RvP skal vel spille litt i det berømte mellomrommet, så det blir vel stort sett det samme.

Link to comment
Share on other sites

i følge vglive.no så startar dette laget i ein 4-2-1-3 formasjon

 

Szczesny: Eboue - Koscielny - Djouru - Gibbs: Song - Eastwood: Denilson: Walcott - Van Persie - Bendtner

 

Hvis dette er tilfelle, så blir jeg skuffet. Mener Nordtveit bør få starte istedet for Eboue. Nordtveit bør få sjansen nå, etter å ha imponert i pre-season, mens Eboue nettopp har kommet tilbake fra skade, og burde få hvile

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er tilfelle, så blir jeg skuffet. Mener Nordtveit bør få starte istedet for Eboue. Nordtveit bør få sjansen nå, etter å ha imponert i pre-season, mens Eboue nettopp har kommet tilbake fra skade, og burde få hvile

 

Helt enig. Syntes det er et rart valg av Wenger.

 

Personlig mener jeg det ville vært langt bedre defensivt også mtp. at Eboué kommer til å ha Walcott foran seg og kommer til å trenge en god del hjelp, mens med Nordtveit som er temmelig stødig defensivt kan Walcott konsentrere seg litt mer om det offensive.

 

Men men, det er tydelig at Nordtveit ikke får tillit av Wenger tross av alle uttalelsene fra vår emminente franskmann. Det samme gjelder med Vela og JET også..

Link to comment
Share on other sites

Team to play Wigan: Szczesny, Eboue, Koscielny, Djourou, Gibbs, Denilson, Wilshere, Walcott, Bendtner, Van Persie ©, Vela

 

4-4-2 kanskje?

Da hadde jeg rett, VGLIVE hadde forventet lagoppstilling ;)

Veldig sterkt lag, og ikke minst sterk benk har vi også. Med dette offensive mannskapet tror jeg på en kalasseier

 

Hot tips: 6-0!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...