Jump to content

2010.09.28 Partizan B


arsenalboy1993

Recommended Posts

Veldig kontrollert seier i dag, samtidig som vi sparer noen viktige spillere inn mot chelsky-kampen, brilliant.

Godt å se oss score med hodet igjen, Chamakh har gitt oss en ny dimensjon, eneste minuset er vel at vi sløser noe helt for jævlig i første omgang, i en periode der vi spiller fantastisk fotball.

Jeg er slett ikke overrasket over at Wenger fikk rett og en bråte supportere fikk feil ang Fabianski, det viser seg at vi har minst to gode keepere i stallen allikevel :)

Blir spennende å se hvem som vokter målet mot chelsky nå, Wilshere er allerede den beste engelske midtbanespilleren i PL, for en fremtid den gutten har :)

Gibbs er også meget bra men har en vei å gå for å gjøre de rutinerte og riktige valgene når det koker...

Veldig deilig å cruise mot avansement fra denne gruppen, nå skal det utrolig mye til for at vi ikke kan spare noen spillere i de siste to kampene i gruppespillet, samtidig som vi gir noen av unggutta erfaring fra CL.

Come on you guuuuuuuunnnnners!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Finfin seier mot et overraskende bra lag. Syns vi kontrollerte dette greit.

 

+ Fabianski

+ Chamakh

+ Squilacci

 

- SONG - Hvor mange feilpasninger hadde han idag?

- Djourou - Rett og slett ikke bra nok for en klubb som oss.

 

Nå er det bare å glede seg til Chelseakampen!

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at vi slår tilbake og vinner solid i kveld. Tøff bortekamp, men vi får med oss de nødvendige poengene og får en opptur igjen foran helgas kamp mot Chelsea. Neste kamp er hjemme mot Shaktar - vinner vi da så er vi vel stort sett videre. :)

 

Viktig for Fabianski også at han gjør en god kamp. Det trenger vi nå! Desto flere spillere som spiller på seg selvtillit og viser seg frem fra sine beste sider, desto mer positivt er det :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på skadehistorikken til disse 5, så er det svært lite sannsynlig at disse er skadefrie samtidig. Har Wilshere og Gibbs tatt straffer før i tiden da?

 

 

Sagna har tatt straffe for Arsenal før og ja, Wilshere har tatt straffe også, det gjorde han mot Liverpool i Youth-Cup finalen i Mai 2009 og ja, han scoret også, så det er flere som kan ta.. :)

Link to comment
Share on other sites

Sagna har tatt straffe for Arsenal før og ja, Wilshere har tatt straffe også, det gjorde han mot Liverpool i Youth-Cup finalen i Mai 2009 og ja, han scoret også, så det er flere som kan ta.. :)

 

Jeg mener Wilshere bør få prøve seg neste gang Fabregas og Nasri er ute. Den gutten virker så kald og rolig i alt han foretar seg at jeg tror han scorer lett på en avgjørende straffe. Jeg har vært litt skeptisk til at han har fått så mye tillit i starten av sesongen, men guttungen har overbevist meg, og vel så det...

Link to comment
Share on other sites

Sagna har tatt straffe for Arsenal før og ja, Wilshere har tatt straffe også, det gjorde han mot Liverpool i Youth-Cup finalen i Mai 2009 og ja, han scoret også, så det er flere som kan ta.. :)

 

Sagna har så vidt jeg vet tatt nøyaktig ett straffespark for Arsenal. Det var i CL-kampen mot Roma da Arsenal gikk videre etter straffesparkkonkurranse. Sagnas straffe var både svak og dårlig plassert, men den gikk inn.

 

Men for all del: Vi har et lag fullt av profesjonelle heltidsfotballspillere. Alle kan ta straffer om det er det det står på. Og vi kan godt kalle det "tilfeldig" som sådan at Rosicky og Arshavin har bommet på hver sin de siste kampene. De er da ikke dårlige straffeskyttere når alt kommer til alt.

Link to comment
Share on other sites

Sagna har så vidt jeg vet tatt nøyaktig ett straffespark for Arsenal. Det var i CL-kampen mot Roma da Arsenal gikk videre etter straffesparkkonkurranse. Sagnas straffe var både svak og dårlig plassert, men den gikk inn.

 

Men for all del: Vi har et lag fullt av profesjonelle heltidsfotballspillere. Alle kan ta straffer om det er det det står på. Og vi kan godt kalle det "tilfeldig" som sådan at Rosicky og Arshavin har bommet på hver sin de siste kampene. De er da ikke dårlige straffeskyttere når alt kommer til alt.

 

Her tar du feil. Sagna sin straffe var faktisk plassert veldig presist i høyre hjørne, nesten helt inne ved stolpen.

 

Det var Walcott, Denilson og Diabysom skjøt dårlige straffer mot Roma (dog gikk alle inn), nevner også at Eduardo sin åpningsstraffe ble reddet av Doni.

Link to comment
Share on other sites

Ang. Fabianski så gjorde han en solid kamp i dag. Men han er virkelig ikke friskmeldt enda. Får han fortsette i mål(noe jeg ikke er tilfelle mot Chelskij, såfremt ikke Almunia virkelig er skikkelig skadet) så håper jeg han kan bygge videre på det talentet han har. Han har et veldig stort potensiale, men som jeg har sagt før, virker ikke mentaliteten hans å være bra nok til å klare seg i en toppklubb.

 

Når det gjelder kampen var det viktig med seier for å få opp selvtilliten frem mot helja igjen, men jeg synes laget roter veldig mye og lar Partizan få merkelig mye rom å spille i.

Det er iallefall helt klart at om vi spiller slik mot Chelskij skal vi slite med å i det hele tatt score mål på de...

Link to comment
Share on other sites

 

Btw, noen som har en intens lidenskap om å fjerne fjørtoft fra Viasat Fotball:)?

 

Hvem er det som IKKE ønsker han langt pokkers vekk? :)

 

En utrolig irriterende fyr....

 

Forøvrig megadeilig med 3 poeng idag! Vi burde drept kampen mye tidligere og det må vi pinadø lære oss, men det endte hvertfall godt!

 

Wilshere med orgasmiske detaljer med første "gollen", HERLIG å se på! 18 år FFS!

Link to comment
Share on other sites

Ang. Fabianski så gjorde han en solid kamp i dag. Men han er virkelig ikke friskmeldt enda. Får han fortsette i mål(noe jeg ikke er tilfelle mot Chelskij, såfremt ikke Almunia virkelig er skikkelig skadet) så håper jeg han kan bygge videre på det talentet han har. Han har et veldig stort potensiale, men som jeg har sagt før, virker ikke mentaliteten hans å være bra nok til å klare seg i en toppklubb.

 

Når det gjelder kampen var det viktig med seier for å få opp selvtilliten frem mot helja igjen, men jeg synes laget roter veldig mye og lar Partizan få merkelig mye rom å spille i.

Det er iallefall helt klart at om vi spiller slik mot Chelskij skal vi slite med å i det hele tatt score mål på de...

 

Enig med deg om Fabianski. Skal også nevnes at hvis Almunia er tilbake fra skade, så starter han mest sannsynligvis mot Chelsea, noe som vil igjen "herpe" selvtilliten Fabianski dro på seg i dag, men samtidig så hadde jeg ikke akkurat følt meg trygg med Lukasz mot Chelsea heller, men det gjør jeg jo forsåvidt ikke med Almunia heller :)

 

Når det gjelder kampen i dag så syntes jeg som deg at vi var utrolig rotete og som deg tror jeg vi skal slite mot Chelsea.

 

Forøvrig tror jeg mye av grunnen til at vi roter såpass mye i denne kampen (og tidligere kamper) er at Song leker seg offensiv midtbane, noe som fører til at midtbanen vår ikke blir stabilisert like godt som tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Veldig godt mulig den største grunnen er at Song prøver å ta for mye ansvar ja. Wenger bør iallefall prøve å få til noe bedre organisering mellom midtbane og forsvar i løpet av de neste dagene. Noe må skje, for slikt surr som det har vært de siste kampene(både offensivt og defensivt) kommer til å straffe seg utover i sesongen.

 

Uansett, vi tar 3 poeng i dag og nærmer oss å gå videre fra gruppespillet. Måtte vi vinne våre to neste også, så vi kan sende ut ungguttene i de to siste kampene.

 

Nå er det full konsentrering mot Chelskij-kampen, og jeg håper Walcott og/eller Vela får sjansen da. Vi trenger fart på topp for å true bakrommet. Terry og Alex er ikke akkurat kjemperaske, men de er store og sterke. Så håper vi starter med Walcott/Vela-Chamakh-Arshavin på topp. Husk dette, Chelskij er virkelig ikke uslåelige! og har vi dagen kan vi slå absolutt hvem som helst!

Link to comment
Share on other sites

Veldig godt mulig den største grunnen er at Song prøver å ta for mye ansvar ja. Wenger bør iallefall prøve å få til noe bedre organisering mellom midtbane og forsvar i løpet av de neste dagene. Noe må skje, for slikt surr som det har vært de siste kampene(både offensivt og defensivt) kommer til å straffe seg utover i sesongen.

 

Uansett, vi tar 3 poeng i dag og nærmer oss å gå videre fra gruppespillet. Måtte vi vinne våre to neste også, så vi kan sende ut ungguttene i de to siste kampene.

 

Nå er det full konsentrering mot Chelskij-kampen, og jeg håper Walcott og/eller Vela får sjansen da. Vi trenger fart på topp for å true bakrommet. Terry og Alex er ikke akkurat kjemperaske, men de er store og sterke. Så håper vi starter med Walcott/Vela-Chamakh-Arshavin på topp. Husk dette, Chelskij er virkelig ikke uslåelige! og har vi dagen kan vi slå absolutt hvem som helst!

 

Kan det være at Song har fått instrukser om å bidra mer framover på banen? I så fall håper jeg Wenger nå innser at Arsenal er bedre tjent med å ha Song som en defensiv midtbanespiller. Fortsatt er dribleferdigheter, pasningsferdigheter og tempo for begrenset til at Song kan bidra voldsomt offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Et perfekt resultat for Arsenal i en vanskelig bortekamp i Serbia.

 

Må innrømme at jeg ble svett når vi brant drøssevis med sjanser på stillingen 1-0. I steden ble det 1-1. Det kunne ha blitt skummelt.

 

Mange som imponerer i dag. Nok gang varmer det at Gibbs og Wilshere bidrar i det store selskapet. Det varmer også at Fabianski har en god dag, men dette er ikke nok til at han kan friskmeldes. Regner med at Almunia står når han er klar.

 

Til slutt, hva i all verden var det Denilson tenkte på når han handset? Totalt unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at Song har fått instrukser om å bidra mer framover på banen? I så fall håper jeg Wenger nå innser at Arsenal er bedre tjent med å ha Song som en defensiv midtbanespiller. Fortsatt er dribleferdigheter, pasningsferdigheter og tempo for begrenset til at Song kan bidra voldsomt offensivt.

Wenger uttalte i et intervju (husker ikke hvilket, mulig det var Song selv også) at den sentrale trioen på midten "roterer" litt for å bli mindre forutsigbare. Tanken er at når Song går framover så skal en av de to andre holde litt igjen i Song's posisjon

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttalte i et intervju (husker ikke hvilket, mulig det var Song selv også) at den sentrale trioen på midten "roterer" litt for å bli mindre forutsigbare. Tanken er at når Song går framover så skal en av de to andre holde litt igjen i Song's posisjon

Problemet er at de andre midtbanespillerne ikke innehar de samme defensive kvalitetene som Song. Derfor blir vi sårbare på kontra når Song er engasjert høyt i banen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at de andre midtbanespillerne ikke innehar de samme defensive kvalitetene som Song. Derfor blir vi sårbare på kontra når Song er engasjert høyt i banen.

 

Det er ett av problemene. Ett annet problem er at han har en tendens til å bli med i angrep til tross for at de to andre som spiller sentralt allerede er i angrep. På dette viset blir vi i enkelte situasjoner totalt blottet bakover.

 

Jeg ser ikke helt poenget med at vi skal drive å rotere såpass på rollene i den sentrale midtbanen. Wenger's påstand om at dette gjør mer uforutsigbare er greit nok, men jeg mener vi er bedre tjent i å dyrke spillerne på det de er eksepsjonelt gode på. Jeg skjønner at drømmen til Wenger er at alle spillerne skal kunne takle alle posisjoner på banen, at alle spillerne skal kunne drible 20 mann i en telefonkiosk, at alle skal kunne løpe like fort som Usain Bolt osv. Men det fungerer desverre ikke slik i den virkelige verden.

 

Dersom vi skal ha noe håp om å vinne PL eller CL i år, mener jeg Song bør rendyrkes som ett midtbaneanker

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor en kan se målene?

 

 

Eg kan kanskje mekke til målene i HD, men det er jo veldig liten interesse her for sånt, så eg vet ikke helt, det er jo litt av samme grunnen at Donaldinho sluttet å poste mål/høydepunkter her..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...