Jump to content

Arsenal vinner Premier League


RockyRocastle

Recommended Posts

Idag vet vi allerede før kampen at vi kan knipe inn 3 poeng mot Chelsea, og så spelar vi utan gnist, tenning og motivasjon på heimebane mot WBA. Eg fatter det ikkje. Vi mangler heilt klart ein kriger på midten slik Vieira ein gong var.

 

Summar sumarum: status quo

status quo? Chelsea taper en av seriens på papiret 3 vanskeligste kamper. Vi taper en av de letteste. Vi er absolutt ikke status quo i forhold til chelsea i dag.

Ellers taper vi jo poeng til city og muligens united denne runden.

 

Summar sumarum: ikke status quo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

status quo? Chelsea taper en av seriens på papiret 3 vanskeligste kamper. Vi taper en av de letteste. Vi er absolutt ikke status quo i forhold til chelsea i dag.

Ellers taper vi jo poeng til city og muligens united denne runden.

 

Summar sumarum: ikke status quo

Eg gir meg, du har selfølgelig heilt rett!:)

rettelse:

summa sumarum: ikkje status quo, not by a long slingshot.

Link to comment
Share on other sites

Dette var et sjokk, ingen tvil om det! WBA tok ikke bare poengene, de var best og kunne faktisk ledet 0-4 på et tidspunkt. Ingen tvil om at Arsenal vil tape kamper denne sesongen, men ingen hadde vel penger på at det skulle være mot WBA hjemme?! Det som skulle bli et innhogg i Chelseas forsprang skjedde ikke og differansen før søndag er nå 4 poeng, dem på 15, vi på 11.

 

Keepere, Diaby/ Eboue føler jeg er ferdig snakket. Vi har de keeperne vi har fram til januar (i hvert fall), LEV MED DET!

 

Dette tapet på lørdag er for så vidt ikke noe nytt i Wengers tid som manager. Både i 97/ 98 da vi tapte 1-3 hjemme mot Blackburn og i 01/02 når vi gikk på en kjempesmell og tapte 2-4 hjemme for Charlton har laget kortsluttet fullstendig. I begge de sesongene gjorde vi opp for feilene med å slå våre nærmeste rivaler både hjemme og borte. Det må vi nok gjøre igjen nå.

 

Kanskje dette er like greit, man får en matchball allerede på søndag.

 

Det blir vanskelig å forholde seg til alle som dømmer Arsenal nord og ned etter det som skjedde på lørdag, se på våre rivaler; Utd, ikke vunnet borte, se på Rooney?! Chelsea på lørdag, så dere banken?! Sturridge inn, Drogba ut???! Tuller du?! Faktum at denne ligaen er mer åpen enn på mange år og svært uforutsigbar!

 

Glem lørdag og se fram mot søndag. Sørg for å få den nødvendige roen mellom 17 og 19 på søndag, ikke bli overrasket om Diaby og Almunia vinner kampen for oss…

Link to comment
Share on other sites

Dette var et sjokk, ingen tvil om det! WBA tok ikke bare poengene, de var best og kunne faktisk ledet 0-4 på et tidspunkt. Ingen tvil om at Arsenal vil tape kamper denne sesongen, men ingen hadde vel penger på at det skulle være mot WBA hjemme?! Det som skulle bli et innhogg i Chelseas forsprang skjedde ikke og differansen før søndag er nå 4 poeng, dem på 15, vi på 11.

 

Keepere, Diaby/ Eboue føler jeg er ferdig snakket. Vi har de keeperne vi har fram til januar (i hvert fall), LEV MED DET!

 

Dette tapet på lørdag er for så vidt ikke noe nytt i Wengers tid som manager. Både i 97/ 98 da vi tapte 1-3 hjemme mot Blackburn og i 01/02 når vi gikk på en kjempesmell og tapte 2-4 hjemme for Charlton har laget kortsluttet fullstendig. I begge de sesongene gjorde vi opp for feilene med å slå våre nærmeste rivaler både hjemme og borte. Det må vi nok gjøre igjen nå.

 

Kanskje dette er like greit, man får en matchball allerede på søndag.

 

Det blir vanskelig å forholde seg til alle som dømmer Arsenal nord og ned etter det som skjedde på lørdag, se på våre rivaler; Utd, ikke vunnet borte, se på Rooney?! Chelsea på lørdag, så dere banken?! Sturridge inn, Drogba ut???! Tuller du?! Faktum at denne ligaen er mer åpen enn på mange år og svært uforutsigbar!

 

Glem lørdag og se fram mot søndag. Sørg for å få den nødvendige roen mellom 17 og 19 på søndag, ikke bli overrasket om Diaby og Almunia vinner kampen for oss…

 

 

Helt korrekt Rocky, slik er simpelthen livet i verdens mest interessante, kvalitetsrike og åpne liga :D

Link to comment
Share on other sites

Jo, da blir jeg faktisk bli meget overasket!

 

Nå spørs det om Diaby og Almunia blir vurdert gode nok for laget vårt. Ting kan jo tyde på det motsatte i forhold til hva som er skjedd i de to siste kampene. Mot West Brom var ikke minst Diaby helt ute av kampen.

 

Jeg pleier ikke å være pessimist, men vi må være såpass realistiske. Er vi mindre enn 7 poeng bak Chelsea etter søndagens kamp, så er det et lite mirakel! Chelsea og Man U har stålkontroll på oss. Og som Fabregas sa i forbindelse med VM: "i Arsenal orienterer vi oss aldri etter hvem som står på den andre siden av banen".

 

Der har vi et problem. Vi durer på med samme taktikk og taper om det ikke kommer en eksepsjonell individualistik prestasjon fra f.eks. Nasri, Arshavin eller Fabregas.

 

Hei og hå, jeg er svært avslappet foran søndagens kamp. Men jeg setter pengene på Chelsea i helgen. Og blir det et annet resultat, skal jeg være fornøyd med tap av pengene!

Link to comment
Share on other sites

Nå spørs det om Diaby og Almunia blir vurdert gode nok for laget vårt. Ting kan jo tyde på det motsatte i forhold til hva som er skjedd i de to siste kampene. Mot West Brom var ikke minst Diaby helt ute av kampen.

 

Jeg pleier ikke å være pessimist, men vi må være såpass realistiske. Er vi mindre enn 7 poeng bak Chelsea etter søndagens kamp, så er det et lite mirakel! Chelsea og Man U har stålkontroll på oss. Og som Fabregas sa i forbindelse med VM: "i Arsenal orienterer vi oss aldri etter hvem som står på den andre siden av banen".

 

Der har vi et problem. Vi durer på med samme taktikk og taper om det ikke kommer en eksepsjonell individualistik prestasjon fra f.eks. Nasri, Arshavin eller Fabregas.

 

Hei og hå, jeg er svært avslappet foran søndagens kamp. Men jeg setter pengene på Chelsea i helgen. Og blir det et annet resultat, skal jeg være fornøyd med tap av pengene!

Diaby har ikke vist sitt beste i det siste. Har også vært skadet. En god Diaby er veldig god.

 

Skal Arsenal vinne tror jeg fabregas er inne på noe, vi må spille vårt spill, spille på det vi er best i verden på. Skal vi spille på en annen måte, mister vi noe av varemerket og tryggheten, og det kan jo gå veldig så dårlig. Stålkontroll er et ord litt i sterkeste laget.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har ikke vist sitt beste i det siste. Har også vært skadet. En god Diaby er veldig god.

 

Skal Arsenal vinne tror jeg fabregas er inne på noe, vi må spille vårt spill, spille på det vi er best i verden på. Skal vi spille på en annen måte, mister vi noe av varemerket og tryggheten, og det kan jo gå veldig så dårlig. Stålkontroll er et ord litt i sterkeste laget.

 

Da Fabregas sa dette, var han lettet over at Spania ikke gjorde det slik. Fabregas synes med andre ord at Arsenal tar for lite hensyn til motstanderen.

 

Jeg mener dette er en interessant problemstilling i forhold til alle tapene våre mot Chelsea og Man U de siste sesongene.

 

Nå ser det ut som om vi igjen akter å løpe utfor stupet. Fordi vi er vant med å gjøre det slik, så gjør vi det igjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Så skal vi testes til det ytterste.

 

Det finnes vel knapt et tøffere sted å dra i fotballeuropa akkurat nå enn til Stamford Bridge. De vil teste oss bakover først og fremst ved Drogba, sentralt i banen med Mikel og Essien, framme hos oss vil vi møte stoppere og keeper av ypperste verdensklasse. Som vanlig får vi ikke stille med vårt beste lag, men Chelsea uten Lampard er et svekket lag.

 

På søndag får man en rekke svar på om dette Arsenallaget har tatt noen steg siden forrige sesong. Jeg tror at man må ha både en god forestilling OG et godt resultat på søndag. For to sesonger siden spilte vi en elendig kamp, men vant 2-1, forrige sesong spilte vi en god kamp på Old Trafford, men tapte 2-1. Vi trenger en moralboost i forhold til de antatt beste lagene og det får vi gjennom en knallkamp på søndag.

 

Oppgaven er stor og jeg vil si at vi har en 25% sjanse for seier.

Link to comment
Share on other sites

Så skal vi testes til det ytterste.

 

Det finnes vel knapt et tøffere sted å dra i fotballeuropa akkurat nå enn til Stamford Bridge. De vil teste oss bakover først og fremst ved Drogba, sentralt i banen med Mikel og Essien, framme hos oss vil vi møte stoppere og keeper av ypperste verdensklasse. Som vanlig får vi ikke stille med vårt beste lag, men Chelsea uten Lampard er et svekket lag.

 

På søndag får man en rekke svar på om dette Arsenallaget har tatt noen steg siden forrige sesong. Jeg tror at man må ha både en god forestilling OG et godt resultat på søndag. For to sesonger siden spilte vi en elendig kamp, men vant 2-1, forrige sesong spilte vi en god kamp på Old Trafford, men tapte 2-1. Vi trenger en moralboost i forhold til de antatt beste lagene og det får vi gjennom en knallkamp på søndag.

 

Oppgaven er stor og jeg vil si at vi har en 25% sjanse for seier.

 

I utgangspunktet var jeg enig i din sjanse for seier - men når jeg ser at hverken Fabregas, Almunia, Gibbs eller Vermaelen ble klare, så senker jeg den til 20%.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Må si at jeg er meget positiv til Arsenal sjanser til å gå hele veien og vinne PL i år. Ikke på grunn av at vi har vært fantastiske i starten av sesongen, men fordi vi allerede har visst at vi har god bredde i stallen og kommet oss gjennom 8 kamper der vi har vært meget skadeforfulgt uten at avstanden opp til toppen er blitt for stor.

Når man ser på de kanskje største utfordrerne United og Chelsea, syns jeg begge viser svakhetstegn. Chelsea har gitt bort poeng den siste tiden, etter at de har fått skader på flere nøkkelspiller, bredden i Chelsea stallen kan ikke måle seg med den bredden de har hatt de siste sesongen. Tidligere har en verdensstjerne blitt erstattet av en annen, og benken har stor sett bestått av store stjerner i hver eneste kamp, mens i år er Chelsea benken preget av unge urutinerte gutter. I Manchester må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å se på City som en større utfordrer enn United, nå er det også mye støy rund Rooney som ikke akkurat styrker laget, mens City derimot har en stall som virker meget sterk.

Blir meget spennende å se hvilke grep klubbene gjør når overgangsvinduet åpner i januar, tipper flere klubber kommer til å bruke en del penger på å forsterke med stjernespillere og håper også Wenger er villig til å forsterke laget om skadeproblemene fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

I Manchester må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å se på City som en større utfordrer enn United, nå er det også mye støy rund Rooney som ikke akkurat styrker laget, mens City derimot har en stall som virker meget sterk.

 

City har nå kapret andreplassen, og jeg tror ikke city kommer til å spille noe dårligere utover sesongen. Går vi på en liten skadesmell på nyåret, kan det lett hende at vi detter utenfor topp fire.

Menmen, deler derimot optimismen din og sier dette kan vi klare!:lol:

Link to comment
Share on other sites

City har nå kapret andreplassen, og jeg tror ikke city kommer til å spille noe dårligere utover sesongen. Går vi på en liten skadesmell på nyåret, kan det lett hende at vi detter utenfor topp fire.

Menmen, deler derimot optimismen din og sier dette kan vi klare!:lol:

 

Citei holdt på og få bank av selveste Blackpool. Kun ræva dommeravgjørelser stod i veien for dette. Før Citei fikk sitt mål (som aldri skulle vært godkjent) skulle blackpool ledet 1-0 og hatt en straffe. På 2-0 skulle Blackpool hatt frispark.

 

Når det er sagt, dersom våre gutter kunne lært av blackpool og begynt å spille fotballen sin med hjernet langt ut på skjorta så hadde vi uten problemer vunnet PL i år, neste år og årene etter der. Hadde vi spilt med samme glede i kamp etter kamp som vi gjorde mot spurvemølet i ligacupen så ville jeg vært mer optimist. Jeg syntes at dagens arsenal utgave virker veldig hvomodige og nonchalante til tider, se eks. WBA hvor vi tapte, eller Birmingham som vi fort kunne røket på en smell. Jeg tror ikke vi vinner og er langt fra sikker på top 4 plassering om ikke dette retter seg knakende raskt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

Dette er de 6 neste PL kampene for oss, hvordan vi kommer oss gjennom disse vil nok ha mye å si.

 

Hvor mange poeng er dere fornøyd med fra disse kampene?

 

Vs Tottentott 3 poeng intet annet er jeg fornøyd med.

 

Som absolut minimum vil jeg si 11 poeng, helst 12-14. Prøver å være litt realistisk da alle disse kampene er kamper vi er i stand til å avgi poeng.

Link to comment
Share on other sites

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

Dette er de 6 neste PL kampene for oss, hvordan vi kommer oss gjennom disse vil nok ha mye å si.

 

Hvor mange poeng er dere fornøyd med fra disse kampene?

 

Vs Tottentott 3 poeng intet annet er jeg fornøyd med.

 

Som absolut minimum vil jeg si 11 poeng, helst 12-14. Prøver å være litt realistisk da alle disse kampene er kamper vi er i stand til å avgi poeng.

 

Vi bør kunne forvente minst 12 poeng. Men tror dette er en periode som bli ganske avgjørende, med toppkamper mot Man Utd og Chelsea. Klarer vi å vinne mot Chelsea 27 Desember, så har vi tatt et stort skritt mot PL trofeet. Jeg er glad vi møter Chelsea såpass tidlig, så slipper vi dem senere i sesongen, en mindre bekymring mot innspurten.

 

Akkurat nå klarer jeg egentlig ikke se at Chelsea eller Man Utd kan vinne Premier League. Vi har helt klart sett i det siste store svakhetstegn hos begge lagene, og det er klart at det nå er vi som har størst stall av tittelutfordrerne. Ser ikke på Shitty som noen tittelkandidat, det er de p.d.d alt for ustabile til å klare. Klarer vi å luke vekk disse idiotiske tapene på hjemmebane, og fortsette den gode trenden på bortebane, så ser det veldig lyst ut inn mot nyåret.

Link to comment
Share on other sites

v Tottenham (H) Nov 20

v Aston Villa (A) Nov 27

v Fulham (H) Dec 4

v Man United (A) Dec 13

v Stoke City (H) Dec 18

v Chelsea (H) Dec 27

 

Dette er de 6 neste PL kampene for oss, hvordan vi kommer oss gjennom disse vil nok ha mye å si.

 

Hvor mange poeng er dere fornøyd med fra disse kampene?

 

Vs Tottentott 3 poeng intet annet er jeg fornøyd med.

 

Som absolut minimum vil jeg si 11 poeng, helst 12-14. Prøver å være litt realistisk da alle disse kampene er kamper vi er i stand til å avgi poeng.

 

* Skal vinne mot Fulham og Stoke = 6poeng

* Tøff kamp hjemme mot Spurs = 1poeng

* Skal ikke tape mot våre to argeste gull-rivaler, som vi så ofte har tapt mot før. Minst uavgjort i disse kampene kan vise seg å bety mye i mai, men tap kan bli skjebnesvangert= 2poeng

* Villa borte: Alt kan skje, men om Villa fortsatt har skadeproblemer kan 3 poeng være i brukbar odds.

 

Meget fornøyd med 12poeng, så lenge vi ikke taper for Chelsea og Utd med disse poengene......

Link to comment
Share on other sites

* Skal vinne mot Fulham og Stoke = 6poeng

* Tøff kamp hjemme mot Spurs = 1poeng

* Skal ikke tape mot våre to argeste gull-rivaler, som vi så ofte har tapt mot før. Minst uavgjort i disse kampene kan vise seg å bety mye i mai, men tap kan bli skjebnesvangert= 2poeng

* Villa borte: Alt kan skje, men om Villa fortsatt har skadeproblemer kan 3 poeng være i brukbar odds.

 

Meget fornøyd med 12poeng, så lenge vi ikke taper for Chelsea og Utd med disse poengene......

Enig med deg, men tror vi har baller nok til å slå rotthenham

Link to comment
Share on other sites

Etter Newcastle-kampen mente jeg at vi ikke hadde sjans i havet når det kom til ligagull. Men når ha pipa en annen lyd. Mye takket være Chelsea sin skrell på søndag. Faktisk litt skremmende hvor viktige Alex og Terry er for de. Som en annen her nevnte, Alex og Terry er nok bedre enn våre førstevalg, men vi har hvertfall habile reserver. Vi har den største bredden i troppen av alle lag i England. Noen som så benken til Chelsea på søndag? Der var det ikke mange klassespillere. Vi stilte med RvP, Walcott, Denilison, Gibbs, Eboue, + keeper. I tillegg til dette har vi Diaby, Bendtner, Vela, Vermaelen, Kos, Ramsey, etc. I år tåler vi faktisk skader, i motsetning til i fjor. SÅ, vi kan faktisk forvente at vi skal kjempe sterkt om gullet i år.

Link to comment
Share on other sites

Diskuterte det med en kamerat før og i begynnelsen av sesongen da Chelsea så ekstremt sterke ut.

De har ikke på langt nær den styrken og bredden i troppen som de har hatt tidligere år.

Der de tidligere kunne erstatte Cech med Cudicini, Carvalho med Alex, Lampard med Ballack, Deco med flere, sitter Chelsea nå igjen med et lignende scenario vi hadde for noen sesonger siden, med skader på sine aller beste spillere, må unge urutinerte spillere inn å prøve å gjøre jobben, noe som ofte vil koste mye poeng i løpet av en sesong.

Nøkkelspillerne i Chelsea vil nok også være mer skadeutsatte en tidligere, både grunnet alder og ikke minst at de ikke kan ha ett rotasjonssystem på samme måte som tidligere år.

Ser litt av det samme i United også, flere av spillerne deres er nå godt oppe i årene, og feks Rio, Scholes, Van Der Saar og Giggs kan ikke delta i samme antall kamper som tidligere år, og United vil helt sikkert også tape viktig poeng i tiden framover.

Selv om vi også har visst oss ujevne i år, og har mistet poeng i kamper vi SKAL vinne har vi etter min mening en langt sterkere og ikke minst yngre stamme og bredde i laget en våre nærmeste konkurrenter. Noe som lover meget godt for resten av denne sesongen, troen på at vi skal vinne noe i år er langt større en på mange sesonger:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...