Jump to content

2010.30.11 Wigan H


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

På det jevne, men godt nok til å få jobben gjort. Det er tre kamper igjen for å få fatt i eggeglasset og vi gjør klokt i å spille kampene før vi tror noe som helst. Sjansene økte imidlertid etter dagens resultat i øst-London.

 

Szczesny hadde en rolig kveld, men han er rolig selv også. Har sjefsgener.

Eboue var shaky i første, men kom seg noe etterhvert.

Djourou gjør en god kamp.

Koscielny klarer seg også greit.

Gibbs gjør en meget bra kamp, og viser at han kan utfordre Clichy seriøst hvert øyeblikk nå.

Denilson og Wilshere jobber greit og demmer opp det meste. Wilshere forsøker seg også med offensive bidrag innimellom. Motet er upåklagelig.

Den savnede sønn RvP var dagens Cesc, og det er kjekt å se han på banen igjen. Glimter til med detaljer innimellom som forteller om klasse, men det ble vel egentlig ikke mer enn en grei gjennomkjøring. Viktig nok!

Bendtner gjør egentlig en svak kamp, men er avgjørende i målprotokollen. Det er ikke uvesentlig.

Walcott og Vela blåser mange muligheter, men Vela var hakket mer kreativ og hakket mer nøyaktig.

Hele dynamikken i Arsenals spill endrer seg ved Nasris inntreden. Om ikke Wigan var "game over" på 2-0 var de i alle fall det da. Ble ikke så mange minuttene i dag, men den gutten er klasse.

Eastmond gjorde også jobben sin som innbytter, og JET kom på blokka som deltager.

 

Da er det bare å avvente neste motstander. Vi vet i alle fall at det ikke blir Spurs.

Link to comment
Share on other sites

selv om det bare er mikke mus-cupen, håper jeg at wenger nå går for å hente pokalen. om det er pokal da... mener å huske at de i 93 bare fikk diplom.

 

 

Uff, så kjedelig det er å spille god fotball og avansere i cupen, skjønner ikke at du gidder å følge med en gang, uff og uff ;)

Link to comment
Share on other sites

Fin kamp, syns alle gutta klarer seg bra med unntak av Eboue til tider, virket veldig usikker. Hvsi Vela hadde scort på en eller to av mulighetene sine idag hadde han vært oppe på en klar 9'er, syns han var veldig kreativ og hadde fine crossere og raid idag. Hadde vært fett om vi hadde fått mål på begge de hæl flikkene til RvP gjennom til Vela ;)

 

Nå har vi en stor sjanse til og ta denne pokalen, men vi må ikke ta det på forskudd! Er enda tre kamper igjen om vi skal klare det. Men favoritter, det er vi.

Link to comment
Share on other sites

Måtte ta til takke med en skrøpelig stream i dag - og det eneste jeg fikk se var en danske som gikk rundt og tygget tyggis. Gud, så irriterende den tyggisen er. Spesielt med tanke på hvor mye støy Bendtner lager når han ikke får spille. På tide å lukke munnen og jobbe litt, Nic!

 

Ellers er det synd Nordtveit ikke fikk sjansen. Kanskje sparer Wenger ham til det snør oppover?! Klisterføre og Mikke mus-cup burde uansett betydd debut, og nå bør han lånes ut i andre halvdel av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Herregud refser, hvor tar du all gallen og dritten fra?

 

var det noe galt med dette da? var vel vitterlig flere som rakket ned på denne cupen sist sesong. var ikke noe

vondt ment. ligacupen har vel vært nedprioritert alle år av wenger. det burde vel også du ha fått med deg. nå er det store muligheter for at denne turneringen kan vinnes. det glede3r meg, men jeg kan ikke si at jeg hadde blitt veldig skuffet om vi røk ut i et tidligere stadie. nå forventer jeg at wenger stiller med mannskap som kan henta et lite trofe 27 feb!

Link to comment
Share on other sites

var det noe galt med dette da? var vel vitterlig flere som rakket ned på denne cupen sist sesong. var ikke noe

vondt ment. ligacupen har vel vært nedprioritert alle år av wenger. det burde vel også du ha fått med deg. nå er det store muligheter for at denne turneringen kan vinnes. det glede3r meg, men jeg kan ikke si at jeg hadde blitt veldig skuffet om vi røk ut i et tidligere stadie. nå forventer jeg at wenger stiller med mannskap som kan henta et lite trofe 27 feb!

 

Dersom du ikke skjønner at folk reagerer på mye av den driten du lirer av deg både ovenfor spillere og supportere, er det du som mangler noen antenner. At du kritiserer spillere er en ting, men måten du oppfører deg på ovenfor de som kommenterer det du skriver burde kvalifisert til ett par kampers karantene fra forumet.

 

At Wenger har nedprioritert Ligacup og FAcup såpass lenge har gjort sitt til at vi i dag sitter med ett lag som ikke har vunnet en dritt sammen. Det er jeg helt sikker på at har vært en avgjørende årsak til at vi ser ut til å falle sammen hver gang vi ligger godt an i de viktigste turneringene. At han endelig ser ut til å innse at vi trenger å vinne noe sammen for å skape vinnertyper, er noe jeg har ønsket meg lenge. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hvilke turnering det er snakk om, så jeg håper virkelig at det prioriteres forran alt annet når det gjelder fremover.

 

I neste kamp er det bedre med en sliten vinner enn en utvilt taper. Så enkelt ser jeg på den saken, selv om det sikkert kan diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ikke skjønner at folk reagerer på mye av den driten du lirer av deg både ovenfor spillere og supportere, er det du som mangler noen antenner. At du kritiserer spillere er en ting, men måten du oppfører deg på ovenfor de som kommenterer det du skriver burde kvalifisert til ett par kampers karantene fra forumet.

 

At Wenger har nedprioritert Ligacup og FAcup såpass lenge har gjort sitt til at vi i dag sitter med ett lag som ikke har vunnet en dritt sammen. Det er jeg helt sikker på at har vært en avgjørende årsak til at vi ser ut til å falle sammen hver gang vi ligger godt an i de viktigste turneringene. At han endelig ser ut til å innse at vi trenger å vinne noe sammen for å skape vinnertyper, er noe jeg har ønsket meg lenge. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hvilke turnering det er snakk om, så jeg håper virkelig at det prioriteres forran alt annet når det gjelder fremover.

 

I neste kamp er det bedre med en sliten vinner enn en utvilt taper. Så enkelt ser jeg på den saken, selv om det sikkert kan diskuteres.

 

nå vil jeg da si at jeg ikke har oppført meg på noe galt vis til noen annen enn stefan b. han antydet at jeg hadde røyka noe, og det aksepterer jeg ikke på noe vis. slikt tar jeg sterk avstand fra. da er jeg heller kritisk til de som jeg mener ikke presterer det som må til arsenal.

Link to comment
Share on other sites

nå vil jeg da si at jeg ikke har oppført meg på noe galt vis til noen annen enn stefan b. han antydet at jeg hadde røyka noe, og det aksepterer jeg ikke på noe vis. slikt tar jeg sterk avstand fra. da er jeg heller kritisk til de som jeg mener ikke presterer det som må til arsenal.

 

"røyka? forbanna idiot! kjempetufs! hvem i helvette har sagt verdens største bom? kjempeidiot!"

 

En mild karakteristikk som: "Har du røyka?" "Hva har du røyka?" "Har du røyka sokkene dine?" er normalt sett ikke noe vokse mennesker lar seg provosere så voldsomt av. Hvis du er typen som tar deg nær av en slik kommentar, så henger det ikke helt på greip for meg at du ikke tenker deg mer om før du går løs på tastaturet.

Link to comment
Share on other sites

var det noe galt med dette da? var vel vitterlig flere som rakket ned på denne cupen sist sesong. var ikke noe

vondt ment. ligacupen har vel vært nedprioritert alle år av wenger. det burde vel også du ha fått med deg. nå er det store muligheter for at denne turneringen kan vinnes. det glede3r meg, men jeg kan ikke si at jeg hadde blitt veldig skuffet om vi røk ut i et tidligere stadie. nå forventer jeg at wenger stiller med mannskap som kan henta et lite trofe 27 feb!

 

Når vi er ute så kaller vi cupen Mikke Mus cupen.

Nå når vi er med, så er det et viktig trofe.

Sånn er fotballsupporterens hjerne.

Link to comment
Share on other sites

Når vi er ute så kaller vi cupen Mikke Mus cupen.

Nå når vi er med, så er det et viktig trofe.

Sånn er fotballsupporterens hjerne.

 

og nettopp denne erkjennelsen, en klar innsikt av at det er få områder hvor det er lettere å møte seg sjøl i døra enn i fotball, er kanskje det sterkeste argumentet hvorfor man på et SKRIFTLIG forum som internett faktisk er, bør forsøke å legge formuleringer, ordvalg, karakteristikker og utblåsninger på et mer moderat nivå. Det oser både av mindreverdighetskomplekser, ynkelighet og mangel på raushet at man hele tiden må rakke ned på andres prestasjoner og krampaktig forsøke å løfte opp seg selv til noe høyere enn det kanskje er. Skal man gjør dette bør det i hvertfall gjøres på en mer elegant og "saklig" måte enn mange evner. ;)

 

Og som sagt før, at man overfører den muntlige omgangstone til et skriftlig forum, en omgangstone som mer enn noe bærer preg av at man hele tiden forsøker å overgå hverandre når man forsøker å gi uttrykk for sine følelser, og derfor gir en "evolusjon" i retning av et styggere og mer vulgært språk, er rimelig misforstått, og det fører ikke noe godt med seg. Det er mange måter å formidle øyeblikkets følelser på. Hvorfor velge de verste?

Link to comment
Share on other sites

nå vil jeg da si at jeg ikke har oppført meg på noe galt vis til noen annen enn stefan b. han antydet at jeg hadde røyka noe, og det aksepterer jeg ikke på noe vis. slikt tar jeg sterk avstand fra. da er jeg heller kritisk til de som jeg mener ikke presterer det som må til arsenal.

 

Du greier ikke å se det selv altså? Er det rart man ikke lar seg sjokkere lenger? Forøvrig bør du lese Piscators innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hva er da det beste for både supporter og spiller når en spiller prøver? Totalslakt for at det var små marginer som gjorde at det ikke gikk? Eller support for at han prøver??

 

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg mener definitivt at rette veien å gå, er å gi støtte til spilleren

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg mener definitivt at rette veien å gå, er å gi støtte til spilleren

 

absolutt. Effektiviteten var elendig i går; både Bendtner, Vela og Walcott burde ha puttet opptil flere mål. Men istedenfor å OVERfokusere på det negative, burde vi kanskje se bak episodene; som det skrives er det små marginer som skiller, og kanskje det "sitter" allerede i neste kamp? Og angrepene som ledet til sjansene viste jo at her er det mye som gjøres riktig. Istedenfor å fokusere på enkeltspillere bør vi dessuten fokusere på laget. Og det at man gikk videre etter en god kamp der motstanderen ikke hadde en eneste målsjanse så vidt jeg kunne se, var vel det viktigste, selv om man ikke spilte noen champagnefotball ala det Barca gjorde på mandag?

Link to comment
Share on other sites

Det oser både av mindreverdighetskomplekser, ynkelighet og mangel på raushet at man hele tiden må rakke ned på andres prestasjoner og krampaktig forsøke å løfte opp seg selv til noe høyere enn det kanskje er.

 

Denne setningen drar jeg ut av sammenhengen og lar stå alene. Meget pent skrevet piscator. Håper mange kan fouksere hardt på denne setningen, for her er det mange som har mye å hente.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg mener definitivt at rette veien å gå, er å gi støtte til spilleren

absolutt. Effektiviteten var elendig i går; både Bendtner, Vela og Walcott burde ha puttet opptil flere mål. Men istedenfor å OVERfokusere på det negative, burde vi kanskje se bak episodene; som det skrives er det små marginer som skiller, og kanskje det "sitter" allerede i neste kamp? Og angrepene som ledet til sjansene viste jo at her er det mye som gjøres riktig. Istedenfor å fokusere på enkeltspillere bør vi dessuten fokusere på laget. Og det at man gikk videre etter en god kamp der motstanderen ikke hadde en eneste målsjanse så vidt jeg kunne se, var vel det viktigste, selv om man ikke spilte noen champagnefotball ala det Barca gjorde på mandag?

Forsåvidt enig, men det er viktig å huske på at man også gir rom for andres meninger. Det vil bestandig være noen som som er uenige eller oppfattes som negative. Man trenger ikke like det, men man bør respektere det

Link to comment
Share on other sites

absolutt. Effektiviteten var elendig i går; både Bendtner, Vela og Walcott burde ha puttet opptil flere mål. Men istedenfor å OVERfokusere på det negative, burde vi kanskje se bak episodene; som det skrives er det små marginer som skiller, og kanskje det "sitter" allerede i neste kamp? Og angrepene som ledet til sjansene viste jo at her er det mye som gjøres riktig. Istedenfor å fokusere på enkeltspillere bør vi dessuten fokusere på laget. Og det at man gikk videre etter en god kamp der motstanderen ikke hadde en eneste målsjanse så vidt jeg kunne se, var vel det viktigste, selv om man ikke spilte noen champagnefotball ala det Barca gjorde på mandag?

 

Helt enig. Ingenting irriterer mer enn spillere som er giddalause og ikke prøver.

Det så jeg ikke igår på en elendig stream.

Både Vela,Denilson og Walcott skal ha honnør for at de prøver hele tia.

Hadde Vela hatt et par mål igår hadde nok tonen vært en annen.

Samme med Denilson ..startet svakt men spilte seg godt opp.

Nå er vi i semifinalen...håper vi kan vinne denne cupen igjen...om vi kaller den Mikke Mus cupen eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Man trenger ikke like det, men man bør respektere det

 

Men da bør også de som velger å kritisere spillere istedet for å gi sin støtte respektere at andre ikke forstår seg på behovet for å være så kritisk til enhver tid.

 

For som piscator sier, så er det utrolig mye positivt å hente fra kampen i går, dersom man velger å ikke overfokusere på det negative

Link to comment
Share on other sites

har bare sett høydepunkter fra kampen og ser ut som Vela var brukbart på hugget. Han er god når han får såpass mye rom foran og rundt seg som mot Wigan, i de kampene hvor motstanderen er tettere oppi han får han straks større problemer og blir fort usynlig i kampen. Men han skal ha for innsatsen igår og framspillet til Bendtner var det klasse over!

Link to comment
Share on other sites

Men da bør også de som velger å kritisere spillere istedet for å gi sin støtte respektere at andre ikke forstår seg på behovet for å være så kritisk til enhver tid.

Riktig. Gjensidig respekt, men forskjellige meninger. Problem solved?

Link to comment
Share on other sites

Riktig. Gjensidig respekt, men forskjellige meninger. Problem solved?

 

Vi får da inderlig håpe det :) Får håpe det RP7 har skrevet er såpass oppklarende for de fleste, slik at alle vet hva man har å forholde seg til :)

Link to comment
Share on other sites

STOR beklagelse fra meg til stefan b for utbruddet.

 

jeg røyker ikke, men det var ikke bare det som provoserte meg. det ble skrevet at jeg hadde sagt det var verdens største bom ved vela. det står ikke i noen av mine innlegg. til alle dere som mener at ligacupen er noe stort vil jeg si at det har virket som wenger har verdsatt emirates cup høyere. derfor kalte også jeg den for mikke mus-cup. jeg kommer ikke til å beklage at jeg ikke synes diaby er en god spiller. jeg kommer heller ikke til å beklage at jeg synes denilson er elendig. og jeg kommer heller ikke til å si noe annet enn at jeg synes at vela og bendtner bør finne seg nye klubber. klubber som ligger på et nivå som passer de bedre. for det er helt klart for meg, at de ikke har noen framtid i arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det meste du sier refser, så du har ikke gjort noe galt.

Når det gjelder deg og Stefan B, hadde jeg reagert på nesten samme måte. Synes det er direkte frekt når noen spør om noen har røyka noe.. Alle har forskjellige meninger, og de bør aksepteres!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...