Jump to content

Arsenal vinner Premier League


RockyRocastle

Recommended Posts

Arsene Wengers fjerde generasjon kommer til å vinne Premier League.

 

Adams, Vieira, Petit, Overmars, Wright og Bergkamp gjorde det.

 

Toure, Campbell, Pires, Henry, Ljungberg og Parlour gjorde det.

 

Gallas, Hleb, Flamini, Adebayor, Diarra og Eduardo gjorde det ikke.

 

Vermaelen, Koscielny, Fabregas, Wilshire, Song og Chamack vil gjøre det, garantert!

 

5 nede, 33 igjen. 3 bortekamper, 2 hjemmekamper. Fedig med Liverpool, Blackburn og Sunderland borte, fasit: 5 poeng, bra!

 

Arsenal anno September 2010 ER DET BESTE LAGET AW HAR HATT SIDEN AUGUST 2004, vårt forrige ligagull.

 

Almunia er muligens ikke god nok, men i bakre ledd har vi nå best dekning i ligaen med 4 backer som hadde spilt på alle lagene og tre midtstoppere som alle virker i SVÆRT bra forfatning. Alle er gode i luften, tøff i duellene og har alle imponert så langt. I denne lagdelen er vi styrket.

 

På midtbanen har vi ligaens beste spiller i Fabregas omringet av de tre slavene Song, Wilshire og delvis Denilson som jobber hardt, men som har teknikken til å sette i gang, dra av en mann og gjøre gode valg med ballen. Vi har også Diaby, Rosicky som ser bedre ut enn på lenge.

 

Framme har Chamack gitt oss en ny dimensjon med ekstreme ferdigheter feilvendt, Asharvin, Walcott, Vela, Nasri, Bendtner vil alle sette sitt preg på sesongen.

 

Jeg har lest en del ukvemsord etter Sunderlandsmellen, men her må vi se det positive. Arsenal fra i fjor hadde ALDRI stått imot slik vi gjorde i går og for første gang på lenge gleder jeg meg til å dra til Stamford Bridge.

 

Arsenals fire neste:

 

WBA (hjemme)

Chelsea (borte)

Birmingham (hjemme)

Man City (borte)

 

Vi får veldig mange svar de neste 4 kampene og svaret er JA! Sann mine ord!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Arsene Wengers fjerde generasjon kommer til å vinne Premier League.

 

Adams, Vieira, Petit, Overmars, Wright og Bergkamp gjorde det.

 

Toure, Campbell, Pires, Henry, Ljungberg og Parlour gjorde det.

 

Gallas, Hleb, Flamini, Adebayor, Diarra og Eduardo gjorde det ikke.

 

Vermaelen, Koscielny, Fabregas, Wilshire, Song og Chamack vil gjøre det, garantert!

 

5 nede, 33 igjen. 3 bortekamper, 2 hjemmekamper. Fedig med Liverpool, Blackburn og Sunderland borte, fasit: 5 poeng, bra!

 

Arsenal anno September 2010 ER DET BESTE LAGET AW HAR HATT SIDEN AUGUST 2004, vårt forrige ligagull.

 

Almunia er muligens ikke god nok, men i bakre ledd har vi nå best dekning i ligaen med 4 backer som hadde spilt på alle lagene og tre midtstoppere som alle virker i SVÆRT bra forfatning. Alle er gode i luften, tøff i duellene og har alle imponert så langt. I denne lagdelen er vi styrket.

 

På midtbanen har vi ligaens beste spiller i Fabregas omringet av de tre slavene Song, Wilshire og delvis Denilson som jobber hardt, men som har teknikken til å sette i gang, dra av en mann og gjøre gode valg med ballen. Vi har også Diaby, Rosicky som ser bedre ut enn på lenge.

 

Framme har Chamack gitt oss en ny dimensjon med ekstreme ferdigheter feilvendt, Asharvin, Walcott, Vela, Nasri, Bendtner vil alle sette sitt preg på sesongen.

 

Jeg har lest en del ukvemsord etter Sunderlandsmellen, men her må vi se det positive. Arsenal fra i fjor hadde ALDRI stått imot slik vi gjorde i går og for første gang på lenge gleder jeg meg til å dra til Stamford Bridge.

 

Arsenals fire neste:

 

WBA (hjemme)

Chelsea (borte)

Birmingham (hjemme)

Man City (borte)

 

Vi får veldig mange svar de neste 4 kampene og svaret er JA! Sann mine ord!

 

Et flott innlegg dette Rocky, og jeg er helt enig. Etter de neste 4 kampene vil vi få mange svar.

 

Jeg håper og tror vi kommer fra dette med 8 eller 10 poeng. altså enten en statistikk på 2-2-0 eller 3-1-0. Ser for meg "garanterte" poeng på hjemmebane - disse skal ikke være noe å diskutere (hadde det bært borte hadde det vært en annen sak.)

 

City of Manchester og Stamford er vanskelige steder å dra til. Jeg personlig tror på uavgjort mot Chelsea og seier mot City. Men er fornøyd med uavgjort i begge.

Link to comment
Share on other sites

Herlig innlegg og jeg er enig med deg. Grunnen til at folk er så sure pga av kampen igår er vell fordig utligningen kom så seint, tror det hadde vært annerledes om de hadde putta etter 20 min.

 

Ifjor tok vi 0 poeng borte mot Blackburn og Sunderland, iår står vi med 4. Syns forsvaret er utrolig mye bedre iår, og Almunia er god nok for oss som han har spilt de siste kampene.

Proud te be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Spennende det du sier, og har tenkt tanken før. Vi har en fantastisk stall i år. Den bakre fireren har bekymret meg i noen år, men nå føler jeg vi har en god trygghet der bak, Almunia er jeg enda ikke sikker på, men han har overbevist meg til nå, så absolutt.

 

Gleder meg til vi møter Chelsea, da har vi en gylden mulighet til å vise oss frem, noe som jeg tror vi gjør.

 

Arsenal vinner av Premier League? JAVVIST. B)

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg, Alexander. Blir litt optimistisk av å lese det, men synes fortsatt det skorter litt på vinnermentaliteten i laget. Samtidig mangler vi klokskap når det kommer til stressende situasjoner på slutten av kampen. Clichy viser nok en gang at han ikke er utlært enda. Hvorfor klarerer han ikke andre veien hvor det ikke er sunderlandspillere, og når han først skal klarere den veien han gjør, så må da han for faen meg få et snev av krutt i kula. Amatørmessig.

 

Tror fortsatt ikke vi vinner ligaen i år, med mindre vi viser muskler mot Chelsea og City. KANSKJE kan jeg få et håp om ligagull etter det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper dette kan gi spillerne MER og STØRRE vilje til å gruse Chelsea på Stamford Bridge. En kamp vi nesten har tapt på forhånd, dog kan Bent og Sunderland ha gitt oss akkurat de lille ekstra som gjør at vi unngår tap, eller vinner, på Stamford Bridge (3.okt). Jeg har troa, og håper spillerne også har det. Stadium of Light kan har vært vårt vendepunkt denne sesongen. Alle sesonger har hatt en slags form for et vendepunkt, (les: Nistelrooy i tverrliggeren '04, Eduardo i Birmingham). La dette bli til noe positivt. COME ON ARSENAL! MAKE US PROUD!

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg, Alexander. Blir litt optimistisk av å lese det, men synes fortsatt det skorter litt på vinnermentaliteten i laget. Samtidig mangler vi klokskap når det kommer til stressende situasjoner på slutten av kampen. Clichy viser nok en gang at han ikke er utlært enda. Hvorfor klarerer han ikke andre veien hvor det ikke er sunderlandspillere, og når han først skal klarere den veien han gjør, så må da han for faen meg få et snev av krutt i kula. Amatørmessig.

 

Tror fortsatt ikke vi vinner ligaen i år, med mindre vi viser muskler mot Chelsea og City. KANSKJE kan jeg få et håp om ligagull etter det.

 

Takk for sist!

 

Er delvis enig med deg. Føler alikevel at Clichy ikke får panikk, men at Sunderland har griseflaks som setter den på slutten og vi tilsvarende uflaks vi ikke vil ha i mange kamper.

 

Jeg mener at:

 

- dommer legger til for mye

- ballen tar hånden til Gyan

- den spretter innom en del av våre som har plassert seg litt uheldig

- Bent står akkurat der ballen faller ned.

 

Jeg skal ta litt skyld i målet! Jeg var i London på onsdag for å se Arsenal- Braga. Traff Bent i Convent Garden og lekte med tanken på å legge ham i bakken utenfor Fridays. Han slapp unna og kunne spille igår.. Beklager dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter, og kommer til å ha flere mareritt fram mot 3. oktober, at Drogba lager hakkemat av oss nok en gang. Hvor mange mål har han mot oss nå? 15 mål på 13 matcher elns? Squillaci og Koscielnys første virkelige test venter på Stamford Bridge og heter Didider Drogba.

 

 

Enig at Drogba blir en test, men Squillaci og Koscielny har vist meget bra takter til nå. Vi ble testet på Anfield, Edwood og igår. Jeg er overbevist om at vi kan matche Chelsea langt bedre denne gangen.

 

La oss se hva de får til i Manchester først på lørdag så får vi se helgen etter om vi kan skape problemer for dem. Ikke sikkert Drogba er med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ta litt skyld i målet! Jeg var i London på onsdag for å se Arsenal- Braga. Traff Bent i Convent Garden og lekte med tanken på å legge ham i bakken utenfor Fridays. Han slapp unna og kunne spille igår.. Beklager dette.

Fysj! Jeg er utrolig skuffa over deg nå B) Selg Rocky!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker den optimistiske tonen i denne tråden svært godt. Allikevel er jeg ikke helt overbevist om optimismen er like stor i Januar. Sesong innledningen virker lovende, så absolutt, men Chelsea ser råsterke ut. Jeg tror årets stall er styrket betraktelig, men jeg tror ikke den kan matche gutta fra brua. Jeg tipper vi vil kjempe knallhardt med Man Utd om andreplassen i år. Med en skadefri tropp kunne vi muligens utfordret Chelsea, men det kommer vi aldri til å ha...

Link to comment
Share on other sites

Det mest optimistiske jeg har lest fra deg på lang tid Rocky og som du sikkert skjønner er jeg helt enig. Det er veldig mye som tyder på at dette laget er mer homogent og balansert enn hva vi har sett de 5 siste årene. Jeg føler at vi nå har satt en defensiv standard som vi har manglet og at kommunikasjonen er bedre enn på lang tid. I løpet av 5 kamper i år har vi sluppet inn få mål og inntil dommeren mister fullstendig gangsynet og legger til 30 sekunder over tillagt tid har vi rimelig god kontroll. At en hands og en uheldig Kosc som legger ballen tilrette for Bent ødelegger det som hadde vært et perfekt resultat endrer ikke at vi sto godt opp mot et fysisk sterkt lag for 3. kamp på rad og hadde fortjent å vinne tiltross for at vi mister Fab og får Song utvist.

Jeg syns gutta fortjener enormt med skryt etter denne kampen. Når de får litt avstand til den så tror jeg de selv også vil være godt fornøyd slik utviklingen ble.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker den optimistiske tonen i denne tråden svært godt. Allikevel er jeg ikke helt overbevist om optimismen er like stor i Januar. Sesong innledningen virker lovende, så absolutt, men Chelsea ser råsterke ut. Jeg tror årets stall er styrket betraktelig, men jeg tror ikke den kan matche gutta fra brua. Jeg tipper vi vil kjempe knallhardt med Man Utd om andreplassen i år. Med en skadefri tropp kunne vi muligens utfordret Chelsea, men det kommer vi aldri til å ha...

 

 

Chelsea har blitt bedre, ingen tvil om det. Jeg mener bestemt at vi har blitt mye bedre siden forrige sesong. Vi virker fysisk sterkere og presisjonen i det vi fortar oss er langt bedre enn før.

 

Se hvordan Rosicky og Nasri/ Wilshire gang på gang ”sklir” gjennom leddene til Sunderland samtidig som vi sentralt bak er langt tøffere, bryter motstanderen og vinner dueller i langt større grad enn før. Chelsea kommer til å tape poeng, kanskje til og med neste lørdag mot City. Stoke, Blackpool og WBA hjemme, West Ham og Wigan borte er jo ingen målestokk for maskinen fra Brua. Nå venter imidlertid City (B), Arsenal (H) og Villa (B)

 

Jeg er i hvert fall optimistisk.

 

Squillaci og Kocielny er min type spillere som er tøffe og til nå er det ingenting som skiller de to sammen med Vermaelen mot for eksempel Ferdinand, Evans, Vidic eller Terry, Alex, Ivanovic.

 

Jeg er optimistisk og sitrer av spenning når jeg tenker på de neste ukene. La oss starte med en seier mot Spurs i morgen, den er viktig for hele klubben!

Link to comment
Share on other sites

Yepp vi har definitivt sjansen til å vinne gull i år...men ikke hvis disse skadene fortsetter.

Midtstopperne våre er bedre rustet enn på mange år. Og framme har vi en type spiss som jobber og har teknikken.

 

Wilshere gir faktisk midtbaneleddet vårt noe annet enn før. Han er god teknisk men gir også midtbaneleddet en tøffhet som f.eks Nasri og Rosicky ikke har.

Ellers er det bare å håpe at Fabregas holder seg skadefri. HAN er nøkkelen til seriegullet vårt. Han er for oss hva Drogba er for Chelsea.

 

Mixen i laget liker jeg. Forsvaret er bra. Spesielt Kosci har imponert,men Sebastien har gått ubemerket inn i laget og vist at han er en tøff og god stopper. Det har vi savnet.

 

Et godt resultat mot Chelsea er veldig viktig for et evt gull..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns gutta fortjener enormt med skryt etter denne kampen. Når de får litt avstand til den så tror jeg de selv også vil være godt fornøyd slik utviklingen ble.

 

Om ein tenkjer på andre omgangen isolert sett, så ja, heilt klart. Fyrste omgang var på ingen måte noko å hoppe i taket for. Me vart fullstendig kjempa ut av stilen av fysisk langt sterkare motstandarar. Det gjekk 40 minuttar før me klarte å få i gang ein brukbar pasningssekvens. Skremmande og tankevekkjande, men som sagt, andre omgang gjev håp...

Link to comment
Share on other sites

Om ein tenkjer på andre omgangen isolert sett, så ja, heilt klart. Fyrste omgang var på ingen måte noko å hoppe i taket for. Me vart fullstendig kjempa ut av stilen av fysisk langt sterkare motstandarar. Det gjekk 40 minuttar før me klarte å få i gang ein brukbar pasningssekvens. Skremmande og tankevekkjande, men som sagt, andre omgang gjev håp...

Enig i at vi ikke var på topp, men selv i første omgang skaper ikke Sunderland mer enn en sjanse. Det er lite på hjemmebane uansett motstander. Vi sto opp og klarte å snu kampen til vår fordel i andre også med en mann mindre på banen. Sunderland løp seg tomme utover i kampen. All honnør for en godt gjennomført kamp.

Link to comment
Share on other sites

Desverrre....Arsenal vinner nok ikke PL. Kampen i dag hvis er at en gjeng med naive unggutter ikke holder mål(om det var noen som trode det). Om vi hatt alle mann på plass, hadde forutsetningene sett anderledes ut. Dette tok jeg som en forutsettning når jeg tippa Arsenal til å vinne Pl.

 

Med spillere som Fabregas, Vermalen, Walcott og Gibbs(som jeg mener er bedere enn Clichy), ute, så viser vi at man ikke har spillere på benken som kan komme inn å ta deres rolle. De har ganske bra nok ferdigheter men, metalt er de langt i fra. Hadde de hatt samme metale nivå som Fabregas og resten av gutta, hadde vi ikke tapt denne kampen i dag. De er rett og slett ikke modene nok!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...